www.asu.pl :: Zobacz temat - metaliczny dzwiek z silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

metaliczny dzwiek z silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 21:54    Temat postu: metaliczny dzwiek z silnika Odpowiedz z cytatem

witam po raz pierwszy na tym forum. jestem ( nie wiem czy napewno) szczesliwym nabywca luminy 94r 3,1 z gazem. Problem- metaiczne dzwieki z silnika od strony rozrzadu. samochod stal prawie rok , nie wiem czy to wina kola pasowego, pompy wodnej , kompresora czy rozrzadu. Jak to zdiagnozowac. silnik jest dynamiczny, nie dymi. nie wiem kiedy byl zmieniany olej.Pytanko- auto ma skrzynie biegow o symbolach 4 CRC czy to skrzynia 3 czy 4 stopniowa. Dziekuje z gory i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 5:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli wyraznie od strony rozrzadu - to moze byc luzny lancuch rozrzadu albo cos z osprzetu - np.pompa wody,alternator. Arrow Zdejmij pasek klinowy i zapal silnik.Jesli jest cisza,to znaczy ze osprzet. Kolo pasowe raczej wykluczam,bo ma inna konstrukcje niz te z silnika 3.8 . Jesli dzwieki sa nadal , to moze byc lancuszek rozrzadu. Idea A swoja droga najpierw wymien olej - dla tego auta proponuje juz uzywanie oleju typu HighMileage.B.dobry jest Valvoline MaxLife 5W30 - dostepny w polsce bez problemow.Pilnuj czestej wymiany - co 5 tys.km Arrow Twoja skrzynia to 3 biegowa z rodziny 3T40 (dawne 125C). Oznaczenie 4CRC jest oznaczeniem konkretnego modelu skrzyni w twym aucie. 4-oznacza rok 94, CRC oznacza kod modelu skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 5:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wielkie dzieki. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 5:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jeszcze jedno- jak sie do tego paska zabrac, jak go poluzowac. dzieki z gory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 6:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakladasz klucz oczkowy na rolke napinacza,naciagasz napinacz luzujac pasek.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na szczescie to jest uszkodzony kompresor. pytanko- mam drugi zamontowany jeszcze w pts ale pracujacy na starym czynniku tj. chyba r12. jak mozna sprawdzic czy on pracuje bo przyznam ze klima nie dzialala nie wiem czy z braku czynnika czy z innych powodow i czy moge je zamienic, czy nie bedzie problemu bo lumina chodzi na r132. Korzystajac z Waszej wiedzy- wchodzace przewody olejowe ze skrzyni biegow ktory to wyjsie a ktory powrot. dzieki i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lip 04, 2012 11:41    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

Ja bym nie zakładał kompresora z R12 do instalacji na R134a.

Nie da się sprawdzić tamtego kompresora czy jest sprawny.

Wyjście/wejście nie pamiętam ale ściągnij jeden z przewodów i na sekunde odpal (wyleci minimalna ilość oleju ale tym się nie przejmuj)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Sro Lip 04, 2012 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile takie cudo moze kosztowac i gdzie go szukac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lip 04, 2012 22:31    Temat postu: koszt Odpowiedz z cytatem

150zł

http://allegro.pl/chevrolet-lumina-3-1-sprezarka-klimatyzacji-skce-i2413257344.html
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 5:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile moze kosztowac nowy - bo z drugiej strony jaki pewnik ze ten kompresor nie jest tez po starym czynniku . Wielkie dzieki za zainteresowanie i pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Lip 05, 2012 8:25    Temat postu: Nowy Odpowiedz z cytatem

Nowy około 1500zł
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Sob Lip 07, 2012 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to chyba przystane na urzywanym albo pokombinuje cos z dwoch. Jeszcze jedno pytanie choc wiem ze nie w tym dziale-lumine kupilem z wyciagnieta wtyczka z czujnika za skrzyni biegow ( i chyba jest uszkodzony bo jak wlozylem go i silnik zlapal troche temperatury to odrazu zablokowalo skrzynie, poczekalem i ruszyl) - jak sie do niego zabrac i ile moze kosztowac. Dzieki z gory i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Pon Paź 22, 2012 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam podobny problem metalicznego dźwieku w silniku. jest on rytmiczny. przy niskich (wolnych) obrotach pracuje normalnie i podczas powolnej jazdy do 2,5 tyś obr. po przygazowaniu tak do ok 3 tyś obr dźwiek się nasila tak jakby rytmicznie coś ocierało. nie jest to koło pasowe wału, nie jest to też osprzęt silnika. odgłos dochodzi z góry silnika tak jakby z tej środkowej czarnej pokrywy. jest dośc duży ten odgłos. słychać go też z dołu. wrażenie jakby docierał z wewnątrz silnika. jak dodałem na moment gazu do 3 tyś obr i ten zgrzyt sie nasilił, auto zaczęło nie równo pracować co ustało wraz z ustaniem zgrzytu. stawiał bym na jakis popychacz zaworu ale nie wiem jak tam sterowane są zawory Sad. auto mam od kilku miesięcy i małą wiedzę nt silnika V6. auto jak w podpisie. pozdrawiam
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group