www.asu.pl :: Zobacz temat - Błąd P0-703
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd P0-703

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 12:18    Temat postu: Błąd P0-703 Odpowiedz z cytatem

P0703 (migowy, to "65")- Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca - usterka.

Czy ktoś wytłumaczy mi o co chodzi, gdzie tego szukać i jak to usunąć, naprawić.
Przyznam, że kompletnie nie wiem o co chodzi.
Najpierw wziąłem się za włącznik stop, tempomatu itp, ten umiejscowiony nad pedałem hamulca, ale tam nic kompletnie nie widać, jedynie przeczyściłem styki
Na tym włączniku jest napisane " Speed control" czyli coś do tempomatu, który mi nie działa.
Kontrolka na kierownicy pokazuje, że tempomat jest włączony, ale ten w ogóle nie działa, a sygnał dźwiękowy mam.
Świeci mi też kontrolka ABS.
Bezpieczniki ABS sprawdzone, zębatka ABS na przednich osiach była "pospawana", oczyściłem ją, a ABSu jak nie było, tak nie ma.
Nic więcej w warunkach emigracyjnych (Bruksela) nie mam jak sprawdzić.

W szczególności proszę o podpowiedź do błędu P0-703, bo z ABS raczej sobie poradzę, bo od 08.09.2012 planuje zjechać na krótki urlop do PL, więc podjadę na skaner i sprawdzę co w trawie piszczy.

Jakoś tak ciężko będzie mi jechać ok 1150km bez tempomatu, no i tak po ludzku, bardzo mnie ciekawi, co to kryje się pod tym (P0-703) kodem.
A się człowiek przyzwyczaił Laughing Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 26, 2012 5:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0703 oznacza brak zalaczania TCC(TorqueConverterClutch- tzw. lock up) spowodowany usterka obwodu przelacznika przy pedale hamulca ,tzw.wylacznika stopu.. Arrow Przelacznik ten ma dwie sekcje - jedna do zalaczania swiatel stopu bezposrednio +12 na zarowki.Druga sekcja ma dwie pary stykow ,gdzie jedna przez odlaczanie masy daje sygnal do PCM ze nacisniety jest pedal hamulca po to aby PCM wylaczyl na ten czas TCC (lockup) i tempomat ,a druga para stykow blokuje dla bezpieczenstwa wlacznik tempomatu. Idea Prawdopodobnie masz usterke pierwszej pary stykow w drugiej sekcji wylacznika - tych ktore podaje mase (kabel czarny ) do PCM-u (kabel bialorozowy).Albo tez nie dochodzi masa na czarnym kablu . EFEKT : brak tempomatu oraz niezalaczajacy sie TCC (lockup) .Sprawdz czy dochodzi masa na czarnym kablu i czy wylacznik podaje ja na bialo-rozowy.. Jesli nie naprawisz to bedziesz jechal bez lock up i spalisz wiecej paliwa.Dluga jazda bez lock up podnosi temperature oleju w skrzyni poniewaz nie ma blokady konwertera i caly czas sila jest przenoszona przez olej.A wiec pamietaj aby zbyt szybko nie jechac.>>< Good Luck!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marek, jesteś złotym człowiekiem. Zaraz pędzę do auta i zobaczę, co z tą "ciemną" masą.
Jeżeli chodzi o moją prędkość podróżną, to max 120-130km/h
po autostradach, aż żona się ze mnie śmieje, że zaraz TIR-y będą nas wyprzedzać.
No, TIR-y, to może nieee, ale Trabant już tak.
Kiedyś na autobahn-ie coś takiego mnie wyprzedziło... no miało silnik 1,1, ale jednak Trabant...

Teraz idę do auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz nie wiem, czy się cieszyć, czy może smucić.

Masa, czarny przewód jest stała i jest ok. i ta masa zamyka lub otwiera obwód do różowego przewodu przy włączniku "Stop".
Kiedy hamulec główny (nożny) jest zwolniony, to masa na różowo-białym jest (obwód zamknięty), czyli tempomat powinien być załączony.
Jak wcisnę pedał hamulca, to obwód na różowo białym się otwiera, czyli tempomat powinien być rozłączony.
Niezależnie od tego, czy obwód jest otwarty, czy zamknięty, to tempomatu w ogóle nie ma.
Sprawdziłem też, czy ta biało-różowa masa dochodzi do PCM i wynik jest pozytywny, masa do PCM-a dochodzi.
Pisząc PCM, mam na myśli komputer umiejscowiony pod maską silnika, tuż za lewą lampą, przy aku.
Teraz czekam kiedy pokaże mi błąd (migowo), bo teraz go wykasowałem rozłączając akumulator.
Do tej pory było tak, że dwa, trzy dni pojeździłem bez pokazanego błędu i bez tempomatu ( bo i skąd miałby być?) i po tym czasie znów pokazywał się błąd.

Marek, jeżeli masz jeszcze jakieś inne pomysły, lub może coś źle sprawdzałem, to bardzo proszę o kolejny zestaw podpowiedzi.
Pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 30, 2012 4:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziles wszystko jak najbardziej prawidlowo. ArrowW skrocie napisze ci jak to dziala: System wykrywa ze ilosc nacisniec hamulca w ciagu jakiegos czasu jest niezgodna z iloscia zadzialania ktorejs pary stykow w drugiej sekcji.Generuje kod migowy 65 oraz zapisuje w pamieci P0703 oraz zapala lampke Check.Blokuje tez tempomat i lockup jesli jest to pierwsza para stykow (ta ktora sprawdzales) ,albo blokuje tylko tempomat jesli jest to druga para stykow. A wiec jak widzisz wystarczy ze ktores styki nie beda czasami pracowac i taka sytuacja bedzie sie powtarzac od czasu do czasu - i juz system daje znac. I nawet po naprawie usterki system trzyma blokade do czasu wymazania bledow z pamieci .A pamiec u ciebie mozna wymazac tylko skanerem.Odlaczanie aku nic nie daje.I moze wlasnie tu jest problem niedzialania tempomatu.Jesli w tej chwili nie masz mozliwosci wymazania pamieci to bez tempomatu mozna sie obyc.Sprawdz tylko czy juz dziala lockup.Jadac ok.80 - 100 km/h przycisnij lekko hamulec i odczujesz czy podskoczyly obroty.Jesli tak,to po zwolnieniu hamulca powinny zmalec. Wtedy wiesz ze lockup dziala. Roznica w obrotach przy szybkosci ok.100km/h wynosi ok.200 obrotow.A wiec gdyby ci lockup nie dzialal to te 200 obrotow gubione bedzie na oleju w konwerterze i zamienione na cieplo.Jesli obroty silnika przy 100km/h wynosza ok.2000 to 200 obrotow stanowi ok.10%,a wiec trzeba zgubic 10 procent aktualnie produkowanej przez silnik mocy ,to jest okolo 7 KM czyli ok.5 kilowatow!To tak jakbys do oleju w skrzyni wlozyl grzalke 5 kW. Idea Idea jesli przejedziesz tak powiedzmy 100 km to nic specjalnego sie nie stanie.Ale jesli masz zamiar jechac 500 albo 1000 km to radze nie przekraczac setki bo skrzynia moze nie wyrobic z chlodzeniem oleju....To tyle ,aha jeszcze dla pewnosci sprawdz drugie styki drugiej sekcji wyl.stopu - kabel zolto-czerwony (przychodzi z PCM) po wlaczeniu tempomatu powinien podawac plusa na niebiesko-czerwony zasilajacy 3 cewki tempomatu.Jedna z tych cewek ma mase na stale (czarny) , a dwie sterowane sa masa z PCMa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2012 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po "naprawach" ABS wyżej przeze mnie opisanych, wróciłem do PL bez kłopotów, ale i bez tempomatu.
Błąd się nie wyświetlił (wykasowałem go, odłączając aku), a jutro jadę na skaner wykasować błędy z pamięci komputera, celem odblokowania tempomatu, jak pisał "Markseven".
Marku, nic nie pisałem, bo i nic od czasu naszego ostatniego postu przy aucie nie robiłem, bo kompletnie nie miałem na to czasu.
Teraz jestem na krótkim urlopie w PL i zajmuję się naprawą auta, wymiana klocków, szczęk hamulcowych, przegubów, ABS no i "naszego" tempomatu.
Jutro wszystko powinno się wyjaśnić, więc jak tylko będę więcej wiedział, to siadam do kompa i opisuję rozwiązanie problemu.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group