www.asu.pl :: Zobacz temat - Pomocy - Problem z TS 3.8l - nie pali
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomocy - Problem z TS 3.8l - nie pali
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
5 x 114,3 ,moga byc rowniez 5 x 115


Mam wrażenie, że raczej na odwrót? A ten drugi podszedł wszystkim na zasadzie "pasowania" właśnie i stąd pomyłka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eXito napisał:
Witam. Sytuacja wygląda następująco: Problem z "wkręcaniem się w obroty" ustąpił po odłączeniu MAFa, tzn nie dusi auta. Po podłączeniu wtyczki ponownie, nie ma możliwości wejść na obroty, auto się dusi i gaśnie na jałowym.
Nie zmienia to faktu, że temat palenia na wszystkie cylindry nie został jeszcze rozwiązany. Wyciągałem wtryski z przodu i powiem szczerze, że nie widziałem różnicy specjalnie w głośności silnika (wyciągnąłem wszystkie 3 w pewnym momencie) przez co twierdze, że problem tkwi w cylindrach z przodu. Po wyjęciu choćby jednego wtrysku z tyłu - odczuwalna różnica. Auto nie spala mieszanki do końca, więc obstawiam nadal iskrę - moduł...


No to masz jedną z odpowiedzi, nawet mierzyć nie musisz (co przynaję, nie byłoby łatwe, trochę się zagalopowałem z MAFem, akurat jego tanim miernikiem nie zmierzysz, tylko trochę bardziej zaawansowanym albo oscyloskopem). Widać po wybuchu gazu za bardzo mu się dostało, i to nie jest część naprawialna.

Co do reszty diagnozy to ponieważ jest tyle osób to nie będę się przepychał bo się zrobi bałagan.
Proszę tylko o dokładne opisywanie nie tylko CO ale i JAK sprawdzano, będzie materiał do dalszej diagnozy (w razie czego).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wewn.obudowy mafu patrzac od przodu znajduja sie 2 cienkie druciki,mierzace przeplyw powietrza.Mozna sie do nich dostac odkrecajac 3 sruby i wyciagajac wklad z drucikami.
Prawdopodobnie przy wybuchu gazu zostaly uszkodzone,jesli tak to tylko wymiana.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Wewn.obudowy mafu patrzac od przodu znajduja sie 2 cienkie druciki,mierzace przeplyw powietrza.Mozna sie do nich dostac odkrecajac 3 sruby i wyciagajac wklad z drucikami.
Prawdopodobnie przy wybuchu gazu zostaly uszkodzone,jesli tak to tylko wymiana.


A gdzie są dostępne luzem i za ile?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:
JEDI_V napisał:
Wewn.obudowy mafu patrzac od przodu znajduja sie 2 cienkie druciki,mierzace przeplyw powietrza.Mozna sie do nich dostac odkrecajac 3 sruby i wyciagajac wklad z drucikami.
Prawdopodobnie przy wybuchu gazu zostaly uszkodzone,jesli tak to tylko wymiana.


A gdzie są dostępne luzem i za ile?


A generalnie to gdzie MAF można cały kupić? sklep ASU?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa dostepne w sklepie np. www.rockauto.com ,warto podzwonic do innych www.sklep.asu.pl , www.amerykany.pl

Koszt troche powyzej 100$.
Zawsze moza wziac uzywke,tylko ze istnieje ryzyko.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wracajac do felg-zawsze mozna uzyc srub plywajacych wazne zeby otwor centrujacy byl idealnie taki sam. oczywiscie odsadzenie(offset) i srednica kola tez powinny sie w miare zgadzac.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale to na zdjęciu to nie jest "sam drucik" i sto baksów to jest konkretna sumka mimo wszystko - nie widzę tej taniości.

PS: wracając do diagnozy silnika - zanim zaczniesz rozkręcać cokolwiek - mogę zaproponować jeden pomiar?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dajesz!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To poproszę rezystancję męskiego pinu G wtyku wiązki zapłonowej do masy. To złącze jest za alternatorem, ma 8 pinów, rozpinasz i mierzysz, najlepiej bezpośrednio do aku. Wszystko poza tym ma być normalnie spięte.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman czy ty masz problemy ze soba,kuzwa gdzie pisalem,ze jest tani i co chcesz mierzyc,jak pierdyklo gazem to druciki prawdopodobnie sa przerwane.
Tak ciezko odkrecic 3 srubki i wzrokowo sprawdzic,a pomiary to potem jak fizycznie bedzie wszystko ok.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
wazne zeby otwor centrujacy byl idealnie taki sam.


nie jest to konieczne! wazne by nie byl mniejszy...sam otwor centrujacy sluzy jedynie do ulatwienia montazu kola, nie przenosi zadnych sil, nie centruje tez kola - robia to sruby/nakretki z lbem soczewkowym Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
nie centruje tez kola - robia to sruby/nakretki z lbem soczewkowym Smile

ta...zwlaszcza jak sa plywajace Confused
otwor centrujacy to b.wazna rzecz i nie moze byc mniejszy ani wiekszy(stad pierscienie redukcyjne). osobiscie nie chcialbym podrozowac samochodem ktorego kola trzymaja sie tylko na srubach(wiem,sa takie!!!) Shocked
powiedz mi jak przykrecisz kolo ktore nie jest idealne do danej piasty(czyli przykrecasz srubami plywajacymi) nie majac pasujacego otworu do piasty?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Wto Sie 30, 2011 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Hetman czy ty masz problemy ze soba,kuzwa gdzie pisalem,ze jest tani i co chcesz mierzyc,jak pierdyklo gazem to druciki prawdopodobnie sa przerwane.
Tak ciezko odkrecic 3 srubki i wzrokowo sprawdzic,a pomiary to potem jak fizycznie bedzie wszystko ok.


Napisałem co dokładnie zmierzyć, przeczytaj jeszcze raz i poszukaj u siebie na silniku Smile . Ale Twój działa, więc u siebie nie musisz mierzyć...

PS: o MAFie pisałem bardzo dawno w tym wątku, szukamy co jeszcze poza nim.


Ostatnio zmieniony przez Hetman dnia Wto Sie 30, 2011 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
esdarek napisał:
wazne zeby otwor centrujacy byl idealnie taki sam.


nie jest to konieczne! wazne by nie byl mniejszy...sam otwor centrujacy sluzy jedynie do ulatwienia montazu kola, nie przenosi zadnych sil, nie centruje tez kola - robia to sruby/nakretki z lbem soczewkowym Smile


Taaa, siasne... A zgubiłeś kiedyś koło?
Wypisywanie czegoś takiego powinno być karalne. Jeszcze ktoś przeczyta i się zastosuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 30, 2011 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby nie powtarzac dyskusji poczytajcie(z 2 wolne wieczory Smile ) ta dyskusje i skonczmy temat Smile

http://www.grupy.v10.pl/otwor,centrujacy,w,felgach,czy,nalezy,na,to,zwracac,uwage,1,1685206,2007_11.html
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Taaa, siasne... A zgubiłeś kiedyś koło?

nie..no wlasnie nie zgubilem choc jezdzilem i jezdze raczej bardzo duzo...
a teraz tak na spokojnie pomysl jakiez to obciazenia bedzie w stanie przeniesc taka plastikowa polietylenowa wkladka wsadzona pomiedzy felge a podtoczenie piasty i porównaj to z silami jakie przenosza sruby.
malo tego - wez i podejdz sobie na jakis parking gdzie stoja kilkudziesieciotonowe tiry czy jakies chocby autobusy i sprawdz czy tam wystepuje cos takiego jak otwor centrujacy - a im kola tez jakos nie odpadaja Smile

>powiedz mi jak przykrecisz kolo ktore nie jest idealne do danej piasty(czyli >przykrecasz srubami plywajacymi) nie majac pasujacego otworu do piasty?

sruby z lbem plywajacym stosuje sie tylko do korekcji rozstawu otworow srub...przy zastosowaniu oryginalnej felgi ich sotosowanie nie jest konieczne ani tym bardziej ekonomicznie uzasadnione
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 01, 2011 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale czlowiek chce zaadaptowac felgi ktore nie maja idealnego wymaganego rozstawu srub wiec przyznasz ze w takim przypadku otwor centrujacy ma znaczenie...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>Taaa, siasne... A zgubiłeś kiedyś koło?

nie..no wlasnie nie zgubilem choc jezdzilem i jezdze raczej bardzo duzo...
a teraz tak na spokojnie pomysl jakiez to obciazenia bedzie w stanie przeniesc taka plastikowa polietylenowa wkladka wsadzona pomiedzy felge a podtoczenie piasty i porównaj to z silami jakie przenosza sruby.
malo tego - wez i podejdz sobie na jakis parking gdzie stoja kilkudziesieciotonowe tiry czy jakies chocby autobusy i sprawdz czy tam wystepuje cos takiego jak otwor centrujacy - a im kola tez jakos nie odpadaja Smile

>powiedz mi jak przykrecisz kolo ktore nie jest idealne do danej piasty(czyli >przykrecasz srubami plywajacymi) nie majac pasujacego otworu do piasty?

sruby z lbem plywajacym stosuje sie tylko do korekcji rozstawu otworow srub...przy zastosowaniu oryginalnej felgi ich sotosowanie nie jest konieczne ani tym bardziej ekonomicznie uzasadnione


Dlatego nikomu nie polecę plastikowych a jak potrzebowałem to dotaczałem na zamówienie metalowe.

Co do samochodów ciężarowych - są, jak najbardziej, przyjrzyj się dokładnie. Tyle że nie ma pierścieni pośrednich bo felgi są dobrane do modelu i też się opierają otworem centralnym o piastę. Wszędzie.

Bez podparcia piastą śruby pracują zupełnie inaczej i muszą przenieść dużo więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Bez podparcia piast± ¶ruby pracuj± zupe³nie inaczej i musz± przenie¶æ >du¿o wiêcej.

hetman kto ci takich rzeczy naopowiadal?? jakby mialo byc tak jak myslisz to polaczenie otwor centrujacy/piasta musialoby byc zrealizowane na wcisk - a tak nie jest!! jest tam ok.1-2mm luzu - skoro zas jest tam jakis luz i niby mialo by sie to jakos inaczej zachowywac (czyli wg ciebie pracowac, czyli na polaczeniu felga/piasta musialby wystepowac jakis ruch itp,itd) to takie polaczenie dosc szybko uleglo by zniszczeniu na skutek zmeczenia materialu srub ktore wg ciebie musza przenosic duzo wiecej i do tego cyklicznie wraz z kazdym obrotem kola
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak u Ciebie jest tyle luzu to ja dziękuję.
Nie musi być wcisku jak widzisz, żeby było wystarczające ale jak chcesz zakładać bez pierścieni, na dowolną średnicę, to nie uleczę niestety Twojego podejścia.
Mogę Ci tylko życzyć żebyś nie miał przykrych przygód w trakcie jazdy i tym bardziej żeby ewentualne przygody nie zrobiły krzywdy innym.

Wiesz, ja zgubilem kiedyś koło, moje zapytanie nie było z niczego.


Tak nawiasem mówiąc to temat strasznie offtopnął a ja czekam na wynik pomiaru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie walicie straszne OT,temat brzmi "Pomocy - Problem z TS 3.8l - nie pali".
Przekomazajcie sie na Priv,w przeciwnym razie tamat zakonczy swoj zywot.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dopiero teraz udało mi się wygospodarować chwilkę. A więc sprawa wygląda następująco: Zdemontowałem cewki z modułu zapłonu. Okazało się że moduł jest w opłakanym stanie, z brakami w gwintach u spodu, itp. Jedna z cewek nie chce jednak zejsć - tzn trzyma ją lewa śruba. Okazuje się, że gwintowanie u spodu modułu trzyma i okręca się razem ze śrubą, która mocuje moduł. Próbowałem już wszystkiego żeby ją odkręćić. W końcu stwierdziłem, że wymienię moduł po prostu. I tu kolejny problem się pojawił. Z tego co widzę, to wiązka która idzie do modułu (sam wtyk) jest dodatkowo mocowana centralnie umieszczoną śrubą (klucz 6,5). Ale jest tak zardzewiała, że nie mogę jej odkręcić. Czy ktoś ma jakiś pomysł???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 13, 2011 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko odkręcać. O ile pamiętam to odkręcałem 7 normalnie, bo 6,5 to żadna wartość tylko chiński wymysł. Natomiast jeśli 6,5 jest za duże to weź 1/4".
Oczywiście kręcisz nasadkami? Śmignij i kup coś dobrego na sztuki, mam wrażenie że posługujesz się byle czym teraz.

Daj zdjęcia tego modułu - wydawało mi się, że tam są gwinty cewek bezpośrednio w materiale podstawki a nie w dodatkowych gniazdach.

Aha - zmierzyłeś już tą wiązkę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2011 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Sytuacja wygląda następująco:
Wymieniłem cewki oraz moduł zapłonowy, oraz wymieniłem MAF sensor. W efekcie auto pali na wszystkie cylindry i nie dusi się na wolnych obrotach. Natomiast teraz mam inny zgryz: Auto trzyma wysokie obroty po zapaleniu - jakieś 3000 rmp. Przejechałem nim kawałek, auto się rozgrzało, ale nawet wtedy nie spadły obroty. Przy takich obrotach, jak wrzucam na biegi - D lub R - strasznie szarpie budą przy przełączaniu. Bez naciskania grama gazu auto jedzie. Olej w skrzyni ok, wcześniej tego problemu nie było.
Dodatkowo po wyłączeniu auta słyszę wyraźnie odgłos obiegu płynu w układzie chłodzenia - ale jest bardzo gorący - tak jak i węże oraz w wyrównawczym jest odgłos jak gdyby się dodatkowo gotował. Wentylator sprawny - włącza się. Pytanie - czy to może być zablokowany termostat - auto chwilę stało jednak - czy może czujnik temperatury. Nie wiem jaką temperaturę ma olej, bo niestety licznik nie działa (od temp). Swoją drogą przyczyna najczęściej leży w wypiętej kostce licznika czy uszkodzeniu samego czujnika?

Czy wysokie obroty mają związek jakiś z termostatem/czujnikiem temp? Mówię w zakresie ssania i ewentualnego błędu czujnika który podaje komp cały czas informację, że ssanie jest potrzebne.

Będę wdzięczny za info. Dzięki i pozdrawiam !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Nie Wrz 25, 2011 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniałem dodać. Jak auto odpalę, świeci się Check Engine. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, Check gaśnie... Może to krokowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group