www.asu.pl :: Zobacz temat - Olej wyrzucany przez rurkę bagnetu - A604
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej wyrzucany przez rurkę bagnetu - A604

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 8:50    Temat postu: Olej wyrzucany przez rurkę bagnetu - A604 Odpowiedz z cytatem

Mam problem ze skrzynią, który polega na tym, że po kilkunastu minutach jazdy korkowo-miejskiej następuje "erupcja" oleju ze skrzyni przez rurkę bagnetu. Oleju nie wylewa się dużo - wrażenie jest takie jakby olej zawrzał w skrzyni i wykipiał.
Praca skrzyni jest bez zarzutu, pracuje gładko i bez szarpnięć zarówno zimna jak i gorąca, olej jest klarowny i bez zapachu spalenizny, wymieniany regularnie co 30.000km.
Przebieg auta to 240.000km, historia auta jest znana, bo jest w rodzinie prawie od początku.

Niepokoi mnie to zjawisko - podejrzewam, że skrzynia się przegrzewa. Czy można coś na to zaradzić? Dodam jeszcze, że skrzynia jest wyposażona w fabryczną chłodnicę oleju.
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

płynu chłodniczego nie ubywa? kolor i lepkość oleju odpowiednia? odpowietrznik skrzyni sprawny?
p.s.
częstą usterka owego silnika jest pękającą głowica, mikro pęknięcia powstają na odcinku pomiędzy zaworami, niektórzy twierdzą ze to właśnie przez lpg i demontują instalacje
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r


Ostatnio zmieniony przez waldek44 dnia Sro Maj 30, 2012 16:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze zostalo nalane zaduzo oleju?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
płynu chłodniczego nie ubywa? kolor i lepkość oleju odpowiednia? odpowietrznik skrzyni sprawny?
p.s.
częstą usterka owego silnika jest pękającą głowica, mikro pęknięcia powstają na odcinku pomiędzy zaworami, niektórzy twierdzą ze to właśnie przez lpg i demontują instalacje


Płynu nie ubywa, kolor i lepkość oleju ok. Ilość oleju odpowiednia.
Mam pytania:
1. gdzie jest odpowietrznik skrzyni i jak go sprawdzić?
2. jaki miałyby wpływ na pracę skrzyni mikropęknięcia w głowicy?
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 4:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rady z zaprzyjaźnionego forum

1.Sprawdź odpowietrznik może jest zapchany,znajduje się na górze wybieraka biegów. Nałożony jest kapturek ochronny zdejmij go i jakimś drutem odróżnij
2.płyta sterująca jest brudna - wyczyść ją

podejrzewałem ze może układ chłodzenia skrzyni masz niesprawny, i płyn chłodniczy dostaje się do skrzyni, wtedy stan oleju wraz z ciśnieniem w układzie chłodzenia by się podnosił ale jeśli olej masz właściwej konsystencji to tą usterkę możemy wykluczyć

odp na twoje pytanie nr. 2.-- żadne
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 8:20    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

Ja bym podpiął pod kompa (można odczytać wtedy temp. skrzyni). Może skrzynia się przegrzewa, olej rozszerza swoją objętość i wywala.... Confused Nie wiem czy wiesz ale komputer skrzyni może uruchomić wiatraki chłodnicy. Może tu jest coś nie tak. Zobacz czy będzie wywalać olej np. przy włączonej cały czas klimatyzacji (będą chodzić wtedy wentylatory non stop)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
rady z zaprzyjaźnionego forum

1.Sprawdź odpowietrznik może jest zapchany,znajduje się na górze wybieraka biegów. Nałożony jest kapturek ochronny zdejmij go i jakimś drutem odróżnij
2.płyta sterująca jest brudna - wyczyść ją

Dzięki za rady. W weekend popatrzę, ale mam pytanie.
Jak zabrać się za punkt 2-gi?
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Wto Cze 12, 2012 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam wrażenie, że skrzynia ma problem z odpowietrzeniem. Bagnet do pomiaru poziomu oleju jest uszczelniony oringiem. Jak włoże bagnet do końca - czyli uszczelnię połączenie, to po jakims czasie bagnet zostaje lekko "wystrzelony" i wtedy wychlapuje się trochę oleju. Jeśli jednak zostawię bagnet nie włożony do końca - nie ma wtedy szczelenego połączenia, i nie ma też problemów z "erupcją" oleju.
Naprowadźcie mnie gdzie znajdę odpowietrzenie skrzyni - jakoś przy wybieraku biegów nie mogę go zlokalizować.
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 12, 2012 16:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na wybieraku lub pozycjonerze- nie wiem jak to fachowo się nazywa Very Happy taki metalowy kapturek
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 13, 2012 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

są trzy rzeczy które maja wpływ na ów problem by najmniej ja się z takimi spotkałem u kolegów z którymi pracowałem oni robili skrzynie w Olkuszu.
Mianowicie odpowietrznik to podstawa czasami ten grzybek się łamał przez uderzenie czy jakieś zawadzenie podczas grzebania pod maską albo najzwyczajniej się zasyfił i zatkał jest on umieszczony od góry przy wybieraku-czarny grzybek.
Drugie jeśli masz chłodnicę do skrzyni to zobacz czy czasem gdzież wąż w miejscu gdzie jest łączenie elastyczne gdzieś się nie zagiął i puszcza mało oleju, przez co po nagrzaniu robi się ciśnienie przez zły obieg.
A po trzecie to może ktoś dolał za dużo oleju bo w skrzyni ma znaczenie poziom w silniku może być więcej ale skrzynia nie wybacza złego stanu.
Takie trzy opcje mi przychodzą do głowy.
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Cze 14, 2012 4:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja się dowiedziałem ostatnio o czwartej opcji ale czy to prawda to nie wiem ? może kolega mark sewen to skomentuje
a mianowicie że że do uszczelniania skrzyni został użyty niewłaściwy silikon,silikony bez tego napisu RTV na tubce, z zetknięciem z olejem ATF pienią się
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 14, 2012 5:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety,nie mialem okazji doswiadczyc ani slyszec o czyms takim.Moze dlatego ze pracowalem w realiach uzywania zawsze odpowiednich czesci i materialow bez zadnych ograniczen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MKramer
*
*


Dołączył: Jun 26, 2008
Posty: 45
Skąd: Wieliszew

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem udało mi się rozwiązać, choć do końca nie wiem jaka była przyczyna:
Wykonałem następujące czynności:
- dynamicznie wymieniłem olej w skrzyni - w sumie użyłem ok. 10l oleju
- wymieniłem filtr
- wymieniłem chłodnicę oleju na większą i wydajniejszą. Mam wrażenie, że stara chłodnica była lekko przytkana, bo przepływ oleju przez chłodnice uległ znacznemu zwiększeniu po wymianie.

Musze przyznać, że stary olej zlany ze skrzyni wyglądał jeszcze dobrze. Właściwy czerwony kolor i duża przejrzystość nie wskazywały na jego znaczne zużycie, czy przegrzanie.
Do magnesu przykleiła się nieznaczna ilość drobnego szlamu metalowego - nic niezwykłego.

Przejechałem już ponad 1000km od wymiany i jest idealnie - jak być powinno.

Pozdrawiam
_________________
******************************************
Mariusz Kram Wieliszew 
Chrysler Grand Voyager 3.8 Limited '08
Toyota PRIUS '07
Polski Fiat 125p 1300 '70
******************************************
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MKramer napisał:
Problem udało mi się rozwiązać, choć do końca nie wiem jaka była przyczyna:
Wykonałem następujące czynności:
- dynamicznie wymieniłem olej w skrzyni - w sumie użyłem ok. 10l oleju
- wymieniłem filtr
- wymieniłem chłodnicę oleju na większą i wydajniejszą. Mam wrażenie, że stara chłodnica była lekko przytkana, bo przepływ oleju przez chłodnice uległ znacznemu zwiększeniu po wymianie.

Musze przyznać, że stary olej zlany ze skrzyni wyglądał jeszcze dobrze. Właściwy czerwony kolor i duża przejrzystość nie wskazywały na jego znaczne zużycie, czy przegrzanie.
Do magnesu przykleiła się nieznaczna ilość drobnego szlamu metalowego - nic niezwykłego.

Przejechałem już ponad 1000km od wymiany i jest idealnie - jak być powinno.

Pozdrawiam



Czyli jednak chłodnica była zasyfiona:)
Ciesze się że ci się udałoSmile
Powodzzonka
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group