www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z wolnymi obrotami! Pontiac 94 - 3,8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z wolnymi obrotami! Pontiac 94 - 3,8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 16:18    Temat postu: Problem z wolnymi obrotami! Pontiac 94 - 3,8 Odpowiedz z cytatem

Uprzejmie prosze o pomoc, moze uda nam sie rozwiazac moj problem;
Od dluzszego czasu pracuje bardzo nierowno silnik na niskich obrotach,(do zgasniecia).
Samochod bardzo duzo spala, cuchnie benzyna,swiece b. okopcone
Zmienilem silniczek krokowy,sprawdzilem przewody podcisnieniowe,sprawdzilem czujnik EGR,nowy modul, cewki,kable, swiece i nic to samo. Co robic nie mam mozliwosci zdiagnozowac auta.
Co dalej? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robiłeś test spinaczowy? odepnij w czasie pracy przepływomierz, sonde lambda,TPS, a cewki masz dobrze podłączone? nie sugeruj się cyferkami na nich
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a masz gaz?? moze emulator wtryskow padl??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam mozliwosci zrobic testu spinaczowego.
Autko jest bez gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 21:28    Temat postu: spinacz Odpowiedz z cytatem

http://www.troublecodes.net/GM/
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sob Lis 27, 2010 12:41    Temat postu: Re: Problem z wolnymi obrotami! Pontiac 94 - 3,8 Odpowiedz z cytatem

bogdan50 napisał:
... pracuje bardzo nierowno silnik na niskich obrotach,(do zgasniecia).... Sad


praca na zimnym silniku aż do momentu kiedy silnik osiągnie temp. pracy
- a co potem ?
- jak pracuje kiedy silnik sie rozgrzeje ?

bogdan50 napisał:
... cuchnie benzyna,swiece b. okopcone
...Sad


- prosze koniecznie sprawdzić przewody paliwowe . Są bardzo dobrej jakości ale kiedy wyczuwalny jest zapach paliwa należy to sprawdzić
- okopcone świece mówią nam że układ zapłonowy pracuje po prostu źle
możliwe przyczyny :
- - punkty masy dla komputera i modułu zapłonowego nie pozwalają na trzymanie wartości . Przy takim stanie komputer wprowadza program awaryjny . Wywalenie CHECK po pierwszych 60 sek od odpalenia silnika wskazuje że koniecznie należy sprawdzić układ zapłonowy.

bogdan50 napisał:
...Zmienilem silniczek krokowy, Sad


- po co ?
sama wymiana na nowego krokowca bez regulacji może przynieść wieksze zagadki techniczne.

bogdan50 napisał:
U...sprawdzilem przewody podcisnieniowe,...Sad


a sprawdził Pan system par paliwa ???
-elektrozawór , przewody ciśnieniowe aż do zbiornika z węglem aktywnym

bogdan50 napisał:
...,sprawdzilem czujnik EGR, Sad

- jak ?
zwykle po odkręceniu moze być tam jakiś syf
po pierwsze czy działa zawór w EGR
jesli działa to warto wyczyścić drobiny syfu odkurzaczem , potem kilka racy ruszyć sam zawór i jeszcze raz wyczyścić.
- - jaki jest stan uszczelki pod EGR ???

bogdan50 napisał:
...,nowy modul, cewki,kable, swiece i nic to samo. Sad


jeden problem a Pan wymienia prawie wszystko
- to tylko pogłębi problem

- nowe cewki będa pracowały tylko jesli wymienił je Pan na
3 takie same od POLONEZA ( stosowane też w LOTUSIE ) czyli firmy DELPHI ... lub ogólnodostępne w Polsce STANDARD DR39
lub
kiedy mamy 3 oryginalne cewki możemy wymienić jedną z nich na NOWĄ ale ORYGINALNA ( np =ACDELCO Part # E530C lub ACDELCO Part # D555 )

- nowy moduł zapłonowy
bez czyszczenia punktów masowych ( 3 punkty pod modułem to bezpośrednie połączenie z komputerem ) nic nie da !

- PROSZE PODAĆ JAKI TO MODUŁ , jakiej FIRMY

- przewody zapłonowe
- jeśli ma Pan silnik bez gazu to wszystkie przewody zapłonowe będą prawidłowo pracować jednak te najdłuższe czasami mają rezystancje powyzej 18 k/omów a to znaczy że pogarszaja sprawę spalania dla podł. cylindrów.

- naljepsze przew. zapł. dla tego silnika to przewody z rdzeniem ferromagnetycznym

- świece
- idealne pracują AC Delco , jeszcze lepiej NGK które nadają sie też do spalania LPG ( bez regulacji i zmniejszenia odległości elektrod )

TROCHĘ SIĘ ROZPISAŁEM

ale pierwsze to co Pan powinien zrobić
to
- odpiąć klemę minus
- wyjąć silnik krokowy i wykonać pomiar który ma dac wynik
dległość liczona od obudowy silniczka krokowego do końca stożka powinna nie być większa niż 28 mm
-koniecznie wyczyścić punkty masowe pod modułem zapłonowym oraz sprawdzić same końcówki przewodów masowych ( może któraś wymaga wykonania nowego połączenia ?)
-okazyjnie sprawdzić jak wygląda przepływomierz , czyjnik temp w filtrze pow i sam filtr pow.
- podciśnienia , elektrozawór systemu par paliwa.
- koniecznie sprawdzić czy jeden z przekaźników ( pompa paliwa ) ma 5 styków ( piąty odpowiedzialny za kontrole komputera z pompa paliwa )
pozostałe maja 4 styki
- stan akumulatora i klem

po wykonaniu tych prac
podł klemę minus
wejść do auta
- przekręciś kluczyk aż do testu zarówek
- cofnać o jedna pozycję do tyłu ( odczekać 2 sekundy ) a potem normalnie zapalić

( taka magia i prosze nie pytać dlaczego tak a nie inaczej )

- jeśli to wszystko nie pomoże .... to zostaje czujnik O2
lub sam przepływomierz
- moze być też tak ze ktoś poprawił fabrykę i RUSZYŁ nienaruszalną srubkę w przepustnicy co by tłumaczyło wręcz wszystko i na temat

[/b]
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Sob Lis 27, 2010 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za wszystkie informacje,sprobuje zrobic to co jest zalecane i zobaczymy.
Modul i cewki jednej firmy Standard(usa).
Dopuki silnik jest zimny chodzi rowno
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Lis 28, 2010 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obstawiam czujnik temp. lub sonda lambda
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Nie Lis 28, 2010 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sonde lambda pare miesiecy temu wymienialem, a z czujnikiem sie zgadzam.Tak moze byc,tylko nie wiem gdzie lezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Lis 28, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przerabialem nieraz wolne obroty w pts. najczesciej lapie lewe powietrze. zdejmij gorny kolektor i zmien uszczelki, rowniez te miedzy kolektorem a przepustnica. od tego zawsze zaczynam
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Nie Lis 28, 2010 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki, to chyba wszystko...czas brac sie do roboty Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 29, 2010 8:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pcbird-w 94r. testu spinaczowego juz nie zrobisz.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Gru 02, 2010 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky a przy uszczelakch przypadkiem nie mialby za wysokich obrotow wlasnie?!
Moze byc to wlasnie wina czujnika temp bo padl i podaje do kompa ze silnik jest caly czas zimny i wali mu zwiekszona dawke paliwa!
Masz 2 czujniki od temp silnika! Jeden masz pod przepustnica i to jest jedno przewodowy a drugi masz za przepustnica z tylu i to jest dwu przewodowy i to wlasnie jego musisz wymienic na sprawny! Dostep do niego nie jest zbyt zachwycajacy wiec musisz sie troszku pomeczyc Sad
Ewentualnie pozniej jeszcze sprawdz sonde poprzez jej rozlaczenie!Jak sie nic nie zmieni to trzeba szukac dalej przyczyny!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, mysle ze zostalo mi tylko czujnik temperatury.Sonde mam nowa a reszte juz wymienilem. Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bogdan50
*
*


Dołączył: Oct 16, 2009
Posty: 25
Skąd: stockholm

PostWysłany: Czw Gru 09, 2010 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz dziekuje,sprawa sie zamknela,uszkodzony byl czujnik polozenia walu.Bez klarownej diagnozy komputerowej ciezko trafic i mysle ze od tego nalezy zaczynac naprawy.

pozdrawiam

Bogdan50 Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Pon Cze 27, 2011 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie to samo przerabiałem i wymieniałem poszczególne części a na koniec ten nieszczęsny czujnik i chodzi jak złoto.
Od tego należało zaczynać!!!
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group