www.asu.pl :: Zobacz temat - Kolejny problem z Pontiac Trans Sport 3.1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejny problem z Pontiac Trans Sport 3.1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 20:36    Temat postu: Kolejny problem z Pontiac Trans Sport 3.1 Odpowiedz z cytatem

Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami w silniku Pontiac Trans Sport 3.1 '94 . Objawy te występują tylko na benzynie, na gazie jest idealnie, nawet rozruch w czasie mrozu nie sprawie problemu, niestety jest to kosztowne-nawet 30l gazu na 100km przy jeździe wiejskiej czyli po 3km do pracy i z powrotem (na trasie jest 13l/100km). Po ostatnim remoncie głowic wszystko było idealnie, a po przejechaniu około 1000 km po trasie na gazie zaczęły sie schody.
Objawy są takie, że uruchomienie na benzynie zimnego silnika jest prawie niemożliwe. Po rozgrzaniu się silnika czasem jest wszystko OK ale częściej obroty okolo 900 nagle rosną do 1200 potem spadają do 500 i tak juz sobie pływają Sad . W czasie jazdy jest jeszcze gorzej bo silnik nie pozwala na płynne zwiększenie obrotów powyżej 1200 w tym momęcie następuje gwałtowny skok (szarpnięcie) do 2000 i wszystko się uspokaja z tym że wyczuwalna jest mała moc lub raczej brak mocy.
Dzisiaj byłem u mechanika walczyliśmy z tym kilka godzin i nic. Wymieniany był MAP sensor, EGR, sprawdzaliśmy wszystkie przewody podciśnienia i wszystkie elementy podłączone do podciśnienia, wszystko jest niby dobrze a objawy nie ustąpiły. Wymieniłem też przy okazji regulator napięcia bo były skoki napięcia (13V+/-0,5V) ale to nie pomogło.
W grudniu miałem cos podobnego ale wtedy wystarczyło dolanie do paliwa środka do czyszczenia wtrysków, teraz to nie pomaga. Mój machanik podejrzewa, że jakiś czujnik przekłamuje, sądzi że silnik wolnych obrotów jest sprawny.
Jeszcze ostatnie pytanie, do czego są rurki podciśnienia z prawej strony samochodu, które wchodzą pod szybą do kabiny? Poprostu zabrakło nam cierpliwości i czasu do rozbierania tapicerki od strony pasażera.
Mam nadzieję, że ktoś mi coś podpowie, naprawdę tracę już cierpliwość do tego auta.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 22:08    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Zapala sie CHECK ?? Wychodza jakies kody ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na benzynie ( prawie nie używam benzyny, bo sie nie daje) nie zapala się check, a kod który dzisiaj wyzerowałem to 45, wczesniej tj okolo tydzień temu po powrocie z trasy ok 2000km na gazie były 32, 33, 34, 43, 45 potem zresetowałem bo myślałem, że moze mieć to jakiś wpływ na tą usterkę .
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 8:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź TPS (potencjometr na przepustnicy) wystarczy do tego omomierz czy działa poprawnie i nie ma jakiś dziur w oporności Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wczorajszym zerowaniu komputera jeździłemy na benzynie tylko samo uruchomienie na LPG, pojawiły się nowe kody. Teraz są tylko 22 i 33, więc zacznę poszukiwania w TPS zgodnie z radą Jarecka - dzieki.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 23:37    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Podobno jest dobry sposob sprawdzania TPS na sluchawke. Jak beda "trzaski" to jest uszkodzony, ale nigdy nie probowalem tej metody...

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 21, 2005 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postępów brak nowe kody to 22, 32, 33, 42, 43, 45 na benzynie juz wcale nie działa, mam juz dosyć tej plastikowej supertechniki.
Na szczęście na LPG auto jeżdzi bardzo dobrze.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 21, 2005 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na słuchawkę sprawdza się TPS w prosty sposób przez opornik około 10Kohm podłaczamy jeden kabelek od słuchawki do masy autka a drugi kabelek do jednego ze skrajnych pinów TPS Po czymna właczonej stacyjce powoli zmieniamy połozenie TPS i wsłuchujemy sie czy nie ma trzasów jeżeli na jednym pinie skrajnym nie ma to sprawdzamy tak samo drugi pin jeżeli tam terz jest ok to podłączamy miernik i sprawdzamy czy zmienia sie oporność Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 22, 2005 0:44    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm Confused . Cos jest niezle namieszane Confused

22 - TP sensor voltage low ( circuit grounded )
32 - EGR circuit
33 - MAP voltage high ( circuit open or short to voltage )
42 - EST circuit fault
43 - Knock sensor circuit fault
45 - Rich exhaust indicates

Wydaje mi sie ze problem jest w instalacji lub samym ECM. Jednym slowem jest troche zabawy Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 22, 2005 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro te błedy wyskakuja w momencie zmiany na gaz a na benzynie nie sa wszystkie to zaczołbym od wypiecia centrali gazu od autka i sprawdzeniu na benzynie błędów czasami w centralce od gazu padnie jakas pierdoła a na kompie samochodowym 10 błędów ci wykarze bo zakłóci prace ECU centralnego
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 2:30    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Powiem wam szczerze ze moze 30 % naszych klientow z zamontowanym gazem sa z niego zadowoleni i nie maja z nim problemow. A reszta ma wieczne problemy Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj zle swiadczy to o warsztatach montujacych gaz! nie staraja sie sqbani...
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
oj zle swiadczy to o warsztatach montujacych gaz! nie staraja sie sqbani...
darek

Gaz działa super, benzyna- do bani!
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Mar 29, 2005 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gaz bedzie ci działal super nawet jak połowa komputera w aucie padnie wystarczy iskra i zasilanie do centralki od gazu i jedzie ok chodzi mi o to zebyś jak możesz skasował wszystkie błędy na wypietej centrali od gazu po czym spróbował pojeździć na benzynie jeżeli nie wystapią błędy to wyjdzie na to że centrala od gazu robi bajzel w kompie auta(żle zsynchronizowana) Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sro Mar 30, 2005 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
chodzi mi o to zebyś jak możesz skasował wszystkie błędy na wypietej centrali od gazu po czym spróbował pojeździć na benzynie jeżeli nie wystapią błędy to wyjdzie na to że centrala od gazu robi bajzel w kompie auta(żle zsynchronizowana) Pozdr.

Błedy kasowałem ale na benzynie nie przejadę nawet metra, chyba że z góry lub na sznurku i w tym jest cały problem. Pompa podaje benzynę ale silnik nie działa, zamówiłem filter paliwa (miał dotrzec do mnie dzisiaj ale nie udało się a jutro wyjeżdżam) może to on wszystko zatrzymuje paliwo i ciśnienie jest za słabe-zobaczymy. Jeśli to nie pomoże to będę wymieniał wszystko po kolei. Kosztowna to metoda ale chyba jedyna Sad
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 31, 2005 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie kiedys tez to dopadlo.okazlo sie wtedy ,ze to pompa paliwa.podawala oczywiscie ale za malae cisnienie bylo.wiem gdzie mozna kupic pompy za drobne.za moja chceieli 700 a ja kupilem nowa za 150:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Kwi 03, 2005 13:44    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Ja tez bym sprawdzil instalacje. Mielismy auto gdzie wpieli sie gazownicy w komputer od skrzyni i na paliwie byly problemy ze zmiana biegow Very Happy ( wiec wszystko jest mozliwe ). Napewno to nie jest od filtra paliwa a tez nie chce mi sie wierzyc zeby nagle byl propblemu z TPS EGR MAP. Zacznij od wypiecia instalacji ( ewentualnie niech ja sprawdza ) bo widac ze glupieje komputer i dlatego daje zla mieszanke.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Kwi 09, 2005 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już wszystko sprawne, silnik nareszcie pracuje jak marzenie na obydwu paliwach. Ostatnie problemy to była jednak pompa paliwowa. Very Happy
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomeczek, ile dales za pompe?
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Nie Kwi 10, 2005 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko naprawa, wymina komutatora, szczotek i czegoś tam jeszcze-wszystko to 100zł.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki typ ECM ma PTS 3.1 TBI z 93 roku bo chce to sprzęgnąć z WinALDL ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group