www.asu.pl :: Zobacz temat - Zakup nowszego Voyagera - ale jakiego (2003 - 2,5 CRD)?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup nowszego Voyagera - ale jakiego (2003 - 2,5 CRD)?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 9:15    Temat postu: Zakup nowszego Voyagera - ale jakiego (2003 - 2,5 CRD)? Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów.

Ponieważ mój Voyagerek ma już 14 lat zaczynam się bardzo poważnie zastanawiać nad zakupem nowszego auta.

Po oglądnięciu całej masy innych samochodów dochodzę do wniosku (i moja żona też), że chyba nie ma lepszych aut rodzinnych od naszych Voyagerów. Cóż przyzwyczajenie to druga natura człowieka Wink

I tu pytanie. Oglądając oferty sprzedaży Voyagerów z roczników 2003-2004 widzę, że królują w nich silniki 2,5 CDR. Jaka jest opinia o tych silnikach?
Czy nie jest to jakaś mina, na którą mogę wdepnąć? Pamiętam, że jak kupowałem moje "jajeczko" na rynku była cała masa aut z silnikami 2,5 TD, które były i niestety są fatalne.

Będę wdzięczny za poradę.

Pozdrawiam - Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem ,że każdy obecnie spogląda na koszty związane z paliwem i wybiera z silnikiem diesla ,ale niestety diesel ma bardzo drogi w utrzymaniu układ paliwowy tj.części zamienne oraz robociznę a nie wspomnę o wytypowaniu usterki przez warsztat.

Co z tego ,że samochód jest mocny silnik mniej zużywa paliwa a wystarczy jedna awaria i to co niby zostało zaoszczędzone na paliwie trzeba wydać na mechanika a nie wspomnę o oczekiwaniu w chłodna dni czy noce na lawetę ,która skasuje nas za zboże z holowanie.

Według mnie najtańszą wersją będzie benzyna ewentualnie z zasilaniem lpg.
Jest prostym układem zasilającym ,świece zapłonowe nie są aż tak kosztowne a wytrzymujące wyższe przebiegi niż świece do diesla.

Dotyczy to również filtrów paliwa czy powietrza.
W dodatku koszt zakupu silnika diesla jest wyższy.

A czy to będzie silni 2.0 , 2.5 ,3.0 , 3.3 czy 3.8 najważniejsze jest aby samochód jak najmniej się psuł i dowoził tyłek na miejsce.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie Twoje argumenty są bezdyskusyjne.

I nie chodzi tu o koszty i ich poszukiwanie na siłę.
Problem leży gdzie indziej.
Większość Voyagerów na rynku wtórnym, które mnie interesują ma właśnie silnik diesla 2,5 CRD. Jeżeli więc szukam auta, to właśnie one są dostępne najczęściej.
Można to zauważyć choćby na autocentrum.pl

http://www.autocentrum.pl/oceny/chrysler/voyager/iv/
92 komentujących użytkowników ma właśnie taki silnik! Wszystkie modele benzynowe razem wzięte to razem 28 sztuk.

Sam ma w tym momencie benzynę+LPG.

Chodzi mi o to czy ten silnik nie ma jakiś typowych i kosztownych usterek, które dajmy na to występują w 80% samochodów.

Pozdrawiam
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty ogladasz wszystko robione na europe,zacznij szukac jakiegos T&C,nawet bez gazu,podjedziesz do Lukiego i zrobi ci tak instalacje lpg,ze nie bedziesz wiedzial o jej istnieniu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Wiêkszo¶æ Voyagerów na rynku wtórnym, które mnie interesuj± ma >w³a¶nie silnik diesla 2,5 CRD. Je¿eli wiêc szukam auta, to w³a¶nie one s± >dostêpne najczê¶ciej.

europa jest teraz zafascynowana dieslem!"kazdy" pragnie diesla wiec sie nie dziw ze jesli jest taki popyt to podaz bedzie szla w kierunku benzyniakow Smile
Wystarczy podjechac na stacje benzynowa i poogladac co ludzie tankuja...jak sie tak przypatrzysz to stwierdzisz ze benzyniaki to na wymarciu Smile
Ale wg mnie, jak napisal Sato i Jedi - poszukaj czegos z benzynie (no chyba ze za 2-3 lata bedzesz znow chcial zmienic na inne auto- to tyle nawet wytluczonym gruzlikiem objezdzisz Smile a trwalosci benzynowca zaden nowoczesny commonrail nie przebije Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Pon Mar 07, 2011 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam już trzeciego Voyagera. miałem z silnikiem 2,4; 3,3; i teraz 3;8. wszystkie zagazowałem i zapomnialem od tej pory, że w samochodzie mam silnik. żadnych problemów, cisza w samochodzie no i ten gang przy odpalaniu - bezcenne. Slolei mioch dwóch przyjaciół mają Vojki z 2,5 CRD- już robili: wymiana rozrządu 2x, wymiana wtryskiwaczy, wymiana świec żarowych, a klekot jak był, tak pozostał. te ich naprawy z dużą nadwyżką przewyższyły montaż instalacji gazowej do mojego 3,8. A komfort jazdy benzyniakiem - bez komentarza.
Ostatno myślę o zmianie na tego najnowszego Vojka. Miałem okazję pojeździć jeden dzień tym nowym z silnikiem 2,8 crd. O boże - tak jakbym jechał STAREM 28, hałas, hałas i brak przyspieszenia. Zostanę przy swoim.
pozdrawiam.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Mar 15, 2011 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niedawno mialem podobny dylemat szykujac sie do zakupu nowego modelu voyagera.
Po dluzszych przemysleniach skoncentrowalem swoje poszukiwania na samochodach benzynowych i dieslach z rynku niemieckiego bo NAJWIECEJ MOZLIWOSCI I NAJWIEKSZY WYBOR.

Stanelo na tym ze kupilem od niemca, amerykanskiego T&C z silnikiem 3.8 - europejskie diesle byly srednio o 40-50% drozsze w zakupie, a europejskich modeli z silnikiem benz. (4.l) bylo jak na lekarstwo.
Nie zauje i zdecydowanie ten wlasnie silnik polecam.

Nowym dieslem moglem sie przejechac dzieki uprzejmosci ASO ale do dzisiaj mi w uszach dzwoni od klekotu silnika.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Janusz1213
*
*


Dołączył: Sep 08, 2008
Posty: 32
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sro Mar 23, 2011 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj jeśli chodzi o dylemat benzyna czy disel ja osobiście wolę benzynę (a w ostatnimi czasy myślę o LPG ;-( niestety koszty)

ale konkret mam kolegę który ma wersję 2,4 właśnie w ON i pluje sobie w brodę bo to co oszczędził na ON to wydał x2 lub nawet x3 na części i następny voyager to będzie z silnikiem benzynowym (czy z LPG to kwestia wyboru)
tak jak koledzy podpowiadają szukaj sprowadzonego z poza europy są lepiej wyposażone wiem coś o tym Smile
_________________
DODGE Journey R/T dawniej Chrysler T&C 2002 LIMITED Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
suchorz
*
*


Dołączył: Sep 16, 2011
Posty: 47
Skąd: Pierwoszyno

PostWysłany: Sro Sty 04, 2012 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Diesel nie ma najmniejszego sensu, bo:
- drogi i bardzo usterkowy
- drogie i mało dostępne części
- nie jedzie,
- tylko manual
- droga ropa
_________________
Chrysler Voyager LX 3,8 AWD 97r
Daimler 3,6L 89r
507 958 920
T&S Serwis, modyfikacje OFF ROAD, montaż LPG

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Sty 07, 2012 0:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie sasiad 2 miesiace temu kupil benzyne bez gazu jest zadowolony no pali mu te 13 litrow ale jak na miasto to i bardzo malo trasy to dobry wynik to duze auto. Nie wiem czy przypadkiem nie lepiej kupic benzyne i ew wrzucic gaz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
suchorz
*
*


Dołączył: Sep 16, 2011
Posty: 47
Skąd: Pierwoszyno

PostWysłany: Sob Sty 07, 2012 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
No wlasnie sasiad 2 miesiace temu kupil benzyne bez gazu jest zadowolony no pali mu te 13 litrow ale jak na miasto to i bardzo malo trasy to dobry wynik to duze auto. Nie wiem czy przypadkiem nie lepiej kupic benzyne i ew wrzucic gaz.


Tylko benzyna z gazem i po kłopocie.
Gaz tylko sekwencyjny.

Koszt montażu zwraca sie po przejechaniu ok 8tyś km.
_________________
Chrysler Voyager LX 3,8 AWD 97r
Daimler 3,6L 89r
507 958 920
T&S Serwis, modyfikacje OFF ROAD, montaż LPG

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group