www.asu.pl :: Zobacz temat - świece w Town Car 2001
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

świece w Town Car 2001

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 10:02    Temat postu: świece w Town Car 2001 Odpowiedz z cytatem

moje pytanie moze banalne ale:
czy, kiedy i jak wymienic świece w Town Car???
zagladało pod maskę kilku mechaników i nikt nie chce sie podjąć wymiany świec gdyż ich część schowana jest "za silnikiem".....usłyszałem tylko "chodzi to się nie odzywaj"....czy to słuszne podejście??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiece wymienia sie zgodnie z interwalem przewidzianym w instrukcji obslugi. jesli masz utrudniony dostep to kup swiece o przedluzonej trwalosci np. podwojne platyny. w kazdym aucie z silnikiem benzynowym wymienia sie okresowo swiece bez wzgzladu na ich stan. ja wymieniam swiece i z zalem patrze na te ,ktore ida do smieci bo znaczaco sie nie roznia od nowych ,ale sa napewno zmeczone,wygrzne,moga powstac jakies miktopekniecia i bardzo bym nie chcial zeby mi np silnik zassal grys z popekanej izolacji swiecy do cylindra ,a potem go przemielil....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oryginalnie w tych rocznikach powiny byc Motorcraft platinum - instrukcja przewiduje wymiane co ok.100 tys.mil.Na razie sie tym nie przejmuj. Arrow pozniej napisze ci wiecej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki "MarkSeven" będę czekał na Twoją podpowiedz.
Wczoraj obdarowałem swojego TC swierzym 10w40 i przesmarowałem cały przód (kalamitki). Zastanawiałem się nad tymi świecami ale mechanik nie był optymistycznie nastawiony do mojego pomysłu. Pomysł ze swiecami pojawił się od chwili kiedy zauważyłem, że na LPG auto traci "moc" az do momentu kiedy się nie nagrzeje i rozchodzi. Po rozmowie z mech. postanowiłem ze pierwsze moze trzeba zajrzec do kompa od gazu, sprawdzić ustawienia itp. ??? na tą chwile swiece zostawię w spokoju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co masz na korku wlewu oleju napisane ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5w30 i 230 tys km na liczniku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to troche mu takim olejem krzywde robisz
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeciez w tym silniku dostep do swiec jest dziecinnie prosty 4 po lewej, 4 po prawej nic tam nie jest schowane.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiekszosc rwd ma dobry dostep do swiec.Poprostu mechanicy narobili w pory Wink
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po za tym olej wykończy ten silnik. Czemu w tym kraju na siłę ludzie pragną się uszczęśliwiać i zalewają te silniki "byle czym" ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ktos nie jest w stanie wyminic swiec to moza sie spodziewac ze i silnik lepikem zaleje.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

herbus napisał:
Pomysł ze swiecami pojawił się od chwili kiedy zauważyłem, że na LPG auto traci "moc" az do momentu kiedy się nie nagrzeje i rozchodzi.


no to nie jest wina swiec! jesli brakuje ci mocy na lpg np. po nocy a po paru km jest OK to sprawdz wtryski (jesli masz sekwencje!). w niektorych wtryskach tloczek ma gumowa uszczelke ktora ze starosci peka i "nabija" sie na wewnetrzna tuleje blokujac ruch tloczka. po wymianie gumek/wtryskow problem ustepuje. sprawdz tez filtry gazu
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 6:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pojadę do mech od gazu i to sprawdzę, myslę ze filtr to z mety odpada bo gdyby był problem z przepływem to automatycznie przechodziłby układ na Pb, tak jak przy braku gazu w zbiorniku, a samochód ciągle ciągnie na gazie tylko nie ma siły i tak jakby cos odcinało mu moc, po czym jedzie normalnie, takie objamy sa tylko na zimnym silniku, po przejechamiu kilku km wszystko wraca do normy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

człowieku weź zagrzej te auto normalnie na Pb i przejdź na zasilanie LPG
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co powiedzial mech to jedna ze swiec umieszczona jest z tyłu i dostęp do niej jest mozliwy tylko po zdjęciu "listwy" 3 swiece OK - dziecinnie proste ale ta 4 ???
co do oleju to sadzicie, że dużą mu krzywde zrobiłem???
koles tłumaczył, że przy tym przebiegu i naszym klimacie lepiej jest zalać 10W40.....
wiem ze moze Wam się naraze ale myslę ze w Fordach (lincolnach) są tak mocne silniki ze czy na smole czy na oleju roslinnym to i tak sobie swietnie dadzą rade.....i bardziej istotna jest częstotliwości wymiany niz az tak drobiazgowe dobranie parametrów oleju (które często są tylko lepiej lub słabiej reklamowane)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 7:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
człowieku weź zagrzej te auto normalnie na Pb i przejdź na zasilanie LPG


tak własnie robie auto odpala na Pb .......po jakims czasie przechodzi na LPG.....jedzie tak "byle jak" a po kilku min jest juz OK.....moze dobrze dałes mi do myslenia bo to nie jest zalezne od temp. silnika tylko tak jakby od samej listwy z wtryskiwaczami gazu która po pewnym czasie działa OK tylko na samym początku po przejsciu z Pb na LPG cos kepsci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro mnie zganiliście za ten olej to jeszcze powiedzcie czy mam szanse na naprawienie błędu??
Czy teraz przy kolejnej wymianie mogę wlać taki olej jak jest przewidziany przez producenta (na korku wlewu), jak takie zachowanie może wpłynąć na silnik.
Chcę dodać ze samochodem jeżdżę okazjonalnie i rocznie robię od 1 do 1,5 tys. km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to może inaczej. Już kiedyś wypisałem podobny monolog dotyczący oleju na jednym takim form a i tak jego wszechwładza stwierdził że to jest do dupy (nie będę pokazywał palcem) Co ma klasa lepkości to klimatu ? Tak samo jak Syntetyk do półsyntetyka i mineralnego w naszym klimacie ? Słucham ?Na szkoleniu ATSG poznałem pewnego inżyniera GM zajmował się konstruowaniem silników był już na emeryturze w roli doradcy. Zamieniliśmy kilka konkretnych zdań na temat olei. Zadał mi pytanie czy ja wiem jak są projektowane silniki tj ich tolerancje pasowanie elementów itp. Nie wiem ! Inżynierowie GM projektują silniki do danych właściwości danego oleju. Wiesz ile by było klas olei i odpowiedników - setki. A tak jest kilkanaście i do tego cała ta tolerancja. Mało tego wszystkie szczeliny liftery panewy itp mają luz dostosowany do danego oleju po to że każdy z tych olei ma innej grubości film. Najczęściej co boli silnik po zmianie klasy lepkości to nie prawidłowa regulacja ciśnieniowa zaworów tzn działa ale nie tak jak powinno. Pyta się mnie dlaczego wy w Europie na siłę zmieniacie te oleje ? Dostęp ? Brak wiedzy ? itp Nie ma znaczenia czy silnik ma 250 tys czy 750 tys przebiegu. Został zaprojektowany do danego typu oleju i ma na takim chodzić. O ile klasa lepkości nie powinno się zmieniać o tyle temperaturowo już tak. Masz na korku 5W30 obstawiam że mineralny 5W30. Zrobisz jak uważasz twoje auto twoje pieniądze. Olej temat rzeka za długo nie pogadaliśmy ale facet otworzył mi oczy. Tyle w temacie
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 8:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok! już teraz wiem na czym to polega.
wrócę tylko do pytania
"Czy teraz przy kolejnej wymianie mogę wlać taki olej jak jest przewidziany przez producenta (na korku wlewu), jak takie zachowanie może wpłynąć na silnik" - jezeli mozesz to daj jednoznaczną odpowiedz Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możesz wrócić do takiego jaki powinien być
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZIĘKI !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 6:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do wymiany swiec - nie trzeba odkrecac listwy,wystarczy zdjac cewki.Cewki maja gumowe elastyczne koncowki i wystarczy umiejetnie obrocic i wygiac cewke.Nastepnie nalezy sprezonym powietrzem wydmuchac piasek i zanieczyszczenia z otworow ,a potem specjalna nasadka odkrecic swiece.Nasadka powinna byc 5/8'' x 6'' dlugosci (ta najdluzsza na zdjeciu) ,do pokrecania kluczem nasadowym 17 mm i 1/2" drive (kwadrat). Wtedy dopiero jest sila do odkrecenia zapieczonych czesto swiec. Przy tradycyjnej nasadce na pokretke 3/8 kwadrat moze sie nie udac z braku sily i mozna pokruszyc izolator swiecy.

Uploaded with ImageShack.us Bardzo wazne aby nowe swiece przykrecac momentem nie wiekszym niz 20 Nm. ( 10-do 20 Nm-tak podaje servis).Przerwa dla benzyny 1.4mm, dla CNG (gazu) 1.1 do 1.2 mm max. >><< Co do oleju,to na razie sie nie przejmuj.Poniewaz masz spory przebieg to przy nastepnej wymianie przejdz na olej typu HighMileage pol na pol 5W30 i 10W40. http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/maxlife/cid%28613%29/maxlife_fe_5w-30?category=cars Poniewaz nie chce sie powtarzac , dokladnie na ten temat poczytaj TUTAJ : kolega RadAg ma ten sam silnik i podobny przebieg. : http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9247&postdays=0&postorder=asc&start=300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się słowem o olejach już nic nie odezwę wasze auta wasza kasa tyle w temacie
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tez jestem lekko zdziwiony.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To was nie dotyczy,tylko tego konkretnego silnika w ktorym to po duzym przebiegu powstaja spore luzy i pojawia sie intensywne "stukanie " plaszcza tloka oraz sworznia. W celu lepszej ochrony minimalne podwyzszenie lepkosci rozwiazuje ten problem bez szkody.Zmniejsza sie zuzycie oleju ,ale zwieksza sie nieco zuzycie paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapewne syntetyk w przypadku nadmiernych luzów jest oczywiście zajebiście bardziej wskazany niż minerał no dobra to ja sobie lepiej usiąde.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 27, 2012 0:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niepotrzebnie sie zloscisz.Twoje rady sa jak najbardziej ok. Ale czasem sa dozwolone drobne wyjatki o ktorych nie zawsze kazdy slyszal . >< Przy duzym przebiegu tego akurat silnika istota polega na minimalnym zwiekszeniu lepkosci na goraca z okolo 10 - 10.8 do ok.12 - 12.5. w celu redukcji roznych luzow i lepszemu cisnieniu w napinaczu lancuchow rozrzadu. Najbardziej wskazany jest dobry premium konwencjonalny olej HM albo synthetic blend HM.Dodatkowo jeszcze powinno sie uzupelnic poziom ZDDP do wartosci jakie byly w olejach w 2001 roku. Idea W tej sprawie byly robione badania i testy tych silnikow (1998 - 2002) na zlecenie kompanii taksowkowych . Arrow Oczywiscie w silnikach nowszych nalezy stosowac olej 5W20 ,a jesli osiagnie juz spory przebieg - wrocic do 5W30 >><< Dla niewtajemniczonych przypomne ze temat dotyczy silnikow Modular V8 4.6L z ostatnich 20 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group