www.asu.pl :: Zobacz temat - Technika jazdy na automacie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technika jazdy na automacie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Lis 08, 2005 0:19    Temat postu: Technika jazdy na automacie Odpowiedz z cytatem

Witam!
Wiecie co, tak sobie przeglądałem te posty dotyczące automatów i zacząłem się zastanawiać nad czymś nad czym się nigdy dotąd specjalnie nie zastanawiałem. Mianowicie jeżdżąc automatem dawałem zawsze na "D" i jazda... (tak nauczyłem się w Stanach, bo tam wszyscy tak jeżdżą i jakoś im chodzą te bryki), praktycznie nie używałem 1,2,3 bo nie było powodu, choć teoria jak i kiedy jest mi zanana. Jednak po przeczytaniu postów i strony Olczaka z Nadarzyna zacząłem się niepokoić... Może za bardzo czasami przeciążam skrzynie? A jak jest taka wrażliwa, to czy mi nie padnie gdzieś w Europie (albo za rogiem)? W zasadzie nie jezdziłem w trudnych warunkach i po górach, jeżdżę spokojnie i "majestetycznie"Smile, na razie wszystko ze skrzynią jest ok (Pontiac Montana 99), ale ... (i tu pytanie) czy wjeżdżając na nieduże wzniesienie (nigdy nie jest idealnie płasko...) powinienem zblokować bieg? Czy lepiej (dmuchając na zimne) zblokować 1-dynkę ruszając na światłach? Albo najlepszy przykład... czy sprawdzając hamulce na przeglądzie (ostry gaz 2m i hamulec) powinienem to robić na 1-dynce?
A może wpadam w panikę, przewrażliwiłem się i nie powinienem już czytać nic o automatach... Smile?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 08, 2005 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam mam automata od niedawna ale myślę że jazda na D w normalnych warunkach niczemu nie wadzi. Normalne górki góerczki i inne wzniesienia nie będą miałly żadnego wpływu. No chyba ze wybieramy się na prawde w góry z serpentunami i ostrymi podjazdami wtedy 2 czy 3 są wskazane a z przyczepą nawet jedynka.
Trudno tu podawać ze pochył 30% to 2.
Ja będac w tym roku na urlopie w górach używałem 2 (może dwa razy) i 3. Na wyczucie oceniałem na jakim biegu jechać tak aby autko bez wysiłku pokonywało wzniesienia. W sumie to nawet frajda jadąc pod ostre wzniesienie widzisz jak tam gość piłuje swoje auto na maxa a ty z zapasem mocy bez wysiłku mkniesz pod górke.
Mająz zablokowaną skrzynie na 3 i tak po kolei używasz 1-2-3.
Chodzi o to aby pod ostry podjazd nie jechać na 4 przy 1200 obrotach
wtedy 3 /2200 czy 2500 obrotów i wio pod góre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 08, 2005 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie stresuj sie:) jezdzi sie na "D" a inne rzeczy to ostatecznosc. np w gorach zmianiam na "2" wtedy kiedy jest dlugi podjazd i skrzynia sama mi zmienia czesto biegi czyli jede na pograniczu biegu. nie jezdzilem z przyczepa czy ekstremalnie obciazony wiec innych nie uzywam. "1" tylko podczas wyjezdzania z blota,sniegu i w innych sytuacjach kiedy kola buksuja. mozna tez tych biegow uzywac podczas zjazdow aby nie spalic hamulcow ale...moze wtedy spolonie skrzynia:P dawniej stojac pod swiatlami dawalem na "N" zeby sie silnik i skrzynia nie "meczyly" ale ktos mi powiedzial,ze bardziej szkodzi przelaczanie niz stanie 2 minuty na "D" wiec i tego zaniechalem...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Lis 08, 2005 18:43    Temat postu: . Odpowiedz z cytatem

Dzięki za Wasze (p)odpowiedzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wertując temat skrzyni, trafiłem i tu ....
To zapytam się jak powinno się prawidłowo korzystać z tego dodatkowego biegu na trasy [D] ? Gdzie wyczytałem, że wrzuca się go przy min 90km/h, ale nikt nie napisał kiedy go się zmienia.
Mam na myśli że np hamujemy do zera, lub jedziemy i mamy ograniczenie do 70?
Dla niektórych może się to wydać głupie pytanie, ale to mój pierwszy automat Wink wiec proszę o wyrozumiałość Razz
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na [D] mozesz jezdzic ciagle chyba ,ze wiesz,ze jedziesz kawalek i nie rozpedzisz sie do 90km/h to moze byc samo D.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze wiedzieć, a dlaczego gdzieś wyczytałem, że powinno się wrzucać ten bieg jak się jedzie ponad 90? Chyba że to moja błędna interpretacja lub błędna wiadomości
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

traktuj te oznaczenia tak jakby byly ogranicznikiem w skrzyni manualnej czyli 1 jedziesz tylko na jedynce,2 zmienia 1 i 2,jesli D jedziesz na 1,2,3,4 ,a [D] mozna potraktowac jabys w manualnej odblokowal 1,2 ,3,4 i 5. to chyba najprostsza interpretacja.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Nie Lip 24, 2011 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kurcze, ale nie kumam, piszecie D lub [D] o co chodzi... jak sie to wrzuca, ten bieg na trase....
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Pon Lip 25, 2011 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla tych co zaczynaja z automatami polecam artykul:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-automatyczne-skrzynie-biegow-obsluga-i-uzytkowanie.html

Wiadomosci w nim zawarte przydadza sie rowniez osobom ktore juz jezdza jakis czas na automacie Smile
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 25, 2011 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i klarownie i na temat!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no klarownie to może i jest, ale bzdur też, trochę jest. Mianowicie, nie ciąga się automatów, bzdura i to wielka.... w instrukcji absługi jest na pisane wyraźnie do 150 kilometrów i nie szybciej niż....( tu podana jest max prędkość, ale nie pamiętam) lub mój Jeep aftomat również czterobiegowy, nie ciągać??? to jak mam z błocka wyjechać jak mnie drugi nie pociągnie?? lub dojechać do domu jak coś się rozleciało i zostały tylko koła?? przecie nie będę lawety zawsze wołał bo to koszty. Samochody z namędem 4x4 i reduktorem z pozycją Neutral można ciągać nawet na koniec świata i choć mają skrzynię automatyczną to jej nic się nie stanie. Tak więc o tym ciąganiu afotmatów to kolega tam trochę bzdur napisał. ALe ogólnie temat pożyteczny dla początkujących ałtomatówców Smile
pozdrawiam.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiscie masz prawo tak myslec i postepowac ze swoim autem ale niekoniecznie juz propagowac taka wiedze. aut z automatami sie nie ciagnie. oczywiscie nie jest tak,ze jak pociagniesz takie auto to od razu na szrot. w isntrukcjach sa szczegolowe dane na jaka odleglosc i z jaka maksymalna szybkoscia takie auta sie holuje ,ale zawsze pisze ,ze jest to ostatecznosc. nie po to w stanach wszystkie sluzby maja holowniki unoszace przod lub tyl auta,motylki czy inne lawety ze tak jest ladniej tylko ze tam 98% aut to automaty.
reasumujec-mozna-spelniejac pewne warunki- ale nie powinno sie jesli jest inne wyjscie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i właśnie........ zgadzam się całkowicie ze swoim przedmówcą. A w stanach to wszystkie pomoce drogowe mają motylki, bo jak wiecie amerykanie to najbardziej otyły naród na świecie, więc jak wyobrażacie sobie wymianę koła przez człowieka ważącego 180 kg Laughing Laughing holować automat można, ale z głową i jak piszesz kolego esdarek tylko w ostateczności, jednak polak zamiast wydać na lawetę 800zł za 40km woli niestety autko sholować i już.... tragiczne ale prawdziwe.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a potem idzie w polske opinia,ze automaty sa awaryjne-jak sie zle obsluguje to nawet rownia pochyla moze byc awaryjna Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Wto Lip 26, 2011 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiec jakie bzdury sie pytam skoro w konkluzji kolego kybys napisales:

Cytat:
holowaæ automat mo¿na, ale z g³ow± i jak piszesz kolego esdarek tylko w ostateczno¶ci,


Przypomne tobie tekst oryginalny:

Cytat:
O czym jeszcze powinniśmy pamiętać, aby cieszyć się bezawaryjną pracą zespołu napędowego? Samochodu z automatem nie holujemy. Wynika to z tego, że automatyczna skrzynia jest smarowana, tzn. pracuje w niej olej i ma odpowiednie ciśnienie tylko wtedy, kiedy pracuje silnik. Zatem kiedy nasz silnik padł i auto nie jedzie, musimy wezwać lawetę. Holując samochód z wyłączonym silnikiem zatrzemy skrzynię. Holowanie na krótkim odcinku i bardzo powoli jest dozwolone, ale z zachowaniem dużej rozwagi i tylko w ostateczności.


[/quote]
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sro Lip 27, 2011 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z głową - czyt: nie zapitalać 80 km/h i przełączyć na N obligatoryjnie. Ogólnie chodzi o to, że jest napisane, aby nie holować automatu, jak już to na krótkim odcinku, ( pojęcie względne), chyba, że według autora przedmiotowego tekstu, krótki odcinek to 150km, dlatego, pozwoliłem sobie napisać, że to nieprawda a więc bzdury. A z głową to trzeba wszystko holować i najlepiej nie przeholować, bo na drugi dzieł łeb napitala.
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 27, 2011 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale sie chlopaki rozkrecili...Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sro Lip 27, 2011 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

" siem rozkrencili" bo w tym roku muszę dojśc do 2000 postów, to piszę i piszę. A z holowanie ałtomatów to jak z odpalaniem na pych manuali, tyż nie wolno, bo rozrząd przeskoczy itd itp........... tyle razy odpalałem i nie przeskoczył. Owszem, nie jest wskazane holowanie ałtomtów, jednak nie jest kategorycznie zabronione, o czym świadczy choćby instrukacja obsługi. Ponadto, ałotmata z reduktorem, można holować jak normalnego manuala. Wiem, wiem, polak to i motorówkę na pych odpali Very Happy Laughing
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qbic2
*
*


Dołączył: Aug 29, 2011
Posty: 14
Skąd: Tczew

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie wszystkich!!!Jestem na forum nowy, ale czuję się "starym forumowiczem" Cool A tylko dlatego, że już duuuuużo tu przeczytałem i chyba duuuużo mi zostało w głowie Wink Od 3 tyg.jestem posiadaczem Chryslera Voyager II 3.8 AWD 2000r. Wydaje mi się, ze w trakcie zakupu auta dostosowałem się do Kolegów sugestii z działu "Przed zakupem...". Ale po 3 tyg. jazdy dostałem od auta 2 niepokojące zachowania... 1) mały wyciek ze skrzyni (różowy ATF) - patrząc od dołu jakby z połączenia skrzyni z PTU (AWD), proszę o sugestie?? a po 2) jeśli auto zaparkuję pod domem na malutkiej górce- obojętnie czy pod górkę czy z górki- po ponownej chęci jazdy z biegu P jak wrzucam na R to strasznie ciężko to wchodzi, dalej do D również Confused prawie słychać zgrzyt.... Olej w skrzyni w normie. I pytanie- czy skrzynia "tak ma" pod czy z górki?? Z góry dziękuję za podpowiedzi Razz I pozdrawiam serdecznie.

Ps. hamerykaniec w automacie to je to Exclamation Twisted Evil
_________________
Chrysler Voyager II 3.8 AWD 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
co do wycieku to napewno automat tak nie ma ,ale tez nie ma co panikowac. auto na kanal i sprawdzic skad kapie. jak sie poci to wytrzec do sucha i pojezdzic i sprawdzic. czasem wystarczy cos dokrecic i po klopocie.
drugi temat-tak m/w ma byc. jesli parkujesz na nierownym to zaciagaj hamulec pomocniczy przed wrzuceniem P i spuszczaj dopiero po wrzuceniu D.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qbic2
*
*


Dołączył: Aug 29, 2011
Posty: 14
Skąd: Tczew

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uffff...dzięki. No paniki nie sieję z tym wyciekiem, ale nie lubię "niesprawnych" moich aut... dolałem ATF+4 do poziomu i zobaczę, ile go ubędzie i w jakim czasie. No i naprawa hamulca ręcznego...pomocniczego się kłania. I nie wiem czy da się naciągnąć linkę czy też nową trzeba.. Smile Lubię grzebać przy swoich autach, mam Opelka z 77 roku i grzebię przy nim już 5 rok, i tak zostanie do końca jego lub moich dni Wink
_________________
Chrysler Voyager II 3.8 AWD 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

linka-jesli pracuje poprawnie czyli sie swobodnie w miare przesuwa-zapewne nie bedzie wymagala wymiany. w twojej wersji z tylu chyba sa tarczobebny i tam powinny byc jakies regulatory. na samej lince lub przy pedale tez powinno sie dac regulowac. niech napisze dokladnie gdzie ktos ,kto ma takie auto. no i nasmarowac!!! Wink
jak rozwiazesz juz problem wycieku to wymien sobie plyn w skrzyni razem z filtrem tak jak i wszelkie inne plyny eksploatacyjne i filtry Exclamation
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dbialek
*
*


Dołączył: Jul 19, 2011
Posty: 138
Skąd: WROCLAW

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 8:58    Temat postu: artykuł o skrzyniach automatycznych Odpowiedz z cytatem

Wrócił bym jeszcze do artykułu o skrzyniach automatycznych - polecanego przez RadAg'a. Wynika z niego, że właściwie wszystkie zmiany trybów jazdy powinno się wykonywać przy zatrzymanym aucie. Wydaje się to prawie nie możliwe w praktyce. Czy - jeśli bym zjechał z asfaltu na pobocze/bagienko to miałbym się całkiem zatrzymać aby wrzucić 4HI lub 4LO ???. Lub jadąc pod długą górę bym uznał że robi się stromo i bym chciał wrzucić 2 lub 1. Należy się zatrzymać ??? Można gdzieś jeszcze o tym poczytać ?
_________________
Dodge Durango 2003; MAGNUM; V8; 4,7 l. ciągam nim domki handlowe z www.ekojarmarki.pl ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no bez paniki-przy odpowiednich obrotach i predkosci nie trza sie zatrzymywac,czaem wystarczy zwolnic. niemniej przelaczac trza wtedy ,kiedy jest to absolutnie niezbedne bo w innym przypadku jaki sens by mialo okreslenie "automatyczna skrzynia biegow" Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akurat jeżeli chodzi o włączanie:
Cytat:
aby wrzuciæ 4HI lub 4LO
należy postępować wg instrukcji postępowania przy włączaniu konkretnego napędu. Co do zmiany biegów na 1 lub 2 też są stosowne instrukcje. W artykułach takie tematy są traktowne bardziej ogólnie i tym bym się kompletnie nie wzorował. Ale to moje zdanie na ten temat.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dbialek
*
*


Dołączył: Jul 19, 2011
Posty: 138
Skąd: WROCLAW

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 13:33    Temat postu: instrukcje Odpowiedz z cytatem

Instrukcje ? - bardzo chętnie. Ale ich nie mam w języku polskim i raczej nikt z forumowiczów nie ma... (A może ktoś ma ? )
_________________
Dodge Durango 2003; MAGNUM; V8; 4,7 l. ciągam nim domki handlowe z www.ekojarmarki.pl ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej nie powinno być problemy w zdobyciu instrukcji w języku angielskim, ato już wtedy nie jest tak trudno o przetłumaczenie-wszak mamy sporo tłumaczy i nie myślę o elektronicznych. Przetłumaczenie takiego manuala i to tylko konkretnych stron nie powinno kosztować jakiegoś majątku i zawsze można się dogadać z tłumaczącym
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 2:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z uwaga przeczytalem Wasze opinie i informacje o tym jak korzystac z automatu... glownie jednak mowa byla o utomatach ok 10letnich i starszych... mam T&C z 06 roku, podobno to juz jest 5 biegowa skrzynia z dodatkowymi "polbiegami". jak to dziala jesli to w ogole prawda? ( w trakcie jazdy nie zawsze moge sie doliczyc tych biegow hihihi)

aha.. i jeszcze jedno... ja nie mam 1, 2 ani OD... mam po standardowych P, R, N, D - 3 i L. co to oznacza? do czego to L sluzy? rozumiem ze 3 to ograniczeniebiegow 1,2,3? a L?

no i jeszcze jedno - czy to prawda ze w trakcie jazdy mozna smialo zmieniac z D na 3 i na L, bez zatrzymywania auta? sam praktycznie nie korzystalem z 3 ani z L, bo... sie boje hihihih

no i na koniec jeszce jedno pytanie - gdy po zakupie samochodu pojechalem na wymiane oleju w skrzyni u najbardziej znanego chyba "naprawcy skrzyn automatycznych" w Wawce - uslyszalem ze jak zaloze gaz do tego auta to gaz zakatuje skrzynie, "bo inne cisnienie itd"... a na gazie ladniej zmienia mi biegi niz na benzynie Smile a moze to tylko moje zludzenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 5:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3. służy do holowania innego auta, do jazdy z ciężką przyczepą,a także do pokonywania stromych wzniesień (żeby skrzynia nie mieliła biegami D-3-D-3-D-3 Very Happy )
jadać pod strome wzniesienie można przerzucić ręcznie z D na 3 przy odpowiedniej prędkości i obrotach silnika np.przy 60km/h a nie jak będzie 160km/h
L. służy nam do stromych i długich zjazdów (np. serpentyny), pozycja L zmiesza przełożenie skrzyni do takiego momentu żebyśmy przy owym długim zjeździe nie trzymali nogi na hamulcu, bo płyn hamulcowy się zagotuje i okaże się ze w połowie zjazdu nie mamy już hamulcy Shocked
z przełożeniem na pozycje L trzeba to zrobić przy naprawdę niewielkiej prędkości auta, bo redukcja skrzyni jest dość znacząća

aaaaa powiedz mi gdzie to w Warszawie jest najlepszy owy spec od skrzyń
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 5:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki... czekam jeszcze na info od innych osob znajacych TA KONKRETNA skrzynie na odpowiedz na jedno z pytan...

a co do owego "znawcy" to jest serwis gdzie robia tylko automaty ( nie wiem czy przypadkiem to nie ten gosc ze Spokojnej), na Polczynskiej gdzies vis a vis Tesco... Wypasiony serwis, za wymiane oleju w skrzyni 3 stowy zaplacilem ( zlali polowe), no i kiero uwaza sie za wszytskowiedzacego co przy jego aparycji i wyrazie twarzy podczas rozmowy na tematy techniczne nie bardzo chce sie tam wracac...

Ale goosc podobno od 25 lat robi automatz i co nieco wie... wiec staram sie sprawdyic pewnie informacje uzydkane od niego u innych zrodel Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do 3 to wydaje mi się, że to jest do ruszania na śliskim. Jak miałem omegę b z tylnym napędem w automacie to zimą tylko z pozycji 3 ruszałem a potem przełączałem na D bo inaczej ciężko było ruszyć. A co do podjazdów to zostaw sobie spokojnie na D skrzynia sama dopasuje sobie przełożenie, wachlując drążkiem możesz popsuć...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie, śmieszne macie problemy. Podobno Amerykanie są głupi? Więc jeśli tak, to do użytkowania automatu nie potrzeba specjalnej instrukcji, tylko wsiadasz i jedziesz. Nie kombinujesz, nie wachlujesz wybierakiem tylko ustawiasz raz i jedziesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i ta ostatnia odpowiedz w zasdzie wyczerpuje temat i powinna zamknac go z gracja Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajne macie teorie Very Happy do ruszania na śliskim mam system trakcja kontrol,
powiedz mi kolego zereb, masz auto takie samo jak moje a opowiadasz takie głupoty.
ciekawe jakbyś poruszał się swoim autem po Alpach lub Szwajcarii
jakby od wachlowania miało się popsuć to by amerykanie zrobili tylko z możliwością przełączania D,P,R,N Very Happy
a jak będziemy postępować gdy nam się auto zakopie?nie będziemy przerzucać na przemian D-R oraz dodawać umiejętnie gazu??

a z tym ruszaniem na śliskim to też mnie rozbawiłeś
powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy ruszaniem autem 4 lub 5 biegowym na śliskim??
bo moja teoria jest taka że : przy ruszaniu autem nie będzie żadnej różnicy, różnica będzie dopiero gdy autem będziemy jechać np 100 km/h i przy skrzyni 4 biegowej będą obroty silnika 2500 a przy 5 biegowej 2000
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2011 7:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do ruszania z 3 to tyczyło się omegi, teraz wbijam D. A o wachlowanie chodziło mi np w ruchu miejskim, przed światłami dajesz N, auto dojeżdża i dajesz P potem ruszasz z D i tak w kółko...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RbitJWK
*
*


Dołączył: Jul 08, 2011
Posty: 10
Skąd: Glogów

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman, moze i Amerykanie są głupi, ale wg mnie o wiele bardziej pragmatyczni i skoro dali dodatkowe ustawienia to po coś one muszą służyć Wink A mam taką teorię i nawet się z nią zgadzam Wink, że duża część ludzi kupująca amerykańskie vany kupiła je po to, żeby wygodnie jeździć z rodziną nie tylko po mieście, ale także turystycznie - a podczas dalszych wyjazdów różnie może być... i lepiej teorię mieć opanowaną niż narazić się na przykre niespodzianki.
Ja jako świeży użytkownik automatu (całe dwa miechy do dzisiaj Razz ) przed wyjazdem do Bułgarii i Transylwanii w Karpaty też szukałem informacji o stylu jazdy na automacie w górach. Jedni piszą tak, inni inaczej. Przekonał mnie serwis aso, który stwierdził : tylko [D] i do przodu... Smile Żadnego wachlowania, bo to niedobre dla skrzyni. A ja wiadomo - nowy, przejęty użytkownik automatu - oby się nie popsuła na obczyżnie Smile ...
Powiem tak - żadna skrzynia czy nawet 10 skrzyń nie jest wartych uczucia, gdy podczas kilkudziesięciokilometrowej jazdy po górskich drogach z napisem "winietka" i dziurami po 0,5 m we wszystkich 3 wymiarach co 20 m na drodze zmuszającymi do nagłego hamowania do 5 km/h oraz z rodziną za plecami naraz podczas zjazdu czujesz, że o połowę skrócił Ci się hamulec. Zapewniam, że nie ma nic śmiesznego w tym, że naraz człowiek zaczyna ostro wajchować dźwignią nawet na 1
Very Happy

P.S. Mój pierwszy post - witam wszystkich serdecznie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wlasnie-ekstremalne warunki=ekstremalna obsluga skrzyni(wajchowanie)
normalne warunki(99% jazdy)=normalna obsluga skrzyni (bez dotykania wajchy w trakcie jazdy)
ja w zyciu kilka(moze z 5 razy) mialem okazje/potrzebe skorzystania z wajchy na 20 lat poruszania sie automatami.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
jakby od wachlowania miało się popsuć to by amerykanie zrobili tylko z możliwością przełączania D,P,R,N Very Happy


i tak bylo do polowy lat 80tych i nikt nie slyszal wtedy o uszkodzeniach skrzyni.
automaty byly dwu biegowe w samochodach daily a w muscle carach i przeznaczonych do drag race trzybiegowe.
nikt nie wajchowal shifterem lub pogrzebaczem (bo tak w stanach mowi sie na drazek w kolumnie Wink ).

przy zakopaniu sie wzywalo sie pomoc drogowa albo wyciagalo szpadel z bagaznika a nie mieliło bez sensu kołami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Wrz 09, 2011 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Macie wątpliwości, co robią na śliskim Amerykanie? Otóż robią tak Very Happy : http://www.youtube.com/watch?v=dRUT5s3JHaQ

Hamowanie silnikiem w automacie nie jest zbytnio skutecznie z prostego powodu: przekładnia hydrokinetyczna nie pracuje w drugą stronę tak samo dobrze jak sprzęgło cierne, które z zasady działania jest symetryczne.

A co do różnych sztuczek: zagotowałem w zaspach kilka razy skrzynię i cieszę się, że nie spaliłem jeszcze konwertera. Żyję w ciągłym strachu co będzie następnej zimy i modlę się do wszystkich bogów żeby nic nie padło.
Jeśli chcecie się bawić, proszę bardzo, Wasz sprzęt, ale to nie jest to co fabryka zaleca i takie "rady na odpady" uskuteczniajcie na własną odpowiedzialność, żeby potem nie było płaczu że ktoś Wam na forum poradził Wink .
Jedna uwaga merytoryczna: automat nie ma tak naprawdę "biegów" tylko "programy" bo w potocznym rozumieniu biegi to przełożenia w manualu. A machając wybierakiem nie zmieniacie na czysto przełożeń, tylko sobie przełączacie te programy w trakcie działania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 1:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RbitJWK napisał:
Hetman, moze i Amerykanie są głupi, ale wg mnie o wiele bardziej pragmatyczni i skoro dali dodatkowe ustawienia to po coś one muszą służyć ;
Uwazam,ze nie powinnismy myslec ze "amerykanie sa glupi".To nie jest wlasciwe okreslenie. Przecietni amerykanie sa po prostu mniej wyksztalceni - czyli mowiac prosto: posiadaja duzo mniej wiedzy niz na przyklad przecietni polacy.Za to amerykanie nauczeni sa gdzie wiedzy nalezy szukac i jak z niej prawidlowo korzystac - wtedy gdy maja taka potrzebe .I dlatego odnosza sukcesy i zyje im sie prosciej i latwiej - bo nie maja glowy zaprzatnietej przechowywaniem nadmiaru wiedzy.I to bym nazwal ich "madroscia". Natomiast my - przecietni polacy - posiadamy nadmiar wiedzy ,ale czesto nie umiemy jej uzyc.A jak uzywamy to i tak interpretujemy wiele "`po swojemu" .Prosty przyklad - ilu z uzytkownikow aut wnikliwie , ze zrozumieniem , przeczytalo instrukcje obslugi?A tam jest dokladnie , prosto i wystarczajaco napisane do czego sluza pozycje dzwigni "biegow".>><< Dlatego uwazam,ze madrym jest nie ten co ma wyksztalcenie (wiedze) - tylko ten co potrafi z niej prawidlowo korzystac.>><< Wracajac do tematu: w pelni sprawnym i prawidlowo servisowanym aucie w razie potrzeby mozna korzystac z dowolnego programu - jesli uzywanie go pomaga w danej sytuacji.Warunek - stosowac sie do instrukcji - nie przekraczac maxymalnych obrotow,predkosci i czasu jazdy na poszczegolnych pozycjach.A na pewno sie nic nie stanie.Jesli byloby inaczej - producent dawno by splajtowal przez procesy sadowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 1:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:
Macie wątpliwości, co robią na śliskim Amerykanie? Otóż robią tak Very Happy : http://www.youtube.com/watch?v=dRUT5s3JHaQ

.
Duzo z nich oddaje potem w cholere takie auto kompanii ubezpieczeniowej odzyskujac czesc pieniedzy. A kompania ubezpieczeniowa wystawia na aukcje .Nastepnie "Renomowane Firmy Importowe " z krajow biedniejszych wykupuja te aukcje i za pomoca Pana Janka nadaja autu nowy blask! Laughing Klient kupuje prawie "jak nowe" i " bezwypadkowe" Crying or Very sad cieszac sie amerykanskim komfortem......A potem na Forum: pomocyyyyyy!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 3:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

warsiawiak napisał:
z uwaga przeczytalem Wasze opinie i informacje o tym jak korzystac z automatu... glownie jednak mowa byla o utomatach ok 10letnich i starszych... mam T&C z 06 roku, podobno to juz jest 5 biegowa skrzynia z dodatkowymi "polbiegami". jak to dziala jesli to w ogole prawda? ( w trakcie jazdy nie zawsze moge sie doliczyc tych biegow hihihi)

aha.. i jeszcze jedno... ja nie mam 1, 2 ani OD... mam po standardowych P, R, N, D - 3 i L. co to oznacza? do czego to L sluzy? rozumiem ze 3 to ograniczeniebiegow 1,2,3? a L?

no i jeszcze jedno - czy to prawda ze w trakcie jazdy mozna smialo zmieniac z D na 3 i na L, bez zatrzymywania auta? sam praktycznie nie korzystalem z 3 ani z L, bo... sie boje hihihih

no i na koniec jeszce jedno pytanie - gdy po zakupie samochodu pojechalem na wymiane oleju w skrzyni u najbardziej znanego chyba "naprawcy skrzyn automatycznych" w Wawce - uslyszalem ze jak zaloze gaz do tego auta to gaz zakatuje skrzynie, "bo inne cisnienie itd"... a na gazie ladniej zmienia mi biegi niz na benzynie Smile a moze to tylko moje zludzenie?
Jest to nowoczesna ,4 biegowa skrzynia calkowicie sterowana elektronika.Posiada uklad samokalibracji. Wrazenie "podbiegow" sprawia bardzo precyzyjnie dzialajace sterowanie ktore nie tylko zapina biegi , ale poprzez regulacje cisnien dopasowuje miekkosc ich zapinania w zaleznosci od warunkow jazdy. Pozycja L oznacza Low,czyli mozliwy tylko nastepny niski bieg.Komputer sam wybiera czy 1 czy 2 - w zaleznosci od warunkow.>< Co do jazdy - 3 sluzy do jazdy z duzym obciazeniem,albo w terenie gorzystym-zapobiega niepotrzebnej czestej zmiany z 3 na D i odwrotnie. Zjezdzajac np. z gory na 3 mamy wieksze hamowanie silnikiem i to bez szybkiego rozlaczenia. (Ja np. uzywam 3 do jazdy w miescie kiedy jade wolniej w deszcz - i tak sie nie rozpedzam zbytnio a za to mniej uzywam hamulca.Bezpieczniej i wygodniej.) . Skrzynia Twoja jest calkowicie zabezpieczona i pozwala na zmiane pozycji D,3,L podczas jazdy.I tak komputer zdecyduje przy jakiej predkosci mozna bez awarii zapiac nizszy bieg.Nawet jak wlaczysz R - to nie bedzie zapiety az auto nie zatrzyma sie prawie do zera. >< Dokladnie o wszystkim poczytaj w instrukcji na stronie 315. Idea Na zakonczenie powiem jeszcze jedno: Twoj mechanik mial racje co do LPG. Skrzynia ta jest sterowana b.precyzyjnie na podstawie wielkiej ilosci danych z pracy silnika.Dziala prawidlowo tylko kiedy silnik jest w pelni sprawny i wartosci z czujnikow ,z wtryskiwaczy , z zaplonu , z sond lambda, cisnien w zbiorniku paliwa, przeplyw benzyny , podcisnien w kolektorze ,temperatur zasysanego powietrza itd. - ukladaja sie w logicznie zalezna calosc. Na tej podstawie PCM bardzo precyzyjnie mierzy chwilowa moc i obciazenie silnika i dobiera biegi dbajac tez przy tym o prawidlowe spalanie. W przypadku nieprawidlowych odczytow parametrow ( oszukanych i zmienionych przez inst.gazowa) - skrzynia bedzie wariowala,co predzej czy pozniej moze zaowocowac szybszym jej zuzyciem. A wiec wszystko zalezy od jakosci instalki LPG i jej zgraniu z komputerem PCM w zakresie bardzo wielu parametrow -co idealnie jest mozliwe w zasadzie tylko w warunkach projektu fabrycznego. Crying or Very sad Ponadto konieczna jest czesta wymiana filtra powietrza oraz oleju w silniku co zmniejsza jego zuzycie i pozwala zachowac wlasciwa wartosc podcisnien kolektora ssacego - ma to wielki wplyw na prace tej skrzyni. Na str.451 jest tez napisane ze dla warunkow jazdy w Polsce wymiana oleju w silniku co 5 tys.km a w skrzyni co 96 tys.km Milej Lektury :: http://www.scribd.com/doc/29267872/2006-Chrysler-Town-and-Country-Owners-Manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A "Matura To Bzdura"...
Polacy to mogli się kiedyś uważać za mądrych, nic już z tego nie zostało. Wolność i dobrobyt rozleniwiają, już nawet kombinować nie umiemy, tylko nam się tak wydaje. Niczym nie różnimy się od Amerykanów oprócz błędnego pojęcia o sobie.

Automat ma działać sam, przestawcie się na myślenie "programy". Oczywiście, używać odpowiedniego do warunków. Jak ktoś wie jak to działa i wie dokładnie co chce osiągnąć to może się bawić wybierakiem, może nawet przerobić skrzynię i zmieniać ręcznie przełożenia tylko niech wie co robi. A nie szuka sobie na siłę zabawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Pon Wrz 12, 2011 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, szczegolnie koledze markseven...
mam nowa instalacje gazowa, ciezko mi jednak powiedziec czy jest przyzwoita czy nie - nie znam sie na tym... w kazdym razie wyglada na to ze auto (skrzynia) radzi sobie z nia calkiem niezle (biegi zmienia plynnie, bez szarpniec)... od czasu do czasu pojawia sie "checkengine" ktore gasnie po krotkim czasie, stad moja decyzja o wymianie filtra powietrza ( jutro ma przyjsc kurierem), moze to wina zanieczyszczen z filtra...

a "owners manual" to rzeczywiscie ciekawa lektura - oczywiscie lekko klopotliwa poprzez swoja obcojezycznosc, ale jakos daje sobie rade... jednak przeczytanie calosci 400 stron po angielsku to wyzwanie, przynajmniej dla mnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze jedno...

MarkSeven napisał:
A wiec wszystko zalezy od jakosci instalki LPG i jej zgraniu z komputerem PCM w zakresie bardzo wielu parametrow (...)


jak mam przekonac sie/sprawdzic jakosc instalacji LPG? skad moge miec jakies info o "jej zgraniu z komputerem PCM"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

warsiawiak napisał:
.. od czasu do czasu pojawia sie "checkengine" ktore gasnie po krotkim czasie, stad moja decyzja o wymianie filtra powietrza ( jutro ma przyjsc kurierem), moze to wina zanieczyszczen z filtra...



"checkengine" pojawia się bo coś jest nie tak,i wtedy zapisuje się kod błędu,który określa przyczynę zapalania się tej lampki,i najpierw trzeba go odczytać żeby wiedzieć co wymieniać Very Happy

Odnośnie zgrania PCMa z z instalacją gazową ,to najczęstrzym sygnałem złego zestrojenia jest właśnie zapalająca się lampka Check engine.
Jeśli przed montażem instalacji lpg,w czasie jazdy na Pb się nie zapalala a gazownicy w trakcie montażu nic nie zepsuli,to być może tak właśnie jest u ciebie.
Ale najpierw trzeba odczytać błędy żeby nie *gdybać* Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2011 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam po polsku instrukcje voyagera 96-2000 ,nie rozpisują się za bardzo ale jakieś podstawy są , każdym razie działając wg.niej nie uszkodzisz skrzyni Very Happy



_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group