www.asu.pl :: Zobacz temat - falujace obroty pontiac 3,1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

falujace obroty pontiac 3,1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 17:19    Temat postu: falujace obroty pontiac 3,1 Odpowiedz z cytatem

wymienialem swiece, przewody i filtr powietrza w grandzie. rozlaczyl mi sie jeden kabel podcisnienia za silnikiem evap. podlaczylem go. byc moze jeszcze cos spieprzylem bo strasznie mi faluja obroty. 400-1200 i tak wkolo potem mocniej az zgasnie. wystarczy jednak przegazowac i wraca do okolo 600 i tak chodzi sobie. zauwazylem,ze jak wyjme z przednigo dekla glowicy zawor pcv to chodzi rowno. rowniez jak wyjme z gumy przed przepustnica rurke idaca do tylnego dekla tez chodzi rowno. chodzi tez rowno jak wyjme wtyczke z silniczka krokowego w zwiazku z tym wydaje mi sie,ze silniczek krokowy dostaje jakies dziwne polecenia. wyczyscilem silniczek byl ekstremalnie zasyfiony. wyczyscilem tez przeplywomierz.
wrzuce filmiki jak to wyglada
ma ktos pomysla?

http://youtu.be/k2WXPsJ3xSE

http://youtu.be/ZDiVIT06DM4
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 3:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w ostatnim czasie miałem podobnie ... sprawdziłem dwa razy wszystkie przewody ciśnieniowe oraz stan ich zamocowania. Sprawdziłem też inne urządzenia ale tylko wizualnie bez ich demontażu. Jedno co było inaczej w czasie pracy kiedy PCM nakazał zwiększyć obroty to głośność samego silnika który pracował jakby głośniej bez smarowania Smile
Z uwagi na dość małą ilość paliwa w zbiorniku ...wlałem STP wypierający wodę oraz spryskałem WD40 przepustnice łącznie z silnikiem krokowym , wtyczkami i przewodami ciśnieniowymi.
Drugiego dnia sprawdziłem efekt.
Obroty które falowały do 3500 spadły do 2300 czasami 2500 ale wystarczyło delikatnie ruszyć pedałem gazu by za chwilę spokojnie opadły do 1700 a potem do 650
Nadmienię że nie odpinałem klemy minus

Potem to zrobiłem bo ładowałem akumulator ....
Po podpięciu klemy musiałem nauczyć silnik krokowy pracy
a właściwie to sam sie nauczył
musiałem tylko podłączyć klemę minus, przekręcić kluczyk do testu żarówek , potem o jeden w tył a następnie odpalić silnik i zaczekać aż osiągnie temp pracy.

Nie znalazłem niczego co wskazało by że jest uszkodzone

Jedno co sobie przypominam to to że jeździłem sporo w deszczu a potem wstawiłem auto do garażu i zapomniałem o nim na miesiąc

Dzis jest OK ... i tak na poważnie to dalej nie wiem co było powodem falowania obrotów

To delikatne poruszenie/naciśnięcie pedałem gazu ( raz lub dwa razy ).... wydaje sie rozwiązywać ten problem.
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:26    Temat postu: filmik Odpowiedz z cytatem

Świetny pomysł z filmikiem. Zobacz czy ten zaworek przy odmie jest sprawny (powinien przepuszczać tylko w jednym kiedunku)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi o pcv? on jakos dziwnie grzechoce nie wim czy sie sprezyna nie rozleciala. to jest typowy zawor zwrotny? czyli powiniem puszczac od odmy a nie do odmy?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:33    Temat postu: pcv Odpowiedz z cytatem

Tak. A jak ściągasz przewód z odmy to czuć, że gdzieś zasysa powietrze Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak sciagne przewod z odmy ale ktory? jeden na tylnej glowicy zasysa powietrze ,a ten na przedniej z zaworem pcv wyciaga powietrze z silnika.
strasznie grzechoce mi zawor pcv to chyba nie jest normalne.

widzialem teraz schemat ukladu przewietrzania ktory zamiescil kiedys marseven. wszystko wskazuje na uszkodzony zawor. to sie da gdzies kupic od reki?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Pon Lut 20, 2012 10:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:40    Temat postu: zawór Odpowiedz z cytatem

Da się ale ja niestety nie mam Confused Musisz podzwonić po firmach albo gdzieś używki szukać.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:42    Temat postu: odma Odpowiedz z cytatem

Na razie aby jeździć to weź przewód od odmy zostaw nie podłączony do kolektora ssącego (nich wisi luźno) a kruciec przy kolektorze zaślep (kawałek wężyka z wkręconą śrubą)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli wyjac pcv i zaslepic otwor?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:52    Temat postu: nie Odpowiedz z cytatem

Nie. Zawór z tym wężem zostaw w pokrywie zaworów ale drugi koniec węża zostaw luźny. A kruciec w kolektorze ssącym (gdzie wcześniej był podłączony przewód z odmy) zaślep.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki:) to wszystko idzie przez jakis uklad na tylnej glowicy pod modulem zaplonowym
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaslepiony otwor w gumie przed przepustnica i ten wezyc co tam wchodzil-dalej faluja. co ciekawe czasem tak,czasem nie. a po przegazowaniu czasem ladnie sobie rowno pracuje...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz co ja w trans amie TPI miałem identyczny problem niby wszystkie podciśnienia były OK a okazał się walnięty TPS i to dosłownie tylko w jednym położeniu świrował. Cholera czemu ty bliżej nie mieszkasz ehhhh miałbym gdzie dłubać
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing
mysle ze to nie tps. zrobilem eksperyment : dalem nieco gazu i trzymalem obroty-niewiele powyzej wolnych. niestety tez falowaly. mam pewne podejrzenia w stos. do maf sensora. powiedz mi czy w grandzie tps jest rozbieralny,czy dostane sie do slizgow?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 12:29    Temat postu: tps Odpowiedz z cytatem

Tps przeważnie nie są rozbieralne. A sprawdzałeś go miernikiem Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie,ostatnio sprawdzalismy tps'a u ciebie skanerem.
jak go sprawdzic zwyklym miernikiem?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 12:37    Temat postu: tps Odpowiedz z cytatem

Masz tam masę i 5V (przeważnie zewnętrzne przewody). Środkowy to sygnał na którym będzie miał przy zamkniętej przepustnicy ok. 0.5-1V. W miarę otwierania przepustnicy napięcie będzie się zwiększać do ok. 4.5V. Rób to na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok ale jak bedzie przerwa to nie wyczuje bo mam zwykly miernik cyfrowy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 13:17    Temat postu: Mała przerwca Odpowiedz z cytatem

No wiadomo, że miernik to nie oscyloskop ale jak będziesz delikatnie dodawał gazu to możliwe, że nagle zobaczysz na mierniku 0 lub 5V
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pouszczelnialem wszystko. byla nieszczelnsc na zasysaniu powietrza z pcv i evap do kolektora zaraz za przepustnica, ale nie pomoglo. jak zdemontowalem zawor pcv i zaczalem przytykac palcem rurrke ssaca to w pewnym momencie ustabilizowaly sie obroty. niestety nie da sie jezdzic bez zaworu,a myslalem,ze to tylko ekologia...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 20:34    Temat postu: PCV Odpowiedz z cytatem

Dlaczego nie da się jeździć bez zaworu PCV Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez bym chcial wiedziec:)
jak go zdemontuje to silnik gasnie:)
no bo przeciez dostaje lewe powietrze prosto do kol.dolotowego za przepustnica z kolei jak zatkam zawor to tez gasnie...i badz tu czlowieku madry.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 20:43    Temat postu: grand Odpowiedz z cytatem

Za przepustnicą musisz zatkać na stałe a zawór pcv wsadzasz do dekla i nigdzie go nie podłączasz. Może zgasnąć jak na chodzącym go nagle zatkasz (ale jak najpierw zatkasz a później odpalisz to powinien chodzić Confused )
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ale w ten sam otwor ciagnie evap przez jakis czujnik podcisnienia zamontowany pod modulem zaplonu na tylnej glowicy-jak to zatkam to tez gasnie Wink

musze kupic taki zawor:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1253180,parttype,5052
jak on bedzie na 100% sprawny to bedzie szlo szukac dalej.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 20:53    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

Hmmm, nie mam przy sobie diagramu podciśnień Confused . Przypomnij mi się jutro abym to sprawdził...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 22, 2012 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kontrolnie zawor PCV mozesz pozyczyc od PTS,to ten sam.
BUICK ALLURE 2005
BUICK CENTURY (1987 - 2005)
BUICK LACROSSE 2005
BUICK LESABRE (1992 - 2005)
BUICK PARK AVENUE (1991 - 2005)
BUICK REATTA 1991
BUICK REGAL (1988 - 2004)
BUICK RENDEZVOUS (2002 - 2005)
BUICK RIVIERA (1991 - 1999)
BUICK SKYLARK (1994 - 1998)
BUICK TERRAZA 2005
CADILLAC CIMARRON (1985 - 1988)
CHEVROLET BERETTA (1987 - 1996)
CHEVROLET CAMARO (1985 - 2002)
CHEVROLET CAVALIER (1986 - 1994)
CHEVROLET CELEBRITY (1985 - 1990)
CHEVROLET CORSICA (1987 - 1996)
CHEVROLET IMPALA (2000 - 2005)
CHEVROLET LUMINA (1990 - 2001)
CHEVROLET LUMINA APV (1992 - 1996)
CHEVROLET MALIBU (1997 - 2003)
CHEVROLET MONTE CARLO (1995 - 2005)
CHEVROLET S10 BLAZER (1992 - 1993)
CHEVROLET UPLANDER 2005
CHEVROLET VENTURE (1997 - 2005)
GMC JIMMY (1992 - 1994)
GMC SONOMA (1992 - 1993)
OLDSMOBILE 88 (1992 - 1999)
OLDSMOBILE 98 (1991 - 1996)
OLDSMOBILE ACHIEVA (1994 - 1998)
OLDSMOBILE ALERO (1999 - 2004)
OLDSMOBILE AURORA (2001 - 2002)
OLDSMOBILE BRAVADA (1992 - 1994)
OLDSMOBILE CUTLASS (1997 - 1999)
OLDSMOBILE CUTLASS CIERA (1986 - 1996)
OLDSMOBILE CUTLASS CRUISER (1987 - 1989)
OLDSMOBILE CUTLASS SUPREME (1988 - 1997)
OLDSMOBILE FIRENZA (1985 - 1987)
OLDSMOBILE INTRIGUE (1998 - 2002)
OLDSMOBILE REGENCY (1997 - 1998)
OLDSMOBILE SILHOUETTE (1992 - 2004)
OLDSMOBILE TORONADO (1991 - 1992)
PONTIAC 6000 (1985 - 1991)
PONTIAC AZTEK (2001 - 2005)
PONTIAC BONNEVILLE (1992 - 2003)
PONTIAC FIERO (1985 - 1988)
PONTIAC FIREBIRD (1985 - 2002)
PONTIAC GRAND AM (1994 - 2005)
PONTIAC GRAND PRIX (1988 - 2005)
PONTIAC MONTANA (1999 - 2005)
PONTIAC SUNBIRD (1991 - 1994)
PONTIAC TEMPEST (1988 - 1991)
PONTIAC TRANS SPORT (1992 - 1998)
SATURN RELAY 2005
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 23, 2012 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba "naprawilem" auto zgodnie z tym co pisal maverick. do tego jeszcze instrukcja z autozone i puki co dziala:)
trza bylo silniczek nauczyc skrajnych pozycji. zdjac kleme,zalozyc, kluczyk na test zarowek(czyli po angielsku zaplon;) na 5 sekund potem kluczyk wstecz na 10 sekund odpalic i sie cieszyc:)
mam nadziej,ze jutro nie bede pisal ze to tylko chwilowe...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group