www.asu.pl :: Zobacz temat - problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
semko
*
*


Dołączył: May 30, 2011
Posty: 13
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 20:18    Temat postu: problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem Odpowiedz z cytatem

Witam mam problem i może mi ktoś podpowie co zrobić ?
Na początku powiem że jest to Dodge Caravan 2001 r. 3.3 L .
W okresie zimowym auto przestało grzać tzn po uzupelnieniu płynu odpowietrzeniu układu chłodzenia (załozony odpowietrznik) w aucie robiła się sauna pięknie przełączył się na gaz nic tylko jechać radość trwała krótko do pierwszego skrzyżowania gdzie musiałem hamować auto przestaje grzać leci zimne powietrze i przełącza się z powrotem na benzynę czasami jest tak że chodzi na gazie ale żeby leciało ciepłe powietrze muszę go podkręcić na 3000 obrotów i wtedy znów grzeje na niskich brak grzania .Dodam że są ubytki płynu ale gdy auto stoi w garażu i płyn wydostaje się zbiornikiem wyrównawczym tak jakby robiło jakieś podciśnienie i wywala . Na początku myślałem że to nagrzewnica ale jest drożna i nie cieknie choć nie daje 100% ale odłączyłem ją z trójnika bez nagrzewnicy nawet nie chce się załaczyć na gaz . Znajomy mechanik stawia na uszczelke pod głowicą co wy na to? dodam że termostat załozony nowy sprawny bo temperaturę jak się zagrzeje pokazuje normalną oraz nowa pompa wody bo uszkodził się wirnik plastikowy przy sprawdzaniu czy czasem nie jest ułamana łopatka. Nigdzie nie widać śladów wycieków na przewodach chłodnica wymieniona na nową w zeszłym roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to pewnie uszczelka pod glowica skoro wywala plyn...ale sprawdz najpierw (a najlepiej wymien) korek zbironiczka wyrownawczego! moze nie trzymac cisnienia i wtedy tez ci bedzie wywalalo plyn.
jak naprawisz uklad chlodzenia to ci i ogrzewanie wroci i reduktor ci nie bedzie zamarzal Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
semko
*
*


Dołączył: May 30, 2011
Posty: 13
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

korek też wymieniłem z Prestona nowiutki z takim plastikiem do wyrównania ciśnienia jak pomału otwieram to idzie ciśnienie do zbiornika wyrównawczego spokojnie a jak raptownie go otworze to ciśnienie wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gazu przypadkiem z reduktora nie ciśnie ci do układu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
semko
*
*


Dołączył: May 30, 2011
Posty: 13
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Sob Mar 24, 2012 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak to sprawdzić czy to może gazownik ja zauważyłem taką rzecz że od pewnego czasu po odpaleniu zimnego silnika przez około mniej więcej 7 sekund silnik pracuje jakby była mieszanka benzyny i gazu rzuca trochę silnikiem a za chwilę jak się wypali silnik pracuje idealnie. Jeśli chodzi o gaz ma około 2,5 roku i nikt nie zaglądał do niego ja wymieniłem filtr fazy lotnej a poprzedni właściciel po zamontowaniu nawet na darmowy przgląd nie pojechał średnio około 13,5 litra gazu mi palił w cyklu mieszanym więc nie zastanawiałem się nad instalacją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Mar 24, 2012 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a jak to sprawdziæ czy to mo¿e gazownik ja zauwa¿y³em tak± rzecz ¿e od >pewnego czasu po odpaleniu zimnego silnika przez oko³o mniej wiêcej 7

no to moze byc uszczelka...cieknie ci plyn do cylindra i zachlapuje swiece - stad MOGA byc problemy z szarpaniem, ktore po chwili ustaja...zeby miec pewnosc mozesz np. po nocy odlaczyc "cos" zeby silnik nie odpalil a krecil rozrusznikiem (nie wiem - moze bezpiecznik pompy paliwa, lub jakas wtyczke z np. czujnika polozenia walu lub wtyczki z wtryskow - tylko wtedy ci wywali checka) - pokrec chwilke rozrusznikiem i wykrec swiece - zobacz czy ktoras nie jest mokra...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
semko
*
*


Dołączył: May 30, 2011
Posty: 13
Skąd: Jelcz-Laskowice

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ktoś wymieniał już uszczelkę pod głowicą jaki jest koszt ? Nadmieniam że wchodzi planowanie 2 głowic i wymiana uszczelek tylko się zastanawiam czy potrzebny jest cały komplet czy kupować wszystko oddzielnie bo uszczelkę pod kolektorem ssącym wymieniałe 1,5 roku temu.Jakby ktoś wiedział to niech poda ceny mój znajomy mechanik za samą robotę chce 500 zł za 2 głowice normalnie to chyba jedna tyle kosztuje tylko jeszcze nie wie ile wynosi planowanie bo to gdzieś wozi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 14:09    Temat postu: głowice Odpowiedz z cytatem

Przy remoncie głowic najlepiej :

1. zrób dwie głowice
2. oprócz planowania dotrzyj zawory
3. wymień uszczelniacze zaworowe
4. Zamów kpl. góry (kpl. uszczelek)
5. Wymień termostat
6. Wymień płyn w chłodnicy i olej

Wtedy możesz być pewien, że masz zrobione wszystko co należy. Wymiana części uszczelek mija się z celem bo za pół roku będziesz znowu coś musiał dłubać bo np. będą wycieki.... Confused

Cena 500zł za dwie głowice (montaż-demontaż) to dobra cena.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group