www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar niskie ciśnienie oleju
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar niskie ciśnienie oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 11:17    Temat postu: Windstar niskie ciśnienie oleju Odpowiedz z cytatem

Witam!
Mam problem z Windstarem 3.0 95 rok. Po remoncie silnika został zalany olej 5w30, tak jak jest przewidxziany do niego. Silnik pracuje ładnie ale po rozgrzaniu się świeci kontrolka oleju. Początkowo było tylko jak obroty opadły poniżej 900 obr/min. Obecnie jak sięrozgrzeje to świeci się nawet do 1200 obr/min. Wpiąłem w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr i pokazał po odpaleniu na zimnym 0,2 MPa, ale jak wszedłna temperaturę w przedziale norm tona manometrze wskazówka spadła do zera. Podnosząc obroty na silniku ciśnienie rośnie do spowrotem do 0,2 MPa, a przy wysokich obrotach max do 0,3 MPa. Co będzie winne? Pompa oleju, czy jakiś jej element? Panewki wykluczam bo dopiero co wymienione. Porównuje bo nawet Daewoo Lublin ma wskaźnik ciśnienia oleju i w nim jest cały czas 0,2 MPa. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kompresja jaka jest?

Przed wymiana panewek cisnienie oleju bylo OK?

0,2Mpa - czyli okolo 2 atm - nie jest zle.Gdyby bylo 0,1 czy mniej - wtedy jest problem.W jeepie na zimnym mam 0,3 do 0,4 Mpa,a po rozgrzaniu na wolnych 0,2.Kontrolka nie swieci,ale nie mam jej Smile
Tylko zegar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 17:32    Temat postu: zero Odpowiedz z cytatem

Jak spada do zera to zaczął bym od pompy olejowej.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kompresja jest ok, dawno temu jak go kupiliśmy też tak się działo, ale po długiej trasie i tylko jak obroty nisko spadały. Teraz to wygląda jak by powoli się coś kończyło w silniku. Tym bardziej, że duży postęp widać teraz po trasie tychy-gdańsk-tychy. Ja także stawiam na pompę, tylko czy cała pompa do wymiany czy może jest szansa, że zaciął się regulator ciśnienia? Pytam bo jeszcze nie rozebrałem samochodu. Z tego co pamiętam to wystarczy zrzucić miskę olejową, czy się mylę?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pryjom soryy ze zapytam ale po jakim remoncie? co konkretni bylo robione przy tym remoncie? bo jesli tylko pierscienie to panaweki mozesz miec juz zuzyte a tu wymiana oleju na zadszy niz byl napewno nei pomoze!!! i jedyna rada to remond "dolu" silnika i wtedy juz sobie mozesz lac zadki olej jak producent zaleca Smile
no a tak na marginesie to czym predzej zrzucaj miske i zerknij na pompe - ale osobiscie to nie sadze bys na "oko" rozpoznal czy pompa jest dobra czy zuzyta - jesli pompa nie jest jakims masakrycznym wydatkiem to ja poprostu wymien! nie znam sie na winim ale przewaznie regulator cisnienia jest zabudowany na samej pompie - czasem jest to element rozbieralny czasem nie. jesli bedzie rozbieralny to mozesz mu podlozyc pod sprezyne podkladke lub wymienic sprezyna na twardsza by sie pozniej otwieral - nie przesadz tylko z cisnieniem bo ci moze "wyplukac" panewki!.
jesli pompa bedzie ok to niestety panewki (stawiam na glowne) masz juz zajechane, a byc moze nawet ktoras sie zatarla i nawet o tym nie wiesz!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Było robione wszystko bez szlifów, stare panewki wyglądały bardzo dobrze, ale i tak zostały zmienione. Jutro jak będzie czas to będę chciał wyjąć tą pompę. Szkoda, że przy okazji remontu to nie wyszło :/
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompa wyciągnięta, nic po niej nie widać, żadnych problemów, ale zastanawiają mnie dwie sprawy. Czy jest możliwe, aby były zapchane kanały olejowe w takim miejscu, że powidują wzrost ciśnienia na pompie i otwarcie zaworu regulacyjnego lub kanał przy samym czujniku zapchany i powoduje przekłamanie. Druga sprawa to wypracowana sprężyna jak wspomniał marcys. Podkładka usztywni sprężynę w niewielkim stopniu, dobrać znowy sprężynę, aby była dobra też będzie trudno. Jeżeli problem jest w kanałach olejowych to wymiana pompy nic nie da. Planuje jeszcze wymianę oleju a przy tym wypłukać silnik środkiem do płukania silników, może pomoże, a napewno nie zaszkodzi.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 8:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdarza sie tez czasem zator w kanałach olejowych.Płukanie silnika odklei nagar i może cos wleciec do obiegu oleju,ale chyba nie ma innego wyjscia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej i tak zaraz po zabiegu będzie wymieniany z filtrem, taka procedura.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no co wam pozatyka kanaly?? kanaly maja przewanie 5-15mm srednicy, pompa daje minimum 2bar (czesto ok. 4), jaki by to musialbyc paproch zeby zatkac taki kanal? pozatym tu cisnienie sie pojawia tylko nikle - jakby kanal byl przytkany to cisnienie powinno raczej wzrosnac...osobiscie przyczyny szukalbym gdzie indziej...pryjom a powiedz mi jeszcze - robiles cos z walem korbowym?? moze jemu sie przygladnij? moze luzna jest jakas zaslepka kanalu olejowego i tu tracisz cisnienie? pomierz tez pompe - dostan sie do jej bebechow (pewnie masz zebatkowa) i pomierz ja - chodzi o pomiar luzu miedzy zebatkami a obudowa (tu chyba rzad wielkosci to max o,1mm - ale to z pamieci mowie i moge sie mylic - mierzy sie szczelinomierzem - cisnienie sie wytwarza wlasnie miedzy zebami a obudowa) oraz o luz miedzy tymi dwoma zebatkami oraz miedzy zebatkami a gornym dekielkiem pompy (tu chyba cos kolo 0,05mm ale tez z pamieci, mierzy sie przepuszczajac kawalek miekkiego olowiu badz cyny miedzy zebami lub sciskajac ten olow gornym dekielkiem i potem mikromierzem mierzysz wypraske, ten luz znow odpowiada za straty cisnienia na samej pompie), sprawdz tez ten zawor na pompie - moze nie jest poprostu szczelny (jakies rysy,pekniecia gniazda?)...generalnie jest tak ze prawie 80% cisnienia oleju gubi sie na panewkach glownych (mowie o sprawnym ukladzie) , czyli nalezy sie skupic na pompie, kanalach od pompy do walu korbowego, panewkach i samym wale - gdzie indziej nie ma nawet czego szukac...no chyba ze blok ci gdzies w srodku szczelil ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pompę rozkręciłem, zawór oglądałem, nie miał żadnych rys i ładnie w miarę ciasno wchodził w ten otworek. Podłożyłem podkładkę pod sprężynę na próbę,m ale dopiero jutro będę sprawdzał co to da. Co do luzów w pompie nie sprawdzałem, ale jeszcze mogę to zrobić. Obejrzałem jedną panewkę główną i była bez zarzutów. Raczej będzie pompa do wymiany. Co do ciśnienia to ono na zimnym gęstym oleju jest ok 2 bary potem wraz z rozgrzaniem się oleju zanika do zera.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 12, 2012 0:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy jestes pewien jakosci oleju Question czy byles przy wymianie i widziales opakowanie? A jesli nawet,to w bance niekoniecznie moglo byc to,co jest napisane. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Lip 12, 2012 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej sam wymieniałem, kupiony w sklepie z częściami forda, olej z etykietą ford formula f 5w30. Jest to olej robiony przez BP czyli producent castrola. Dawno temu problem zaczął się już pojawiać, ale to po długiej trasie i na bardzo niskich obrotach, poniżej 900 obr/min
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Lip 12, 2012 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poskładałem samochód odpaliłem i początkowo myślałem, że podkładka pod sprężyną dała efekt. Na zimnym silniku było 4 bary, ale jak się rozgrzał olej spadło do zera. Ewidentnie pompa do wymiany :/
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Założona druga pompa, olej zalany millers 5w30 silnik wypłukany i jak się rozgrzeje ciśnienie leży :/. Co poradzicie? Jak nie będzie lepszego pomysłu pozostanie zalanie gęstszego oleju, gdyż firma nie da kasy na kolejne naprawy, a mi osobiście szkoda tego silnika. Chodził mi po głowie pomysł na zrobienie chłodnicy oleju, obniżyło by to jego temperaturę i wzrosła by lepkość, ale nie ma gdzie się wpiąć :/
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pryjom skoro cisnienie nadal ci lezy to na 100% masz gdzies problem i raczej nie jest to olej!!! zwiekszajac lepkosc oleju zwiekszysz cisnienie ale nie rozwiazesz problemu. a ten manometr ktory wpinasz napewno jest OK?? pytam bo skoro cisnienie spada ci do 0, to silnik powinien sie po chwili zatrzec a amen, a u ciebie z tego co widze to chodzi....
PS. sprawdzales czy nie zatarla ci sie ktoraz z panewek glownych? lub czy nie jest luzny ktorys z korkow zaslepiajacych kanal olejowy w wale?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 18:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałem tylko jedną główną panewkę, wskazówka spada na zero, bo skala chyba ze względu na błąd zaczyna się od 2. Poza tym czujnik się zaświeca, a to o czymś świadczy. Ci8śnienie pewnie nie jest dokładnie zero, bo było by po silniku, a wystarczy trochę podnieść obroty aby było 2-3 bar. Wiem, że olejem tego nie rozwiąże, ale na problemu finansowe firmy wpływu nie mam, a sam dokładać nie zamierzam. Mam po prostu związane ręce w tej sprawie :/
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Sprawdza³em tylko jedn± g³ówn± panewkê

no to jeszcze ci zostalo 4 Smile ja stawiam na ktoras z tych 4
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślisz, że mogła się wytrzeć po przebiegu 5 tys km? Jak tylko będzie możliwość się to sprawdzi Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi tylko o "wytarcie" samych panewek, ale też o sam wał korbowy.
Pamiętaj, ze wał zużywa się nie symetrycznie tylko owalnie i o ile nowe panewki które wcześniej wymieniałeś będą wyglądać na dobre to wytarcia na wale będą mimo wszystko powodować straty ciśnienia i to nie wyobrażasz sobie w jakim stopniu.
Zużywają się nie tylko panewki główne, ale też w podobnym stopniu panewki korbowe - też owalnie. Przydało by się jakoś to pomierzyć czy jest jeszcze w tolerancji. No i jeszcze do tego dochodzą zużycia na rozrządzie.

W Twoim przypadku masz książkowe objawy zużycia głównie układu korbowego - tym bardziej, że jak piszesz sprawdziłeś dokładnie pompę oleju ( jesteś pewien tej drugiej pompy - bo nie piszesz , że była nowa?)
Pompa oleju ma przewidzianą wydajność dla sprawnego silnika a przy tych wszystkich nieszczelnościach po prostu nie daje rady - dowodem na to jest fakt podniesienia ciśnienia po dodaniu gazu ...

Zmiana oleju na gęściejszy w pewnym stopniu poprawi ciśnienie, ale może różnie wpłynąć na układ rozrządu/popychacze i pewnie inne drobne elementy silnika.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wader-pierwszy raz spotykam się z mozliwościa tak znacznego zużycia panewek i wału,że brak ciśnienia.Wydaje mi sie to przesadzone i mało prawdopodobne,choc wszystko jest mozliwe.
U mnie w jeepach i innych sa przebiegi 300, 500 k km i nic takiego nie ma.Ile musi mieć ten samochód,że tak jest zuzyty silnik? milion,dwa?
Cos tu nie klapuje Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

randeck 1 - kiedyś musi być ten pierwszy raz Very Happy - nie wiemy jak to auto było użytkowane/serwisowane (doczytałem że to auto firmowe i brakuje kasy na serwis...)więc wszystko mogło się wcześniej zdarzyć.

Tak na poważnie to chyba każdy jest ciekawy jak ten temat się skończy i mam nadzieje, że Pryjom powiadomi nas o finale sprawy, bo padłu już chyba wszystkie możliwe rady a czy sprawdzone to tylko wie Pryjom.

Tak swoją drogą to wróżenie na odległość jest trudne i z tym się chyba zgodzi każdy, ale ... wpadł mi jeszcze do głowy jeden pomysł i pytanie czy nowe panewki, które zostały założone przy "remoncie/reanimacji" na pewno były założone odpowiedniego rozmiaru - czyli takie jak poprzednie ???, bo jeżeli przed wymianą panewek ciśnienie było a teraz nie ma... to raczej tu trzeba szukać.
Nie wiem jaka jest rozmiarówka panewek dla Voyagera, ale jeżeli dla nominału (bo zakładam, że to nominał) są podgrupy np. A,B,C (co nie jest wykluczone) to ja osobiście przy reanimacji zakładał bym najmniejszą A.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie problem z olejem był od początku, poprzedni właściciel lał 10w40 texaco, a jak trafił do nas to zaczęła się świecić kontrolka, po wymianie oleju na 10w40 lotos problem zniknął. Teraz po remoncie postanowiono przejść na olej jaki zaleca producent 5w30 i problem powrócił
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 02, 2012 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>My¶lisz, ¿e mog³a siê wytrzeæ po przebiegu 5 tys km? Jak tylko bêdzie >mo¿liwo¶æ siê to sprawdzi

zuzyc nie, ale po 2min to mogla sie nawet zatrzec...cala filozofia w wymianie panewek to m.in chirurgiczna czystosc! wystarczy drobna drobina w ktoryms kanale i moze sie to skonczyc zatarciem - nie zawsze sie tak dzieje ale czesto! pozatym ktoras z panewek mogla byc zle zamontowana - wtedy zatrze ja w sekundzie i nawet tego nie poczujesz (mowie o panewkach glownych).

>Zu¿ywaj± siê nie tylko panewki g³ówne, ale te¿ w podobnym stopniu >panewki korbowe - te¿ owalnie.

no dokladnie! teoretycznie panewka nie powinna ulegac zuzyciu bo nie ma bezposredniego kontaktu z walem(jest oddzielona filmem olejowym), i jedyny moment zuzycia to rozruch - im czesciej odpalasz samochod tym panewki bardziej cierpia ;/

>Wader-pierwszy raz spotykam siê z mozliwo¶cia tak znacznego zu¿ycia >panewek i wa³u,¿e brak ci¶nienia

redneck tu nie chodzi o naturalne zuzycie panewek - raczej o jakies sprawy awaryjne. w moim poprzednim aucie mialem taki przypadek ze wracajac kiedys ze slowacji zima w gorach zaswiecila mi sie kontrolka oleju i bylem zmuszony kontynuowac jazde(sprawdzilem tylko poziom i stan oleju, kontrolka swiecila sie tylko w na 5 biegu, przy w miare stalej predkosci obrotowej i rozgrzanym silniku), dojechalem do domu a pozniej jakos mi tak zeszlo i w sumie nie mialem kiedy sie tym zajac i nawet mi sie nie chcialo (tym bardziej ze kontrolka swiecila tylko na mocno rozgrzanym silniku i tylko w pewnym zakresie obrotow i tylko na ostatnim biegu...) i tak mi zeszlo zebym cie nie zklamal jakies 4 lata Smile az ktoregos pieknego dnia urwal sie korbowod i chcac nie chcac musialem zagladnac do silnika Smile no i oprocz urwanej korby oczom mym ukazal sie widok stopionej panewki glownej(tej przy kole zamachowym), wal na tym czopie byl fioletowy a panewko doslownie stopila sie i wyplynela - i to byl powod swiecenia kontrolki Smile no niestety zuzycia panewek glownyh (w silniku lozyskowanym w 5 miejscach) ze wzgledu na tylko ruch obrotowy i rozklad mas wirujacego walu nie da sie rozpoznac bez ich demontażu i pomiarow, zas panewki korbowe - ze wzgledu na prace ~wahadlowa jak tylko zaczynaja byc luzne to po pewnych predkosciach walu zaczynaja poprostu pieknie grac, az w pewnym momencie ktoras sie zatrze i wtedy mamy wyrazne stukanie lub wrecz chwycenie walu - ale wtedy moze byc juz zapozno....tak ze pryjom poki silnik sie kreci to w sumi tanim kosztem mozna go uratowac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group