www.asu.pl :: Zobacz temat - Klima-spadek mocy i kopcenie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klima-spadek mocy i kopcenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
snajph3r
*
*


Dołączył: Sep 18, 2012
Posty: 3

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2012 10:02    Temat postu: Klima-spadek mocy i kopcenie Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów:-) Jestem posiadaczem Grand Voyagera 2.8 CRD. Mój problem zaczął się jakiś miesiąc temu. Wcześniej kilka razy zatankowałem zwykłego diesla zamiast vervy. Przed wyjazdem z rodzina na wakacje wróciłem do tankowania lepszego paliwa, gdyż stwierdziłem że dla silniczka to będzie lepsze, tym bardziej że jechaliśmy w góry. I nagle przed wyjazdem pojawił się problem, czarne kopcenie i problem z ruszeniem, po rozgrzaniu problem zanikał, jednak przy ruszaniu ze skrzyżowania pojawiał się dymek, raz większy raz mniejszy. Zauważyłem że problem głównie występuje przy włączonej klimatyzacji. No i nie było by źle gdyby nie upały, bez klimy z rodziną ani rusz:-( No ale wystartowaliśmy i zaczęło się dziać jeszcze dziwniej, klimatyzacja cyklicznie przy wzroście obrotów przestawała działać, przy ustabilizowaniu prędkości załączała się na nowo. Po powrocie z wakacji miałem zabrać samochód do mechanika niestety zapalenie płuc odwlekło ten moment. No i wróciłem do pracy, bez klimy nawet nie ma problemu (czasami dymka puści, przy niskich obrotach zamuli), ale gdy wczoraj z rodziną jadąc samochodem włączyłem chłodzenie aż mnie zmroziłem, we wstecznym lusterku widziałem gęsty czarny dym na dystansie ok 400 m. Skapitulowałem i wyłączyłem klimę Evil or Very Mad Moje podejrzenia:
1. Zawalony filtr paliwa i/lub powietrza
2. Padające wtryskiwacze (tylko nie to Crying or Very sad )
3. Czyżby turbina dokonywała żywota (nieeee....)
Wybaczcie że tak długo ale chciałem ująć całość problemu Embarassed . No i proszę o pomoc w postawieniu diagnozy. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 8:56    Temat postu: dym Odpowiedz z cytatem

Turbina lub wtryski (przy turbinie dymek będzie bardziej niebieski).

Ale co dokładnie jest przyczyną to bez diagnostyki się nie dowiesz.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Turbina lub wtryski (przy turbinie dymek bêdzie bardziej niebieski).

w dieslu niestety nie jesttak prosto jak w benzynie ;/ jak padnie turbo - to zalezy jeszcze czy padnie po stronie zimnej czy goracej - to zawsze bedzie kopcic na czarno, z tym ze jak po stronie goracej to bedzie jedynie kopcic, jak po stronie zimnej to najpierw odczuwalne bedzie opoznienie przy gaszenie(poprostu wylaczymy stacyjke a silnik jeszcze troche pochodzi..ale to trzeba znac konkretny model bo nie popracuje on minuty czy 10s - poprostu wykona kilka obrotow wiecej), a na dodatek w ekstremalnych warunkach moze dojsc do niekontorlowanego rozbiegania sie silnika - wtedy juz wyciagniecie kluczyka nic nie da a silnik zatrzyma sie dopiero jak mu braknie oleju- ale predzej sie poprostu rozleci ;/
przy cieknacych wtryskach tez bedzie kopcic na czarno, przy walnietych uszczelnieniach walu tez na czarno...jednym slowem diesel to takie ustrojstwo ktore pojedzie na wszystkim co tluste wiec i na oleju z wlasnego silnika jako paliwie i naprawde ciezko na pierwszy rzut oka stwierdzic czy to spalany jest olej czy paliwo z lejacych wtryskow...

PS. na bialo diesel kopci jak ma walnieta uszczelke, na niebiesko jak ma nie spalane paliwo - ale to sie dzieje tylko wtedy gdy jest zimny - w kazdym innym przypadku paliwo ulegnie spaleniu (ze wzgledu na brak przepustnicy i duze sprezanie diesel zawsze bedzie mial na tyle powietrza by spalic ~kazda ilosc paliwa - z tym ze oczywiscie kosztem wiekszego zadymienia
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
snajph3r
*
*


Dołączył: Sep 18, 2012
Posty: 3

PostWysłany: Wto Paź 16, 2012 5:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wstępna diagnoza mechanika to padnięta turbina (zaczął kopcić siwym dymem), jutro mam odebrać zdemontowane turbo i zawieźć do regeneracji.
Jak będę miął wyciągnięte turbo to czy jest sposób żeby się upewnić że to faktycznie to? Jakoś nie ufam do końca mechanikom:-|
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 16, 2012 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Jak bêdê mi±³ wyci±gniête turbo to czy jest sposób ¿eby siê upewniæ ¿e to faktycznie to?

jak bedzie wyciagniete calkiem na zewnatrz to jedynie mozesz popatrzec czy jest ufajdane olejem, oraz czy wydech i dolot jest brudny.
ale jesli turbina bedzie zamontowana od strony napedu(spalin) to odpal silnik, przyloz reke/tekture do wylotu i zobacz czy nie chlapie olejem
PS> ile tak z ciekawosci ci krzykneli za regeneracje/nowa turbine?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
snajph3r
*
*


Dołączył: Sep 18, 2012
Posty: 3

PostWysłany: Pon Lis 05, 2012 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ha. Jednak koszty się zmniejszyłySmile Byłem z turbiną u specjalisty, diagnoza: turbina sprawna, została oczyszczona i wyważona (koszt 100 PLN), okazało się że sprawca całego zamieszania był ten przeklęty Evil or Very Mad zawór EGR, po oczyszczeniu, auto śmiga jak nowe Very Happy, całkowity koszt jaki poniosłem to wspomniane 100 złociszy za wyważenie "turba" + 300 PLN u mechanika za demontaż i montaż turbiny+wymiana oleju z filtrem (olej i filtr sam kupowałem)+czyszczenie zaworu. Regeneracja turbiny (IHI) wyniosła by mnie 1200 PLN (tak mnie bynajmniej poinformowano). Więc chyba nie mam co narzekać Smile Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group