www.asu.pl :: Zobacz temat - Gaśnie na niskich obrotach Dodge Carawan 3.3 1996 benzyna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaśnie na niskich obrotach Dodge Carawan 3.3 1996 benzyna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kjerzy
*
*


Dołączył: Dec 05, 2011
Posty: 2
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Pią Gru 16, 2011 20:56    Temat postu: Gaśnie na niskich obrotach Dodge Carawan 3.3 1996 benzyna Odpowiedz z cytatem

Dodge Caravan 3.3 1996. Gaśnie na niskich obrotach . Powyżej 2000tyś/min silnik pracuje w miarę bez zmian. Spawdziłem silnik krokowy i zauważylem że za przepustnicą cały kolektor jest okopcony .Swiece i przewody wymienione. Co może być przyczyną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 16, 2011 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

egr?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyczysc przepustnice a jeszcze moze byc przyczyna przeplywomierz. EGR mozna oczyscic lub na blaszke po puszce z piwa zatkac. ale obstawiam przeplywomierz. Jeszcze zobacz czy ci na wszystkich garkach chodzi moze byc walnieta cewka tez i daje za mala iskre
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kjerzy
*
*


Dołączył: Dec 05, 2011
Posty: 2
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Pon Gru 19, 2011 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Usterka usunięta , Przyczyną takiego zachowania okazała się uszkodzona membrana zaworu sterującego EGR w tej plastikowej obudowie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Sro Gru 21, 2011 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie kupiles samam membrane i ile Cie to kosztowalo? mam ten sam problem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Gru 22, 2011 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o tak , dołączam się do pytania
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Gru 22, 2011 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Także był bym zainteresowany ,lecz jak to zwykle bywa po usunięciu usterki, forum jest zbędne Sad
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 04, 2012 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie

u mnie też membrama okazała się walnięta i niestety pozostało kupna całego egr cena na dzien dzisiejszy 04,01,2012 250 zł zamiennik nówka..

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 05, 2012 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i przyszedł MADE IN CHINA ale wygląd ten sam podpiąłem zresetowałem kompa odpinając aku na 20 minut i sprawdziłem błędy (kluczykowanie) wcześniej mi wywalało 12-32-55 teraz tylko 12-55
Nic tylko się chyba cieszyć -----pojeździmy zobaczymy Laughing
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NO I DUPA

fajnie żarło ale się przeżarło...... było dobrze ale nie pisałem wam we wcześniejszych postach że oprócz tego egr -aktórego wymieniłem (kod błędu 32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.

świecił mi jeszcze ( kod błędu 21 -- Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V), ale jakoś to olałem bo brakowało 2 tłumików -nie było ich wcale i myślałem że jak wsadzę nowe to problem zniknie, i znikł ale na krótko bo się pojawiła kontrolka check engine --- kluczykowanie i wynik 12-51-52-55 i te dwa środkowe dają do myślenia.

Czy jest możliwość u jakiegoś mechanika to przebadać bez wymiany w ciemno bo to kolejne 2 stówki za taką sondę lub ewentualnie można z tym jeździć ????

pozdrawiam
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Sty 10, 2012 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kod "51" to ; P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"

Kod "52" to :P0172,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata"

Myślę, że masz padniętą pierwszą sondę, tę za kolektorem wydechowym, ale nie mam żadnej pewności.
Musisz, powinieneś podjechać na skaner i tam odczytają ci w jaki sposób pracuje sonda.

Gdybyś chciał kupić sondę, to proponuję zadzwonić tu : 22 864 70 65 lub 602 117 885.
Ja swoją sondę kupiłem właśnie w W-wie pod podanymi numerami, a namiary o3małem z naszego forum.
Sonda kupiona w ASU była od początku padnięta.
Możesz poszukać na forum, bo temat był już poruszany.

Więcej nie potrafię pomóc.

Może przydadzą ci się te namiary z kodami :

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8596&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5451&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7935&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki

spróbuję podjechać do mechanizatora niech mi przebada tą lambdę bo niby nic się nie dzieje ale drażni mnie to świecenie check engine. jak sie okaże że jest walnięta na pewno skorzystam z tego telefonu z Warszawy.

P.S a tak poza tym to jaki jest sens w tym że tankuje gaz ful zbiornik i wyskakuje błąd za bogata i za biedna mieszanka ???????? co ten gaz się zmienia!

pozdro
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Sty 11, 2012 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na kluczykowaniu nie ma wszystkich kodów jeśli sonde masz podłączona pod instalację gazową i nie oscyluje 0,1-0,9V to jest padnieta. objawy mół i duzo pali.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty lepiej napisz i zapodaj foty co ty masz tam założone w gazie.

Myślę ,że usterka jest całkiem po innej stronie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 12, 2012 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cześć wszystkim

co do tego czy go muli to spotkałem się nie dawno z jednym forumowiczem żeby mi coś opowiedział o tym samochodzie miał taki sam tylko że o 6 lat młodszy.. jechał moim potem jechaliśmy jego i powiem waż że aż takiej różnicy nie było (ja wogóle czegoś innego spodziewałem się po tym aucie - ale to inny temat).
a to że pali dużo to mi powiedział że ten typ tak ma jest 20l\100km mi bierze --jutro jadę do gazownika , po powrocie napiszę co i jak no i porobię zdjęcia i spróbuję je jakoś tu wsadzić. mam tylko cichą nadzieję że gazownik coś poradzi bo parę razy mi już zgasł na światłach -wspomnę tylko że na benzynie obroty nie falują i nie gaśnie.
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trochę poczytałem ale zobaczę czy uda mi wrzucić poprawnie zdjęcie
to jest to : [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/537c4b0a6ebfd8b0.html[/img]
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 11:50    Temat postu: zdjęcie Odpowiedz z cytatem

jarascl napisał:
trochę poczytałem ale zobaczę czy uda mi wrzucić poprawnie zdjęcie
to jest to : [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/537c4b0a6ebfd8b0.html[/img]


Ten link ma rozszerzenie .html więc to nie zdjęcie tylko strona gdzie jest zdjęcie. Musisz dać taki link aby rozszerzenie było .jpg , .gif itp
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://images40.fotosik.pl/1300/4ed22c429344bed2m.jpg

sorki za próby wybacz mi ale muszę się nauczyć to robić bo zależy mi żeby wstawiać jakieś fotki wtedy łatwiej jest rozwiązać jakiś problem ale skieruj mnie na właściwą drogę jak to robić!!!!

sorki
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 12:05    Temat postu: fotki Odpowiedz z cytatem

Very Happy Wcześciej z [IMG] było dobrze. Teraz dałeś [URL] czyli link


_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję że teraz jest ok
a oto fotki o które prosił mnie "sato" -oto one teraz mi coś może powiesz więcej na temat gazu???








strasznie upieprzony ten reduktor cały mokry jest na dole tak jakby ze smaru tłuszczu czy coś podobne





no i nie wiem co to jest takie po lewej od filtra tam gdzie sie olej wlewa takie srebne z siateczkami taki koreczek ???
i jak jest silnik odpalony to strasznie słychać jak zasysa powietrze ten filter chyba




za wszelkie porady już z góry dziekuję
a w szczególności ASU za pomoc przy wstawianiu zdjęć

P.S i czy mógłbyś wykasować tamte dwa ostatnie moje posty albo chociaż te linki żeby mi tam nikt nie wchodził
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A u gazownika byłeś ,filtry gazu wymieniłeś?i co to za filtr powietrza Confused Masz w parowniku korek do spuszczania zanieczyszczeń ,spuszczałeś?Może ten parownik jest już zużyty ?
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja te auto kupiłem 3 tygodnie temu , do gazownika się wybierałem ale nie dotarłem nic przy gazie nie robiłem i wygląda na to że długo nie było robione.

piszesz
Cytat:
filtry gazu wymieniłeś?
to jest ich więcej niż jeden ???

a co do tego spuszczania zanieczyszczeń to który to korek bo na tym parowniku jest kilka pokręteł ???

idę prześwietlić ten parownik na żywo tylko że boje się tam kręcić żeby nie spieprzyć do końca

no i mam fotki
straszny syf jest na tym parowniku
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)


Ostatnio zmieniony przez jarascl dnia Sob Sty 14, 2012 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 13:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarascl napisał:
Ja te auto kupiłem 3 tygodnie temu , do gazownika się wybierałem ale nie dotarłem nic przy gazie nie robiłem i wygląda na to że długo nie było robione.

piszesz
Cytat:
filtry gazu wymieniłeś?
to jest ich więcej niż jeden ???

a co do tego spuszczania zanieczyszczeń to który to korek bo na tym parowniku jest kilka pokręteł ???

idę prześwietlić ten parownik na żywo tylko że boje się tam kręcić żeby nie spieprzyć do końca


Zawsze na samym dole parownika jest ta śruba/korek
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jadę - patrzę instalacje gazowe BRC-- skręcam idę do gościa i mu mówię co jest a on mi mówi :BINGO na blosie myślałem że padne na ryj bingo co to jest???? -- nic nie zrobił bo oni tylko zajmują się BRC a nie bingo

ale nie w tym rzecz po otwarciu klapy na chodzącym silniku słychać było stryk pyk stryk pyk i gazownik mówi że mam przebicie na kablach czy to może być przyczyna falujących obrotów ???
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 13:33    Temat postu: wypadanie zapłonu Odpowiedz z cytatem

Od wypadających zapłonów silnik może przygasać
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak ale tylko na gazie Question Question Question na PB jest ok.....

a jeszcze jedno po wymianie tych tłumików to żre jak smok 218km---49l gazu Shocked Shocked Shocked a myślałem że będzie mniej
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 13:51    Temat postu: pb Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie gaz wymaga lepszej iskry ale aż taka różnica nie powinna być. Więc raczej trzeba szukać gdzieś indziej... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorki że się wtrącę ale u mnie na Pb też jeździł normalnie a na gazie szarpał kichał prychał i w ogóle po wymianie świec i kabli( które były w opłakanym stanie, zwłaszcza na tylnej głowicy) problemy się skończyły, co prawda jeszcze dużo pali ale właśnie za chwilę jadę wymieniać sondę bo jeszcze ten błąd mi wywala hehe
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 15:32    Temat postu: swiece i przewody Odpowiedz z cytatem

No to świece i przewody do wymiany (tak czy inaczej zawsze dobrze jest co jakiś czas je wymieniać - nawet gdy się jeszcze nic nie dzieje)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do sprawdzania kabli wysokiego napięcia są odpowiednie urządzenia.
Ciekawe jak na podstawie słuchu określił przeskok iskry a nie np.czego innego.
Owszem Można ją usłyszeć bo ma specyficzny dźwięk ,ale wtedy gdy silnik cicho pracuje a iskra musiała by mieć ze 2cm tj 18000tys volt.

Mam taki tester i wyłapałem nawet najmniejsze przebicie a silnik i tak dobrze pracował.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MLODY 1984 -- jak wymienisz tę sondę to napisz czy pomogło..

Sato -- nie wiem na jakiej podstawie określił przeskok iskry ale określił...pójdę wieczorem pod machę zajrzeć i zobaczę co tam się dzieję jak będą iskry to będę chciał wymienić kable i świece tylko czytałem że jest z tym problem

może znacie kogoś kto by się tym dobrze zajął i nie drogo

P.S "2cm tj 18000tys volt" -- to tam jest takie napięcie Question Question Question
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

U mnie kable wymienione, swiece tez, nawet EGR wymienilem, wkoncu moc zadowalająca, ale szczescie trwalo krótko.

Tyle co zalozylem nowy egr. Cieszylem sie ze wkoncu nic nie swieci. Przejechalem ok 80km i znow, pojawil sie 'service engine'.
Kluczykowanie dało 31 oraz 52.
Auto zachowuje sie sprawnie, moc ok. nie szarpie, nie dusi, obroty równe, odpialem aku i bylo ok przez ok 20-30km i znow to samo. Auto jezdzone na gazie, w nim podejrzewam przyczynę. Sprobuje pojezdzic na benzynie ok 30-50km i zobacze co sie bedzie dzialo.

Jakies sugestie, co sprawdzic, co zrobic?

Sondy nie podejrzewam, a raczej instalacje gazowa. mozliwe to? co moze w niej byc nie tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie wróciłem od mechanika i powiedział mi że w 90 % samochodów świeci się check engine na gazie ...

u mnie na PB się nie świeci a na gazie świeci.....może to taka przypadłość a wywala mi 51 czyli prawie to samo co tobie
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twój kod jest ogólny ,ale po podłączeniu do skanera będzie dokładny.

Nie może silnik pracować na błędach bo on nigdy nie będzie pracował dobrze na benzynie a co dopiero na gazie.

kody są informujące i tym samym wprowadzają w tryb awaryjny.

Wszystko zależy od ciebie czy chcesz jeździć bezproblemowo.
Na twoim miejscu zmodernizowałbym instalację gazową włożyć dobre elementy i ja ci gwarantuję ,że ci to będzie hulać..

Zrobiłem u siebie i jestem na fazie testów.

reduktor BOR-1 w fazie testów
wtryskiwacze Hana zielone






Ponieważ czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicami w przy okazji zmienię jeszcze kilka szczegółów w montażu tej instalacji.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam otóż autko zostało dzisiaj u mechaniora, powód nie daliśmy rady rady dostać się z żadnej strony do pierwszej sondy więc autko zostawiliśmy na jutro, musimy ściągnąć cały kolektor ssący co by się do tej sondy dostać, więc dopiero jutro napiszę co i jak hehe

jarascl napisz skąd jesteś bo mi same krzaczki wyskakują w Twoim podpisie, jeśli z Mysłakowic koło Jeleniej Góry to ja jeżdżę tylko do jednego mojego mechaniora w sprawa mechaniczno-blacharskich a z gazem też mam gościa który regulował mi instalację i powiedział co mi a raczej mojemu autku dolega hehe a z tego co wiem może się mylę to w 3.3l jest trochę łatwiej wymienić świece bo w 3.8l tez cały dolot trza ściągać żeby świeczki zmienić (a myślałem że pójdzie tak samo łatwo jak w kanciaku 3.3l hehe)
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato są dwie sprawy na pierwszy rzut oka ty masz inną pojemność niż ja i inny gaz. nie wsadzę do auta wartego 5 tyś. gazu za 4,5 tyś

mój biedaczek tak wygląda Sad Sad

i byłem na dworze go pooglądać i mimo że choinki nie widziałem, wymienię kable świece i tą sondę wyreguluje gaz filterki gazu też wymienię i zobaczę mam nadzieję że to pomoże (a co do tego gazu to bardziej faluje jak butla jest pełna)

MLODY1984- bliżej ma do Wodzisławia jak te zabiegi wymieniające mi nie pomogą to wybiorę się do SATO--oczywiście z browarkiem Wink Wink
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapraszam.

Nie musisz wydawać 4,5tys. bo instalację masz papier masz a reszta da się zrobić.
Jest sklep tani Megapol bo u nich kupowałem.

Nowe wtryski Hana x6szt.=715zł z przesyłką

Reduktor od 200zł do 300zł jest tylko kilka modeli co spełniają parametry a reszta to koncert życzeń.

Sterownik stag 300 z wiązką nowy około 600zł a używany można dostać od 100zł jest to najbardziej obecnie rozwiązany technicznie sterownik.

Uszczelka pod kolektor dolny około 100zł
Reszta to drobne elementy typu złączki przewody itp.

Ten filtr powietrza nie nadaje się ponieważ cały kurz ci będzie ciągnął i zarąbiesz silnik na amen.

Miałem kiedyś Dodga klientki i jak zobaczyłem wewnątrz kolektor ssący zawalony kurzem zmieszanym z olejem na ściankach.

Co do wymiany sondy przedtem bym sprawdził czy w ogóle oscyluje jedna jak i druga.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok sonda wymieniona, silnik jak by trochę lepiej pracował, co do spalania nie mogę się jeszcze wypowiedzieć bo już na dzisiaj miałem serdecznie dość, musieliśmy dorabiac klucz co by sondę odkręcic itd w każdym razie kluczykowanie nie pokazuje żadnego błedu, myślę sobie fajnie, ale to nie wszystko. Pokusiło mnie i podłączyłem się pod kompa ELM327 i programik PCMSCAN v2.4.9 PL i wywaliło błąd P0171 ale Check się nie zaświecił i teraz już nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym gazem którego ktoś założył że masakra czy jeszcze coś muszę wymieniać. Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz elm to nagraj sobie w programie screny z oscylacji sond i przy różnych obrotach w czasie rzeczywistym.
Sondy pracują w napięciach od 0 do 1V
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki jutro postaram się to zrobić, bo szczerze mówiąc jeszcze nie miałem tyle czasu co by się tym sprzętem pobawić, tylko zdążyłem sprawdzić kody błędów.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mając uruchomiony program pcmscan klikasz na wykresy u góry a na dole klikasz czerwoną kropkę na nagrywanie.
Możesz to nagrywać w czasie jazdy bo będziesz mógł wszystko prześledzić na spokojnie przy kawie.

Klikasz na tabele i mapy i możesz śledzić poprawki długo i krótko terminowe.

na samym dole masz ikonkę zieloną w postaci otwartej książeczki ,to wyświetli ci plik dziennika następnie go otwierasz i odtwarzasz.

życzę miłej zabawy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc tak spalanie spadło w trasie do 13l a na krótkich odcinkach (do pracy mam 2km) to wychodzi 20l ale w normalnym miejskim 16-17l więc jest git. Problem został jeden non stop wywala mi błąd P0171 z tego co pamiętam to zły skład mieszanki na bloku 1 cylinder 1 ktoś się orientuje co to może być? Wspomnę tylko że błąd wyskakuje na gazie i na benzynie w PCMSKANIE ale kontrolka chceka zapala się tylko w momencie przełączania się z benzyny na gaz obroty wtedy spadają do ok 500 i zapala się chcek. kable zmienione, świeczki także, sonda, uszczelka pod kolektorem. Co jeszcze sprawdzić? w piątek jadę w trasę Jelenia Góra- Słupsk -Gdańsk -Jelenia Góra i nie chciałbym stanąc gdzieś po drodze. Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skasuj błędy ,pojeździj na benzynie kilkanaście kilometrów i sprawdź korekty krótko i długo terminowe (long term trim -długo terminowa musi być jak najbliżej zera) (to samo dotyczy short tem trim wartość blisku zero wyrażona w % szybko terminowa) włącz PCmscan i nagraj na PB a później na LPG.



Po pierwsze sprawdź oscylacje sondy na benzynie a później na gazie.

Weź spraj i posikaj w okolicach osadzeń wtrysków benzynowych i gazowych czy nie ciągnie lewego powietrza oraz kolektora ssącego i inne przewody podciśnieniowe.

Napisz dokładnie co ci wskazał błąd jak ci to interpretuje program do słownie bo chyba źle napisałeś.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki koledzy problem rozwiązany, w sumie nie do końca, ale okazało się że filtr powietrza czarny jak smoła (wszystko wymieniłem a o filtrze zapomniałem chyba alzchaimer hehe) wymieniłem ten filtr podjechałem do gościa na analizator spalin itd. wszystko super, skład mieszanki wzorowy (na PB) błąd nie wyskakuje, winna jest instalacja gazowa która jest źle dobrana do tego autka a inst. to stag 50 II generacji i gość powiedział że nie da rady jej wyregulować tak żeby ten błąd nie wyskakiwał, może mi zablokować checka jak będę chciał, ale nie chcę bo nie będę wiedział czy coś innego się nie dzieje z moim autkiem. Także zostało na razie się przemęczyć z tą instalacją pozbierać trochę kasy i założyc sekwencję a puki co, co jakiś czas sprawdzać błędy. W każdym razie po raz kolejny wielkie dzięki za pomoc
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group