www.asu.pl :: Zobacz temat - Problematyczne otwieranie tylnej klapy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problematyczne otwieranie tylnej klapy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 21:35    Temat postu: Problematyczne otwieranie tylnej klapy Odpowiedz z cytatem

Witajcie,

Ostatnio mam częsty problem z dostaniem się do bagażnika.
Jak auto jest otwarte i biorę za klamkę tylnej klapy to zamek czasami działa a czasami nie . Niestety wkładkę mam padniętą wiec mechanicznie nie da się otworzyć również.

Rozebrałem wszystko i sprawdziłem wszystkie kostki itd. Wygląda na to, że zamek jest sprawny a problem jest z klamka "przełącznikiem " zamocowanym w blendzie. Rozebrałem ta klamkę której budowa w zasadzie jest prymitywna. Przeczyściłem wszystko itd. i po zmontowaniu niestety nic się nie poprawiło.
Czasami otwieram klapę bez problemu a czasami lipa.

Czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem i może podzielić się rozwiązaniem problemu na forum ?

Oczywiście dotyczy się to auta Doge Grand Caravan - 2006 r.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim 1996r miałem podobny, a właściwie (chyba) identyczny problem.
Wtedy, kiedy to naprawiałem, to nie wiedziałem jak zdemontować mechanizm zamka tylnej klapy, a to on był sprawcą całego zamieszania, bo elektryka działała.

Nie wymontowując tego mechanizmu, obficie spryskałem go WD-40 z każdej możliwej strony, oczywiście od środka.
Przy pomocy lusterka zaglądnąłem do wnętrza klapy, gdzie umieszczony jest mechanizm, zobaczyłem jak on "pracuje" i na początku ręcznie, a później jak już się rozruszał od tego psikania, elektrycznie otwierałem i zamykałem mechanizm.
Od tego czasu upłynęło już około 2 lat i problem nie powtórzył się.
Myślę, że u Ciebie jest podobny problem, ale dziś wiem, że ten mechanizm, jak i klamkę można zdemontować.
Żeby zdemontować mechanizm zamka, należy o ile dobrze pamiętam, odkręcić taką długą, plastikową śrubę na klucz chyba "10", ale tak żeby tej śruby nie ukręcić.
Dalej mechanizm już (chyba) powinien wyjść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem w tym, że w twoim aucie otwieranie zamka jest mechaniczne - klamka jest podłączona bezpośrednio z mechanizmem zamka.
W autach po 2000 r mechanizm zamka w przypadku otwierania klapy jest sterowany elektrycznie.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sądziłem, że w twoim modelu jest takie same rozwiązanie co u mnie... Szkoda, że nie mogłem pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz czy napiecie dochodzi.

mialem kiedys, w poprzednim aucie, problem z elektryczna szyba w drzwiach z tylu. Raz dzialalo raz nie - w koncu przestalo na amen. Jak na zlosc, ktoregos dnia, zlodziej rozbil mi wlasnie te szybe Twisted Evil , aby ja wymienic - musialem uruchomic mechanizm... co ja sie wtedy naszukalem to moje - rozebralem wszystko co moglem, a na koniec pojechalem do elektryka;
fachowiec w 45min znalazl i naprawil usterke Embarassed

- okazalo sie ze pod tapicerka byl przetarty kabel (taka fabryczna mina)
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli chodzi o przewody, kostki itd. to sprawdziłem to na samym początku. Moim zdaniem problem tkwi w tej klamce umieszczonej w blendzie.
Ma w zasadzie bardzo prostą budowę - styki które w odpowiednim momencie się stykają. Wygląda na to, że wszystko z nimi jest ok.
Nie wiem tylko dlaczego po drodze za tymi stykami - jeszcze w tej klamce - jest zamontowany coś w rodzaju opornika.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
seebek
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 9
Skąd: Włoszczowa

PostWysłany: Nie Kwi 17, 2011 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trzeba wymontować zamek. następnie dokładnie wyczyścić ze wszystkiego dokładnie znaczy bardzo dokładnie. to samo dotyczy się bocznych drzwi. problem znika jeśli zamek wyczyszczony do cna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jarmund
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 49
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,trzeba rozebrac wylacznik w blendzie ,jeśli nie bedzie bardzo zniszczony przez wilgoć,da sie go wycysic ,jesli nie to trzeba zastosować jakiś mikro wyłacznik.Sprawa najwazniejsza jest taka ,że ow rezystor musi byś na swoim miejscu ii właśnie przez niego łączy wyłacznik.
jest to samochód z szyną CAN i nic nie jest sterowane na zasadzie zwarcie -rozwarcie styków , dlatego rezystor jest niezbędny ,a dodatkowo trochę wilgoci powoduje problemy.
_________________
chrysler voyager 2,4 1999 r -był
chrysler voyager 2,5 crd 2002- był
chrysler grand voyager limited 3,3 2001-jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko się zgadza. Rozmontowałem cały wyłącznik w blendzie. W zasadzie nie było w nim wilgoci oraz jakiś zniszczeń.
Profilaktycznie wyczyściłem wszystko i zmontowałem.
W tej chwili działa ale czasami z opóźnieniem - czyli jak chce otworzyć klapę to po naciśnięciu klamki muszę poczekać 1-2 s i zamek działa.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem tak samo i okazało się że pod klamką skorodowała blaszka która po wciśnięciu klamki powinna zamknąć obwód - został po niej jedynie zielony ślad (ach ta sól na drogach) - po dorobieniu blaszki wszystko działało ok przez ponad rok bo teraz coraz częściej problem wraca - oczywiście po zimie ...
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 7:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim przypadku wszystkie części są i wyglądają na sprawne. Nie wiem dlaczego jest takie opóźnione działanie.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group