www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3.0 nie zmienia biegów-czy może to być wina oleju?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3.0 nie zmienia biegów-czy może to być wina oleju?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:04    Temat postu: Voyager 3.0 nie zmienia biegów-czy może to być wina oleju? Odpowiedz z cytatem

Bardzo proszę o pomoc jestem posiadaczem voyagera 3,0 rok 97 automat 3biegowy bez elektroniki problem polega na tym ,iż po wymianie tarczek i przejechaniu kilku kilometrów przestał zmieniać biegi (jedzie tylko na 1 i wstecznym nie chce wrzucić biegów wyższych).....
dodam że zalałem go olejem Orlen hipol ATFIID czy to może być problem?
Czy jest wielka różnica w oleju w skrzyni z tego co wiem powinien być jakiś Mopar....
Olej po zlaniu był czysty i bez opiłków....

Bardzo proszę o szybką pomoc bo jestem bardzo zdesperowany do tego stopnia że chyba sprzedam auto i kupie coś z skrzynią nie automatem...

Sedeczne dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bron boze zadne orleny i inne wynalazki,lej to co fabryka przewidziala.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:41    Temat postu: Re: Voyager 3.0 nie zmienia biegów-czy może to być wina olej Odpowiedz z cytatem

...
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!


Ostatnio zmieniony przez mardan03 dnia Pon Sie 08, 2011 15:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie wina oleju tylko w sterowaniu skrzyni coś ci siadło. Skąd jesteś tak po za tym ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak jakie sterowanie,przeciez pisze,ze zwykla hydrauliczna bez elektroniki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ruda Śląska koło Katowic

Dodam że wsadziłem drugą skrzynie w pierwszej taki sam objaw po przejechaniu kilku km...przestaje wrzucać wyższe biegi a w tej drugiej teraz tak samo się stało....jestem zdesperowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takim przypadku ja wycofuję swój poprzedni post.
Jedyne co mogę Ci powiedzieć z mojej strony (amatorszczyzny) to jest lepiej niż by skrzynie miały być złe - szukać gdzie indziej przyczyny - skrzynka w tym przypadku jest chyba w porządku - eksperci pomogą i mam nadzieję,że będziesz zadowolony z jazdy Smile

Trzymam w kciuki i nie zrażaj się tak od razu - początki są trudne a dzięki temu poznasz lepiej autko a w przyszłości wiedza ta na pewno się przyda Smile
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej zamówiony jak wymienie to dam znać czy pomogło.....a narazie cry cry!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O specyfikacji oleju do skrzyń Chryslera było już sporo na tym forum - na pewno nie zaszkodzi poczytać.
Do tej drugiej też zalałeś orlena tego samego co do pierwszej ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedi miałem dodać że skrzynia jest sterowana hydraulicznie ale teraz faktycznie jak czytam że druga ma ten sam objaw to kurcze jakieś fake jest.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Sie 09, 2011 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie objawy są zazwyczaj, gdy jest za mało oleju. Czy kolega sprawdzał poziom oleju przy pracującym silniku?
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Wto Sie 09, 2011 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak sprawdzałem jest ok....obydwie skrzynie zalane tym samym ORLENSHITEM!!!! myśle że tu jest pies pogrzebany -dodam że jakieś ok.2km było oki potem miała ciężko wrzucić na drugi bieg dopiero przy 60km/h wrzuciła i jak na światłach weszła na jedynke to tak zostało i już dwójki nie widzi.....czy przejechanie ok.3km mogło coś narozrabiać w skrzyni bo dodam że olej w dalszym ciągu czysty...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej wymieniony a auto w dalszym ciągu widzi tylko pierwszy bieg....
Czy znacie może jakiegoś dobrego czarodzieja od ASB w rejonie katowic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, że się wtrącę, ale skoro dalej masz problem...
Nie znam w ogóle D-C (tylko GM), więc niby lamerskie pytanie: podaj model skrzyni to będzie mi łatwiej szukać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodge Caravan 3,0 97r skrzynia A670 bez elektronik (sterownika)3biegowa -bardzo proszę o pomoc!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze takie pytanko :Co robią te czujniki na tej skrzynce biegów ten u góry co wchodzi wtyk z dwoma kabelkami i ten okrągły na dole z trzema kabelkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten z trzema przewodami Włącza światła wsteczne i uniemożliwia uruchomienie silnika, gdy włączony jest bieg R, 1, 2, lub D. Po ichniemu to
"Neutral start switch" a ten z dwoma kabelkami to " Part thorttle unlok switch"
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, no to jest problem.
Zasadnicza sprawa: do swojej skrzyni NIE lejesz "dexron ATF" tylko ATF+ (PLUS) - mała rzecz a smuci bo te skrzynie wlaśnie dlatego padają, nie ta firma po prostu i nie ta norma. Co prawda nie po kilku km, więc to uwaga tak na dłuższą metę.
Kabelkami się nie przejmuj, bo one faktycznie w tej chwili nie są ważne. Jedyny sterujący to lockup, reszta wychodzi a nie wchodzi.

Pytania:
1. Czy linka skrzyni jest dobrze ustawiona? TZN czy Park i Neutral są na swoich miejscach?
2. Czy masz jakieś kody błędów z silnika?

Uwagi na wstępie: ta skrzynia to klasyk ameryki, czyli komputer mechaniczny... Jedyne sterowanie z zewnątrz to linka przepustnicy - sprawdź czy jest dobrze wyregulowana i czy się czasem nie wysuwa po jakimś czasie - to jedyna przyczyna, która mi przychodzi na myśl.
Jeśli to nie to i poziom oleju jest prawidłowy (aha, poziom oleju w dyfrze ma być niezależny (w przedziale 4-10mm poniżej korka przelewowego) - nie za niski i nie za wysoki (rączka bagnetu nie jest zapchana? on robi za odpowietrznik) to pozostaje tylko mierzyć ciśnienia i wymuszać sterowanie - słowem, kompletny test skrzyni i diagnoza. Ale to by było dziwne, że olej je tak szybko załatwił i to obie.
Nic nie było z nimi robione? Szczególnie z tą nową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie z tą nową nic nie było robione....powiedz mi za co jest odpowiedzialny governor?bo może to jest problem ...

olej wymieniony i dalej tak samo....poziom oki...cięgno odpowiedzialne za kick down także.....pomocy please
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otamix napisał:


cięgno odpowiedzialne za kick down także.....pomocy please


Nie chodzi o to czy wymienione - tylko czy poprawnie ustawione? Bo to najważniejsza sprawa i tak naprawdę jedyna możliwa (poważna i sensowna) przyczyna ZEWNĘTRZNA.
Sprawdziłeś dokładnie całą listę dupereli, które wypisałem wyżej?

Reszta to diagnoza wewnętrzna skrzyni i tak jak piszesz. Jedyny sens dla mnie taki, że jedna skrzynia Ci się skończyła i kupileś drugą taką samą - ale nie wiem czy objawy typowe i zużycie typowe, nie mam doświadczenia z tymi skrzyniami.


PS: jeszcze takie głupie pytanie: każda skrzynia ma swój konweter i ich nie zamieniałeś? Albo nie testujesz obu na tym samym?

PS2: doprecyzujmy jeszcze - nie zmienia teraz w ogóle, w żadnych warunkach? Czy tylko po przejechaniu kilku km, jak się rozgrzeje?


Ostatnio zmieniony przez Hetman dnia Pią Sie 12, 2011 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

testowałem na dwóch innych konerterach....

jeszcze raz proszę mi podpowiedzieć co robi governor?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, czyli konwerter możemy wykluczyć, bo nie ma różnicy?

Doprecyzujmy jeszcze - nie zmienia teraz w ogóle, w żadnych warunkach? Czy tylko po przejechaniu kilku km, jak się rozgrzeje?


Governer zmienia ciśnienie w zależności od prędkości - ale to nie jest jedyny element odpowiedzialny za zmiany biegów. Jak chcesz strzelać i podmieniać elementy w ciemno to równie dobrze możesz zacząć z dowolnej strony. Tylko nie bardzo masz na co podmieniać bo obie skrzynie się zachowują tak samo nieprawidłowo Wink .
Rozbierałeś ten governer że się tak o niego dopytujesz?


PS: ja się dalej upieram przy sprawdzeniu poprawności regulacji linki przepustnicy. To jest bardzo czuły element i tego się nie robi "mniej więcej".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 12, 2011 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej nic tu nie ma do rzeczy ja jeździłem na orlenie i wsio ok , ja też stawiam na ten pręt co idzie od przepustnicy do skrzyni , tam musi być coś nie tak
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pon Sie 15, 2011 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem także zrzucony ten pręt tak że przy skrzyni było pozycji 0 wydaje mi się że wtedy powinna ASB zmienić bardzo szybko na dwójke czy mam racje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pon Sie 15, 2011 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha nie zmienia przy zimej jak i ciepłej skrzyni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Pon Sie 15, 2011 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie źle Ci się wydaje, poniżej cytat z manuala:

Cytat:
The throttle cable adjustment is very important for
proper transaxle operation. This adjustment will
position a valve which controls line pressure rise,
shift speed, and part throttle downshift sensitivity. If
the setting is too short, early shifts and slippage
between shifts may occur. If the setting is too long,
shifts may be delayed and part throttle downshifts
may be very sensitive.


Nie kombinuj tylko zrób to dobrze i nie bawmy się w zgadywanki Smile , bo my tylko sobie piszemy i możemy się przy tym dobrze bawić ale Ciebie to będzie kosztować konkretną robotę bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Pią Sie 19, 2011 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszem i wobec ogłaszam że jednak winne były zaworki na qvernorze....hahha jestem szczęśliwy że autko już jeździ dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sob Sie 20, 2011 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż, gratuluję. Tylko pytanie: dlaczego? Ta sama usterka w dwóch skrzyniach o różnym pochodzeniu - co je łączy i co ją wywołało?
Może jednak ruszałeś wcześniej sterowanie Wink ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie że nie ruszałem w mojej pierwszej skrzyni sterowania tylko rozebrałem kosze od strony pompy i wymieniłem tarczki .....no a gowernor się zatarł nie wiadomo dlaczego?ale teraz już jestem mądrzejszy o nowe doświadczenia ze tą skrzynką-jeszcze raz dzięki.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group