www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 2.3 16V wymiana silnika <pomoc>
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 2.3 16V wymiana silnika <pomoc>

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 11:40    Temat postu: PTS 2.3 16V wymiana silnika <pomoc> Odpowiedz z cytatem

Witam,

Posiadam PTS'a w którym niestety do wymiany jest rozrząd.

Czy istnieje możliwość włożenia do niego silnika V6 ze skrzynią?
Jakie wiążą się z tym przeróbki? Chodzi głównie o układ wtryskowy.

Z góry dziękuję pozdrawiam.
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie taniej jest wymienic rozrzad i jezdzic dalej?
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 12:57    Temat postu: przerbki Odpowiedz z cytatem

Oprócz silnika i skrzyni do wymiany komputer, instalacja, licznik, dźwignia zmiany biegów itd. Taniej wyjdzie sprzedać i kupić drugiego z silnikiem jaki chcesz
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy komputer pasuje do instalacji głównej?

Nie wiem czy taniej, rozrząd w oryginale kosztuje 1600zł :/
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 13:26    Temat postu: komputer Odpowiedz z cytatem

Trzeba zmienić komputer wraz z wiązką. Ja bym tego nie robił (kupa roboty i pieniędzy)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha czyli wg was, lepiej jest kupić rozrząd? Tylko, że w tym PTSach rozrząd to częsta przypadłość:/
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 13:53    Temat postu: rozrząd Odpowiedz z cytatem

Najlepiej kupić i wymienić rozrząd. Później sprzedać auto i kupić V6
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarioToulon
*
*


Dołączył: Mar 30, 2009
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec aktualnie Francja

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 14:32    Temat postu: Rozrząd Odpowiedz z cytatem

Zmień rozrząd jak koledzy napisali i jeździj dalej moje 2,3 16v ma 190 tyś i jeździ po Francji . Zresztą jak piszą koledzy na forum i ja to powtórzę jak sie dba tak sie ma . Ja i moja rodzinka kochamy nasze maleństwo które notabene popsuło tylko raz ( uszczelka wydechu kosztowała 2 zł) a drugie auto w rodzinie AUDI A4 rok 2003 psuje sie notorycznie .Pozdrawiam i życzę miłego podróżowania Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No na pewno jak się jedździ tak się dba, z tym że po prostu kupiliśmy uszkodzonego i nie znamy tych samochodów, a czytanie tylu forów i płaczów na temat tych pączków trochę nas przeraża. No ale jeżeli mówisz że Twój donacik jest niezawodny to chyba masz rację. Może faktycznie weźmiemy się za rozrząd zamiast zmieniać silnik. Ok dziękuję wam Panowie za pomoc!
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego,zrobiłeś podstawowy błąd przed zakupem 2.3 .Nie poradziłeś się wcześniej.Pewnie cena była bardzo atrakcyjna i ten co Ci go sprzedał teraz się cieszy jak dziecko,że pozbył się takiego "gniota". Większego badziewia nie mogli chyba już włożyć do tej "skorupy". Jeśli dałeś mało-sprzedaj to w cholerę bez naprawiania ,bo po naprawie wcale dużo nie zyska na wartości-potencjalny nabywca wcześniej się zorientował,że fura z tym silnikiem to porażka na całej linii."To" się nawet nie powinno nazywać Pontiac.Znajomy miał ten model przez 2 lata-włożył w sam silnik jakieś 3 tys zł czyli zrobił niemal kapitalny remont i po pęknięciu jednej z głowic (miała dopiero 20 tys przebiegu) sprzedał go za 800 zł,bo już nie mógł na niego patrzeć.Wierz mi lub nie,ale dbał o niego chyba lepiej niż o Żonę Smile.Teraz jeździ 3.2 i zapomniał o problemach.Jak dobrze poszukasz to się dowiesz,że silniki 2.3 mają wadę fabryczną w postaci złych stopów użytych do produkcji głowic.W tym przypadku zasada "jak się dba-tak się ma" nie do końca się sprawdza.
Ale jak to mówią-nie mój cyrk i nie moje małpy.Takie jest moje zdanie.Zrobisz jak uważasz.
Życzę dobrego wyboru.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 17:47    Temat postu: ..... Odpowiedz z cytatem

Mój 2.3 ma 400 tyś pali z pierwszego,dymka nie puszcza wnętrze i buda sie sypie a motor bez problemowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli bedziesz wymienial rozrzad z mysla o sprzedazy to najtanszy i do zyda,jesli jednak bedziesz chcial go sobie zostawic to tylko orginal.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lut 12, 2012 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie bodek wyczerpał temat ale powiedz mi kto Cię namówił na 2.3 ? W sumie z tego co ja słyszałem najczęściej to to że podobno mniej palą ?! Że w manualu to się nie psuje skrzynia ?! I w jednym i drugim przypadku jest odwrotnie. Niestety palą tak samo a na dodatek ciągle się psują jak w temacie.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lut 12, 2012 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nikt nas nie namówił, po prostu samochód się podobał, i fakt jak ktoś wyżej napisał, cena była bardzo okazyjna^^ Wcześniej nie czytaliśmy nic o tych pączkach 2.3 I broń boże nie uważamy że mniej palą, gdyby to był powód nie chcieli byśmy zmieniać silnika na większy :P No ale cóż, zrobimy tak : kupimy oryginalne części, zrobimy go, póki będzie jeździł to zostanie; jeśli znów padnie, to pójdzie na sprzedaż. Samochód samochodem, że się podoba to owszem, ale nie mamy zamiaru się przez niego bóg wie jak rujnować.
A zdania są podzielone, jeden Pan wyżej mówi że pączek 2.3 jeździ jak szalony. Pożyjemy zobaczymy co będzie z naszego ;)
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lut 12, 2012 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Życzę Wam,żeby mimo wszystko sprawował się dzielnie i nie sprawiał kłopotów.Dajcie znać jaki był ostateczny koszt naprawy-tak dla zaspokojenia ciekawości Smile
pozdr
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lut 12, 2012 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie sumując kwestie to zrób furę a między czasie szukaj czegoś na V6 niedawno był temat czekaj ... nie mogę znaleźć w każdym bądź razie temat dotyczył zakupu PTS'a
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, to proszę tematu nie zamykać, i o całkowitych kosztach was poinformuję:> Wczoraj udało się dorwać oryginalny łańcuch nieużywany za 300zł:P
Zostaje jeszcze napinacz koła zębate, no i będziemy dla pewności jeszcze głowice sprawdzać, więc dojdą jeszcze uszczelki.

Zobaczymy co nam z tego wyjdzie.
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zapomnij o nowych slizgac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 15:59    Temat postu: ...... Odpowiedz z cytatem

Stereotypy nie zawsze się sprawdzają,ja wcześniej miałem 3.1 studnie bez dna.Teraz jak wcześniej pisałem mam bezproblemowe 2.3,kupiłem znając opinie o tym silniku i zaryzykowałem bo dla mnie są PTS i i inne samochody.Jest on wprawdzie do puki nie uzbieram na porządne 3.8 ale jak nie padnie to i tak go zostawie do tyrania w robocie.A fakt że najmniejszy a pali najwięcej i trzeba wajchowac jest jakby z boku,grunt że to przecież PTS.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2.3 ja podziękuję. 90% opini użytkowników tego silnika z tej budzie jest na ŹLE no niestety ja nie ryzykowałem bo R4 w amerykańcu to jak v8 w maluchu no niestety a po za tym bez automatu nie ma klimatu .
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 16:45    Temat postu: ..... Odpowiedz z cytatem

Ja też bym wolał 3.8 bo nie brak w nim mocy i automat a na dodatek mniej pali.Ale trafił się ten w sumie za rozsądna kase jeżdże nim dużo i nic poza magicznym wyciekiem z układu chłodzenia który sam się naprawił.A nie jestem osobą która super dba o auta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ivness
*
*


Dołączył: Nov 07, 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak tak ślizgi wiem.

A Panowie, gdzieś czytałam, o napinaczu, ja to tam się dokładnie na tym nie znam, ale podobno jest hydrauliczny, i jak się go zdejmie to później jest problem ? nie wiecie może jak to z tym jest. Bo teraz zimno, to nawet nie będziemy zaglądać pod maskę i stać na tym mrozie, a może któryś z was już miał tą nieprzyjemność zaglądać do rozrządu :P
_________________
PTS 2.3 16V 94r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 20:21    Temat postu: Problem Odpowiedz z cytatem

Jak ściągniesz napinacz hydrauliczny to później musisz go ścisnąć np. w imadle i zblokować. Nowy przyjdzie zblokowany gotowy do założenia.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarioToulon
*
*


Dołączył: Mar 30, 2009
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec aktualnie Francja

PostWysłany: Sro Lut 15, 2012 8:40    Temat postu: Rozrzad 2,3 Odpowiedz z cytatem

A tak dla ciekawości wczoraj znalazłem na EBAY rozrząd do 2,3 16 V na podwójnym łańcuchu tylko brak ślizgów napinacza i zębatki na pompę wody no i chyba obudowa musi być trosze inna do tego rozrządu oto link: http://www.ebay.com/itm/Quad4-Quad-4-Timing-Chain-Gear-Sprocket-Set-Kit-2-3-L-Grand-Am-Cutlass-Skylark-/270876673906?hash=item3f11820772&item=270876673906&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group