www.asu.pl :: Zobacz temat - Co jest z silnikami w TRANS SPORT i podobnych?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co jest z silnikami w TRANS SPORT i podobnych?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 15:19    Temat postu: Co jest z silnikami w TRANS SPORT i podobnych? Odpowiedz z cytatem

Witam.

Jestem od lat użytkownikiem VOYAGERów.
W zasadzie znam to auto na wskroś, ale od pewnego czasu widząc lepsze ceny PONTIACów w wersji Trans Sport zaczynam się zastanawiać czy czegoś takiego nie kupić. Jest tylko jedno wielkie ALE.....

O ile Voyagerów z uszkodzonymi silnikami znajdziemy w sprzedaży śladowe ilości o tyle w/w Pontiaców jest od .........cholery.

Czy ktoś z szacownego forum jest mi w stanie powiedzieć krótko i na temat - o co chodzi. Dlaczego te silniki są jakie są?

Pozdrawiam
MIKSIK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyjacielu czytasz chyba nie te fora,ktore nalezy.
Zobacz tu na forum ile ludziska maja problemow z voyagerami.
A odnosnie awaryjnosci silnikow w PTS to chyba myslisz 2.3 litra,bo 3.1,3.4 i 3.8 sa prawie nie do zajechania,pewnie ze zdazaja sie drobne problemy ale to glownie zwiazane z osprzetem a nie samym silnikiem i czesto wynikajace z zaniedbania i braku wiedzy ich posiadacza.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Być może źle się wyraziłem.

Ja swoje wnioski wyciągam na podstawie ogłoszeń, a nie opinii z forów.
Wiadomo...na forach "każda sroczka swój ogonek chwali".

Dlatego swoje pytanie bardziej kieruje do odwiedzających to forum mechaników niż samych użytkowników tych pojazdów.
Jak pisałem wcześniej chcę kupić takie auto, może nawet w uszkodzonym silnikiem ale w dobrym roczniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytaj dokladnie ogloszenia-pontonow trans sportow jest jak mrowkow za 1000 zl i okolice czasami w idealnym stanie ,ale z padnietymi silnikami.
wszystkie to 2,3+manual.
v6 sie nie psuje(chyba,ze ktos wleje 15w40 bo mu "mechanik" powie,ze w tak starym aucie trza taki olej...)
obserwuje aukcje (mam subskrypcje na pontona) wiec wiem o kazdym ogloszeniu jakie sie pojawi i wiem co mowie. nie tylko jako uzytkownik chwalac swoj(hehe) ogonek....

p.s. moglbys poprzec swoja teze linkami do padnietych v6-ale tak zeby ich bylo np z 20 szt? bo ja moge tyle 2,3 wkleic nagle.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja swojego traktuje jako dostawczaka i najwieksza awaria jaka pamietam bylo pekniecie kolektora wydechowego.W moim przypadku bardzo szybko rozwala sie zawieszenie ale raczej nie ma sie co dziwic poniewaz auto targa czasami 800kg+

NIe mialem bardziej niezawodnego/debiloodpornego samochodu.

zapomnialem napisac ze moj ma 400 tys mil przelotu
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 19:32    Temat postu: Re: Co jest z silnikami w TRANS SPORT i podobnych? Odpowiedz z cytatem

miksik napisał:
PONTIACów w wersji Trans Sport
MIKSIK


mysle ze wlasnie od tej kwestii powinienes zaczac zmiane myslenia odnosnie Pontiaka. Wink

-----------------------------------------------------------------

poza tym zrobmy moze porzadek ze slownictwem i odmiana.

o ile pontiac jako nazwa wlasna piszemy oryginalnie - Pontiac,

ale odmiany w jezyku polskim traktujemy po polsku - czyli - pontiaka, pontiakami, pontiaków a nie - pontiaci, pontiaciami, pontiaciów - przeciez tego sie juz czytac nie da Idea

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 19:51    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

A co Wy się tak tych 2.3 czepiacie Wink moja sroka fruwa-lata Very Happy Fakt motor ma delikatnie mówiąc wady konstrukcujne,ale znając je można wcześniej większości problemów zaradzić.Tak dla przypomnienia mój ma 410 tyś i nie był remontowany,a znam jego historię,no i tyra jako dostawczak nierzadko wożąc paletę kleju czy gipsu.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj 2.3 dlugo nie pojezdzil, dwa silniki zmeczyl.....dobrze, ze to bylo dawno i wspomnienie tylko pozostalo po tym aucie Smile
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 20:50    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
A co Wy się tak tych 2.3 czepiacie Wink moja sroka fruwa-lata Very Happy Fakt motor ma delikatnie mówiąc wady konstrukcujne,ale znając je można wcześniej większości problemów zaradzić.Tak dla przypomnienia mój ma 410 tyś i nie był remontowany,a znam jego historię,no i tyra jako dostawczak nierzadko wożąc paletę kleju czy gipsu.



transsport ok nikt nic nie mówi niech służy jak najdłużej. Tylko stwierdzamy fakt że 2.3 jest najbardziej awaryjną jednostką w tych budach. Nie wiem czy harry kiedyś pamięta naszą rozmowę w Olesnie zanim jeszcze kupiłem PTS. Od razu odradził szukania 2.3 w sumie nie byłem nawet nastawiony na te wersję silnikową. Chodź w momencie poszukiwania PTS miałem okazję oglądnąć 2.3 w naprawdę świetnym stanie. W końcu po obejrzeniu chyba z 50 pts w przeciągu ponad roku udało się.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 21:09    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

A to żarcik taki wiem co za wynalazek mam,ale widzisz wcześniej miałem bardzo dobre 3.1 ale niestety nie mój egzemplarz.Chciałem tylko powiedzieć że można trafić taki 2.3 co się pomylili i dobrze zrobili ale i 3.1 co im nie pykło ot tyle
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Wto Gru 11, 2012 22:53    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Fakt motor ma delikatnie mówiąc wady konstrukcujne,ale znając je można wcześniej większości problemów zaradzić.


Właśnie o taką informację proszę szanownych kolegów! Tylko trochę więcej konkretów a mniej "wodolejstwa". Co konkretnie spaprali w tych jednostkach.


Mam jeszcze jedno pytanie. Jak jest różnica pomiędzy tymi Pontiakami a Chevroletami Venture?


PS. Ja nigdzie wcześniej nie pisałem o jaką pojemność mi chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziwnie z nami piszesz. mam odczucie,ze twoj nastepny post zabrzmi m/w tak:

"sprezac sie barany,takie info to ja se mogo na googlu wyklikac ,a tu ma byc konkretnie,precyzyjnie, szybko i na temat!. jeszcze jedna taka odpowiedz i przestane pytac!!!"
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 8:22    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

miksik napisał:



Mam jeszcze jedno pytanie. Jak jest różnica pomiędzy tymi Pontiakami a Chevroletami Venture?


PS. Ja nigdzie wcześniej nie pisałem o jaką pojemność mi chodzi.


ty nawet nie napisales o ktory rocznik ci chodzi widzac po wpisach.

jesli jezdziles voyagerem to odpusc sobie pontiaki i chevrolety. to cos innego. mozesz nie przeskoczyc tej roznicy w filozofii konstrukcji.

--------------------------------------------------------------------

poza tym zarzucasz nam "wodolejstwo" jak to okresliles a sam piszesz bez kompletnego przygotowania.

miksik napisał:
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak jest różnica pomiędzy tymi Pontiakami a Chevroletami Venture?


ale jakimi pontiakami? trans am, vibe, GTO?

staramy ci sie cos wytlumaczyc ale nie zrozumiesz tego jesli sam nie przygotujesz sobie podstaw. zorientuj sie w modelach, wersjach silnikowych, rocznikach, zmianach i wtedy zadaj sensowne pytanie.

nikt nie bedzie ci od nowa pisal wszystkiego bo bylo tego wszedzie pelno i na tym forum i innych.

jesli jestes przypadkowym czlowiekiem ktory zainteresowal sie pontiakiem to przepadniesz bez wiesci nie wazne co tutaj nie napiszemy. jesli jestes konkretny to sie przygotuj i bedziemy rozmawiac.

napisz ktory rocznik cie interesuje? napisz z ktorego roku miales voyka i dlaczego z niego rezygnujesz, co ci w nim przeszkadzalo a wtedy latwiej o jakies argumenty czy porownania.

daj nam szanse tobie pomoc jesli na prawde chcesz sie czegos dowiedziec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. Pewnie to forum jest pełne informacji jednak są poukrywane pod tak różnymi tematami, że proszę mnie nie winić za brak dyscypliny w formułowaniu ich treści przez innych.

Co do meritum - szukam auta w roczniku 2001 lub nowszego.
W porównaniu do Voyagerów są w tych rocznikach tańsze i lepiej wypasione. Wydają się też mniej wyeksploatowane (to wniosek z oglądania zdjęć zamieszczonych do ogłoszeń).

Po za tym nie szukam tu pomocy psychologicznej więc wycieczki osobiste z czym sobie poradzę czy też nie pozostawiam bez komentarza.
Jeśli piszę że jestem "żółtodziób" w zakresie "pontonów" to raczej nie wymaga wysilania się na dodatkowe złośliwości.

Dlatego poprosiłem o pomoc, ale jak widzę problemem są nie tylko silniki w tych autach. Jeśli użytkownicy tych modeli zamiast zwięzłej informacji technicznej piszą o wszystkim innym - to znaczy że faktycznie coś jest na rzeczy i świat Vojtków jest bardziej przyjazny.

Co do nazewnictwa widzę że tez jest jakiś problem.
Jeśli piszę VOYAGER, GRAND VOYAGER, CARAVAN, GRAND CARAVAN - to każdy - nawet żółtodziób kuma czaczę.

Tu widzę jest problem - bo wpisując nazwę tak jak brzmi ona w ogłoszeniach - cały czas wydaję się że nie wiecie o jaki rodzaj pojazdu mi chodzi.
W takim razie kilka przykładów na szybko:

Pontiac Trans Sport
http://allegro.pl/pontiac-trans-sport-i2865127053.html

Pontiac Montana
http://otomoto.pl/pontiac-montana-7-os-klimatyzacja-stan-bdb-C20281347.html

CHEVROLET TRANS SPORT 2001r
http://allegro.pl/chevrolet-trans-sport-2001r-zarezerwowany-i2836685801.html

Widziałem jeszcze coś takiego jak CHEVROLET Lumina.

Wszystkie maja praktycznie taka samą "budę". I takie auta mnie interesują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żeby Ci kolego troszkę namieszać to z tej samej stajni jest jeszcze:
Oldsmobile Silhouette i Chevtolet Venture Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle ze wszyscy uzytkownicy aut gm to laicy, deletanci, ignoranci, ktorzy swoj brak podstawowej wiedzy nawet w nazewnictwie swoich aut ukrywaja pod plaszczykiem chamstwa drwiac z uczciwie pytajacego forumowicza.
wstydzcie sie!!! wokol voyagerow jest zdecydowanie przyjazniejszy klimat Cool
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miksik napisał:
Wydają się też mniej wyeksploatowane .


dwa pierwsze słowa sa kluczowe w twoim zdaniu Idea

----------------------------------------------------------------------

pontiac montana, chevrolet venture, oldsmobile silhouette - to samochody na rynek kanadyjski i amerykanski. po 2001 roku wszystkie materialy zostaly odswierzone, sa nowoczesne, przyjazne i wozy sa lepiej wyposazone ogolnie.

pontiac trans sport - to europejska wersja ktora ma balagan stylistyki i wyposazenia Wink

chevrolet to model bardziej budzetowy gdzie zadko lub nie wystepuje sterowanie audio z kierownicy, zadziej spotykane dvd w konsoli sufitowej, materialy foteli glownie zwykle szmaty choc regoly nie ma bo w stanach mozna bylo wyposazac samochod jak sie chcialo. pozycji byly setki.

pontiac montana to full wypasik juz w standarcie a czesto doposazany na maxa w kapitanskie fotele, skory i bajery elektroniczne. choc reguly nie ma bo mozna spotkac bardziej wypasionego chevroleta niz pontiaca. trzeba ogladac. mozna znalezc montany AWD. staly naped na 4 kola. zadko sie psuje. jesli podczas jazdy wal nie ma bicia i nie czuc wibracji - brac.

zadziej ale zdarza sie oldsmobile silhouette. wszystko ogolnie rozni sie grilem i naklejonym znaczkiem. oldsmobile to najwyzsza polka. materialy najlepsze, z reguly full opcje.

silnik 3,4 juz po zmianach. dostosowana do zwiekszonej pojemnosci i ciezaru pompa wody, pompa oleju, na nowo nakreslona i bardziej drozna magistrala olejowa. jesli zadbany, suchy i deska nie swieci wszystkimi serwisowymi wskaznikami po odpaleniu auta - brac.

czesci dostepne czesto od reki lub w bardzo smiesznych cenach. jak i nadwozia/podwozia tak i silnika.

nie ma czesci dedykowanych - wszystko wspolne z innymi modelami GM USA i zamienne wiec nie ma niespodzianek cenowych.

zwrocic uwage na blacharke nadwozia, zwlaszcza ranty drzwi, klap i obrzezy.
skrzynia juz wzmocniona 4T65E. jesli dbana bedzie dzialac bez problemu.

stan zalezy glownie od wczesniejszych posiadaczy. ogladac wszystko szczegolowo i czy dziala.

dlaczego sa tansze niz voyager, GV, caravan, GV?

sa mniej znane a zwykly zjadacz chleba nie wie wogole o czym mowa.

stad jak to nazwales "Zoltodziob" wie co to voyek a co to pontiac juz nie bardzo albo slyszal tylko o mistrzu kierownicy ucieka.

mam nadzieje ze w miare przystepnie ci to podalem. jak widzisz takze jestesmy konkretni pomocni tylko nie lubimy rozmawiac z kims nieprzygotowanym. przewija sie tu mnostwo ludzi i zazwyczaj sami sie odsiewaja wiec szkoda kilobajtow.

----------------------------------------------------------

w duzej mierze sa tu ludzie ktorzy nie sa z pokolenia internetu wiec musisz zrozumiec ze nie jestesmy blogerami a pasjonatami amerykanskiej motoryzacji w praktyce. wiec na madrze zadane pytanie dostaniesz madra i rzeczowa odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Żeby Ci kolego troszkę namieszać to z tej samej stajni jest jeszcze:
Oldsmobile Silhouette i Chevtolet Venture Laughing


...i idac dalej jeszcze masz: Opel Sintra ,Vauxhall Sintra i Buick GL8 Wink

ehhh nie jest latwo Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="esdarek"]
Benek napisał:
Żeby Ci kolego troszkę namieszać to z tej samej stajni jest jeszcze:

(...) Buick GL8 Wink

ehhh nie jest latwo Rolling Eyes


mysle ze to bedzie najzadsza odmiana na polskim o ile nie europejskim rynku Wink

trzeba dobrze sie porozgladac czy jeszcze gdzies nie pozostawali mali chinczycy odpowiadajacy za to i owo na lini Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no szkoda ze tylko w chinach.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwracam honor!!!
O taką informację mi chodziło. Dziękuję za konkretne wyjaśnienia.

Jeszcze jedno pytanie pod flagą GM
Czy OPEL SINTRA ma coś wspólnego ze wspomnianymi wcześniej modelami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wspolny pomysl GM Europa i GM USA na model i platforme. nic poza tym

dlatego woz wyglada jak wyglada. na 10 osob ktorzy sa w amerykanskich autach od lat, 5 zawsze zapyta co to za koszmar a pozostale 5 zlekcewaza i powiedza ze safari/astro to duzo sensowniejszy samochod i jesli chodzi o naped i wartosc sama w sobie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group