www.asu.pl :: Zobacz temat - Gubi iskrę gdy rozgrzany [Lincoln Continental `77]
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gubi iskrę gdy rozgrzany [Lincoln Continental `77]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2012 14:49    Temat postu: Gubi iskrę gdy rozgrzany [Lincoln Continental `77] Odpowiedz z cytatem

Witam
W aucie wymienione: przewody i cewka zapłonowa. Silnik pracuje równo, żadnych przebić w instalacji. Paliwo jest podawane. W pewnym momencie, gdy silnik jest ciepły i doda się gazu - gaśnie.....

Paliwo jest, iskry z cewki brak. Kable aku-cewka dobre. Pojawia się czasem tylko ostatnia iskra przy kończeniu kręcenia rozrusznikiem.

Reszta kabli posprawdzana, wychodzą one z cewki i idą do takiego modułu na błotniku, szara skrzynka, w której jest chyba najprostsza pierwsza elektronika, zalana żywicą.

Co tu zrobić? Dlaczego gaśnie? Czy to ten moduł czy inna banalna przyczyna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2012 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cewka jak i reszta układu zapłonowego jest zasilana sygnałem po stacyjce ; sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem na cewce i module jest napięcie - jeżeli nie ma to możesz mieć uszkodzoną stacyjkę lub przewody gdzieś po drodze.
Sprawdź też masę na silniku - może to śruba jest gdzieś zardzewiała/zaśniedziała i po rozgrzaniu ujawnia się to brakiem styku ...(mierząc wartości na akumulatorze "+" i "-" oraz "-" na silniku powinieneś mieć taką samą wartość)
Jeżeli tu wszystko będzie OK to trzeba uzbroić się w miernik/oscyloskop i pomierzyć sygnały między aparatem zapłonowym a modułem i cewką.
Z aparatu podczas kręcenia powinien wychodzić sygnał do modułu a z modułu innym przewodem do cewki (nie wiem dokładnie jak rozwiązany jest w Twoim aucie układ zapłonowy, ale '77 to raczej prosta konstrukcja i za stary rocznik , żeby miał czujnik położenia wału)
Dopiero po tych zabiegach będziesz mógł stwierdzić, który element jest uszkodzony .
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2012 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Noo cus tu kolega nie docenia Hamerykanow! Laughing Laughing Lincoln Continental Mark V - bo o takie auto chodzi - mial nieco bardziej rozbudowana elektronike niz nam by sie wydawalo.Oczywiste jest tez , ze mial juz czujnik polozenia walu! Czujnik ten daje impulsy do elektronicznego modulu ,a ten steruje specjalna cewka.Tylko we wczesnych latach 70 to wszystko nieco inaczej wygladalo niz w obecnych ukladach.Czujnik polozenia walu byl umieszczony pod kopulka wewnatrz aparatu zaplonowego ,wygladal inaczej i nazywal sie Pickup Assembly.Ale zasada dzialania jest taka sama jak w pojazdach wspolczesnych.>>< Uklad zaplonowy nazywal sie Solid State Ignition System ,a w roku 1977 ulepszono go do wersji DuraSpark. Trudno mi zgadnac jaki uklad dokladnie jest w twym aucie - bo byly 3 wersje. Wersja Basic , wersja DuraSpark I i wersja DuraSparkII na kalifornie.A wiec musisz sam ustalic ktory jest u ciebie. Idea Pisze o tym dla tego ze znam te auta i wiem ze czestym powodem podobnej usterki jest wlasnie Pickup Assembly (czyli czujnik pol.walu) .Czasami zdarza sie tez usterka modulu.Te same systemy byly montowane w wielu starszych fordach,m.innymi w mustangach. Arrow Arrow jedyne co moge pomoc to kilka fotek wrzucam.Wez doswiadczonego elektronika samochodowego i przejzyjcie uklad w/g schematow i opisu.Byc moze przyczyna jest tylko zly styk gdzies na wtyczkach.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Sob Wrz 08, 2012 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2012 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Wrz 08, 2012 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nic to nie zmienia w moim opisie - wiadomo przecież, że jak jest moduł zapłonowy to musi być też elektroniczny aparat zapłonowy sterujący tym.
I jednocześnie nie ma osobnego czujnika wału , którego trzeba by szukać poza aparatem zapłonowym i dokładnie to miałem na myśli w przypadku tego auta
Wink
Mark hamerykancką motoryzacją oczywiście doceniam i wiem też, że to raczej właśnie stamtąd przyszło dopiero w późnych latach 80 do Polski rozwiązanie elektronicznych układów zapłonowych w poczciwych Polonezach (zobacz jaka różnica czasowa piszesz o wczesnych latach 70 a w Polsce późne 80 prawie 20 lat różnicy) oraz trochę później rozwiązania układów sterowania wtryskiem paliwa.
Powiem więcej w swoim Pontiacu Grand Prixie zakładałem podwójne cewki zapłonowe właśnie z poloneza i chodziło to jak oryginał a kosztowało 1/4 ceny. Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajna książka:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 0:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie,ja nie kwestionuje Twego opisu.Bardzo dobrze przeciez podpowiadasz co trzeba by zbadac. Korzystajac z tego ze znam temat chce tylko nowemu koledze dokladniej przyblizyc zasade dzialania i budowe aparatu konkretnie w jego aucie. >>< A tak miedzy nami - doswiadczonymi samochodziarzami - jak jest elektroniczny modul zaplonowy ,to wcale nie oznacza ze musi byc tez elektroniczny sterownik.W europejskich autach z dawnych lat byl bardzo czesto elektroniczny zaplon sterowany zwyklym przerywaczem .Chyba nawet w pozniejszym Polonezie bylo takie rozwiazanie. W takim wypadku styki mialy b.dluga zywotnosc a elektronika zapewniala wieksza i lepsza iskre. Wink W tajemnicy powiem,ze nie tylko Hamerykanie byli zawsze tacy do przodu - w roku 1971 ogladalem jeden z modeli VW ( nie pamietam jaki,chyba cos 411 coupe) z kompletnie elektronicznym wtryskiem i zaplonem - rewelacja w europie na tamte czasy! Kupil go wtedy moj znajomy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 0:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
fajna książka:)
No mam w swej czytelni pare takich .... sa troche ciezkie,ale wpadnij na kawe to moge ci pozyczyc Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi Smile

Sprawa wygląda tak, że kable mamy posprawdzane miernikiem, wszystko jest OK do momentu wejścia w moduł. W nim wszystko zalane jest żywicą, czy cuś, i nie da się tego rozebrać. Mamy pomysł, aby podmienić inny moduł z BMW 7 V8 `80 ale nie wiem czy nie zrobimy jakiejś głupoty.

W każdym razie ręce nam już opadają, bo auto pochodzi 15 minut i przy dodaniu gazu nagle CYK - wyłącza się i dupa... po ostygnięciu znowu odpali...

Przejrzę te skany, porównam to co mam pod maską i może wtedy coś mi się nasunie... boję się, że trzeba będzie sprowadzać ze Stanów ten czujnik lub cały moduł - brrrrr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A, jeszcze dla uściślenia podam konkretną markę auta: Lincoln Continental Town Car `77, to taki jak ten: http://polskajazda.pl/Samochody/Lincoln/Continental/130246

Nie wiem jak sprawdzić na który rynek jest mój model Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz co BMW zostaw dla BWM a Lincolna dla Lincolna. Nie rób kolejnej rzeźby na miarę Polaka bo po co się potem dziwić przy zakupie amerykańca że pod maską w częściach jest chyba wszystko co jeździ. Zadzwoń do Rafała zamów co trzeba i zamontuj tam gdzie trzeba nie rób wiochy kolego.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Domniemam po objawach ,że czujnik w tym aparacie tzw.halotron jest uszkodzony.
Przerabiałem to golfie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mayson napisał:
A, jeszcze dla uściślenia podam konkretną markę auta: Lincoln Continental Town Car `77, to taki jak ten: http://polskajazda.pl/Samochody/Lincoln/Continental/130246

Nie wiem jak sprawdzić na który rynek jest mój model Sad
Dla scislosci: jesli twoj jest taki jak na zdjeciu - to znaczy coupe - to konkretnie nazywa sie Lincoln Continental Mark V . Nazwa Town Car byla uzywana tylko w nadwoziach sedan. Trzy napisy w aucie na zdjeciu sa nieoryginalne i zapozyczone z TownCara rocznik 91-97. http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Mark_series Idea Idea jesli wrzucisz dokladne zdjecia modulu ,wtyczek i gniazd tak aby bylo widac piny , cewki oraz VIN to sprobuje ustalic jaki masz modul. Moze sie uda. Wrzuc tez fotki naklejek na drzwiach czy pod maska - jesli jeszcze sa. Arrow Arrow ale obawiam sie ze sato ma racje Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven - na zdjęciu jest właśnie sedan, ja mam sedana - TOWN CAR. Poniżej foty modułu i wtyczek przy module. Nr VIN: 7Y82S942842

Sato - czy coś z tym da się zrobić? Czy można to naprawić, czy wymienić na od innego modelu czy kupować oryginał?




Uploaded with ImageShack.us







Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik hala raczej rzadko wysiada,ja obstawialbym na modul.Mialem identyczne objawy jezdzac escortem usa z 1982roku,rowniez z aparatem zaplonowym,czujnikiem halla i modulem.Wymiana modulu pomogla.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Istotnie,masz racje,na zdjeciu jest sedan.Cholera,osleplem chyba na stare lata... Laughing sorry! Arrow Twoj modul to DuraSpark I.Do nabycia prawie wszedzie - na eBay,w sklepach internetowych. Nie jest drogi. Najlepiej kup komplet - czujnik i modul a bedziesz mial swiety spokoj. http://www.summitracing.com/search/Stock-Replacement/Yes/Department/Ignitions-Electrical/Brand/Standard-Motor-Products/Product-Line/Standard-Motor-Ignition-Modules/Make/LINCOLN/Model/VERSAILLES/Year/1977/?Ns=Rank|Asc Wpisz w google LX203 module a zobaczysz wiele ofert.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie Very Happy A jeszcze mam pytanie - na jaki w końcu rynek jest mój Lincoln? Kanada czy Kalifornia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 10, 2012 3:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze- przepraszam cie za blad w pierwszym poscie.to z pospiechu.Pomylilem sie opisujac rodzaje modulow. To DuraSpark I jest na kalifornie ,a ja napisalem ze DuraSpark II. Sorry! Rolling Eyes Arrow Z opisu i numeru VIN wynika ze twoj model jest na Kalifornie,bo spelnia wszystkie normy federalne oraz ma silnik z kodem S o zmniejszonej pojemnosci do 6.6L .Modele na kanade maja inaczej kodowane silniki i o troche wiekszej mocy . Idea Gratuluje wspanialego prawdziwego auta.Bo niestety dzis sa chujowe czasy i nie ma juz wygodnych aut z dusza - za to sa jednobrylowe sputniki z podniesiona dupa , okraglym dachem i wytrzeszczonymi swiatlami jak oczy u zaby! Nie ma tez juz pieknej muzyki i wspanialych filmow, ladnych i prostych w obsludze sprzetow, nie ma tez elegancko i z klasa ubranych i uczesanych ludzi.Samo dno - efekciarstwo i skrajne wynaturzenie na kazdym kroku Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Czw Paź 11, 2012 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki MarkSeven. Auto już naprawione. Okazało się, że padł hallotron, nie moduł. 330zł z wysyłką. Lincoln śmiga jak nowy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Czw Paź 11, 2012 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I dzięki Sato! Twoja diagnoza była słuszna Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 12, 2012 0:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Pisze o tym dla tego ze znam te auta i wiem ze czestym powodem podobnej usterki jest wlasnie Pickup Assembly (czyli czujnik pol.walu) .
Brawo sato! Dobrze sie domyslales. Nasze wstepne diagnozy okazaly sie trafne.Tylko u nas inaczej sie ta czesc nazywa. Idea Pozostaje mi tylko zyczyc koledze Mayson powodzenia i wspanialych wrazen z jazdy tym rzadko juz dzis spotykanym ,ale wspanialym krazownikiem Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mayson
*
*


Dołączył: Sep 08, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Pią Paź 12, 2012 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie, MarkSeven, to właściwie Ty pierwszy rozwiązałeś problem, szkoda że nie mam w okolicy kogoś takiego z taką wiedzą. Ale przynajmniej jest takie forum Smile Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group