www.asu.pl :: Zobacz temat - bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 9:22    Temat postu: bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym Odpowiedz z cytatem

witam. Mam problem z voyager silnik 3,3 benz + gaz rok 96 ! problem to bulgotanie w zbiorniczku, wszystko jest OK dopóki auto chodzi wtedy wentylatory się załączają i wszystko gra, dopiero jak auto wyłącze to po chwili zaczyna bulgotać w zbiorniczku, nie jest to uszczelka bo nie kopci, nie ma nabrzmiałych węży, nie ma mazi w oleju,a temperatura wskazuje norme jaka jest zasada działania korka w chłodnicy i czy wentylatory po wyłączeniu silnika nie powinny się załączać bo jeśli tak to wszystko było by ok, a u mnie się nie włączają nawet wtedy gdy przekręcę stacyjkę (na wyłączonym silniku) a wydaje mi się że wtedy dochodzi prąd i powinny się załączyć, borykał się ktoś z takim problemem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co jest w układzie chłodzenia ? płyn czy woda ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

płyn, nalewałem go osobiście
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem identyczna sytuacje
u mnie wymiana korka pomogla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie ten korek mi też chodzi po głowie, chciał bym poznać zasadę działania korka kiedy się otwiera kiedy się zamyka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hubal napisał:
właśnie ten korek mi też chodzi po głowie, chciał bym poznać zasadę działania korka kiedy się otwiera kiedy się zamyka


korek to regulator ciśnienia w układzie chłodzenia często mylony z termostatem który znowu jest regulatorem temperatury
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 18:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale kiedy się otwiera kiedy zamyka, jak silnik jest wyłączony to temperatura rośnie bo jest brak obiegu to wtedy powinien być zamknięty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sie 08, 2012 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hubal napisał:
płyn, nalewałem go osobiście


Jaki ? Powinien być o podwyższonej temp. wrzenia
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Czw Sie 09, 2012 4:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o ile dobrze pamiętam do +125stopni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
hubal napisał:
płyn, nalewałem go osobiście

Jaki ? Powinien być o podwyższonej temp. wrzenia


marku nie szerz urban legend Smile 2 dni temu wrocilem spod granicy tureckiej visionem (temp. w cieniu +40st), jazda w gorach pod znacznym obciazeniem i raczej bez oszczedzania, cala trasa na praktycznie czystej wodzie(5% koncentratu)..ubytkow w cieczy 0, zagotowan 0....cala tajemnica ukladu chlodzenia to odpowiednie cisnienie! jesli instalacja bedzie szczelna, termostat OK i korek bedzie trzymal odpowiednie cisnienie to nie ma prawa zagotowac nawet na wodzie!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 2:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


marku nie szerz urban legend Smile



Smile nie zamierzam,napisałem to z własnego doświadczenia z Dodge grand caravan 3,8,gdzie miałem podobne objawy jak *hubal* i sama wymiana płynu z Boryga na Dynager zakończyła problem wrzenia po wyłączeniu silnika.Wcześniej kombinowałem z korkami i bez rezultatu

Z 1 postu *hubala* wyczytałem że ma problem z wrzeniem po wyłączeniu silnika ,a nie w czasie jazdy Wink Problem powstaje gdy temp jest granicach 104C wentylatory jeszcze się nie włączyły i wyłączysz silnik.Wtedy temp.szybko rośnie i nieodpowiedni płyn wrze.Problem nie występuje gdy załaczone wentylatory schłodzą już trochę płyn lub po zatrzymaniu pojazdu po szybkiej jeżdzie gdzie powietrze schładza płyn i silnik. Nie bez znaczenia jest też że silnik zasilany jest LPG który szybciej doprowadza silnik do wysokiej temeratury niż Pb

Nie twierdzę że sprawny korek, utrzymujący odpowiednie ciśnienie w układzie, nie ma znaczenia bo oczywiście ma Very Happy i jeśli jest niesprawny (niedokręcony) to należy go wymienić bądz dokręcić, ale opisane objawy czasami występują w voyagerach mimo sprawnego korka Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli nie masz Kolego budyniu pod korkiem oleju i na bagnecie to masz gdzieś nieszczelny układ chłodzenia. Ja miałem to samo> nie pomogła wymiana korka, choć na nim uszczelek już praktycznie nie było. Zaglądam pod auto, a tam węże do tylnej nagrzewnicy zmurszałe, wilgotne. Jak wyłączałem silnik to tworzyło się podciśnienie i zaciągał powietrze, w wyniku czego cały czas leciały bąble w zbiorniku wyrównawczym. Wymień korek - kupiłem na alledrogo za chyba 50 zł, a jak nie pomoże to pod samochód tam najczęściej gniją węże, kupiłem na metry wymieniłem i jest OK. Polecam.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
jesli instalacja bedzie szczelna, termostat OK i korek bedzie trzymal odpowiednie cisnienie to nie ma prawa zagotowac nawet na wodzie!

I sprawny wentylator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group