www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana nagrzewnicy w pontiac trans sport
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana nagrzewnicy w pontiac trans sport

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 15, 2012 12:37    Temat postu: wymiana nagrzewnicy w pontiac trans sport Odpowiedz z cytatem

wymienial ktos samodzielnie nagrzewnice w pononie? pytalem ludzi i podobno lekko nie bedzie. haynes pisze o tym m/w tak jak o wymienie zarowki w kierunkowskazie-odkrecic,wyjac, wlozyc ,zakrecic... na amerykanskich forach tez sie z tego smieja:) podobno masakra ze zdejmowaniem opasek na wezach przy grodzi silnika(trza spec narzedzie i dlugich chudych lapek). bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi. postarwm sie pozniej zrobic pictorial i zamiescic w dzial zrob to sam dla potomnych:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lut 15, 2012 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czeka ciebie sporo roboty. Nie zazdroszczę. W mojej byłej Luminie przednia wymieniali mechanicy, a tylną ja sam. W obu przypadkach trzeba było rozmontowywać sporo plastików.

http://www.fixya.com/cars/t3594073-help_heater_core_replacement

http://www.justanswer.com/chevy/0kw28-replacing-heater-core-91-chevrolet-lumina-apv.html

http://www.justanswer.com/chevy/37fho-heatercore-replace-heatercore-95-chev-lumina.html

Może te linki coś ci pomogą. Fakt, że są do Luminy APV, ale przecież to jest taki sam samochód
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Lut 15, 2012 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedziesz mial troche pracy. ale znam gorsze samochody gdzie trzeba wyjmowac cala deske. w ts/lumina/silhouette 90-96 jest dobrze bo jest podzielona na elementy.

zajmij sie najpierw wnetrzem.

odkrec schowek otwierany dolny (ten przed kolanami pasazera) i go wyjmij. potem te czarna pokrywe przed kolanami pasazera. kiedy to zdemontujesz poodkrecaj kanal wentylacyjny przylaczony do nagrzewnicy. uwazaj na podcisnienia. kilka bedziesz musial odpiac ale jesli zrobisz to precyzyjnie oznaczajac je to sie uda je potem poskladac. uwazaj na uszczelnienia kanalu wentylacyjnego. nie porozrywaj go bo potem spada efektywnosc i slychac swist po zlozeniu wszystkiego. odkladaj sobie srobki i pooddzielaj bo bedzie ich mnostwo. nie pamietam ile ale o wiele za duzo Wink

nagrzewnica ukaze sie twoim oczom kiedy rozbierzesz to co opisywalem. zeby ja wyjac musisz uwolnic opaski od strony komory a to juz wyzwanie nie tyle dla pasjonata co dla szczuplej damskiej dloni.
dodatkowo zeby wyjac nagrzewnice bedziesz musial wyjac komputer przykrecony do bocznej scianki od prawej strony nad nadkolem w kabinie. jego obudowa przeszkadza wyjac nagrzewnice. nie pomyl kabli i przylaczy.

proba odpinania opasek od strony komory na wezach przylaczeniowych nagrzewnicy moze skonczyc sie pokancerowaniem dloni. musisz byc cierpliwy a dlonie wypoczete. szybko mdleja bez wlasciwych narzedzi.
przydadza sie cienkie szczypce, kombinerki i dlugie zagiete szczypce o ile sa tam oryginalne amerykanskie zapinki. mysli ze bez ostrego kozika do ciecia gumy sie takze nie obejdzie.

ja zawsze doradzam zeby przed podjeciem dzialania dokupic nowy waz przylaczeniowy o tej samej srednicy odporny na wysoka temeperature. koncowki zapewne poobcinasz w nerwach nie radzac sobie z opaska. ja tak zrobilem. potem kiedy pozbylem sie przewodow bylo latwiej dostac sie do opasek i resztek gumy.

nie bede ci opisywal bo sam zobaczysz ze to droga przez meke i potrafi zabrac dwie godziny. zassane przewody nie odpuszczaja bez ofiar Wink

kiedy juz sie z tym uporasz to wyjmujesz nagrzewnice od srodka. nie polej tapicerki reszta plynu.

montujesz odwrotnie do demontazu. najpierw wkladasz nagrzewnice a potem przeody.

uwazaj zeby nie zniszczyc gumy ktora oddziela dwie rurki nagrzewnicy - wejscie i wyjscie. ona izoluje komore silnika od wnetrza.

Arrow przy wymianie nagrzewnicy warto sie zastanowic czy nie potrzebujemy przeprowadzic jakiegos kabla z kabiny do komory (lub odwrotnie) o ktorym kiedys myslelismy. to dobry moment.

to tyle po krotce. zadna wielka filozofia jednak dlugie smukle dlonie to jest to czego bysmy potrzebowali na prawde przy tej czynnosci Wink

mysle ze opisalem to najlepiej jak pamietam ale jesli cos to pytaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 15, 2012 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co masz nagrzewnicą ?.Cieknie Question
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 7:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za info
na amerykanskich forach pisali dokladnie to samo.
pozyczylem juz dlugie smukle dlonie i dremel z gietka koncowka do przeciecia tych pieronskich opasek. zastapie je konwencjonalnymi.
podobno jak sie wymienie w pts nagrzewnice to juz nic potem w zyciu nie wydaje sie trudne Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sa wozy gdzie dostep z komory jest idelany ale wyjecie jej spod deski z wnetrza rowna sie wymontowaniu calosci z wiazkami i wszelkimi bebechami. nie wiem jak ktos to robi bez robota montazwoego Wink

ts jest dobrze przemyslany z ta wielokomponentowa deska.

tak mi sie tylko przypomnialo ze w nowej nagrzewnicy jesli nie jest dobrana do rocznika to kat odchylenia rurek moze byc inny od tego ktory miales i nie beda sie daly wprowadzic w otwory. nie wyginaj ich na zimno bo pekna luty. zwroc na to uwage przy montazu zeby po zlozeniu calosci nie okazalo sie ze leci plyn.

nie wiem czy bedziesz mial nagrzewnice nowa czy uzywana ale po jej zalozeniu moze nie skladaj deski do konca a po zalaniu ukladu przejedz sie wozem troche. nieszczelna nagrzewnica ktora nie ciekla na zimno i cieplo pusci pod cisnieniem i pelnym nagrzaniem ukladu.


Ostatnio zmieniony przez HarryAngel dnia Czw Lut 16, 2012 9:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 9:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slyszalem,ze w chryslerach trza demontowac kierownice Shocked
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dopisalem ci cos w poprzednim poscie. mysle ze to takze dosyc wazne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak uczynie
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robiłem to przed laty i zgadzam się w pełni z tym, co napisał HA.
Bardzo dużo właściwych podpowiedzi. Brawo Harry...
Na marginesie przeczytałem wieści z jednego z podanych linków i za cholerę nie wiem, po co demontować wycieraczki? Jakaś inna szkoła… Wink

Dodam, że ja po kilku podejściach do zsunięcia węży z końcówek nagrzewnicy (jakoś dość łatwo udało mi się zdjąć oryginalne opaski), poddałem się i odciąłem węże za samymi króćcami starej nagrzewnicy - upewniając się wcześniej, że z tego co zostanie "wyda mi" po wymianie na nową. Potem ostrym nożem ściąłem to, co zostało na końcówkach nagrzewnicy (nie było wcale łatwo - zapieczone na 1000 lat(!), a łapki mam dość męskie...
HarryAngel napisał:
...po jej zalozeniu moze nie skladaj deski do konca a po zalaniu ukladu przejedz sie wozem troche. nieszczelna nagrzewnica ktora nie ciekla na zimno i cieplo pusci pod cisnieniem i pelnym nagrzaniem ukladu.

…to bardzo ważne, bo do odkręcania – jak sam się przekonasz - będzie z milion śrubek i nakrętek, często z dostępem „ginekologicznym”.
HarryAngel napisał:
...nie wiem czy bedziesz mial nagrzewnice nowa czy używaną...

Zalecam „zbankrutowanie” na nową nagrzewnicę. Właśnie ze względu na tę koszmarną robociznę.
I jeszcze jedno: jak już po robocie wymiany nagrzewnicy i zalaniu układu, ale przed skręceniem wszystkiego przejedziesz się (lub na postoju zdrowo rozgrzejesz auto) dla sprawdzenia szczelności, zauważ jak szybko i jak bardzo nagrzeje się Twój PTS.
To jeb…ne mieszadło zabiera całe mnóstwo ciepła. Aż szkoda, ze nie można tego pominąć zimową porą…
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez sei zastanawialem o co kaman z tymi wycieraczkami-chodzi im chyba o ramie (popychacz) pod maska zeby bylo latwiej dostac sie do opasek. ja mam zamiar tez zmasakrowac opaski lub obciac weze jesli potem starczy ich do podlaczenia "nowej". nowa oczywiscie jest stara. wiem,ze robota masakryczna i nowa raczej by mi zapewnila spokoj do konca(mojego albo auta) ale 400 lub 80 to dla mnie roznica bardzo duza.niestety nie uczylem sie ,nie jestem zbyt rozgarniety a cio za tym idzie pracuje na etacie. wprawdzie na zaszczytnym kierowniczym stanowisku w garniturze i krawacie ,ale za pieniadze ,za ktore student nie mylby garnkow w irlandii.
jako ze lubie sobie podlubac(co mi zostalo) to w razie czego przy drugiej,trzeciej i nastepnej bedzie juz latwiej Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
tez sei zastanawialem o co kaman z tymi wycieraczkami-chodzi im chyba o ramie (popychacz) pod maska zeby bylo łatwiej dostać sie do opasek...

...trochę napisałem z przekąsem, bo zdaję sobie sprawę, że jak usunie się maksimum "gratów" jakie stoją na drodze ręku lub oka, to „zabawa” będzie łatwiejsza.

Swoją drogą ciekawym jest to, że robisz to teraz. Podobnie ja walczyłem zimą, w czasie opadów i to przed garażem (bo musiałem mieć możliwość otwierania obu drzwi).
Jakby latem nie mogło to dać znać o swoim krytycznym stanie…

Nie żartuj sobie z tą wprawą.
Robota jest naprawdę masakryczna.
Miałem po jej zakończeniu mieszane uczucia, co do wartości wykonanej roboty – uwzględniając czas ale i poobijane kończyny i liczne podrapania (!!!).
Dopiero w serwisie, przy jakiejś innej okazji, zapytałem o koszty wymiany nagrzewnicy i wtedy były one na poziomie jakichś ośmiu stówek.
Poprawiło mi się samopoczucie z właściwie podjętej decyzji o robieniu tego samemu…
BM Very Happy
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znam goscia co robi to z zamknietym,i oczami za 150 zl ale nie chce mi sie wiezc pontona na lawecie pod poznan:)
rany na rekach sie zaszyje ,a satysfakcja-tego sie nie da kupic Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem czy wymiana to jest taka tragedia jak opisują to koledzy #.zeby ja wyjac musisz uwolnic opaski od strony komory a to juz wyzwanie nie tyle dla pasjonata co dla szczuplej damskiej dłoni. #Ja tu poradziłem sobie szczypcami morsa poszło idealnie.#dodatkowo zeby wyjac nagrzewnice bedziesz musial wyjac komputer przykrecony do bocznej scianki od prawej strony nad nadkolem w kabinie. jego obudowa przeszkadza wyjac nagrzewnice. nie pomyl kabli i przyłączy. Bzdura żadnego kompa nie trza wyciągać BZDURA!!!Ja w swoim PTS wymieniałem ja godzinę a tylko dla tego ze nie miałem długiej cienkiej przedłużki padał śnieg jak cholera i latarkę miałem w zapalnice Naprawdę trochę chęci i pomyślunku i pójdzie jak po maśle
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 16, 2012 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotr1979- i tej wersji bede sie trzymal Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotr1979 napisał:
...Ja w swoim PTS wymieniałem (...) padał śnieg jak cholera...

...no proszę kolejna naprawa nagrzewnicy w śnieżycę.
Witaj w klubie...
BM Very Happy
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to taka nowa swiecka tradycja? Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z racji tego,ze w niedziele bede robil za te "szczupla damska raczke" mam pytanie.
Z jakiej strony tzn. z gory czy od spodu samochodu jest lepsze dojscie do wezy nagrzewnicy? Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem zdecydowanie od góry.
Dobre długie szczypce, długi mocny śrubokręt i ewentualnie długi ostry nóż.
Powodzenia.
BM

PS
a pod auto i tak na chwilę musisz się wślizgnąć - aby spuścić trochę cieczy.
Piszę trochę bo wystarczy ponizej poziomu tych węży włśnie...
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W niedziele bede mial dostep do duzego ogrzewanego garazu z kanalem,dlatego pytam czy z dolu czy z gory.Nawet nie wiem,w ktorym miejscu z tylu jest to podlaczenie.Jedyna rzecz z tamtych rejonow jaka znam "namacalnie" to swiece Laughing
Darek bedzie walczyl z plastikami w srodku a ja z podlaczeniem nagrzewnicy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
...Jedyna rzecz z tamtych rejonow jaka znam "namacalnie" to swiece ...

...tak głeboko nie będzie.
Przewody/węże do nagrzewnicy wchodzą w przegorodę kabiny z lewej strony silnika (patrząd od przodu PTSa do komory silnika - widać je doskonale trudniej sięgnąć.
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I po wymianie.Czas od 7.30 do 10.Wiecej roboty jest w srodku niz od strony komory silnika.
Wiecej szczegolow zapewne zaserwuje Darek. Smile
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 19, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to serwuje:

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11081

Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group