www.asu.pl :: Zobacz temat - Zapach propanu a nieszczelność EVAP-u
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapach propanu a nieszczelność EVAP-u

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Lis 23, 2012 21:47    Temat postu: Zapach propanu a nieszczelność EVAP-u Odpowiedz z cytatem

Panowie,
Czy orientuje się ,którykolwiek z Was czy nieszczelność w układzie evap może byc przyczyną odczuwania gazu w kabinie ? Mam nagminnie błąd P0455 i P0456 (do wyboru),a jak załączę LPG to dość często ale nie systematycznie "jedzie" gazem (oczywiśćie jak zajadę do gazownika to nic nie czuć, no i nigdy nie "zajechało" gazem na jałowym na warsztacie, w warunkach cieplarnianych). W związku z tym,że instalacja gazowa była sprawdzana już chyba ze 4x na szczelność to tak kminię ( nie znam jeszcze rozkładu elementów tego EVAP-u) ,że może to to.
A co Wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Lis 23, 2012 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0455 .... EVAP Emission Control System Leak Detected (brutto wyciek)
P0456 .... EVAP Emission Control System Leak Detected (mały wyciek)
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Lis 24, 2012 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieee, no, dzięki, ale co oznaczają alarmy to wiem (mój ELM do spółki z blutkiem też wie Cool ). Ale czy taka nieszczelność mogłaby mieć wpływ na "popuszczanie" gazu pod maskę skoro instalacja jest "wkręcona" w kolektory dolotowe (tma pewnikiem kończą swój krótki żywot opary paliwa)... ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w systemi evap nie powinno byc gazu, chyba ze gaz bedzie w kolektorze dolotowym, a tam moze sie znalezc jesli bedzie uszkodzony reduktor i podcisnieniem bedzie przepuszczal gaz. ale uwazam ze tego bys w kabinie nie poczul, moze gdzie indziej jest nieszczelnosc. zeby sprawdzic czy podcisnieniem od reduktora ucieka gaz, to zaraz po zgaszeniu silnika sciagnij wezyk i sprawdz jakimis mydlinami a nawet slina Smile czy banieczki nie leca. oczywiscie przed zgaszeniem silnik musi chodzic na gazie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki,luky."Autobus" idzie do gazownika w czwartek na warsztat. Dzisiaj nurkowałem pod maską jakiśczas i wszystkie znaki na niebie i pod tą rzeczoną maską mówią,że sobie zalatuje z 3 przednich wtrysków gazowych a śmigło rozrzuca po reszcie przybytku aż zasyśnie w wentylację kabinową... Reduktor nawiasem mówiąc już wymieniony na Golda, bo poprzednik (Versus Gas FHT VR_L Super) nie reagował był na podciśnienie i było podejrzenie ,że "popuszcza" na zaworze bezpieczeństwa...Ale po wymiance dalej "zasuwało" propanem na postojach...Ale oczywiście u gazownika na warsztacie nawet nie pierdło dla orientacji... Co do EVAP-u, to miałem taką teorię bo się trochę zbieby obie rzeczy naraz... Do Kabiny przez EVAP by nie poleciało ale gdyby któryś z wężyków trzaśnięty był to tak sobie wykminiłem,że może,może...skoro EVAP i kolektor dolotowy są połączone a LPG w ten właśnie kolektor jest wstrzykiwany. Będę dalej "wiercił dziurę" po wymianie wężyków na wtryskach gazowych...A co do EVAP-u to pojechałbym do ASO na diagnostykę tegoż i sprawdzenie, ale trochę się boję,że jak mnie dorwą w swoje ręce to zaraz coś naznajdują,że do wymiany (a ceny wiadomo-za latarkę bagażnikową wołają prawie 500 PLN-ów) a ja sprawdzić tego już nie będę mógł. Mogłem też sam zajeździć EVAP tankowaniem "pod korek" (Pan ASO przez telefon podpowiedział,że to najlepszy sposób na wykończenie membrany i filtra węglowego) ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Lis 28, 2012 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

karol_alasz napisał:
Mogłem też sam zajeździć EVAP tankowaniem "pod korek" (Pan ASO przez telefon podpowiedział,że to najlepszy sposób na wykończenie membrany i filtra węglowego) ...
Shocked Shocked


co do evapu to najlepsza maszynke do wykrywania nieszczelnosci ma asu. wpuszcza tam jakis czerwony dym i znajdziesz wszystkie nieszczelnosci evapu raz na zawsze. impreza z tego co wiem kosztuje 150zl. moze warto sobie zrobic wycieczke do wrocka, jesli nie znajdziesz kogos u siebie kto to potrafi dobrze zdiagnozowac.

a co do nieszczelnosci gazu. to najlepiej slychac, widac i czuc na zimnym silniku gaz. na zimnym nieodpalonym silniku podac z akumulatora plus na cewke przy reduktorze (niebieski, albo czerwony kabelek). gaz pojdzie w uklad i bedziesz widzial gdzie jest nieszczelnosc, bo na rozgrzanym silniku weze miekkna i sie uszczelniaja
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lis 28, 2012 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Evapem ci gaz nie poleci.
Znam ten układ bardzo dobrze.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sro Lis 28, 2012 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky, z tego co widziałem w katalogu części zamiennych, to rura wlewowa apliwa ma rozwidlenie przy samym korku do systemu EVAP właśnie i jak się nabija pod korek to można przelać paliwo przez to rozwidlenie do filtra węglowego (zamiast oparów co tamtędy powiiny uchodzić z tej części systemu)-tak rozumiem domniemanie Pana ASO o ewntualnym kilu na karbonowym filtrze... Dzięki jednocześnie za hint o sprawdzaniu nieszczelności bez uruchamiania silnika.
sato, dzienks za słowa otuchy. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Lis 29, 2012 21:06    Temat postu: EVAP Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Nie ma możliwości aby w EVAP był LPG.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Lis 30, 2012 4:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki asu za zabranie głosu.Ja bardzo chętnie skorzystałbym z okazji podpięcia się pod Twoją "machinę oblężniczą" na czerwony dym ale z "zachodniej ukrainy" (czyt.Szczecin) to kawałek drogi na takie "przejażdżki".Inna sprawa,że bywa się nach Breslau na parodniowe wizytacje, więc jak tylkonadaży się kolejna taka akcja to kontaktnę się w celu umówienia,ok? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lis 30, 2012 10:43    Temat postu: ok Odpowiedz z cytatem

ok. Posprawdzaj wizualnie przewody od EVPA. Może uda się coś znaleźć.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
karol_alasz
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 10
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Gru 01, 2012 0:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne,że sprawdzę. Gaz już załatwiony-skończyło się wymianką wszystkich wężyków z- i do- wtrysków,bo same złaziły, nie miały opasek (te do kolektora) a dobrane były na styk a nie na wcisk (6 na 6 a nie np 5 na 6mm-wężyk/króciec). Teraz kolej na automat do świateł, projektorki laserowe w drzwi (welcome logo light w glebę) oraz nierdzewka w zewnętrzne listwy drzwiowe i w tzw międzyczasie EVAP. Very Happy
Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group