www.asu.pl :: Zobacz temat - dziwna przypadłość podświetlenia zegarów - voyager '96
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dziwna przypadłość podświetlenia zegarów - voyager '96

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2012 11:12    Temat postu: dziwna przypadłość podświetlenia zegarów - voyager '96 Odpowiedz z cytatem

Witam,
Ostatnio pojawił mi się problem podczas jazy nocą, otóż auto po odpaleniu zachowuje się normalnie, podświetlenie jest jak najbardziej w porządku. Ruszam ujadę tak około 100-200 metrów a podświetlenie zegarów, przycisków i pokręteł zaczyna się przyciemniać aż do całkowitego wyłączenia podświetlenia. Oczywiście pokrętło ściemniania jest w pozycji stałej (max). Po wyłączeniu świateł zewnętrznych przełącznikiem oraz ponownym ich włączeniu podświetlenie działa i znów zaczyna się przyciemniać. Nie wiem jak się pozbyć tego "autościemniacza" - może ktoś z Was miał podobny problem i sobie z nim poradził?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak jest za postoju. też przygasają? chodzi mi o same światła jak włączywszy je bez silnika to też przygasają?
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na postoju wszystko jest OK, na włączonym silniku czy na wyłączonym. Zegary przygasają tylko w czasie jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale choba podswietlanie zegarow idzie wprost z wlacznika swiatel? ja ostatnio przy wymianie parownika klimy w visionie czyscilem tez wszystkie knefle i jak otworzylem wlacznik swiatel to brakowalo tam tylko nasrac Smile ten wlacznik to zestaw blaszek i slizgow nasmarowanych smarem ktory po latach laczy sie z kurzem i opilkami miedzi + czasem styki uegaja wypaleniu i rozne dziwne rzeczy sie moga dziac...moze zagladnij najpierw do samego wlacznika i sprobuj go wyczyscic bo byc moze tam sie gubi prad?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyłącznik już czyszczony przed wczoraj:) po czyszczeniu nasmarowany, blaszki po doginane - faktycznie archaizm:) a to samo-ściemnianie to nie jest tak że jadę i nagle się wyłącza ono się powoli przyciemnia aż do zera. Po wyłączeniu i włączeniu świateł powraca aby znowu subtelnie zrobić przyciemnioną atmosferę:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2012 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem podobnie, ale z oświetleniem wnętrza. Raz świeciło normalnie czyli jasno a raz ledwo się żarzyło. Podłącz amperomierz do aku i zobacz czy Ci prąd nie spitala jak powoli ucieka to masz zwarcie. Ja nawet podłączyłem sobie amperomierz w środku autka i widziałem ładowanie dwa miejsca po przecinku czyli dokładnie w miarę. Znalazłem nadpalony kabelek. Na postoju miałem ok. bo ładowanie było słabe, ale w czasie jazdy ładowanie rośnie razem z obrotami silnika. Wówczas ten kabelek przegrzewał się mocniej od większego prądu i dawał zwarcie.
Według mnie masz gdzie albo luźny styk, który pod wpływem drgań daje zwarę.
sprawdź jeszcze czy na postoju, jak podniesiesz obroty silnika, czyli zwiększysz ładowanie to czy efekt przygasania wystąpi. Jeżeli tak to masz trochę grzebania w instalacji.
sprawdź też czy bezpiecznik od oświetlenia, jak ono przygasa się nie grzeje.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2012 0:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
ale choba podswietlanie zegarow idzie wprost z wlacznika swiatel?
Nie jest tak prosto,jak myslisz.Z wylacznika swiatel jest tylko pobierany sygnal i podawany do BCM .Cala operacja zasilania i sciemniania wszelkich podswietlen zegarow,radia ,wylacznikow odbywa sie przez modul BCM. Arrow jak BCM dostanie sygnal ze swiatla sa wlaczone,to wysyla DIM Signal ktory uruchamia Panel Lamps Driver,a on dopiero zasila zarowki. Wszystko to odbywa sie wewnatrz BCM-a . Panel Lamps Driver dodatkowo umozliwia przyciemnianie zarowek za pomoca potencjometru ktory jest gdzies tam do niego wpiety i zmienia opor w stos.do masy - calosc dziala podobnie jak sciemniacz w domu. Idea usterka moze zatem byc gdzies w elektronice - mechaniczna,np.zimny lut albo slaby styk .Pod wplywem wstrzasu czasem przerywa. Wink Rolling Eyes BCM to taki rozbudowany modul elektroniczny (Body Control Module) - koledzy znaja go dobrze! - ktory zajmuje sie wszystkimi pierdolami jakie kiedys w Polonezie sterowane byly zwyklym wylacznikiem.Jesli Twoje auto jest wyposazone w wodotrysk - to na pewno steruje nim tez BCM Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2012 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymieniłem BCM, niestety o trochę innym numerze ale wszystko działa jedyne co się wyświetliło to SES:) ale podjadę na komputer w poniedziałek sprawdzić czego ten błąd dotyczy, a wieczorem sprawdzę jak sprawa z oświetleniem wygląda. Miałem do tej pory jeszcze jedną przypadłość, do której się przyzwyczaiłem i nie zwracałem już uwagi. Mianowicie na wertepach czy zakrętach otwieranie i zamykanie (pstrykanie rygli) centralnego zamka, po wymianie BCM problem ustąpił. BCM pobrałem z wersji Grand Voyager 3.3 a ja mam 3.8 AWD bez granda:) Może przeszczep się jednak przyjmie po skasowaniu błędu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2012 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety, podświetlenie zegarów i przycisków nadal samoczynnie się przyciemnia aż do całkowitego wyłączenia. BCM działa dobrze ale i generalnie wszystko jest OK - nawet jak by autko zaczęło lepiej chodzić ... tylko to durne podświetlenie doprowadza mnie do szału!!! Pomóżcie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Wrz 15, 2012 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>tylko to durne pod¶wietlenie doprowadza mnie do sza³u!!! Pomó¿cie....

hehe Smile jak juz stracisz calkiem cierpliwosc to pusc na krotko i tyle Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no super, dzięki:) ale jak jedziesz 600 km w nocy i nie widzisz jak szybko jedziesz i nie widzisz przełączników to już nie jest takie śmieszne...Przełącznik świateł rozebrany i wyczyszczony, BCM wymieniony - gdzie jeszcze szukać przyczyny? Czy nie ma w tym voyku jakiegoś czujnika zmierzchu albo może jakaś masa pod deską?

Ps.: Jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła, oświetlenie wnętrza samochodu wymieniłem na ledy - może tu leży problem choć przecież podczas jazdy wnętrze nie świeci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Ps.: Jeszcze jedna rzecz mi siê nasunê³a, o¶wietlenie wnêtrza >samochodu wymieni³em na ledy - mo¿e tu le¿y problem choæ przecie¿ podczas jazdy wnêtrze nie ¶wieci...

no to moze te ledy w dupe daja? jesli faktycznie oswietlenie idzie przez BCM (tylko niby za co ten BCM odpowieda przy tym oswietleniu ? przeciez sciemnia sie recznie potecjometrem, wlacza sie tez recznie razem ze swiatlami, oswietlenie ma sie ni jak do ciemnosci/czujnika swiatla - bo samo sie nie reguluje - wiec Mark za co konkretnie odpowiada w tym przypadku BCM?).
a o tym na krotko to mialem na mysli ze jak juz ci braknie pomyslow i nastapi apogeum wkurzenia to poprostu wyjnim licznik, odnajdz po sciezkach pina odpowiedzialnego za oswietlenie, przetnij przedow idacy do tego pina i zasilanie oswietlenia pusc bezposrednio z poteciometru - ominiesz wszystko po drodze i wtedy juz musi swiecic, a i sciemniac sie bedzie razem z poteciometrem...choc osobiscie uwazam ze na liczniku to wazna jest tylko kontrolka oleju i temperatura - cala reszta to zbytek z ktorego i tak podczas jazdy sie nie korzysta...no chyba ze lubisz jezdzic wpatrzony w predkosciomierz....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też o tym już myślałem ale zegary to jedno, a wszystkie przełączniki podświetlane to drugie - one też się ściemniają i w końcu gasną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>wszystkie prze³±czniki pod¶wietlane to drugie - one te¿ siê ¶ciemniaj± i w koñcu gasn±.

pare godzin temu wracalem z roboty i z nudow zaczalem sie bawic tym potecjometrem i w visionie (konstrukcja dosc zblizona do vojtusia jesli chodzi o elektronike) potecjometr dziala tylko na licznik, klimatronik, radio, i komputer, pozostale rzeczy typu pstryczki, przelaczniki itp swieca swiatlem stalym i nie sa sciemniane ;/ a jak jest w innych vojkach z tych lat niech ktos sprawdzi - bo byc moze u ciebie problem lezy nie tyle w samym ukladzie potecjometra co generalnie w zasilaniu(pewnie licha masa)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 1:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akurat w vojku Driver w BCM-ie steruje i zarowkami w zegarach i paru przelacznikach oraz diodami w przyciskach drzwi.Natomiast oswietlenie wnetrza jest w ten sposob z, ze BCM dostaje sygnal wlaczenia i uruchamia przekaznik Courtesy Lamp Relay ktory zalacza zasilanie zarowek bezposrednio z plusa.Takze nie ma to znaczenia jakie sa zarowki lub diody w osw.wnetrza - jest to niezalezny obwod zalaczany poprzez przekaznik. Idea Proponuje przeanalizowac dokladnie schemat calego systemu wlaczania i sciemniania (najlepiej ten z serwisowki) i wytypowac co moze miec wplyw na zmiane reakcji Panel Lamps Drivera .Skoro BCM jest inny,to pozostaje usterka bardziej mechaniczna - np.przerywajacy lub zwierajacy do masy na ulamek sekundy obwod potencjometru albo np.niekontaktujace gniazdo BCM-a.Moze tez byc czasami brak kontaktu masy w tzw.Ground Panelu (rozdzielnik masy) ktory tez podaje mase do Junction Block a on rozdziela ja dalej . Ale to niestety wymaga troche wiecej znajomosci elektroniki samochodowej oraz umiejetnosci czytania oznaczen na schematach.Jesli czujesz sie na silach - to musisz uzbroic sie w Cierpliwosc i probnik z Zarowka - ( zwykly multimetr sie nie nadaje bo nie stanowi realnego obciazenia ).Najpierw przegwizdac wszystkie masy (czarne kabelki ) ktore ida do Junction Block (to tam,gdzie siedzi BCM).Potem po kolei obwod sterowania sciemnianiem . Arrow Dobra i szybka metoda jest tez potraktowanie wszystkich gniazdek i zlaczek pod deska sprayem do elektroniki.Moze akurat bedziesz mial szczescie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Akurat w vojku Driver w BCM-ie steruje i zarowkami w zegarach i paru >przelacznikach oraz diodami w przyciskach drzwi.

a no to widzisz Mark - vision jest konstrukcja duzo prostsza, bo tu BCM odpowiedzialny jest tylko za efekt "sciemniania" lampek kabiny po zawarciu dzwi Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2012 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy podświetlanie może mieć coś wspólnego z mechanizmem szyb uchylnych lub ledami w przełączniku świateł? Miałem jeszcze problem z lewym mechanizmem okna uchylnego, rozebrałem ale niestety silniczek był padaka. Ale założyłem drugi i teraz w jedną stronę działa perfekt (domykanie) natomiast przy otwieraniu dochodzi do połowy i kaput - tak jak by brakowało mu mocy.

Ps.: to oczywiście takie moje moje przemyślenia( to mój pierwszy voyek - do tej pory miałem Jeepa 5.2 i 3 modele TransAm - 2x3gen i 1x4gen - tam wszystko było prostsze:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Czw Wrz 20, 2012 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyciągnąłem jeszcze raz przełącznik świateł i zauważyłem że trochę luźno jest osadzony, poprawiłem i pół wieczora jeździłem z podświetleniem zegarów. Moja radość nie trwała jednak długo, tuż przed domem zaczęły się znowu przyciemniać....a już myślałem że zlokalizowałem usterkę. Jeszcze jak miałem TA to znajomi z f-body klub powtarzali że amerykańce same się naprawiająSmile może postawię go na kilka miesięcy na cegłach to sam się naprawi:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 20, 2012 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a masz skoad podmienic taki przelacznik?? moze faktycznie w nim tkwi problem? podoginaj piny we wtyczkach i sprobuje zmostkowac poteciometr sciamniania - a noz widelec to wlasnie to
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
scr3amer
*
*


Dołączył: Jun 21, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Pią Paź 19, 2012 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż, tak jak napisałem powyżej...amerykańskie auta same się naprawiająSmile podczas jazdy z Katowic do Krosna podświetlenie zaczęło migać a później włączyło się na stałe hehe i działa !!! Jednak jest to cud amerykańskiej myśli technologicznej - słowo autoserwis nabiera innego, głębszego znaczenia:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią Paź 19, 2012 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jak cos sie samo naprawia to z regolu nie na dlugo. A wyciagales kolego zegary zeby sprawdzic czy nie ma tam zadnego zimnego lutu na obwodzie? jak jedziesz i sa wibracje to moze przestawac laczyc, jak stoisz to te wibracje sa mniejsze. Mowisz ze mryga, i sie sciemnia, wiec wg mnie nie domaga albo wlasnie jakas luzna masa, ale to wtedy pare rzeczy wiecej by przestawalo dzialac, albo wlasnie zimne luty:) Ja np wymianielm body , bo mi swiatla do jazdy nie gasly, sprawdzalem wszystko przekazniki, przelczniki itd itp . wymiana body pomogla Smile teraz tylko tylni spryskiwacz ciagle dziala Smile dla tego pompka od tylu odlaczona. Ale to moze dla tego ze body byl od 3.8 a ja mam 3.3.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group