www.asu.pl :: Zobacz temat - Przegrzewanie się silnika w Voyager 98' 3.3L
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegrzewanie się silnika w Voyager 98' 3.3L

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dj_drops
*
*


Dołączył: Oct 24, 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 8:45    Temat postu: Przegrzewanie się silnika w Voyager 98' 3.3L Odpowiedz z cytatem

Witam,
po ciężkich bojach z ASB ciąg dalszy walki...
Mianowicie zaczęło się od tego że zniknęło ogrzewanie... w lecie można przeżyć. Ale ostatnio doszło do tego że silnik się przegrzewa.
Żeby od razu rozwiać wątpliwości, to napisze co zostało zrobione:
- wymieniona chłodnica (stara przegniła)
- wymieniony korek chłodnicy
- wymieniona pompa
- wymieniony / wyciągnięty termostat (efekt taki sam)
- wentylator się włącza
- odpowietrzany wiele razy
- sprawdzone czy w układzie chłodzenia nie znajdują się spaliny, wynik ok, wygląda że uszczelka jest wporządku
- nie kopci, nie dymi, nie stuka, nie puka - ogólnie brak jakichkolwiek oznak że coś jest nie tak

Teraz tak, na parkingu może stać 1,5h i się nie zagotuje (po jakimś czasie włącza się wentyl i tak sobie chodzi utrzymując 90*), ale wystarczy gdzieś się kawałek przejechać, ale spory - tak z 20km i to pod dużym obciążeniem to w ciągu paru sekund potrafi się zagotować (jeszcze nie widziałem żeby wskazówka tak szybko biegła na czerwone pole). Najgorsze jest to że nie ma ogrzewania, czyli nie ma jak pomóc się schłodzić silnikowi.

Może ma ktoś pomysł co jeszcze można zrobić ? Bo już mi ręce opadają
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki płyn chłodniczy?.sprawdź czy po jeżdzie bez gotowania jest go taka sama ilość
Ja jednak pojechałbym do pożądnego zakładu i zrobił test zawartości spalin w płynie
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dj_drops
*
*


Dołączył: Oct 24, 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 11:06    Temat postu: Re: Przegrzewanie się silnika w Voyager 98' 3.3L Odpowiedz z cytatem

Płyn chłodniczy zalewany firmy Prestone
Po jeździe (a nawet postoju 1,5h) bez gotowania ilość płynu się nie zmienia
dj_drops napisał:

- sprawdzone czy w układzie chłodzenia nie znajdują się spaliny, wynik ok, wygląda że uszczelka jest wporządku

Trzeci raz ? to już chyba nie wiele zmieni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko wskazuje na uszczelkę lub pękniętą głowice ,bez termostatu normalnie jest prawie niemożliwe zagotowania tego silnika.
Brak ogrzewania wskazuje na tworzenie sie korków powietrznych (parowych) w wyniku przegrzewania
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dj_drops
*
*


Dołączył: Oct 24, 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwóch niezależnych fachowców (z czego do jednego mam spore zaufanie) sprawdzało i nie ma spalin w układzie chłodzenia...
Czy możliwe żeby wymieniona pompa wody nie pracowała jak należy ? Bo w sumie takie objawy wyczytałem w książce angielskiej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 15:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżdzisz na Lpg czy PB?
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy aby na 100% masz szczelny uklad? tam wystarczy mala nieszczelnosc i uklad traci cisnienie i bedzie wywalal plyn!
u ciebie ewidentnie albo masz szczelona glowice/blok/uszczelke i kompresja ci wywala plyn albo masz gdzies nieszczelnosc, albo masz zle (zbyt wysoko) zamontowany parownik LPG(lub zbyt wysoko poprowadzone np.nieoryginalne weze do np.nagrzewnicy) i tworzy sie korek powietrzny.

jesli sprawdzales czy w ukladzie nie ma spalin i jestes tego pewnein w 100% to sprawdz ta szczelnosc! to nie musi byc duzy wyciek! moze byc wrecz niewidoczny na pierwszy rzut oka - np. mozesz miec przegnita tez nagrzewnice i plyn wywala ci otworem spustowym kondensatu z parownika klimy.

>Jaki p³yn ch³odniczy?

a to ma jakies znaczenie??

>Czy mo¿liwe ¿eby wymieniona pompa wody nie pracowa³a jak nale¿y ?

jak sie lopatki kreca to musi pompowac. pozatym jakby cos z pompa bylo nie tak to objawialoby sie to glownie na niskich obrotach/postoju a nie podczas jazdy gdy predkosc obrotowa jest wieksza i sam przeplyw jest wiekszy wiec to raczej nie pompa
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Maj 18, 2011 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


>Jaki p³yn ch³odniczy?

a to ma jakies znaczenie??



No ma Wink
Wentylatory w voyagerze włączają się dopiero przy 105 C więc woda lub płyn (np. Borygo ) już się gotuje ,nawet przy szczelnym korku.Silnik może przy dużym obciążeniu,zwłaszcza na Lpg (jeszcze gdy dojdzie uboga mieszanka)osiągnąć nawet 120 C .Sprawdziłem to na swoim aucie ,jak miałem wlane Borygo Laughing (pisałem o tym ze dwa lata temu)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Sro Maj 18, 2011 19:17    Temat postu: Re: Przegrzewanie się silnika w Voyager 98' 3.3L Odpowiedz z cytatem

dj_drops napisał:

Teraz tak, na parkingu może stać 1,5h i się nie zagotuje (po jakimś czasie włącza się wentyl i tak sobie chodzi utrzymując 90*), ale wystarczy gdzieś się kawałek przejechać, ale spory - tak z 20km i to pod dużym obciążeniem to w ciągu paru sekund potrafi się zagotować


Podam taki przykład .
Ja też kiedyś miałem taki objaw i co się okazało , coś schrzaniłem z elektryką i wentylator chodził w drugą stronę . Na postoju było wszystko OK a jak ruszyłem to zaczynał się gotować .
W życiu bym na to nie wpadł gdybym nie stanął przed maską i nie włączył się wentylator parząc mnie gorącym powietrzem po nogach Very Happy
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 18, 2011 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Wentylatory w voyagerze włączają się dopiero przy 105 C więc woda lub płyn (np. Borygo ) już się gotuje

w wiekszosci wspolczesnych samochodow wentylatory wlanczaja sie powyzej 100st i woda sie w nie gotuje...

>Silnik mo¿e przy du¿ym obci±¿eniu,zw³aszcza na Lpg

jesli lpg jest dobrze wyregulowana to temperatura silnika spada - parownik odbiera dosc duzo ciepla!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Maj 28, 2011 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do amcarów nie leje sie wody w ukłąd chłodzenia bo te silniki pracują w temperaturach 105-108 stopni
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 30, 2011 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak dlatego do ukladu chlodzenia wprowadza sie taki parametr jakim jest cisnienie by woda woda/plyn nie wrzal w tych 105-108st.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 02, 2011 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


jesli lpg jest dobrze wyregulowana to temperatura silnika spada - parownik odbiera dosc duzo ciepla!


Dosyć ciekawa teoria Wink ale uważam że mam dobrze wyregulowaną instalacje ,a silnik szybciej dochodzi do temperatury pracy niż na Pb,W zimie szybciej mam ciepło aucie.Podobno Wink ta wyższa temperatura jest związana z wyższą kalorycznością gazu niż ma Pb
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Cze 03, 2011 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Podobno Wink ta wy¿sza temperatura jest zwi±zana z wy¿sz± >kaloryczno¶ci± gazu ni¿ ma Pb

no jest dokladnie na odwrot! gaz ma mniejsza kalorycznosc od Pb, za to wieksza liczbe oktanowa => ze ze spalania gazu otrzymujemy mniej ciepla oraz ze dzieki wysokiej LO mozna na tyle skrecic gaz by nie wystapilo spalanie stukowe a mieszanka byla na tyle uboga ze potrafi wypalic denko tloka czy zawory.

>Dosyæ ciekawa teoria Wink

teorie mozesz latwo sprawdzic : rozgrzej dobrze samochod, i poprostu zacisnij jakimis sciskiem przewod doprowadzajacy wode do reduktora LPG. i zobacz po jakim czasie kawal zelastwa w postaci reduktora pokryje sie lodem i ci zamarznie. i teraz sobie wyobraz ile energii musialbys zuzyc w np. zamrazalce by reduktor z temperatury ok.100st zamrozic do identycznego stanu w tak krotkim czasie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Cze 03, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj jest taka stronka o lpg i nie tylko
http://www.e-petrol.pl/index.php/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-energii

to skopiowałem z tej strony



Porównanie wartości opałowej nośników energii
Rodzaj paliwa Jednostka sprzedaży Wartość opałowa Jednostka
energia elektryczna 1 kWh 3,6 MJ/kWh
węgiel kamienny 1 kg 24 MJ/kg
koks 1 kg 27 MJ/kg
olej opałowy 1 l 39 MJ/l
specjalny olej opałowy
typu ECOTERM 1 kg 43 MJ/kg
benzyna 1 l 38 MJ/l
gaz płynny luzem 1 l 24 MJ/l
gaz płynny butle (propan) 30 kg 47 MJ/kg
gaz płynny butle (propan) 11 kg 46 MJ/kg
gaz ziemny GZ-50 1 Nm3 34 MJ/Nm3

i z tego wynika że jednak lpg ma wyższą kaloryczność niż benzyna Very Happy

Co do sprawdzenia teorii można prościej Wink
Odpal auto rano na Pb,zostaw na wolnych obrotach i zmierz czas do włączenia wentylatorów chłodnicy,
To samo w następny dzień tylko na Lpg


Przekonasz się, że na Lpg wentylatory załączą się przynajmniej o 1/4 szybciej niż na Pb
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Cze 04, 2011 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak masz "100%" racje..tylko dlaczego pożeniłes ze soba litry benzyny z kg dla gazu? litr gazu to nie tyle samo co kilogram gazu Smile
dla uscislenia litr Pb ma ok.32Mj/dm3, litr LPG(propan/butan) ma tak pi razy dzwi (zalezne od mieszanki tych gazow) 24-25MJ/dm3...
dlatego m.in zeby na gazie silnik mial osiagi identyczne jak na benzynie cza mu zwiekszyc "dawke lpg" o ok.15% w stosunku do Pb. wynika to wlasnie z roznic w wartosciahc opalowych
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Cze 04, 2011 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie ja,to kaczki Laughing Very Happy

przecież wyraźnie pisze

benzyna 1 l 38 MJ/l
gaz płynny luzem 1 l 24 MJ/l


1 : 1
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group