www.asu.pl :: Zobacz temat - vojek 96 gaśnie w czasie jazdy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

vojek 96 gaśnie w czasie jazdy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gwojtek
*
*


Dołączył: Nov 26, 2011
Posty: 4
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 10:40    Temat postu: vojek 96 gaśnie w czasie jazdy Odpowiedz z cytatem

Witam.Problem z grand vojkiem 96 r. 3.3 l.W czasie jazdy kilka krotnie zapala się service engine soon i gaśnie. Po dojechaniu np. do krzyżówki i ruszeni z miejsca auto na dodanym gazie gaśnie.Z ponownym odpaleniem nie ma problemów.Z kluczykowania podaje kod 51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo). Miał ktoś może coś podobnego u siebie ? .Auto ma gaz, ale usterka jest na benzynie i na gazie.
Jak zapali się lampka to prędkość i obroty spadają i rozłancza tępomat .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 11:16    Temat postu: Re: vojek 96 gaśnie w czasie jazdy Odpowiedz z cytatem

gwojtek napisał:
Z kluczykowania podaje kod 51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).


Te kody nie są do twojego samochodu ,dlatego wychodzą ci głupoty


To jest błąd ubogiej mieszanki,niekoniecznie może wskazywać na uszkodzenie sondy,Najpierw sprawdziłbym wyregulowanie gazu.
Piszesz że tak samo jest na benzynie,żeby to stwierdzić trzeba zresetować komputer(odłączyć klemę na 1 minutę) i pojeździć trochę na Pb żeby komp złapał właściwe ustawienia.Nie piszesz jaka instalacja gazowa ,a to ma decydujący wpływ na objawy które opisujesz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gwojtek
*
*


Dołączył: Nov 26, 2011
Posty: 4
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

instalacja gazowa versus wtrysk ,zresetowałem kompa wyłączyłem gaz i jazda na pb . po 400- 500 m to samo .Autem jeździ żona z dziećmi no i problem jak auto gasnie na środku krzyżówki .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba podejrzeć pracę sondy lambda,jeśli masz interfejs do gazu to możesz przez niego jeśli nie to na jakiś skaner obdII z odczytem pracy sondy.Warto by odczytać kody z ramek ,,zamrożonych,, bo napewno w tym przypadku występuje wypadanie zapłonu i powinno sie to gdzieś zapisać jeśli nie w kodach głownych ,to przynajmniej tymczasowych
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gwojtek
*
*


Dołączył: Nov 26, 2011
Posty: 4
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1 i 2 sąda niby ok .Pracują Podglad robiony na postoju ,w czasie jazdy ,zimny ciepły ,na gazie i na pb .Usterka się nasila kiedyś była raz na tydzień teraz prawie co dziennie .po podłączeni do kompa i skasowaniu historji pracuje z tydzień bez problemów .błędu nie odczytuje żadnego przed kasowaniem .Stał u elektryka z tydzień i nic nie wynalazł a usterka powraca .a co tygodniowa wizyta na kasowanie pustego okienka mnie męczy no i żona ma dość .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gwojtek napisał:
po podłączeni do kompa i skasowaniu historji pracuje z tydzień bez problemów .błędu nie odczytuje żadnego przed kasowaniem .

Czyli po skasowaniu jakiś czas chodzi poprawnie na lpg?

Błędy można skasować bez podłączania kompa poprzez odłączenie klemy akumulatora,wtedy komp samochodu przywraca ustawienia fabryczne.
Z uwagi na częsciowe zużycie silnika komp auta dostosowywuje parametry do obecnego stanu silnika,czystości filtra powietrza itp. ,stąd ustawienia fabryczne różnią się od obecnych które zaadoptuje komp po pracy na Pb,zakładając że jest wszystko sprawne.
Przy źle wyregulowanej instalacji gazowej komp auta potrafi tak poprzestawiać (starając się dobrać optymalne parametry pracy )że auto nie będzie poprawnie pracowało na Pb,dlatego konieczny jest reset i duższa jazda na Pb by wykluczyć sprawność bądz niesprawność auta na zasilaniu PB.Przy pracy na Lpg sonda ,,wolniej,, pracuje i często jest tak że na Pb jest ok,a na gazie nie chce pracować poprawnie
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdzie twój voyek był wyprodukowany ,USA czy Graz (Austria)bo jak na moim przykładzie ,to ma bardzo duże znaczenie się w pokazywaniu kodów błędu .Mój z Graz-u np. sygnalizuje wypadania zapłonu(Po zdjęciu fajki nawet z 3 świec nie ma żadnego kodu błedu)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może czujnik z wału lub wałka.
Albo zimne luty na płycie licznika i instalacja do konserwacji.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gwojtek
*
*


Dołączył: Nov 26, 2011
Posty: 4
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Pon Gru 12, 2011 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam .Usterka zmalała po przeczyszczeniu kostek elektrycznych i spryskaniu ich kontaktem w komoże silnika.Dzięki za podpowiedzi .Licznik robiony rok temu bo spadały wskazówki .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group