www.asu.pl :: Zobacz temat - '94 Pontiac TS 3.8 - nierówna praca silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

'94 Pontiac TS 3.8 - nierówna praca silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Czw Gru 15, 2011 18:37    Temat postu: '94 Pontiac TS 3.8 - nierówna praca silnika Odpowiedz z cytatem

z uwagi ze skończyły mi się pomysły proszę was o jakieś rady

Silnik 3.8 + dołożona sekwencja LPG

Normalne odpalenie samochodu to 1300 obr/min w czasie 60 sekund
potem diagnostyka z poziomu komputera pozwala obniżyć obroty by ostatecznie osiągnęły 750 obr/min... to właściwie zasada pracy ale jest teraz tak ...

Po odpaleniu widać wahania obrotów a po minucie idą w górę czasami na 2000 lub więcej . Nie wywala żadnych błędów z bazy kodów ( ogólnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie pojawiły sie żadne błędy ... kontrolka sprawna )

Jazda na podwyższonych obrotach powodowała wzrost temperatury a na postoju ( D + hamulec ) obroty wynosiły średnio 1100 obr/min
Gdybym przełączył na P miałbym średnio 2500

Po godzinie jazdy auto uzdrowiło się. Obroty na postoju spadły do 750 i nie falowały. Jazda przyjemna, zmiana biegów idealna.

- świece mają średnio 7000 przebiegu ( na wszelki wypadek sprawdziłem dziś wszystkie, były OK ... na wszelki wypadek przetarłem papierem 2000 do połysku)
- przewody zapłonowe z rdzeniem ferromagnetycznym - stan idealny
- sonda lambda OK
- silnik krokowy wydaje się być sprawny ale jego uszczelka ... może zubożyć mieszanke przez lewe powietrze ...TO JESZCZE SPRAWDZĘ
- potencjometr przepustnicy OK
- przewody ciśnieniowe OK
- uszczelki nie zaciągają powietrza ( ale jeszcze to sprawdzę )
- czujniki temperatury gdyby były złe to miałbym kod błędu

Tankowanie benzyny odbyło się na innej stacji... możliwe że jej stan był i to co zostało w zbiorniku jest marny ( jutro mam zamiar wlać trochę Pb98 oraz STP Water Remover )

IAC VALVE - silnik krokowy .... wszelkie zachowania wskazują na niego
ale może i czujnik temperatury wprowadza mylne dane a gdy PCM pogubi się to ostatecznie wzbogaca mieszankę i podnosi obroty

Kolektor ssący .... a może czarny KOŃ czyli czujnik temp w filtrze powietrza !

Sorry za mały chaos w opisie ale chciałem byście poznali mój tok myślenia. Pierwsze co przyszło mi do głowy to paliwo które zatankowałem
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Gru 15, 2011 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmm odepnij IAC żeby nie regulował obrotów wtedy ustalą się na jakimś poziomie i zobacz czy nadal falują. Jak jesteś z Wrocka to podjedź w sobote to lukniemy
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Gru 15, 2011 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy nie masz nieszczelnosci na ukladzie EGR,od wydechu poprzez zawor do kolektora ssacego,ostatnio przerabialem ten temat,z tym,ze mi puscila rurka z egr do kolektora i ciaglo tyle lewego,ze przy odpaleniu skakal na 5 tysiecy i gasl.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Gru 16, 2011 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziękuję zwierzak za zaproszenie. Jestem z Legnicy i na chwilę obecną tu muszę rozwiązać ten problem.

Sprawdziłem połączenia miedzy EGR a silnikiem = OK

Wymieniłem przewód łączący regulator ciśnienia paliwa ( był uszkodzony od strony plastikowego wielozłącza )
Obroty podwyższone ale nie wieksze niż 2200 ( falowanie mniejsze )

Spalanie wydaje się nie prawidłowe ( klekotanie mówi mi ze to wina paliwa )
Charakterystyka pracy taka jakby na jednym garze spalanie odbywało sie nie prawidłowo )

Zatankowałem Pb98 - dolałem STP ( połowa butelki na jakieś 15 litrów paliwa w zbiorniku )

......... bez oh i ah ... jest dobrze, kultura pracy silnika idealna na postoju i w czasie jazdy. Dodatkowo wszelkie elementy przy przepustnicy potraktowałem WD40

Nadmienię że zastosowałem też odpięcie klemy minus . Następnie po podłączeniu klemy przekręciłem kluczyk w stacyjce na start ( test żarówek ) oraz powrót o jeden do tyłu i odczekałem 10 sek. Następnie zapaliłem silnik i pozwoliłem mu na prace aż do osięgniecia temp. pracy.

To na dziś ... w następnym tygodniu jeszcze raz sprawdzę to i owo
bo pewności nie mam
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Gru 16, 2011 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uffff
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group