www.asu.pl :: Zobacz temat - ABS w pts 3.8 do '96 - wszelkie info poszukiwane.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ABS w pts 3.8 do '96 - wszelkie info poszukiwane.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 9:51    Temat postu: ABS w pts 3.8 do '96 - wszelkie info poszukiwane. Odpowiedz z cytatem

Znalazłem już schemat podłączania elektroniki i widzę co wchodzi do komputera.
Potrzebuję teraz:
1. Zasadę działania tego układu, żeby wszystko zrozumieć szczegółowo
2. Jak wygląda sterowanie i pomiary - czujniki są dwuprzwodowe i oba przewody od każdego koła wchodzą do komputera - jak wygląda pomiar i jakiego są typu? Na schemacie są dwa solenoidy (left front i right front) oraz trzy "motory" (left front, right front oraz jeden rear) - jak są sterowane (napięcia, poziomy wypełnień sygnału itd?) oraz to odnosi się również do zasady działania - mam rozumieć że przód hamuje w tym samochodzie zawsze nadmiarowo i to on pierwszy ma zerwać przyczepność?


Potrzebne mi to wszystko do pewnego autorskiego projektu, nie chcę zdradzać szczegółów pomysłu, pochwalę się jak (jeśli) wszystko zadziała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2011 22:05    Temat postu: czujnik ABS Odpowiedz z cytatem

Czujniki w kołach są indukcyjne. W Piastach obracająca się zębatka indukuje napięcie dzięki któremu komputer wie, że koło się kręci. Na podstawie napięcia wie nawet z jaką prędkością kręci się koło. Jeśli podczas hamowania nagle jeden z czujników nie będzie indukował napięcia wtedy komputer odpuszcza na tym kole ciśnienie płynu ham. W TS masz przednie Lewe i Prawe koło oraz tył zespolony. Napięcia czujników może sobie sprawdzić bo takich danych nie ma w serwisówkach. Szczerze mówiąc nigdy nie zajmowałem się aż tak dokładnie ABS więc bardzo zastanawia mnie Twój pomysł Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, to kiepsko dość. Miałem nadzieję na jakieś zliczanie impulsów. Chciałem wykrywać przy małych prędkościach dobrze, pomyślę jeszcze nad podejściem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:53    Temat postu: Re: ABS w pts 3.8 do '96 - wszelkie info poszukiwane. Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:
- mam rozumieć że przód hamuje w tym samochodzie zawsze nadmiarowo i to on pierwszy ma zerwać przyczepność?

70% sily hamowania to przod
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To wcale nie wygląda nadmiarowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłącze się do tematu. Jak sprawdzić czy czujnik ABS jest sprawny. Przeglądając wypowiedzi na forum znalazłem co najmniej dwa różne sposoby. Chciałbym się upewnić zanim wsadzę tam swoje łapy i go popsuję, bo przyczyna braku działania ABS może być inna.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie znam ukladu w pontonie .abs najczesciej zlicza impulsy tak jak w liczniku rowerowym tyle ,ze o wiele czesciej aby bylo precyzyjnie. czujniki sa indukcyjne. jak zawsze to kolo ktore zwalnia bardziej niz inne podczas hamowania ma zmniejszone cisnienie w przewodzie przez rozdzielacz/pompe abs. dzieje sie to bardzo szybko(zauwazylem,ze w nowszych autach znacznie szybciej) stad to pulsowanie pedalu hamulca.
przyznaj sie co chcesz zrobic??Smile
jesli nie musi byc dramatycznej dokladnosci to mozna wykorzystac licznik rowerowy-widzialem takie w roznych dziwnych pojazdach Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:18    Temat postu: czujniki ABS Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Podłącze się do tematu. Jak sprawdzić czy czujnik ABS jest sprawny. Przeglądając wypowiedzi na forum znalazłem co najmniej dwa różne sposoby. Chciałbym się upewnić zanim wsadzę tam swoje łapy i go popsuję, bo przyczyna braku działania ABS może być inna.


Hmmm. Dawno tak nie sprawdzałem (na kompie diagn. wychodzi odrazu który nie pracuje). Ale z tego co pamięta to jedna osoba kręci kołem a druga ustawia miernik na prąd zmienny i sprawdza czy indukuje się napięcie na czujniku (im szybciej kręci tym większe). Można też zmierzyć jego oporność i porównać z opornością czujnika z drugiej strony. Ja kiedyś stosowałem głównie metodę z indukującym się napięciem. Tam gdzie nie było odczytu to odrazu do wymiany. Gorzej było jak każdy działał to wtedy brałem się za oporności, zwarcia itp.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 8:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fakt-podlaczajac miernik pod czujnik i krecac kolem bedzie sie nam indukowalo napiecie.im szybciej tym wyzsze z tym,ze komputera abs nie intresuje to napiecie tylko czestotliwosc(prad zmienny)i na podstawie czestotliwosci oblicza obroty kola. jak robisz jakis magiczny system to mozesz to wykorzystac tylko musisz zastosowac wzmacniacz ktory przeksztalci sinusoide w przebiegi prostokatne(0-1) i juz masz impulsy. w komputer abs bym sie nie wpinal ze wzgledow bezpieczenstwa Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o znalazlem takie cos:

"Czujniki prędkości kół są generatorami prądu typu indukcyjnego (zmienna rezystancja magnetyczna). Czujniki mierzą prędkość dzięki zmiennemu sygnałowi, którego częstotliwość jest proporcjonalna do prędkości kątowej (liczby obrotów na sekundę) koła, do którego są podłączone. Czujniki są zbudowane z uzwojenia i rdzenia magnetycznego umieszczonego w szczelnej obudowie. Odległość (szczelina) między końcówką czujnika i zębami naciętymi na tarczy obracającej się razem z kołem wynosi około 1 mm. Minimalny próg wykrywanej prędkości wynosi 2,75 km/h."
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to nie sa czujniki indukcyjne tylko reluktancyjne!
czujnik indukcyjny to poprostu cewka + magnes jako ruchoma czesc, czujnik reluktancyjny ma w sobie wbudowana cewke wraz z magnesem + stalowe kolo zebate.
czujnik indukcyjny dziala na zasadzie indukcji czyli zjawiska indukowania sie napiecia na skutek zmiennego pola magnetycznego, czujniki reluktancyjne dzialaja na skutek reluktancji (czyli oporu magnetycznego) - inny opor magnetyczny stawia szczelina, inny "zabek" na kole zebatym.
przebieg z czujnika reluktancyjnego nie jest sinusoida - przypomina bardziej przebieg piloksztaltny.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sa 2 rodzaje czujnikow-tzw aktywne i pasywne. indukcyjne-te stosowane w naszych autach-dzialaja tak jak pisalem wyzej i tak jak pisal rafal. w jeszcze nowszych konstrukcjach stosuje sie czujniki halla+pierscien magnetyczny na piascie. w kazdym przypadku zliczane sa impulsy aby zmierzyc predkosc katowa.

"Czujniki prędkości obrotowej składają się przeważnie z magnesu stałego i cewki indukcyjnej, w pobliżu których wiruje przytwierdzona do piasty lub przegubu koła stalowa tarcza zębata. Jej zęby zakłócają pole magnetyczne wokół uzwojeń cewki indukując w niej prąd, którego częstotliwość i napięcie zależą od prędkości obrotowej koła. Podstawowe znaczenie dla systemu sterowania ma częstotliwość.

Napięcie (zależne również od odległości cewki od obrzeża tarczy) musi przybierać wartości odpowiadające czułości centralnej jednostki sterującej. Jeżeli przekroczy ten zakres, centralna jednostka sterująca zareaguje jak na awarię czujnika, wyłączeniem całego układu."

"Czujniki prędkości obrotowej kół jezdnych (działające na zasadzie indukcji magnetycznej, bez zużywających się elementów mechanicznych)"

"Czujniki prędkości kół są czujnikami jednobiegunowymi, o zmiennej oporności magnetycznej, zamontowanymi do obu tylnych piast i przednich półosi napędowych."

jak widac indukcja czy reluktancja-jeden pieron i tak licza sie impulsy Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group