www.asu.pl :: Zobacz temat - Reflektor europejski w Dodge 05
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Reflektor europejski w Dodge 05

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ptomaszewski
*
*


Dołączył: Sep 27, 2005
Posty: 3

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2005 21:52    Temat postu: Reflektor europejski w Dodge 05 Odpowiedz z cytatem

Sciagnalem Dodge Grand caravan SXT model 2005 i wymienilem reflektory u Chryslera na europejskie (dzielony klosz , mijania i dlugie na osobnych zarowkach). Wszystko dziala fajne, z jednym wyjatkiem: wlaczenie dlugich powoduje jednoczesne wylaczenie zarowek mijania (swieci sie tylko 1 para zarowek). Tak zapewne steruje komputer w orginalnych kloszach, jednak w europejskich oswietlenie drogi jest dziwaczne, niezbyt jasne Smile Chrysler serwis twierdzi, ze przekodowanie komputera, aby pozostawial wlaczana rowniez pare mijania, jest niemozliwe, a okablowanie tego trudne. Moze ASU ma jakis pomysl ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MOŻESZ ZREBIĆ MOSTEK MIĘDZY ŻARÓWKAMI I WSTAWIĆ 2 DIODY O NISKIM OPORZE I IDPOWIEDNIEJ MOCY
JAKIE TO NIECH CI PODA KTOŚ MĄDRY BO JA NIE JESTEM ELEKTRONIKIEM ALE TAKA Z ALTERNATORA CHYBA BĘDZIE DOBRA.
EWENTUALNIE JESCZE PRZEKAŻNIK ABY NIE OBCIAŻYĆ JEDNEGO OBWODU.
PODAJ MAILA TO PUSZCZE CI SCHEMACIK JAK TO POLAPAĆ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ptomaszewski
*
*


Dołączył: Sep 27, 2005
Posty: 3

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 17:02    Temat postu: Reflektor europejski w Dodge 05 Odpowiedz z cytatem

Super! adres: p.tomaszewski@neostrada.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jestem za przekaznikiem bo diody beda sie grzaly za mocno jak dluzej bedziesz sobie dlugimi swiecil a co do sterowania to nie komputer tym steruje no chyba ze masz xenon to nic lepiej nie kombinuj Smile Bo to bardziej skomplikowane ale da sie zrobic u mądrego elektronika bez problemu tel do mnie jak potrzebujesz porady telefonicznej nie ma problemu 0603-214-210 Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 18:11    Temat postu: Dodge-światła Odpowiedz z cytatem

Rozwiązanie z diodami będzie skuteczne . Odpowiednie diody można np. kupić na Allegro za grosze. Dioda ta powinna posiadać conajmniej
Imax=8A i Umax=100V. Anodę diody należy podłączyć do żarówki drogowej a katodę (końcówka z paskiem) do żarówki mijania.
Sposób ten jadna ma wadę gdyż wówczas napięcie na żarówce mijania będzie mniejsze o około 1V a moc wydzielana na diodzie około 7W (zależy to od mocy żarówki mijania). Czyli straty energii.
Polecałbym inny równie prosty sposób ale bez znaczących strat energii.
Na Allegro kupić dwa przekażniki z przewodami (lub jeden jeżeli żarówki w samochodzie,lewa i prawa są ze sobą połączone "na krótko") cena około 4zł. za sztukę.
Cewkę przekaznika połączyć równolegle z żarówką drogową a styki między żarówką drogową a mijania. Należałoby również zmienić bezpiecznik na bezpiecznik o większym prądzie (20A).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ptomaszewski
*
*


Dołączył: Sep 27, 2005
Posty: 3

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki, panowie ! Oba pomysly sa interesujace, aczkolwiek polaczenie z dioda wydaje sie prostsze w zastosowaniu, a straty mocy/napiecia niezbyt znaczace. Sprobuje, dam znac!
Jeszcze jedna prosba: serwis podlaczyl mi kable bezposrednio do zarowek; nie mieli tzw. kostki europejskiej, a raczej miel ja, ale na wiazce, ca. 1000,-PLN. Moze wiecie, skad zdobyc sama kostke do tych reflektorow (model , bodajze, 2003)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 8:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś kto wymyslił diody wziął pod uwage prąd pojawiający sie na starcie żarówki ??? Proponuję zapiąć dokładny miernik (profesjonalny) i zmiezyc prąd jaki się pojawi będzie to szpilka w granicach 20 A !!!! I montowanie diod wielkości jak w spawarkach trochę jest nieporozumienie jeżeli wystarczy prawdopodobnie w orginalne miejsce dorzucić mocniejszy przekażnik i zrobić mostek owszem diody można stosowac ale do sterowania przekaznikiem gdyby było takie proste to producenci aut dawno by na to wpadli Smile Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taa. Ciekawe czy Pan wk lub Pan castan widział schemacik dodge'a. Sterowanie żarówkami wychodzi bezpośredno z komputerka FCM. Przypuszczam że podłączenie diody może spowodować fajne fajerwerki. Proponuje zapoznać sie z tematem zanim udzieli sie porad. Jedyne rozsądne rozwiązanie to przekaźnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 15:48    Temat postu: Światła Odpowiedz z cytatem

Jezeliby cZyNo'wnik odrózniałby asa od k..... czyli inaczej cokolwiek wiedziałby o działaniu diody pólprzewodnikowej, komputera, przekażnika-
bezpiecznika elektronicznego, przekaźnika elektromechanicznego i w końcu FCM (FRONT CONTROL MODULE) to myślę , ze nie pisałby głupot w takim wzniosło-mędrczym tonie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 16:08    Temat postu: Re: Światła Odpowiedz z cytatem

castan napisał:
Jezeliby cZyNo'wnik odrózniałby asa od k..... czyli inaczej cokolwiek wiedziałby o działaniu diody pólprzewodnikowej, komputera, przekażnika-
bezpiecznika elektronicznego, przekaźnika elektromechanicznego i w końcu FCM (FRONT CONTROL MODULE) to myślę , ze nie pisałby głupot w takim wzniosło-mędrczym tonie.


nie ma sie o co obrażać. ale warto sobie uświadomić (a szczególnie innym) że zasilanie 2 żarówek z obwodu jednej żarówki, wychodzącego z fabrycznego modułu (i na dodatek słabo rozbieralnego), może zakonczyć sie co najmniej dziwnie. a co do diody to moge wiedzieć znacznie więcej niż wiele osób... a i instalacja elektryczna tego pojadu nie jest mi obca a wręcz przeciwnie. więc pozdrawiam. i proponuje przekaźniki, choć nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie jest pokmbinowanie z włacznikiem przy kierownicy. jak sie go naciska lekko to zapalają sie obie żarówki, a jak włączy na stałe to palą się tylko "długie" - nie wiem czy to nie jest lepsza droga i sprowadza sie jedynie do żąglerki rezystorkami (no i dobraznia sie do tego przełącznika)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak na marginesie dodając wszystkim to w kazdym aucie swiatla mijania gasna przy wlaczaniu dlugich Smile I jest to normalne aczkolwiek w amerykancach moze sa slabsze aczkolwiek ja tak mam i nie narzekam Pozdr i nie kłócic sie tu prosze o diodki Laughing bo nie ma o co Wink
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mwpajak
*
*


Dołączył: Oct 26, 2005
Posty: 1

PostWysłany: Sro Paź 26, 2005 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chcę sprowadzić Chryslera T&C i szacuję koszty.
Chciałbym wiedzieć ile kosztuje przeróbka świateł.
Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 26, 2005 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale sie zrobila jazda o swiatla:P
do ostatniego postu jarecka bylem caly zglupialy gdyz zwatpilem w swoja wiedze na temat m.innymi swiatel:) na szczescie jarecek potwierdzil,ze we wszystkich normalnych autach swieca albo drogowe albo mijania a nie jednoczesnie. juz myslalem,ze mam cos popsute:) niemniej doswietlam sobie czasem droge dociskajac wylacznik swiatel i wtedy pala sie wszystkie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Sro Paź 26, 2005 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

e tam jazda, toż to tylko zdrowa dyskusja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group