www.asu.pl :: Zobacz temat - Gaśnie silnik Voyager 3.3 97
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaśnie silnik Voyager 3.3 97

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Gru 27, 2012 14:31    Temat postu: Gaśnie silnik Voyager 3.3 97 Odpowiedz z cytatem

Czytałem wszystkie tematy o gasnących silnikach. Może ktoś będzie mógł pomoc, dość często gaśnie mi silnik w czasie jazdy, czasem obroty spadają prawie do zera na chwilkę, zapala się czeck w tym czasie ale nagle wraca wszystko do normy po tej chwilce.

Czasem natomiast zgaśnie całkiem i tez na chwilkę zapala się wtedy check, daje na N i zapala bez problemu od razu.

Co zaobserwowałem i wydaje się to istotne, zaraz po każdym takim incydencie (nieważne czy zgaśnie całkiem czy prawie zgaśnie), nie da się włączyć tempomatu przyciskiem on/off, chyba że naciśnie się przycisk set tempomatu i po tym można włączyć normalnie tempomat.

Wyjąłem wszystkie przekaźniki (bezpieczniki nie) w komorze silnika i wtyczki z komputera zdjąłem, popsikałem kontakt sprayem. Potem odpaliłem samochód i ruszałem tymi przekaźnikami, bezpiecznikami nie zgasł. Waliłem w deskę tez nad licznikiem, nic. (choć licznik miałem już lutowany, zimy lut na masie)

Nie ma żadnych kodów błędów, po podłączeniu do komputera też nic nie ma. Sytuacja ma miejsce i na benzynie i na gazie.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 27, 2012 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odkręć panel ten w którym jest zamontowane radio i sprawdź piny we wtyczkach czy któryś nie jest wypalony, warto jeszcze raz przejrzeć luty na liczniku , oraz sprawdzić wszelkie masy na silniku
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Gru 28, 2012 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Licznik już lutowałem kiedyś, ale tam tylko znikały zegary i po walnięciu w deskę wracały.

Czy wypalenia na panelu przednim mogą powodować gaśnięcie?
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 28, 2012 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbysio napisał:
Czy wypalenia na panelu przednim mogą powodować gaśnięcie?

mogą, kolega tak miał w swoim aucie, wypalony styk masy i auto nie odpalało, możesz też sprawdzić czujnik położenia wału? ale jakby był walnięty czujnik to chyba by wyświetlił się jakiś błąd??
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob Gru 29, 2012 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panel odkręciłem i sprawdziłem, jest czysty, nic nie jest wypalone. Nie mam pomysłu co dalej, charakterystyczny wydaje się objaw z tempomatem przy tym gaśnięciu... ale jak to ugryźć?
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie Gru 30, 2012 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym proponowal, sprawdzic wszystkie masy, te przy silniku i we wnetrzu.Poruszac wszystkimi wiazkami przy silniku, i od skrzyni ( mi samochod gasl jak przezucalem na D , na N, R chodzil, moglem gazowac itd chcialem ruszyc i gasl - uszkodozny przewod byl w wiazce od skrzyni ( ta miedzy skrzynia a zderzakiem, patrzac od spodu auta ).wyszlo dopiero jak nim troche poruszalem. Sprawdzic nie zaszkodzi cam i crank sensory - u mnie crank byl uszkodzony i auto tez gaslo ( jechalo i nagle gaslo, odpalalo jechalo i znowu bach...), wyszlo dopiero na dobrym skanrze u mechanika Snap On Solus Pro chyba, jak krecil silnikiem zeby odpalic to mu wyskoczyl blaD, krecil iles tam razy na rozlaczonej cewce. na ELM 327 nic nie wychodzilo i jakims tam, programem na kompie . Wymiana Crank shaft sensoru pomogla jak reka odjol.
Skoro tak ciebie meczy ten tempomat to rozbierz kolumne i sprawdz wiazki jak rozlaczysz. Opis wiazek masz w instrukcji wszystko ladnie opisane, tak wiec jezeli masz ochote wyciagac wtyczki dobry miernik z dlugimi przewodami i sprawdzaj przejscia miedzy wtyczkami co wyciagnales a wtyczkami glownymi do komputera pod kolumna BCM i kompem silnika PCM.
Powodzenia.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Gru 31, 2012 0:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje, czyli jednak może tak być, że jeden komputer nic nie pokaże a inny jednak coś znajdzie.

Może porostu pojadę na komputer do ASO chyba tam mają najlepszy...
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Gru 31, 2012 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jeśli chodzi o ten tempomat to mam nadzieję, że się dobrze rozumiemy, on działa cały czas bardzo dobrze, dziwny objaw jest tylko po incydencie zgaszenia silnika. Nie da się go włączyć przyciskiem on/of trzeba nacisnąć jakikolwiek inny przycisk tempomatu i wszystko wraca do normy.


Objaw występuje niezależnie od tego czy akurat jedziemy na tempomacie czy w ogóle nie jest włączony w czasie incydentu ze zgaśnięciem motoru.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbysio
*
*


Dołączył: Aug 07, 2010
Posty: 16
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Minęło troszkę czasu, może komuś się przyda, sprawę z gaśnięciem rozwiązałem sam z pomocą samego samochodu

Przyczyną gaśnięcia był... wyłącznik stopu, właściwie wpływ jego wadliwej pracy na komputer.

Już kiedyś miałem uszkodzony wyłącznik stopu, jednak w tedy objawem był zanik tempomatu w czasie jazdy, opisałem to w innym temacie, diagnoza tego tez nie była oczywista.

Kilka razy pomyślałem też przy gaśnięciu, że może znowu to być objaw awarii wyłącznika stopu (opisany objaw z tempomatem), jedank nie wymieniłem go, aż do teraz kiedy to nagle pojawił się znany mi już objaw znikania tempomatu w czasie jazdy. Ci ciekawe kiedy tempomat samoczynnie zaczął znikać w czasie jazdy, samochód już przestał gasnąć.

Wyłącznik wymieniłem na nowy oryginalny, poprzedni tez był oryginalny i wytrzymał 1,5 roku.

Samochód nie gaśnie a tempomat działa prawidłowo. W serwisie Chryslera w Zabrzu na Wolności (obecnie Citroen, ale serwisują dalej Chryslery, Jeepy itp) powiedzieli mi , że to nie możliwe, aby przyczyna gaśnięcia był wyłącznik stopu, jedan, twierdze, że to jest możliwe, co sam przerobiłem, a instalacja elektryczna i zależności pomiędzy jej elementami a komputerem są barrrdzo złożone w Voyku . Obecnie od 1,5 miesiąca około, auto nie gaśnie co mnie cieszy niezmiernie.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 97r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warto zapamiętać taki przypadek. Super, że to opisałeś.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group