www.asu.pl :: Zobacz temat - resory do Granda od 4x4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

resory do Granda od 4x4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 18:49    Temat postu: resory do Granda od 4x4 Odpowiedz z cytatem

Witam
Czy ktoś się orientuje czy do Granda będzie pasował resor od 4x4?
Moje mocno już są zużyte a te z AWD są wzmacniane dodatkowym piórem i to mnie by rajcowało. Tylko czy da się wsadzić?
Pozdrawiam
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Sie 29, 2011 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zasadzie tak. ale jest osadzonu dołem na belce o jakieś 5-7 cm niżej, wiec o tyle samochód bedzie wyzej. jeszcze możesz zmienic tylne mocowanie bo w awd jest wyższe.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem tak, mozna założyc resory z 4x4, ale musisz byc swiadomy ze nie wszystko bedzie pasować, jak napisał Zybel osadzenia sa inne, ja przerabiałem , poza tym tylna belka jest inna własnie z osadzeniem, ja wstawiałem dłuzsze sruby i dla pewnosci nakrętki od spodu plus podkładki gumowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AWD ma 4 pióra więc będzie twardo, dodatkowo ma też amory ze sprężyną. Przed zakupem sprawdź wymiary, szczególnie szerokość piór.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

więc ta opcja odpada. Pozostaje 1)reanimować stare pióra i ewentualnie dorzucić jeszcze jedno (samochód codziennie pod obciążeniem), 2)kupić resory "mało używane" albo nowe (ciekawe tylko gdzie i za ile).
Jeśli miałby ktoś jakieś informacje to bardzo proszę o wypowiedzi.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 2:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę ,że dobrym rozwiązaniem miałbyś założenie poduszek powietrznych.

http://www.automan.pl/zestawy_pneumatyczne/lista/

w poniższym linku są poduszki najmniejsze które można dopasować do Voyagera ale nie pamiętam o którym symbolu.
trzeba zadzwonić

http://www.resorrex.pl/pdf/male-miechy-powietrzne.pdf

http://www.contitech.de/pages/tools/tools-kataloge/tools-kataloge_de.html

http://www.strychalski.eu/UserFiles/File/budowa-ukladu-ecas.pdf

http://www.resory-naprawa.pl/
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest jeszcze opcja - niektórzy to mają zamontowane w swoich autkach.
TO sprężyny zawieszenia w miejscu odboju od np Nubiry.
Sposób montażu zbliżony do montażu zestawu pneumatycznego - cena zapewne sporo niższa.

Ja mam AWD i szerokie amorki - samopoziomujące, to przy załadowaniu 750kg widać dopiero że jadę na świecy Twisted Evil .

A że jest miekki no cóż w końcu to Amerykan Razz - to lubię Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam ten sam problem co sianiczek, problem od... 3 lat ?
Założenie poduszek jest zbyt kosztowne do wartości auta.
Założenie "lepszego" bo używanego resora, to duuuże ryzyko, bo możemy kupić jeszcze gorszy, a rękami go nie sprawdzimy.
"Klepanie" resora, też jest opatrzone dużym ryzykiem, bo po "chebrowaniu" auto na pewno się podniesie, ale na jak długo ?
A słyszałem, że różnie z tym bywa, na ogół gorzej.

Wymiana resora na nowy, to jedyna i najlepsza ? opcja, tylko, że nowy resor kosztuje/kosztował na początku tego roku 650zł/szt i jest do kupienia tylko i wyłącznie w salonach.
W salonie Mercedes-Mazda w Słupsku (Bolesławicach) powiedziano mi, że najpierw muszą mieć stary, żeby ściągnąć nowy, bo nikt tam nie potrafił z katalogu wybrać tego właściwego.
Próbowałem kupić przez firmy zajmujące się sprzedażą części do amerykańców i nic z tego nie wyszło, każdy odpowiadał, odpisywał na e-mail, że tylko i wyłącznie w serwisach. Cenę już znasz.

Co do miękkości amerykańców, to po stokroć tak, ale nie tak miękko jak u mnie.
Wiozę 4 osoby "na pokładzie" i tył auta za każdym razem odbojami dotyka do podpór.
Ja z uwagi na koszta dalej jeżdżę "miękkim" autem, cholernie miękkim...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poduszki zbyt kosztowne? Albo jeździsz tym co lubisz i się nie zastanawiasz ile jest wart tylko dopasowujesz do siebie albo zmieniasz - widzę, że przy takim podejściu zanosi się rychło na to drugie.

Każdy samochód to skarbonka a nie inwestycja, nie finansowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W odróżnieniu od Ciebie, ja widzę też szarości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, rozumiem podejście, że ogólnie nie mam kasy. Albo że wolę ją wydać na piwo/dziwki/lizaki (w zależności od wieku Wink ). Natomiast czy coś takiego jak napisałeś nadaje się do innej interpretacji niż moja wcześniejsza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może zamiast kupować nowego albo używki, poprostu dołożyć pióro albo dwa. Można od poldasa albo od żuka dociąć na długość ...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Wrz 06, 2011 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widzę, że dyskusja się rozwija. W moim przypadku problem kasy występuje tu jak najbardziej ale nie jest to główny powód dla którego zadałem taki temat. Moje resory przy pustym samochodzie są OK. Jak jadę na wakacje z rodziną też jest spoko. Problem jest taki, że pojazd jeździ codziennie pod obciążeniem (w nocy stoi obciążony w garażu - tył na lewarku), jakie to kilogramy to do końca nie wiem ale pod odbojem jest jedynie mała szczelina więc raczej sporo. Chcę znaleźć raczej kompromis pomiędzy odciążenia resorów pod obciążeniem i komfortu po rozładowaniu samochodu. Dołożenie resoru spowoduje na pewno zmniejszenie przyjemności z jazdy na pusto. Poduszka pneumatyczna jest dość ciekawym rozwiązaniem ale słyszałem, że szybko się zużywa. Nowy resor jest chyba najlepszą sprawą w tym wszystkim. Koszt 650zł za szt. jest duży i ciekawe czy w komplecie uwzględnione są gumy resora bo one też parę zł kosztują. Widziałem w dostawczakach dodatkowy resor, który działał dopiero jak pojazd miał spore obciążenie. To byłby chyba ideał. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie wiem ile jeszcze polatam moim wspaniałym voykiem rok, dwa wsadzę kasę np. w nowe resory i sprzedam pojazd za grosze. Trochę szkoda inwestycji.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Wrz 09, 2011 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli masz go zmienić to szkoda kasy, fakt.
Stać pod obciążeniem na poduszkach to nie bardzo, nie wiem jak schodzi z takiego układu powietrze, nie wiem czy by się skończyło rozładowanym aku czy jakimś uszkodzeniem?

Z przerabianiem resorów to wszystko jest kombinacja. Zacznijmy od tego czy tam jest kilka piór czy resor monolityczny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Wrz 09, 2011 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Resor jest monolityczny więc teoretycznie można jedno dołożyć. Samochód jest zawsze podniesiony na lewarku (tył) więc resory są w tym czasie odciążone. Generalnie obciążenie największe jest podczas jazdy około 30 km w jedną stronę.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Wrz 09, 2011 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to muszę Cię zmartwić. Jak jest monolityczny to kategorycznie NIE_wolno dodawać piór, może pęknąć. Jak chcesz się bawić w utwardzanie to musisz znaleźć coś co ma takie wymiary montażowe i ma pióra.

PS: czemu kody html nie działają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to mnie faktycznie "uradowałeś". To albo zostają poduchy, albo nic nie ruszam i poczekam aż się posypie (albo wytrzyma). Very Happy
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sob Wrz 10, 2011 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykro mi, ale chyba wolisz się dowiedzieć przed a nie po Wink ? Szukaj piórowych które dają się zamontować i wtedy utwardzaj do woli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Wrz 11, 2011 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie, że lepiej wiedzieć niż później utopić sporo kasy. Na chwilę obecną kupiłem mocniejsze odboje. Muszę je trochę przyciąć bo mają 14cm. Zejdę na jakieś 12cm więc resory na pewno odpoczną. Co będzie dalej to się okaże. Jak zamontuję te od boje (16zł za szt.) to dam znać co i jak.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group