www.asu.pl :: Zobacz temat - OPILKI I MALE ELEMENTY W OLEJU ASB VOJAGER 98 3.3L
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OPILKI I MALE ELEMENTY W OLEJU ASB VOJAGER 98 3.3L

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darekxyz
*
*


Dołączył: Aug 22, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Sob Paź 01, 2011 22:47    Temat postu: OPILKI I MALE ELEMENTY W OLEJU ASB VOJAGER 98 3.3L Odpowiedz z cytatem

Witam. Przy wymianie oleju w ASB mechanik pokazal mi w misce olejowej kilka malych metalowych elementow wielkosci moze 3na4mm oraz opilki na magnesie. stwierdzil cytuje: ze skrzynia nie pojezdzi dlugo i lepiej bedzie nie wymieniac oleju zeby nowy olej nie wyplukal reszty. mam mojego Vojka 2 lata i nie mialem zadnych problemow z ASB. . Po tej wizycie zrobilem okolo 2000 km i dalej ASB pracuje bez zastrzezen a mechanik zalecil mi remont skrzyni!!! teraz nie wiem co robic czy wymienic olej i czekac na wyplukanie czegos tam czy remontowac prawidlowo pracujaca skrzynie? moze ktos mi wyjasni czemu lepiej zostawic w takiej sytuacji stary olej i ile na nim moge jezdzic ? wydaje mi sie ze ktos chcial mnie naciagnac na remont. z gory dziekuje za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czas napewno pokarze kto miał rację. Opiłki same do oleju się nie dostały, ani też coś podobnegonie wytrąca się z oleju.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam zawsze uważałem że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, ale skoro asb chodzi dobrze to po jakiego ja rozkrecać , a po romoncie moze być różnie moim zdaniem mechanior chciał cie naciagnąc ............... ale to jest moje zdanie pozdrawiam remik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś na pewno się wyspało, ale widocznie nie do końca skoro nie dało konkretnych objawów - może popękała koronka trzymająca kulki, z któregoś łożyska a łożysko jeszcze daje rady (mimo wszystko wcześniej czy później padnie).
Pył metaliczny jest normalny, ale grube opiłki to już dzwonek alarmowy - przynajmniej na razie.
Wymiana oleju to na pewno nie zaszkodzi wręcz pewnie pomoże - nowy olej ma przecież lepsze właściwości smarne i wyciszające.

Trudno radzić w takiej sytuacji, bo z jednej strony nie podejmując działań w celu sprawdzenia możliwe, że ryzykujesz poważnym uszkodzeniem ASB a z drugiej ta awaria może się nie ujawnić jeszcze przez długi czas i szukanie miejsca 3x4mm w całej skrzyni nie będzie łatwe

Jeżeli podejmiesz decyzję o dalszej jeździe to przynajmniej wiesz na co zwracać szczególną uwagę podczas jazdy i gdy coś Ciebie zaniepokoi w pracy ASB to nie ma na co czekać.

Ogólnie to jaki przebieg ma ta skrzynia ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyciągnij bagnet z ASB i przypatrz się uważnie czy na końcówce nie widać mini drobin metalu coś w rodzaju koloru metaliku.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
buszmen
*
*


Dołączył: Nov 29, 2009
Posty: 11

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 17:22    Temat postu: opiłki Odpowiedz z cytatem

Może być też sytuacja jaką miałem ja czyli przeciera się obudowa w mechanizmie różnicowym (sworzeń) stąd opiłki u mnie wytarło normalnie dziurę i wywaliło cały olej a następstwie przypaliło tarczki. W konsekwencji kapitalny remont. i 3koła z głowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym w takiej sytuacji szukał dobrego warsztatu od skrzyń i zlecił przegląd.
Co do sworznia dyferencjału to jest bul w autach z tej generacji ale wyjście jest jedno zamontować zabezpieczenia (nie spawać jak to co niektórzy magicy potrafią)
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darekxyz
*
*


Dołączył: Aug 22, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Wymienie olej i zobacze co sie bedzie dzialo. Skrzynia ma przejechane 225 tys km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Paź 02, 2011 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darekxyz napisał:
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Wymienie olej i zobacze co sie bedzie dzialo. Skrzynia ma przejechane 225 tys km.

bez remontu???
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie też jest 227tys. i też bez remontu. Co do opiłków miałem to samo. Nic nie robiłem tylko wymieniłem olej. Przejechane 17 000 i na razie spokój.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Paź 05, 2011 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sibi77 toć nie wszyscy remontują skrzynie przy 160kkm. Niektórym się pofarciło i dostali oryginalnie sprawne Laughing .

Ja do nich, jak wiesz nie należę Evil or Very Mad
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Czw Paź 06, 2011 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
Sibi77 toć nie wszyscy remontują skrzynie przy 160kkm. Niektórym się pofarciło i dostali oryginalnie sprawne Laughing .

Ja do nich, jak wiesz nie należę Evil or Very Mad


Nie maco ukrywać że Tobie po prostu nie poszło.
Niestety nigdy nie masz 100% pewności jak poprzednicy dbali o auto.
Ja też mam w spadku parę rzeczy do zrobienia.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Paź 06, 2011 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najgorsza jest niewiedza o stylu jazdy poprzednika. Jak kupiłem swojego Voyka 2 lata temu to też miałem trochę do zrobienia.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sugeruje Ci remont skrzyni, ktora sprawuje sie bez zarzutu??? spytaj czy nie chce dostac w pysk Twisted Evil a tak na powaznie to rozumiem ze pojawily sie opilki, ale skoro jezdzi ok to remont zrobisz jak juz stanie. koszt i tak bedzie zblizony a moze stanie za 1000mil a moze za 200tys...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego "nivek" czy masz jakiekolwiek pojęcie na temat skrzyni A604 w szczególności w "jajku" czy wiesz cokolwiek o bolączkach tej skrzyni.
Już paru takich było co jeździło i niczym się nie przejmowało i tu nagle zoonk.

A przegląd skrzyni, a kapitalny remont to nie jest ta sama cena.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A przegl±d skrzyni, a kapitalny remont to nie jest ta sama cena.

Święte słowa.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że demonizowanie to jednak zły doradca. Obserwuj pracę skrzyni i nie panikuj. Uwierz mi, że oddanie skrzyni do przeglądu w specjalistycznym serwisie będzie skutkowało wymianą bebechów bo powiedzą Ci, że skoro już rozebrali to należało tak zrobić. Oznacza to, że masz praktycznie nówkę skrzynię około 2000 zł mniej. Decyzja należy do Ciebie.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 6:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiadomo że jest to koszt. Lecz bez rozebrania nie ma pewności co dzieję się w środku (oczywiście może być tak że wszystko jest OK i skrzynia będzie działać jeszcze długo). Wiadomo że ostateczna decyzja i tak zawsze należy do właściciela. Wiem z własnego doświadczenia że, jeżdżenie do końca ma dramatyczne skutki w postaci kosztów dodatkowych (laweta i większe spustoszenie w mechanizmach samej skrzyni). Moja skrzynia niby też zmieniała płynnie biegi i zachowywała się bez większych problemów (były jednak małe oznaki że się kończy), ale działała więc jeździłem. Przy innej skrzyni w innym aucie, mając już doświadczenia, koszt naprawy był wręcz banalny w porównaniu z problemami przy naprawie tej pierwszej. Dodam że naprawę jednej i drugiej robiłem sam. Ceny podzespołów w obu skrzyniach podobne, ale spustoszenie spowodowane jazdą do "końca" niestety przerażające. Jest to trudna decyzja, bo wiąże się z wydaniem kasy na naprawę lub tylko przegląd czegoś co działa. Co się dzieje w środku będzie niestety wiadomo dopiero jak się tam zaglądnie. W moim przypadku samo zholowanie z autostrady pokryło by koszty przeglądu skrzyni (140km od domu i 4PLN za kilometr holowania lawetą)
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam że dobrze jest sprawdzić sworzeń dyferencjału bo jak nie jest odpowiednio zabezpieczony to potrafi się wysunąć (szczególnie w "Jajkach"), a wtedy możesz sobie zrobić dziurkę w obudowie wielkości pudełka zapałek, a to już boli.

A i dobrze jest podjechać na skaner i sprawdzić ciśnienia i czy błędów nie ma.
Ja swoja skrzynie sprawdzam dwa-trzy razy w roku.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 a ten sworzeń sprawdzę od zewnątrz czy trza skrzynię rozbierać? No i gdzie to jest umiejscowione. Znajoma miała właśnie taki przypadek, że jej dziurę wywaliło - więc chyba w środki. A nawiasem to chcąc samemu zrobić skrzynię to trzeba mieć warunki. A ja mam tylko podnośnik Crying or Very sad . Pomijam oczywiście kwestię poświęconego czasu - chociaż ten aspekt to raczej czysta przyjemność.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możesz sprawdzić odkręcając pokrywę z wybrzuszeniem z tyłu skrzyni



_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a że tak głupio zapytam olej wyleci? Czy może sprawdzić przy wymianie?
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trochę na pewno wyleci:)
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group