www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Vision 3,5 niebezpieczny problem z elektroniką?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Vision 3,5 niebezpieczny problem z elektroniką?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dawid_ze
*
*


Dołączył: Jul 03, 2012
Posty: 9
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 22:01    Temat postu: Chrysler Vision 3,5 niebezpieczny problem z elektroniką? Odpowiedz z cytatem

Witam, zacznijmy od tego, że nie działa mi wskaźnik paliwa (pokazuje Full po odpaleniu) i nie działał tempomat.
A teraz wróćmy do głównego problemu. Raz kolumbryna mi zgasła przy cofaniu podczas parkowania. Pewnego dnia jechałem prostą, pustą i suchą drogą to postanowiłem sprawdzić jak u mnie z hamulcami, bo według diagnostyki mam słabe tylne. Więc postanowiłem nim mocno przyhamować.
4 bieg i 100km/h do 30. Hamulce ok, ale auto zgasło. Nie zrzucił biegu. Odpaliłem go, co robi bez problemu. Jadę dalej, patrzę, działa wskaźnik paliwa, i o dziwo tempomat Very Happy Zgasiłem go raz, drugi, bo nim normalnie jeździłem i ok. Lecz już na następny dzień wskaźnik działać przestał, ale o dziwo tempomat działa dalej, bez przerwy. Po paru dniach jak nim jeździlem tak delikatnie to zgasł: raz tocząc sie do skrzyżowania, raz przyśpieszając pod górę (szarpnął, włączył tempomat i zgasł) i jeszcze raz po chwili od zgaśnięcia po odpaleniu i ruszaniu. Potem pare tygodni spokoju, ale raz mi szarpnął ruszając ze skrzyżowania. Ostatnio znowu szarpnął przy ruszaniu od progu spowalniającego, tempomat zaskoczył na 2 sekundy ale jechał dalej. Dopóki go nie zgasiłem za drugim razem, działał wskaźnik paliwa. Tego samego dnia tocząc się do skrzyżowania zgasł na główniejszym skrzyżowaniu mojej mieściny, brak wspomagania nie ułatwia skręcania nim, zwłaszcza jadąc w 4 osoby.

I tutaj moje pytanie, co może być nie tak? Check engine wywala kod 43 bodajże, czyli coś chyba z zaworami (wyskoczy raz na tydzień). Ostatnio też wyskoczył kod 21. Odpala zawsze bezproblemowo. Kopa ma, silnik dobrze reaguje, tak samo skrzynia. Elektronika nie szaleje, tylko przy tych dziwnych "przypadkach". Dbam o niego, ale poprzedni właściciel niestety autko zaniedbał (stało chyba z rok). W sprawach elektroniki raczkuję, ale nie chcę znów wydawać milionów na serwis, bo problem może być naprawdę błahy.
Z góry dziękuję za pomoc, poradę Smile

PS. Nie wiem czy to dobry dział bo nie wiem co mu tak naprawdę jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 22:09    Temat postu: Tempomat Odpowiedz z cytatem

Odłącz zasilanie tempomatu i zobacz czy problem z gaśnięciem ustanie. Pewnie gdzieś jest jakieś zwarcie ale znalezienie jego może nie być łatwe Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

nie wiem czy wiele pomoge, ale w mojej impali bylo tak:

1. tylko wskaznik paliwa dzialal, reszta pokazywala losowe wartosci lub nic
2. na skrzyzowaniu mi zgasl i tak samo bez wspomagania na pobocze
3. Dziwnie sie zachowywal szcegolnie z osiwtleniem
4. dlugo stal u poprzedniego wlasciciela

Dzis wymienilem AKU i wszystkie te problemy zniknely (jak na razie), ale pokece sie jeszcze pare dni i zobaczy czy na 100% byl to akumulator.

Nie sprawdzalem komputerem bledow.
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym tu nie laczyl wskaznika paliwa z tempomatem, ani z gasnieciem...ale pokombinowal bym za to cos z podcisnieniami. tempomat i obroty sa ze soba powiazane wlasnie podcisnieniami. sprawdz czy gdzies nie masz nieszczelnosci. pozatym patrzac od przodu samochodu po lewej stronie (od strony pasazera) na kielichu mcphersona(ale za kostaki elektrycznymi) masz elektrozawor podcisnienia - jest tam na jednym z 3 kroccow tez gabkowy filtr ktory lubi sie zapierdzielic syfem - cza go wyczyscic. pozatym w ukladzie podcisnienia masz tez sterowanie egr-em. membrana tego zaworu ma wzmocnienie z takiego drucianego krzyzyka- ktory czasem potrafi przedziurawic membrane i stad moga byc problemu z gasnieciem, a jesli nieszczelnosc jest duza to i moze brakowac na tempomat...jest jeszcze silownik MTV sterujacy dodatkowa przepustnica w kolektorze ssacym - moze wezyk ci od niego sparcial i nie trzyma podcisnienia....generalnie na spodzie maski masz schemat podcisnien i tu bym przedewszystkim zagladal Smile

kod 43 to jakis paproch na ukladzie zaplonowym - stawiam na kable (vision jest bardzo czuly na odstep na elektrodach swiec i na jakosc kabli)
kod 21 to cos z lambda - i to tez moze miec wplyw na prace silnika.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dawid_ze
*
*


Dołączył: Jul 03, 2012
Posty: 9
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Odłączenie tempomatu, jak na razie (pfu pfu odpukać w niemalowane), zadziałało na gaśnięcie silnika.

Tylko właśnie zostaje kwestia tego, co to powoduje. Akumulator mam dobry, prawie nowy. Posprawdzam co będę potrafił z tymi sprawami z powyższego posta. Ale tu nastaje problem, na spodzie maski nie mam żadnych schematów Sad Mam instrukcje warsztatowe czy jak zwał tak zwał. Po angielsku. Znalazłem niby o tych wszystkich siłownikach itp ale język techniczny do fajnych nie należy, ale idzie się nauczyć. Tylko problem w tym że nie mogę żadnych schematów podciśnień znaleźć..
A tak w ogóle, znacie jakiś solidny warsztat chryslera w Krk, Katowicach lub pomiędzy?
Bo ogólnie jak patrzę na elektrykę pod maską to większość kabli wygląda bardzo biednie, gdzie by one nie były, wiele z nich jak się na nie patrzy może choćby nie stykać itd.
_________________
1992 Mercury Grand Marquis
1994 Ford Escort LX 1.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

shcematu podcisnien poszukaj tez tu na forum bo na 100% ktos kiedys wrzucal...serisow niestety nie znam - wszystko robie sam ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dawid_ze
*
*


Dołączył: Jul 03, 2012
Posty: 9
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Pon Lis 12, 2012 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, tu znowu ja. Na podciśnienia nie zaglądałem z powodu braku czasu... Wszystko było dobrze do niedawna, kiedy zaczął znowu gasnąć czasami. Wczoraj jak zgasł, to nie chciał odpalić, zaskoczył za 3 razem, a silnik rozgrzany itp.
Dzisiaj zrobiłem diagnostykę i wyskoczyło mi:
11-Ignition reference circuit,
33-Air conditioner clutch relay (ale o tym za chwilę).
Tak więc, co do 11, co mu może dolegać? Dodam tylko, że 43, też dotyczący zapłonu, już od sierpnia mi nie wyskakuje, tak samo 21 od sondy lambda.

A wracając do kodu 33, od paru dni pod deską rozdzielczą słyszę takie ciche cykanie czy jak to nazwać, które ustępuje gdy zmieniam gdzie mi ma wiać (np z szyby na nogi), wtedy normalnie słychać pracę silniczka. Cyka czy jest włączony nawiew czy nie, także przy włączonej klimie. Diagnoza klimy nic nie wyłapała, ale diagnoza silnika pokazała to 33. Czy ten problem jest powiązany z kodem czy to będzie kolejna usterka?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Dawid
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 12, 2012 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kod 33 to uszkodzony/przerwa na przekazniku sprzegla klimatyzacji (lub bezpieczniku)

kod 11 to usterka czujnika polozenia walu lub walka rozrzadu - zeby miec pewnosc cza go pomierzyc i uszkodzony wymienic, jesli czujniki beda ok to musisz przeswiecic same kabelki czy gdzie nie maja przerwy/zbyt duzego spadku

kod 43 to uszkodzenie cewki lub generalnie wypadajacy zaplon (do kontroli sama cewka, ale przedewszystkim kable WN/swiecie)

generalnie zeby ci to auto jezdzilo tak jak ma jezdzic to cza przy nim przysiasc i przedewszystkim zrobic przeglad i konserwacje elektryki/elektorniki....bez tego ciagle bedziesz na niego kurwowal Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group