www.asu.pl :: Zobacz temat - POMOCY- Jechał , zgasł i nie kręci ???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POMOCY- Jechał , zgasł i nie kręci ???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 20:28    Temat postu: POMOCY- Jechał , zgasł i nie kręci ??? Odpowiedz z cytatem

Panowie POMOCY !!!
Od 3 dni posiadam Voyagera 2001r 3.3L z gazem

Wszystko było fajnie - 3 dni temu przyjechałem nim ponad 200km , kręciłem sie już na miejscu po okolicach i wszystko działało tak jak powinno.

Dzisiaj od rana nim jezdziłem (nie za dużo) i dosłownie godzinę temu wyjechałem do sklepu po papierochy - odpalił było wsio ok jechałem sobie spokojnie i nagle zgasł silnik i czapa - nawet rozrusznik nie chce zakręcić.
Wszystkie kontrolki się świeca , dmuchawy , radio itp wsio chodzi, zegary od temperatury i paliwa podnoszą się wyświetla biegi , mile itd - ale jest zero reakcji na przekręcenie kluczyka.
Jestem trochę przerażony bo nie dość że to mój pierwszy amerykaniec to wydałem jeszcze na niego kilka pln-ów a tutaj taka niespodzianka.

Proszę o pomoc bo nawet nie mam pojęcia od czego zacząć patrzenie za awarią

wczoraj byłem na diagnostyce komputerowej i było zero problemów ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź bezpieczniki, te ulokowane pod maską i sądzę, że to może być bezpiecznik o wartości 20A /żółty kolor/
Niedawno wywalało mi bezpiecznik od ABS, airbegów, wentylatorów nagrzewnicy i przypadkowo wyjąłem bezpiecznik jw. i silnik zgasł mimo, że świeciły wszystkie kontrolki.
Problem w tym, że nie sprawdzałem, czy na wyjętym (padniętym) bezpieczniku, kręci silnik, ale poszedłbym tym śladem, to nic nie kosztuje, a może jednak pomoże, warto spróbować. U mnie komp też nie pokazał żadnego błędu.
Te bezpieczniki będą w podłużnej, plastikowej, czarnej puszce.
Nic więcej nie będę potrafił pomóc.

Ps. I więcej nie jeździj po papierochy... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mogl pasc pozycjoner, lub poprostu elektromagnes rozrusznika! nie panikuj na zapas Smile nie kazda usterka w amerykancu oznacza duze wydatki!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaraz lecę zobaczyć ten bezpiecznik ...
Możecie mi jeszcze napisac jak mam zrobić test zegarów - szukam i szukam i nie moge znaleźć

tutaj podaje to co mi po vin znalazło o aucie - podobno modelowo jest to rocznik 2002 a pierwsza rejestracja 08.2001r była ...

Znalezione infromacje wstępne:
Typ silnika: 3.3L V6 SFI SOHC 12V
Typ nadwozia: SPORTS VAN
Rok produkcji: 2002
Model: VOYAGER
Miejsce montażu: UNITED STATES
Marka: CHRYSLER
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Test aby odczytać ewentualne błędy, u mnie wygląda tak:

3 razy włącz - wyłącz - włącz i zostaw w pozycji włączone, ale bez uruchamiania silnika.

Następnie zacznie migać kontrolka "check engine soon"

Jeden błysk, to: odpowiednik cyfry 1 i nastąpi króciutka przerwa i dalej będą dwa błyski, to cyfra 2., co razem da (kod) "12"

Później troszkę dłuższa przerwa i znów licz mignięcia jw.

Na końcu będzie kod "55" co oznacza koniec odczytu., a "12" na samym początku oznacza o rozpoczęciu odczytywania błędów.
Wszystko co pomiędzy, to ewentualne błędy które musisz już sobie odszukać na forum.

Tyle, że u Ciebie żeby rozpocząć odczyt może trzeba inaczej "kluczykować", bo chyba sama zasada odczytu mignięć jest tak jak u mnie.

Tu masz test zegarów

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4707&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

ale z pewnością nie o to Tobie chodzi, bo to raczej nie wiele ci wskaże, pomoże.

A tu masz kody które mogę Cię zainteresować

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7935&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

i znów nie wiem, czy one też tyczą się Twojego auta.
Znając prostotę amerykańskich aut i ich podejścia do produkcji, to myślę, że te kody dotyczą też Twojego auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i niestety .... bezpieczniki wszystkie dobre ... odłączałem wcześniej aku na ... tak mi podpowiedział kumpel przez fona ... to też nic nie dało

Kluczykowanie te co podałeś nie działa u mnie .... na zegarach mam tylko jedno pokrętło-przycisk do resetowania mil (zresetowałem sobie tylko licznik)

nie mam pojęcia o co comon ... dzisiaj już trochę późno ... mam czas do rana zeby wygooglowac coś ... moze uda się znaleźć
_________________
CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02  3.3L V6
SFI SOHC 12V + GAZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Mar 18, 2011 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Należy sprawdzic czy napięcie dochodzi do rozrusznika i bendiksa za pomocą żarówki.

Również może to byc pozycjoner skrzyni ,który nie włącza styków.

Poruszaj dźwignią biegów byc może spowoduje to prawidłowe za sterowanie.
Dźwignia w pozycji biegu nie włączy rozrusznika.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co napisał Sato i Marcys (wczoraj nie załapałem o co chodziło Marcysiowi) warto wziąć pod uwagę, bo mogą mieć rację. Auto możesz odpalić tylko w pozycji "P" i "N".
Zrób próbę jak napisał Sato.
Ja niestety nie miałem takiej usterki, ale też kiedyś przez przypadek "zakręciłem" rozrusznikiem w pozycji jakiegoś biegu, a tu zero reakcji ze strony rozrusznika. Najpierw panika, a później zauważyłem, że wajcha od biegów nie jest w "pozycji do odpalania".
"Ułożenie" wajchy w pozycję "N" pozwoliło uruchomić auto.

Kończę swoje doradzanie, bo nie miałem takiego przypadku, a nie chcę niepotrzebnie "mieszać", teoretyzować.

Jak się wymienia, naprawia, ustawia pozycjoner, tego też nie wiem Confused

Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i grzebałem dzisiaj wszędzie gdzie tylko mogłem ... wyczyściłem wszystkie połączenia w skrzynce bezpieczników , w aku, i na rozruszniku - sprawdziłem połączenie masy na silnik - i dalej nic - to samo

W końcu zadzwoniłem do poprzedniego właściciela i dowiedziałem się jednej rzeczy więcej
samochód miał zamontowany jakiś alarm który się zepsuł i został "wycięty" po alarmie został jeden przewód z bezpiecznikiem 7,5A który był spalony .... po wymianie tego bezpiecznika spalił się inny bezpiecznik - nr 23 (w skrzynce) odpowiedzialny miedzy innymi za stacyjkę - dowiedziałem się też że w stacyjce jest jakaś tajemnicza kostka która lubi się psuć - więc idę za niedługo rozkręcać stacyjkę - mam nadzieję że to będzie to - jeszcze tylko musze poszukać czegoś na temat stacyjki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak jest padnięta kostka w stacyjce, to objawy też mogą być takie jak piszesz.
Miałem taki przypadek masę lat temu w oplu kadecie, a moja siostra to samo w passacie z 2002.

Wymiana kostki rozwiązała problemy, a jest to rzecz nienaprawialna.

W naszych autach nawet nie wiem, czy jest coś takiego jak kostka Embarassed ale skoro piszesz, że jest, to do dzieła... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jeśli zdejmiesz obudowę stycznika od rozrusznika ( w skrzynce bezpieczników) i palcami ściśniesz styki to tez nie kręci ? Sprawdź.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Mar 19, 2011 16:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie.Najlepiej sprawdzac od poczatku,czyli od rozrusznika.Bo jesli to model 2002 to pewnie juz ma ten inteligentny modul zwany FrontControlModule ,ktory kontroluje wszystkie urzadzenia mocy.I to on moze nie dostawac z jakiegos powodu komendy do zalaczenia rpzrusznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i niedziela zeszła mi na rozkreceniu połowy voyagera - efekt taki że zaczął odpalać - huraaa - ale za chwilę gaśnie

rozkręciłem stacyjkę - tzn tak sa dwie kostki - jedna odpowiada za odpalanie - i jest połączona ze stacyjką (rozkręciłem ją i tyle mojego - wyczyściłem w środku i całość wygląda na to że jest ok - nie ma żadnych śladów że tam coś mogłoby się stać)
druga kostka to tak jakby elektromagnes który po przekręceniu kluczyka i naciśnięciu na hamulec odblokowuje wajchę od biegów - rozebrałem i tam nie ma co się zepsuć i wyglądało jak nówka szt.

wypinałem wszystkie wiązki pod kierownicą i w kazda psikałem sprayem do elektroniki... no nic po takich zabiegach wykręciłem zegary (i tak żarówki mam poprzepalane to bedzie okazja żeby wmontować wszystkie świecące) ...

w IPM tez wyciągałem wszystkie bezpieczniki i wszystko co tam było i czyściłem - od spodu tam gdzie wtyczki to samo

wczołgałem się pod auto (niestety nie mam kanału) tyle co mogłem to wypinałem wszystkie wtyczki i kazdą sprayem - sprawdziłem połaczenia rozrusznika i wsio było ok ....

po tych zabiegach w końcu spróbowałem go odpalić - i jakiez było moje zdziwienie jak zapalił ... ale pochodził z 30sek i zgasł i na następne próby zero reakcji...
odłączyłem akumulator (minus) i następna próba znów udana ... zapalił i chodzi ... przygazowałem i zgasł ...

a z jednego kabelka co to pozostał po jakimś starym alarmie zaczeło się dymić (na kabelku tym jest bezpiecznik a że mi się skończyły to wstawiłem 35A ) - szybko odłączyłem aku i wyciągnołem bezpiecznik z kabelka.

Podłączyłem aku (bez tego bezpiecznika na kabelku) zero reakcji na kluczyk ... włożyłem bezpiecznik i nic się nie dymi ... za stacyjke i odpalił ... i chodzi ... wyciągnąłem bezpiecznik i zgasł.

Teraz jak mam akumulator podłączony i włączony zapłon w stacyjce i wkładam ten bezpiecznik to coś zaczyna tak jakby iskrzyć gdzieś z tyłu silnika (cholera wie gdzie bo ani tam ręki włożyć ani cokolwiek zobaczyć) ... odłączyłem akumulator i ten bezpiecznik i zostawiłem do jutra.

Doszedłem w końcu co to za j...ny kabelek z tym bezpiecznikiem i gdzie się zaczyna ... ale gdzie sie kończy to nie mam pojecia

więc wpięty jest w IPM wtyczką YELLOW C3 pin 17

i to jest - 17 F202 20PK/GY (GAS) FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START)

powiedzcie co to może być ??? wg moich domysłów to coś z zapłonem (może przy cewce zapłonowej gdzieś to jest) albo już nie wiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Mar 20, 2011 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No Krzyh, jestem pod wrażeniem. Jesteś świeżak z amerykańcami, a tak daleko się dokopałeś, Brawo.
Szkoda tylko, że nie potrafię nic dalej pomóc, ale z wielką ciekawością poobserwuję post przez Ciebie założony, bo i ja czegoś się tu nauczę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Mar 21, 2011 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź czy nie jest gdzieś instalacja przetarta z tyłu bo jednemu z forum już się komora silnika paliła.

Jeszcze możesz pominąc stacyjkę zapalając silnik ze skrzynki bezpiecznikowej za pomocą przekaźnika.
Zdejmij z przekaźnika osłonkę i za steruj palcem.
Mnie to zawsze pomaga.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 21, 2011 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kompletnei nei znam twojego samochodu ale montery montujacy alarmy bardzo czesto jako "blokade zaplonu" wstawiaja przekaznik na +12V zasilajace wtryskiwacze Pb. pewnei u ciebie tak to kiedys bylo...pewnei alarm montowal jakis paplok i kabelki polaczyl na skretke i tasma izolacyjna juz zlazla i gdzies sie robi zwarcie.

>FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT

to bezpiecznik od zaplonu "po stacyjce" - czyli bezpiecznik wszystkich urzadzeń zasilanych +12v po przekreceniu stacyjki w pozycje zaplon => m.in wtryskiwacze, cewka WN, pompa paliwa itp i to tu musisz szukac zwarcia.
najprosciej to na tym przewodzie zaloz bezpiecznik max10A i odlacz wszystko co dostaje +12V po stacyjce. potem dolanczaj kolejne odbiorniki az dojdziesz do tego co pierze bezpiecznik i w tym obwodzie nalezy szukac zwarcia. no i raczej nie rob nic bez bezpiecznika lub z jakims 35A bo szkoda twojej instalacji! moze auta nie spalisz - ale przegrzejesz kable i pozniej beda sie rozne wariactwa robic! jak nie masz kupki bezpiecznikow to z jakiegos przewodu/linki 0,75^2 wytnij jeden drucik ze splotki i to zawin na nozkach przepalonego bezpiecznika - lepsze to niz nic - a obwod tez zabezpieczy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzyh
*
*


Dołączył: Mar 18, 2011
Posty: 6
Skąd: Wolomin / Walcz CHRYSLER VOYAGER SPORTS VAN 01/02 3.3L V6 SFI SOHC 12V + GAZ

PostWysłany: Sro Mar 23, 2011 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... no i udało się ... autko śmiga a przyczyna
- przetarty kabel po lewej stronie przy poduszce silnika(w całej grubej wiązcce kabli) - przytarł się i robił zwarcie ...
Tyle nerwów o jeden kabelek ...
Przy okazji zakonserwowałem wszystkie kostki , połaczenia itp popsikałem sprayem do elektroniki i nasmarowałem pastą silikonową - mam nadzieję że nie będzie więcej niespodzianek
... aaa zeby nie było ze to ja sam - w poniedziałek autko zabrał elektryk i to on znalazł ten kabelek i zrobił wsio - cała operacja 400PLN-ów mnie kosztowała ... ja tylko powstawiałem nowe żaróweczki w licznik żeby z ciemności jasność się zrobiła...

Panowie wielkie dzięki za wszystkie rady ... mi się przyda na przyszłość a może i komu innemu pomoże ...

Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group