www.asu.pl :: Zobacz temat - Instalacja wyłącza się podczas jazdy-jakby skończył się gaz.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalacja wyłącza się podczas jazdy-jakby skończył się gaz.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 20:08    Temat postu: Instalacja wyłącza się podczas jazdy-jakby skończył się gaz. Odpowiedz z cytatem

Mam pewien problem z instalacją, co gorsza problem występuje bardzo nieregularnie, co odstrasza wszystkich gazowników, bo akurat jak do nich jadę to problem nie występuje.

Mianowicie podczas jazdy instalka zaczyna piszczeć zupełnie tak jakby skończył się gaz. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu czasem zaczyna działać czasem nie i dalej piszczy jakby skończył się gaz.

Tak jak pisałem wcześniej, nieraz jeżdżę tydzień i nic. A czasem potrafi pół dnia piszczeć. W niedziele w trasie 60 km jechałem na benzynie bo nie chciał załapać. W tygodniu chciałem jechać do gaziarza, a tu jak na złość cały tydzień auto chodzi jak złoto.

Teoretycznie instalacja ma 6 lat.

https://picasaweb.google.com/michal.hexagon/NowyFolder2?authkey=Gv1sRgCJ7ShoO47NuueQ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy gdzies nie jest przygnieciony/zalamany przewod gazowy.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik ciśnienia gazu (mapsensor)? Postawiłem znak zapytania bo u koleżanki było podobnie, do czujnika szły dwie rurki (wlot-wylot) i jedna była przetarta przez objemkę, czujnik też delikatnie pęknięty, po drobnej reanimacji wróciło do normy.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob Lip 21, 2012 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra, dzięki za pierwsze diagnozy.
O ile węże wiem jak sprawdzić. To ten map sensor - totalnie nie jarze jak to wygląda. Proszę o jakieś wskazówki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Lip 21, 2012 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wskocz na allegro - małe, plastikowe, prostokątne, wejście na kostkę i przewód. Szukaj na obrzeżach pod maską, może a nawet powinien być przykręcony do blachy. U kumpeli było na pasie przednim po lewej.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To pudełko jest połączone cienkim przewodem gumowym 6-8 mm z reduktorem gazowym i z silnikiem w okolicy przepustnicy.
Może wystarczy podłączyć się pod ECU LPG kabelkiem i doczytać błędy jakie się zapisały to naprowadzi Cię na problem - chyba, że tej funkcji w Twojej instalacji niema .
Jeżeli parametry ciśnienia na reduktorze będą OK to warto sprawdzić i przeciścić wtryskiwacze LPG - po 6 latach to różnie z nimi może być.

A tak w ogóle to filtry LPG są wymienione Question
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wcześniej byłem u gaziarzy z tym problemem i sprawdzali błędy - niby nic nie było.
Jak sugerowałem jakieś rozwiązania to dostawałem jakąś zbywającą odpowiedź.
Jutro od rana będę walczył. Spróbuje znaleźć mapsensor. Pojadę do gaziarza sprawdzić błędy i będę pilnował co komp pokazuje.

Filtry niby były wymieniane, ale najwyżej zlecę ponowną wymianę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze będą Cię zbywać, żaden nie lubi jak klient wie o co chodzi bo może się okazać, że wychodzą na głupków.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lip 23, 2012 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć Michał

Ja ostatnio przerabiałem problem w moim aucie - i przy pełnym zbiorniku i wysokiej temp na zewnątrz rozłączał na Pb.

Okazało się że na parowniku było za niskie ciśnienie i spadało poniżej 0,80 więc system rozpoznawał to jako brak gazu.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pon Lip 23, 2012 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem, u mnie nie ma wpływu ilość gazu w butli ani temperatura powietrza. Ale są to tylko moje subiektywne odczucia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pon Lip 23, 2012 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Map sensor znalazłem, wygląda zdrowo i w ogóle jakby był dość nowy.
Zapomniałem Was zapytać jak go fachowo sprawdzić Razz
Jak się dmuchnie w te rurki to przepływ jest.

Sprawdziłem też te cienkie przewód gumowy który idzie od reduktora do mapsensora i generalnie wszystkie inne związane z gazem. Jeśli coś wzbudzało moje wątpliwości to od razu wstawiałem nowy "wąż".

Zaraz śmigam na jazdę próbną do gazownika na sprawdzenie błędów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Lip 23, 2012 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Często bywa tak, że reduktor już nie trzyma ciśnienia i jeżeli podczas jazdy ciśnienie na reduktorze podskoczy zbyt mocno (nie pamiętam dokładnie w jakich instalkach jakie wartości) ale chyba coś w okolicach 3 at to sterownik odłącza dla bezpieczęństwa LPG.
Jak wiadomo ważne jest właściwe ciśnienie gazu i musi mieścić się w każdych warunkach w przewidzianej tolerancji - nie może być za niskie ani za wysokie.
michał : Jeżeli wszystkie parametry przełączania w programie diagnostycznym będą prawidłowe i wszystkie czujniki sprawne to powinieneś zlecić gaziarzowi test instalacji w warunkach drogowych (czyli podczas jazdy lub na hamowni) wtedy wyjdzie więcej i diagnoza będzie trafniejsza.
Sprawdź i popraw też miejsce podłączenia masy i zasilania instalacji może tam gdzieś jest nie dokładne połączenie i w różnych warunkach może dać objawy opisywane przez Ciebie.
Ciężko będzie od razu zdiagnozować przyczynę u Ciebie - musisz podejść do sprawy kompleksowo na zasadach eliminacji.[/u]
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pon Lip 23, 2012 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póki co auto chodzi jak powinno. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy zasługa tej mojej grzebaniny.

Pojechałem sprawdzić błędy.


Po skasowaniu i ponownej pracy na gazie, nie pojawił się żaden błąd.

Opisałem facetowi usterkę, a ten stwierdził, że wg niego to mapsensor.
Pytałem ile to u niego kosztuje... w granicach 200-250 zł
Moim zdaniem drogo.

Jak dobrać mapsensor ? Są jakieś paramerty którymi powinienem się kierować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Lip 25, 2012 0:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak Twojej instalce brak precyzyjnych korekt wtrysku z czujnika temperatury.
Sterownik odczytuje błędne informacje o temperaturze i dobiera czasy wtrysku LPG bardziej losowo niż precyzyjnie od aktualnych warunków pracy.
Na razie jakoś będzie chodzić, ale najprawdopodobniej przy większej zmianie temperatury zewnętrznej kłopoty mogą się powtórzyć.

Sprawdź najpierw stan połączeń elektrycznych czujnika - może coś się gdzieś tylko rozłączyło.
Jeżeli wszystko elektrycznie jest OK to wymienić lub naprawić czujnik, po wymianie zebrać na nowo mapy i po robocie - powinno nawet spaść zużycie LPG.

Tutaj masz coś na ten temat może się przyda : http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/151035-kme-diego-g3-blad-e1034-brak-czujnika-temperatury-gazu/
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Lip 25, 2012 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedną z przyczyn wyłączenia inst. gazowej i przejścia na zasilanie pb ,jest tak jak na skanie niskie ciśnienie na wtryskiwaczach gazowych.W następstwie tego pojawia się drugi błąd-- ubogiej mieszanki.Powodem może być:mocno zanieczyszczone filtry ,wstępny i fazy lotnej,zimny parownik(ale u ciebie jest zapisany błąd wysokiej temperatury gazu ,więc raczej odpada),słaba wydajność parownika(zużycie bądz zła regulacja),wadliwa praca mapsensora. Czasami podobne objawy niskiego ciśnienia może powodować elektromagnetyczny zawór na butli gazowej(lużny konektorek lub przycięty zawór)

Wszystko to można łatwo zdiagnozować podczas testu drogowego
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Sie 07, 2012 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy wymiana mapsensora to Plug and play ? Czy może trzeba coś po wymianie konfigurować ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca, ale na 99% wymiana mapsensora pomogła Smile

Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sro Maj 01, 2013 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siemanko,
Mam ten sam problem w innym aucie. Wymieniłem czujnik ciśnienia gazu - 5 dni było super. Wczoraj usterka wróciła. Nie przełącza się na gaz, od razu piszczy jakby nie było gazu.
Jest coś co może powodować awarię czujnika po przejechaniu paruset kilometrów ?
Czy brudne filtry mogą mieć na to wpływ, że czujnik dostaje po dupie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rydzyk
*
*


Dołączył: Mar 27, 2013
Posty: 49
Skąd: strzelin

PostWysłany: Czw Maj 02, 2013 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem ten sam problem doby gazownik stwierdził uszkodzenie reduktora i miał rację tymczasowo podniósł moment w którym instalacja przełącza się na benzynę i zadziałało.
Niestety dobrych gazowników trzeba ze świecą szukać.
Polecam wszystkim AUTOGAZ Strzelin ul. Wrocławska robią też legalizacje zbiorników i zakładają gaz do diesli.
_________________
kiedyś kolejno:
Plymouth Neon 2.0 '94,
Lincoln Continental 3.8 '89,
Chevrolet Bazer S10 2.8 '87
Jaguar Daimler wersja USA 3.6 '87
Ford Thunderbird 3.8 '91
Chevrolet Lumina APV 3.1 '92  
teraz:
Chrysler Vision 3.5 '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
suchorz
*
*


Dołączył: Sep 16, 2011
Posty: 47
Skąd: Pierwoszyno

PostWysłany: Pią Maj 17, 2013 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal_oca napisał:
Siemanko,
Mam ten sam problem w innym aucie. Wymieniłem czujnik ciśnienia gazu - 5 dni było super. Wczoraj usterka wróciła. Nie przełącza się na gaz, od razu piszczy jakby nie było gazu.
Jest coś co może powodować awarię czujnika po przejechaniu paruset kilometrów ?
Czy brudne filtry mogą mieć na to wpływ, że czujnik dostaje po dupie ?


Filtry nie będą miały wpływu na uszkodzenie czujnika.

Przyczyn może być dużo.
Ostatnio robimy głównie przeróbki, poprawki po gazownikach, więc warto podjechać do kogoś kumatego od gazu, niech sprawdzi montaz wszystkich części.
Bywają najdziwniejsze błedy gazownika, od złego umiejscowienia czujnika temp gazu, do źle dobranych wtrysków, reduktora.
Często robią szybko i na odwal,a to się mści po jakimś czasie.
_________________
Chrysler Voyager LX 3,8 AWD 97r
Daimler 3,6L 89r
507 958 920
T&S Serwis, modyfikacje OFF ROAD, montaż LPG

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group