www.asu.pl :: Zobacz temat - chlodzenie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chlodzenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 25, 2012 21:41    Temat postu: chlodzenie Odpowiedz z cytatem

mam takiego problema w grandzie: po tym jak auto sie porzadnie nagrzeje(ale wentylatory sie jeszcze nie musza wlaczyc) i wylacze silnik syczy mi w zbiorniczku(spod korka wali para),a w wezu idacym z termostatu do chlodnicy czuje sie dlonia jakby przeplyw pary. dodam ze podaczas pracy goracego silnika waz idacy do chlodnicy jest goracy ,ale nie twardy ,a w zbiorniczku nic nie bulgoce.auto z ukladem chlodzacym: brak korka na chlodnicy, zbiorniczek cisnieniowy. plyn sprawdzilem na zamarzanie -35. w oleju nie stwierdzilem wody i odwrotnie tez. czy to normalne w tych ukladach? czy gdyby termostat sie nie otwieral do konca to by moglo sie tak dziac? czujnik temperatury jest przed termostatem. wskaznik nie pokazuje przegrzania. wentylator wlacza sie bez problemu kiedy wskazowka jest na 75% i skutecznie schladdza do 50%.
o co kaman???
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 7:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jednym ze swoich aut zza zachodniej granicy ale jeszcze przed murem berlińskim mam podobny objaw. Jak zgaszę silnik to korek na zbiorniczku wyrównawczym upuszcza ciśnienie z układu i sobie syczy. Ale nie zauważyłem żeby waliło parą czy były wyczuwalne jakieś ruchy w układzie chłodzenia.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
no z ta para to moze przesada-para pojawila sie jak wjechalem na przelecz salmopolska Embarassed
niemniej cos tam se syczy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem to samo w visionie. Termostat i czujnik temperatury nowy pomogly
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 9:43    Temat postu: termostat Odpowiedz z cytatem

Od termostatu trzeba zacząć. Wymiana na pewno nie zaszkodzi...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 30, 2012 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

termostat wymieniony:) lekko nie bylo(miejsca malo)
bardzo dziwne rzeczy dzialy sie podczas uzupelniania plynu i odpowietrzania(malo chlodnicy nie rozsadzilo Shocked ) wywalilo przy okazji z 3 litry plynu. teraz bede obserwowal ustrojstwo Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Parę lat temu wymieniałem ?, albo tylko wyjmowałem termostat.
Przy okazji wywierciłem w nim otwór ok 5 mm, tak aby przy jeszcze zimnym płynie był minimalny obieg, odpowietrzenie.
Czasami gdy silnik stygnie zdarza się że zassie powietrza na nieszczelnej instalacji. Wtedy przy odpaleniu i podgrzewania się płynu powietrze w układzie znacznie zwiększa ciśnienie. Może coś takiego wywaliło ci tyle płynu przy odkręceniu korka.
A wracając do tej dziurki w termostacie to właśnie ma wypuścić powietrze aby w głowicach nie tworzyła się poduszka powietrzna, i nie ograniczała chłodzenia.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz mi o tym piszesz Sad
widzialem takie termostaty z fabryczna dziurka. ten co zalozylem byl identyczny(f-ma,nadruk,model itp) z tym co zdemontowalem. mam nadzieje,ze bedzie ok. stary byl " rozleciany"Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja myślę że miałeś niewłaściwie odpowietrzony układ chłodzenia.
Nie wiem jak ma to rozwiązane Gran Am ale u mnie w tramwaju Very Happy po wymianie termostatu (w styczniu tego roku) zauważyłem, że podczas tych kilku dni mrozu które nas trafiły samochód grzał trochę słabo, odpowietrzałem układ na obudowie termostatu i nic, w końcu po kilku dniach przypadkiem zdarzyło mi się "ścignąć" z kolegą z pracy po ruszeniu spod firmy i przekręciłem PTS-a do 6krpm na każdym biegu poza piątym i po zatrzymaniu w celu wymiany wrażeń z kolegą (ma Opla Vectrę GTS '01) stwierdził "że dałby mi radę ale za późno ruszył" Laughing Laughing Laughing zauważyłem, że z kratki wentylacyjnej leci GORĄCE powietrze a na dworze było -15 Question Po dojechaniu do domu odstawiłem samochód a rano przypomniało mi się, że skończył mi się płyn do spryskiwaczy i otworzyłem maskę i zdziwiłem się a nawet wystraszyłem bo w zbiorniczku wyrównawczym NIE BYŁO PRAWIE PŁYNU Exclamation Dolałem i z duszą na ramieniu jechałem do pracy. na szczęście nic się nie stało i jedyne wytłumaczenie to takie, że w nagrzewnicy musiał być "korek powietrzny" który po kilkunastu sekundach wysokich obrotów silnika został wypchany przez szybko przepływający płyn chłodniczy. Być może u Ciebie jest coś podobnego?
pozdrawiam
Jacek
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group