www.asu.pl :: Zobacz temat - Klimatyzacja test kalibracja błędy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klimatyzacja test kalibracja błędy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 21:41    Temat postu: Klimatyzacja test kalibracja błędy Odpowiedz z cytatem

Witam:)
Problem następujący:
Mrugają mi kontrolki led od klimy i od cyrkulacji powietrza.
Po wyszukaniu i usunięciu paru nieszczelności z układu klimy oraz naprawie silniczka cyrkulacji powietrza nabiłem klimę i wszystko śmiga, klima chłodzi i jest szczelna ....
Zrobiłem test i wszystko zakończyło się pomyślnie temp 77'F, w 4 fazie testu wyskakuje mi 77.
Ale po zakończeniu testu panel dalej jest w awarii i nie wiem jak się do tego zabrać może żle robię albo coś innego bo urządzenia sprawne .
Kolejny raz proszę o pomoc.'
Pozdrawiam
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 06, 2012 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czego dotyczy blad 77? jesli jakiejs komunikacji to spradz sam panel czy nie ma w nim zimnych lutow. u mnie w visionie co jakis czas panel sie wylanczal i wywalalo blad komunikacji. po dokladnych poszukiwaniach (bardzo dokladnych!!) wyszlo ze jednak mam zimne luty na gniezdzie panelu - ale byly na tyle male ze uwidocznily sie dopiero pod lupa z duzym powiekszeniem do lutowanie SMD.
przelutowalem gniazdo i wszystko jest OK
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Pią Lip 06, 2012 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
a czego dotyczy blad 77? jesli jakiejs komunikacji to spradz sam panel czy nie ma w nim zimnych lutow. u mnie w visionie co jakis czas panel sie wylanczal i wywalalo blad komunikacji. po dokladnych poszukiwaniach (bardzo dokladnych!!) wyszlo ze jednak mam zimne luty na gniezdzie panelu - ale byly na tyle male ze uwidocznily sie dopiero pod lupa z duzym powiekszeniem do lutowanie SMD.
przelutowalem gniazdo i wszystko jest OK


To nie jest błąd tylko temperatura 77F'... w 4 tescie .
Czytałem że mruganie klimy i cyrkulacji oznacza brak czynnika w układzie ale klime nabiłęm zrobiłem test cool i dalej mrugająSad


tutaj opis z którego korzystałem


Przeprowadzenie testu/kalibracji siłowników.
Wszystkie napędy wyposażone są w dwuprzewodowe zalisanie +12V. Sterowanie odbywa się dzięki temu, że komputer wie ile czasu potrzebuje dany siłownik aby przejść z jednego skrajnego położenia do drubiego.
Po jakiej kolwiek ingerencji w siłowniki, szczególnie po zdemontowaniu którego kolwiek z siłowników trzeba nauczyć komputer jak ma nimi sterować. Nie zawsze da się zamontować siłownik dokładnie tak ajk był. Niestety ich motorki obracają się w koło i nie mają skrajnych położeń, dlatego konieczna jest kalibracja.
Zawsze przy okazji przeprowadzania kalibracji, komputer przeprowadza test czujnika temperatury, który zamontowany jets w parowniku.
KALIBRACJA:
Włącz zapłon i silnik.
Przełącz dmuchawę na maksymalną wydajność
Skieruj nawiew na siebie, może być i na górę i na dół, nie ma to raczej znaczenia.
Oba suwaki od temperatury ustaw na min.
Przyciśnij jednocześnie przyciski tylnej wycieraczki (praca ciągła) oraz spryskiwacza tylnej wyceiraczki, trzymaj przez ok. 5 sek. do momentu aż zaświecą się wszystkie diody panela.
Rozpoczęcie testu zostanie zasygnalizowane jednoczesnym miganiem diod od tylnej wycieraczki (praca ciągła i praca przerywana).
Jeśli test wypadnie pozytywnie to ciągłym światłem będzie świecić się LED tylnej wycieraczki (praca ciągła). Wyjście z trybu testu odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku tylnej wycieraczki.
Jeśli podczas błędu zostanie wykryta usterka jednocześnie będą migały diody od tylnej wyceiraczki i od przerywanej pracy tylnej wycieraczkki.
Kommputer wyswietli też kod błędu, za pommocą tych samych kontrolek.
Kontrolka od wycieraczki (praca ciągla) to pierwszy poziom alarmu, kontrolka od pracy przerywanej wycieraczki to jakby podmenu, druga cyfra kodu alarmowego.
Poziomow jest 5. Przejscie między poziomami odbywa się za pomocą przycisku spryskiwacza.
Poziom 1 - Kody błędów
Poziom 2 - Tryb pracy siłowników (chodzi tutaj chyba o to czy nawiew skierowany na szybę czy też na przód itd.)
Poziom 3 - Tryb testowania siłownika od zaworu nagrzewnicy
4. Czujnik temperatury w parowniku (tylko wersja z klimą z tyłu)
5. Siłowniki przedziału kierowcy (tylko wersje z klimą z tyłu).
W typowym voyku będą zatem 3 poziomy.
Druga cyfra, czyli takie podmenu - kontrolka przerywanej pracy wyceiraczki tylnej:
0 - brak błędu
1 - siłownik nie osiągnął pozycji dla rozmrazania (pewnie chodzi tutaj o siłownik przy podszybiu)
2 - siłownik nie osignął pozycji nawiewu do przodu
3 - siłownik zaworu nagrzewnicy nie osiągnął krańcowego położenia ZIMNO
4 - siłownik zaworu nagrzewnicy nie osiągnął krańcowego położenia Gorąco
5 - Czujnik temperatiru w parowniku - obwód rozwarty
6 czujnik temperatury w parowniku - obwód zwarty
7 Siłownik od zaworu nagrzewnicy dla kierowcy (T&C) nie osiągnął skrajnego położenia ZIMNO
8 Siłownik od zaworu nagrzewnicy dla kierowcy (T&C) nie osiągnął skrajnego położenia GORĄCO
9 Wewnątrzny błąd sterownika klimatyzacji.
Czykli po wykryciu usterki można klikając przycisk spryskiwacza przechodzić między poszczególnymi poziomami a kontrolka od pracy przerywanej wycieraczki będzie sygnaliizować błąd odpowiednią ilością mrugnięć.
Przykladowo:
Po przeprowadzeniu testu Kontrolka ciąglej pracy wycieraczki zapaliła się raz, a kontrolka przerywanej pracy wycieraczki zamrugala 5 razy.
Oznacza to, że czujnik zamontowany na parowniku ma przerwę w obwodzie.
Można także przetestować działanie siłownika zaworu regulacyjjnego na nagrzewnicy.
Po przeprowadzeniu testu kalibracji naciska się przycisk spryskiwacza kierując się do poziomy 2, 3 lub 5 (sygnalizacja poziomu za pomocą LED'a tylnej wycieraczki).
Przy każdym teście LED od przerywanej pracy wycieraczki będzie zmieniał częstotliwość mrugania w zależności od ruchu suwakami temepratury czy zmiany kierunku nawiewu.
Dioda od przerywanej pracy wycieraczki będzie mrugała szybciej jeśli przestawimy kierunek nawiewu na PANEL i będziemy przesuwać suwakami temperatury od nawiewu dla pasażerów i dla kierowcy w stronę GORĄCO. Jeśli skierujemy nawiew na szybę i będziemy przesuwać suwaki w kiierunku ZIMNO, dioda LED będzie mrugała wolniej.
Test i odczyt temperatury z czujnika zamontowanego na parowniku:
Ustawi wydajność wentylatora na jaki kolwiek bieg za wyjątkiem OFF
Włącz AC (musi pracować, jeśli nie, napraw. Nie może być błędu 5 lub 6
Naciśniej przycisk przerywanej pracy wycieraczki przez 5 sekund, uruchom test przez naciśnięcie tylnej wyceiraczki i przycisku spryskiwacza tylnej szyby.
Po przeprowadzonym teście przejdź do poziomu 4
Tylna wycieraczka pokaże poziom
Przerywana praca wycieraczki poaże liczbę dziesiątek i po krótkiej przerwie pokaże liczbę jedności.
Odczyt temeperatury odbywa się w stopniach F od 1 do 99.
Za pierwszym razem kalibracja jest przeprowadzana razem z testem cooldown. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to potem testy można uruchamiać osobno.
Po wykryciu usterki nie da się jej wymazać z pamięci. Zawsze po włączeniu zapłonu będa migać kontrolki sygnalizując błąd. Nie pomoże odłączanie AKU, trzeba naprawić i ponownie przeprowadzić test.
TEST COOLDOWN.
Test polega na uruchomieniu kompresora klimy i sprawdzeniu ile czasu zajmuje zbicie temperatury parownik do 7C. Jeśli trwa to zbyt długo lub zbyt krótko układ zasygnalizuje usterkę. Test trzeba rozpocząć z temperaturą parownika w okolicach temperatury pokojowej (ok. 20C).
Uruchomienie testu:
Wentylator na maksa
Nawiew skierowany do przodu
Suwaki temp. na minimum.
Wciskasz jednocześnie spryskiwacz tylnej szyby i A/C przez ok. 5 sek.
Zwróć uwge aby parownik mial temperaturę 21C, a więc robienie testu zimą mija się z celem. Chyba, że masz ogrzewany garaż.
Trawnie testu jest sygnalizowane jednoczesnym ciągłym świeceniem LED od AC i Recyrkulacji, jeśli po teście diody migają jednocześnie oznacza to błąd.
Wyjście z testów można przeprowadzić następująco:
zapłon OFF potem ON
Jednoczesne wciśnięcie ogrzewania tylnej szyby, recyrkulacji i tylnej wyceiraczki.
Jeśli diody migają syganlizując błąd to będą to robiły przeze 15 min od włączenia zapłonu po czym panel przejdzie do normalnej sygnalizacji.
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group