www.asu.pl :: Zobacz temat - Lincoln town car 2001 brak zasileń
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lincoln town car 2001 brak zasileń

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lis 01, 2010 7:03    Temat postu: Lincoln town car 2001 brak zasileń Odpowiedz z cytatem

Witam
Kupiłem Lincolna car town 4.6llitra rok 2001,samochód musiałem przycholowac poniewaz kupiłem go niesprawnego, nie odpala bo niema iskry i podobno było z nim tak ze poprzedni własciciel pojechał nim do mechanika wymienic rurki hamulcowe i cos tam robili przy lampach przednich i samochód juz nie wyjechał od mechanika,mechanik twierdzi ze auto odpaliło i po chwili zgasło,było juz przy nim paru elektryków i nik nie dał rady,problem jest taki ze niema zasilenia sterownika silnika bo nie świeci dioda immo,brak kierunkowskazów,świateł,sterowania szybami elektrycznymi,stopu,wymieniłem juz sterownik,licznik i immo w komplecie i podmianka nic nie dała,sprawdziłem bezpieczniki,przekażniki,podmieniłem moduł komfortu,czujnik połozenia wału i nadal nic,podobno są tam jakies bezpieczniki zatopione w przewodzie plusowym ale przy rozruszniku ich niema,podobno to jakas typowa usterka ale nik niechce pomóc???prosze o pomoc i z góry dzięki bo juz siły opadają
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 2:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trudno mowic o typowej usterce,jesli powstala ona najprawdopodobniej przez nieuwage mechanikow. W zasilaniu obwodow PCM udzial biora 4 bezpieczniki , 1 przekaznik i jedna dioda.Ponadto obwod zasilania stacyjki i alternatora dodatkowo jest zabezpieczony Fusible Link-iem ( bezpieczniki w przewodzie) .Fusible Link jest to przewod rozdzielajacy sie na dwa rownolegle przewodziki biegnace od plusa baterii do sruby na boku skrzynki z bezpiecznikami glownymi. Elektronika Lincolna jest skomplikowana i bez znajomosci rzeczy trudno bedzie naprawiac obwody na pamiec. Pierwsza rzecz co musisz zrobic ,to koniecznie zakupic na eBay za pare groszy SchematySerwisowe . Znajdziesz tam dokladne opisy i lokacje wszystkich bezpiecznikow, przekaznikow,blokow , numery konektorow itp.Wtedy dopiero bedziesz mogl przesledzic dokladnie wszystkie obwody i na pewno znajdziesz usterke bez spalenia przypadkowo czegos innego . Pamietaj - Lincoln to nie jest auto gdzie mozna naprawiac elektryke metoda " Macanowa". http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2001-Ford-Lincoln-Town-Car-Wiring-Diagrams-Manual-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c3dba195cQQitemZ190014167388QQptZMotorsQ5fManualsQ5fLiterature#shId tu masz nastepna oferte tez z wysylka do polski http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2001-01-Lincoln-Town-Car-Wiring-Diagram-Manual-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem254e91dddeQQitemZ160231972318QQptZMotorsQ5fManualsQ5fLiterature A tak prawde mowiac to na pewno przyda Ci sie kompletna Fabryczna ksiazka serwisowa , skoro tylu niekompetentnych ludzi grzebalo w tym aucie . http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2001-Lincoln-Town-Car-Service-Shop-Repair-Manual-Set-01-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255df0dc15QQitemZ160489856021QQptZMotorsQ5fManualsQ5fLiterature
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 7:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
mam problem z odnalezieniem tych bezpieczników w przewodzie plusowym,od aku do rozrusznika idzie tylko jeden przewód i sie nie rozdziela więc bezpieczniki musza byc gdzies indziej tylko gdzie???na dodatek dlaczego cały czas świecą światła i przełącznik nie reaguje??prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z mojego doswiadczenia, jezeli swieca swiatla i nie reaguje przelacznik masz gdzies zwarcie w ukl. elektrycznym (no bo gdzie by indziej Smile ). Mysle ze troche pracy z miernikiem elektrycznym i je znajdziesz.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A miałby może ktoś schemat jak jest w tym aucie zasilany dokładnie sterownik???poprostu gdzies mi brakuje zasilenia albo masy do ecu i dlatego immo nie świeci i interfejsem sie nie łączy ze sterownikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chce Cie martwic,ale samemu bedziesz mial problem z ta naprawa.Trzeba przy tym byc bardzo cierpliwym i bardzo dokladnym.A Ty nie jestes dokladny.Bo nie czytasz dokladnie moich postow.Nie powiedzialem,ze to ma byc przewod od aku do rozrusznika - tylko od AKU do JUNCTION POINT ,czyli Punktu Na Skrzynce Z BEZPIECZNIKAMI>.Po tej samej stronie co aku,tylko troche wyzej jest ta skrzynka. Ewentualnie Punkt moze byc po tej stronie gdzie aku,a skrzynka po przeciwnej(zalezy od wersji). Na zdjeciu widac,ze kabel idacy od aku do tego punktu sie rozdziela na 2 kabelki zabezpieczajace , zwane "fuse link".

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us Nie ma jednolitego schematu w calosci.Jest to ksiazka ok.200 stron i podane sa schematy poszczegolnych blokow,na ktorych pokazane sa polaczenia konkretnych obwodow ze sterownikiem.Ponadto istnieje jeszcze system komunikacji miedzy modulami (Multiplex communication network) i ten system moze u ciebie nie pracowac.Tak czy inaczej bez dokladnych schematow w reku bedzie ci bardzo ciezko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jakby ten Fusible Link był przepalony to bym niemiał zasilania skrzynki bezpieczników na tym grubym przewodzie + co zasila całą skrzynke prawda??ale jesli tak to Fusible Link jest ok bo zasilanie skrzynki bezpieczników na tym grubym kablu jest,natomiast moim zdaniem uwalony jest gdzies przewód przy kostce do sterownika i dlatego niema zasilenia immo i tester nie łączy mi sie ze sterownikiem silnika,z innymi modułami komunikacja jest,czyżbym cos przegapił albo niedopatrzył???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiedzialem tego,ze masz napiecie na skrzynce z bezpiecznikami.Pytales o ten przewod zasilajacy,wiec sadzilem ze nie dochodzi do skrzynki.jesli tak,to moze faktycznie sprawdz kostke od sterownika (PCM).Jedyne co moge ci pomoc,to wkleic zdjecie kostki sterownika z opisem pinow.Jesli sie troche orientujesz w opisach,to moze bez reszty schematow bedziesz mniej wiecej wiedzial gdzie co przychodzi.Ale to dopiero wieczorem (moim wieczorem),bo u nas teraz jest poludnie i za chwile nie bedzie mnie w domu.>><< Aha - pisales,ze podmieniales sterownik.Sterownikow do twego modelu i rocznika jest kilka .Wiedz,ze pracowac bedzie tylko taki sam sterownik jak twoj - to znaczy musi byc TAKI SAM kod jak twoj : na przyklad 1U7A-ECA , albo 1W1F-AE , albo 1W1A-CC,albo jeszcze inny,bo jest ich kilka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sty 10, 2011 6:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wrzucam pare przydatnych schematow - zasilania sterownika z opisem podlaczen i kodami kolorow kabli,ukladu zaplonu,wtrysku, podlaczen modulu immobilizera, dodatkowa skrzynka bezpiecznikow z opisem.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us Proponuje poszukac kogos ze skanerem typu " Ford Rotunda NGS Tester"albo NGS Tester z oprogramowaniem do Forda, i odczytac z pamieci w jakim konkretnym obwodzie jest problem - odczyt w postaci kodow U i B.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sob Lut 19, 2011 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Wydaje mi sie ze znalazłem usterke ale nie jestem pewien,mianowicie na pinie nr13 sterownika niemam napięcia,czy ma tam być napięcie 12V??prosze o podpowiedz i z góry dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 20, 2011 0:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Falszywy trop. Pin 13 sterownika jest podlaczony z pinem 13 gniazda diagnostycznego (tego pod kierownica ) i sluzy tylko do komunikacji sterownika (PCM) z komputerem diagnostycznym.Tam nie ma zadnego takiego napiecia,ktore by odczytal zwykly multimetr. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lut 20, 2011 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to banalne, ale dorzucę uwagę - może się przyda.
Sprawdziłeś główną masę na nadwoziu ?
Ostatnio walczyłem z Land Roverem gdzie świrowała elektryka i okazało się, że ktoś odkręcił główną śrubę masy na nadwoziu.
Nie wiem jak jest w Lincolnie, ale zazwyczaj masa z akumulatora idzie na silnik rozdzielając się po drodze do nadwozia (trójnik - zazwyczaj gdzieś blisko akumulatora)
Brak masy na nadwoziu skutkuje prawidłową pracą samego rozrusznika, ale elektronika sterująca ma tylko szczątkowe napięcia i silnika nie da się uruchomić.
Masa do elektroniki podawana jest właśnie z nadwozia.
Masę sprawdzaj zawsze żarówką większej mocy lub miernikiem z obciążeniem (zwykły miernik nie sprawdzi się)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lut 21, 2011 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A tak dla upewnienia przy wtyczce do sterownika masa ma być tylko na pinach 3,25,51,77,103,natomiast plus czyli zasilanie tylko na pinie 55 a napięcie po rozruchu silnika na pinie 71???czy wszystkie masy i zasilania odczyłałem dobrze???prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 4:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko odczytales dobrze. Z tym ,ze masa 3 jest niskopradowa i sluzy do zasilania procesorow wewnatrz sterownika. Masa 25 jest to masa obudowy,a masy 51,77 i 103 sa wysokopradowe (Power) - od obwodow wykonawczych zasilajacych wtryski , cewki zaplonowe ,loockup ,solenoidy w transmisji -po prostu wszystkie inne urzadzenia duzej mocy.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Wto Lut 22, 2011 7:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To czego może jeszcze brakować???bo nadal immo nie jest zasilane bo dioda wogóle nie świeci, interfejsem z silnikiem sie nie połączy,czyżbym coś przegapił??czyli zasilanie sterownika jest tylko na tym jednym pinie??a po zapłonie niema żadnych zasileń??i nadal niema kierunków,niechodzą szyby,klakson i te światła ciągle świecą,w czym dalej szukać usterki??prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lut 23, 2011 3:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,zasilanie sterownika jest przez caly czas na pinie 55, a w czasie rozruchu i pracy silnika jest podawane dodatkowe zasilanie na pin 71. Z twego opisu wnioskuje,ze masz problem z Light Control Module (LCM) , ktory steruje klaksonem,swiatlami, kierunkami ,sygnalami od pasow,od kluczyka,zegara ,i jeszcze kilkoma innymi rzeczami.Ten modul wspolpracuje tez z immo (AntiTheft) ,oraz z panelem zegarow w ktorym jest tez elektronika.Moze brak jest komunikacji miedzy modulami . Pozostaje zakupienie kompletnych schematow servisowych za pare groszy na eBayu http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2001-Ford-Lincoln-Town-Car-Wiring-Diagrams-Manual-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c3dba195cQQitemZ190014167388QQptZMotorsQ5fManualsQ5fLiterature#shId ,Bez dokladnych schematow usuniecie tej usterki moze byc klopotliwe.A przy okazji pozwoli uniknac przypadkowego zniszczenia jakegos modulu. Dodatkowo polecam skaner ktory czyta kody B i U dla Forda Usa - od razu bedzie wiadomo gdzie jest problem.Sorry,ale ksiazka schematow jest dosc gruba i nie mam tyle czasu aby ja cala fotografowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sro Mar 02, 2011 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
kupiłem z takiego samego typu lincolna cały komplet sterownik,moduł komfortu,licznik, pętla immo +kluczyk i moduł komfortu i po zamontowaniu nadal to samo,czy niema jeszcze jakiegoś zabezpieczenia???prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sro Kwi 13, 2011 6:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Bardzo bym prosił o rozpiske zasileń do tego modułu komfortu,prosze o pomoc i z góry dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
klocu12
*
*


Dołączył: Apr 23, 2011
Posty: 19

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj kolega jestem ciekawy jak auto i czy wiesz co jaka przyczyna,mam podobny problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 16:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doszedłem z zasilaniem i okazał się przewód do sterownika silnika i teraz dioda immo miga i nie gaśnie,wyskakuje błęd B1352,w czym szukać??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 18, 2012 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W obwodzie LCM (LightControlModule).Usterka zwiazana z oswietleniem wnetrza.Do sprawdzenia :bezpiecznik #5,#25,wszystkie czujniki zamkniecia drzwi,kable dochodzace do DDM (DriverDoorModule), - w/g servisowki jest na to 17 testow na 9 stronach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

B1352 Ignition Key-in Circuit Failure-taki dokładny jest opis usterki,czy spowodu tego błędu może trzymać immo??bezpieczniki ok,teraz lunch x-431 się łączy ze silnikiem ale niechce pokazać błędów jak daje read trouble code to wyskakuje błąd,wpinałem też programator SBB ale niemoże znaleść sterownika,zastanawiam się czy programator T-300 by go nie ruszył??a dioda zachowuje się tak jakby pokazywała jakieś kody błyskowe bo miga i tak po 30s gaśnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macher napisał:
B1352 Ignition Key-in Circuit Failure-taki dokładny jest opis usterki
Zgadza sie,bo to jest wszystko zwiazane tez z gongiem po otwarciu drzwi - ze kluczyk siedzi w stacyjce albo ze swiatla sa nie wylaczone.Moze byc jeszcze uszkodzony wylacznik Ignition WarningSwitch w stacyjce lub obwod od niego.Sprawdz czy nie ma zwarcia. Czy jak masz kluczyk niewyjety i otworzysz drzwi to jest gong? Arrow jak widzisz,wylaczniki drzwi i stacyjka sa ze soba powiazane i LCM moze blokowac immo. Arrow Zlokalizuj i napraw najpierw ta usterke a potem wykasuj bledy i dopiero wtedy mozna sprawdzac czy zadziala.><Niestety,ja nie znam Launch431, to jest cos nowego i universalnego i moze nie miec kompletnego oprogramowania do twego modelu.Potrafie tylko poslugiwac sie oryginalnym fordowskim NGSem ktorym mozna przeprowadzac wszystkie servisowe testy . Natomiast T300 sluzy glownie do programowania kluczy (immo) ,ale dopiero jak wszystko inne dziala ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Auto odpaliło,lecz pojawił się następny problem,mianowicie wogóle się tył nie podnosi,i nie słychać kompresora,w czym szukać?bezpieczniki ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
macher
*
*


Dołączył: Nov 01, 2010
Posty: 15

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 6:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Prosze o pomoc odnoście podnoszenia się auta.Ponieważ po odpaleniu auto się nie podnosi,wogóle nie załancza kompresora.Auto stało prawie 2 lata i opadnięte jest całkowicie na poduszkach.Przez przekaznik na krótko kompresor bije ciśnienie ale nadal nie podnosi.Bezpieczniki sprawdzone.Po podpięciu WDSa w zawieszeniu błędy C1793 i C1798. Czyżby zawory padły? prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group