www.asu.pl :: Zobacz temat - padla skrzynia albo konwerter
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

padla skrzynia albo konwerter

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Nie Lis 04, 2012 18:39    Temat postu: padla skrzynia albo konwerter Odpowiedz z cytatem

Witam, posypała mi się chyba skrzynia i potrzebuję pomocy w diagnostyce. Ale od początku. Ok. 2 lata temu robiłem remont skrzyni A604. Robione były panewki, uszczelki, tarczki i konwerter regenerowany w MIDPARTS bo nie zapinał się LOCK-UP. Robiłem to sam i był to mój pierwszy raz - mialem tylko schematy z internetu i na telefonie Qubiego i Albrichta do których numery gdzieś na forum zdobyłem. Przejeździłem 2 lata i było ok. Ładnie biegi wchodziły i nic nie szarpało.

Aż tu nagle wczoraj zostawiłem auto na zmarznietym piachu a dziś odwilż i auto zapadło sie tak na 10cm. Wsiadłem, wrzuciłem L i delikatnie w gaz. Koła zabuksowały to pasażerowie mnie bujneli i wyjechałem bez problemu... no właśnie miałem do wyjechania 2 metry z tego piachu i jak wyjechałem na twardą trawę to coś mi strzeliło i szarpnęło i tak jakby się skrzynia poślizgnęła i wypadła z biegu na luz.

Mogę odpalić i wrzucić D i R słychać zawory i czuć zapinany bieg ale jak daję gazu to nie jedzie - czasem szarpnie 15 cm auto do przodu i dalej nic. Auto nie dusi się i nie gaśnie - obroty są równe. Dyfer mam zabezpieczony to pewnie nic tam się nie wysunęło. Popchnęli mnie pasażerowie i szarpnęło i dalej auto pojechało elegancko do momentu jak nie stanąłem.

Objaw jest jeszcze taki, że jak na pracującym silniku wrzucę Neutral to nie mogę pchnąć auta ręcznie bo stoi tak jakby był na P - buja tylko przód tył. Jak zgaszę silnik to mogę pchać ręcznie.

Podejrzewam, że konwerter - czy to możliwe? - za co on dokładnie odpowiada - jakie są objawy jak padnie konwerter?
Albo możliwe że posypała się sama jedynka? Jak na drugi bieg zapnie to potem już jedzie ładnie do momentu jak zwolnie do zredukowania na jedymke albo jak sie zatrzymam. Raczej niemożliwe to bo kwestia zgaszonego/odpalonego silnika by tu nie grała roli jakby fizycznie skrzynia padła. Blokada parkingowa też raczej nie.
Zastanawia mnie dlaczego na odpalonym silniku coś go blokuje a na zgaszonym można pchać auto - dlatego podejrzewam konwerter.

Proszę o sugestie - może ktoś mial podobny przypadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lis 05, 2012 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może jakaś planetarna się wysypała.
Zadzwoń do merkawy on się zajmuje tymi wynalazkami.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 16:37    Temat postu: remont Odpowiedz z cytatem

Jak na mój gust to skrzynia będzie do naprawy... Na odpalonym ciśnienie które wytwarza pompa blokuje gdzieś skrzynie....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stolarex
*
*


Dołączył: Jul 24, 2009
Posty: 16

PostWysłany: Sob Lis 10, 2012 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś zrzuciłem skrzynie. Wyjąłem pompę, wyjąłem cały zestaw overdrive/revers i w skrzyni został zestaw planetarny front+rear i nie mogę wyjąć zabieraka 2-4 clutch (http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image90.html). Coś blokuje i trzyma. Ostatnio rozbierałem to ze 2 lata temu. Pamiętam, że powinno wyjść dość łatwo (trudno się wkladalo) ale coś na dole się zmieliło bo w skrzyni opiłków takich jak z tokarki troche jest i coś trzyma. Są takie aluminiowe sprężynki. Nie chciało mi się walczyć z tym dalej bo coś tam trzyma - muszę obrać taktykę Smile Muszę przemyśleć sprawę czy robić samemu dalej (trochę brak czasu) czy szukać coś po regeneracji. Na allegro jest gościu co bierze skrzynie na wymiane. Zostawiam starą + 1500 zł a on daje zregenerowaną... tylko się zastanawiam co on jest w stanie za te pieniądze zregenerować.
Facet jest z wrocka skrzynie_master - zna ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Lis 10, 2012 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image90.html
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group