www.asu.pl :: Zobacz temat - piston slap czyli stukanie tloka subaru legacy 1999
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

piston slap czyli stukanie tloka subaru legacy 1999

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 15:54    Temat postu: piston slap czyli stukanie tloka subaru legacy 1999 Odpowiedz z cytatem

od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczam(lub nieszczesliwym jak moze sie zaraz okazac) subaru legacy 99'z silnikiem 2.5L. Zauwazylem, ze samochod na zimnym silniku ma objaw tzw piston slap'a-jak sie rozgrzeje stukanie zdecydowanie sie zmniejsza. Przebieg auta 220tys km, caly czas jedzi na syntetyku 5w40, wszystkie plyny regularnie wymieniane, auto wychuchane, wydmuchane, ale stukanie jest. Moje pytanie jest takie czy w jakikolwiek sposob ma to wplyw na szybsze zuzycie silnika i czy przypadkiem nie jest zapowiedzia jego konca. Wertuje internet i ilu "znawcow" tyle opinii. Prosze o rade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym zmienił olej na mobila 10w40 i zobaczył czy to nie pomoże. W mustangu u mnie też tak stukało a jak zmieniłem na tego mobila było ok. Może nie podszedł mu olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio jedzil na 5w40 pelnym syntetyku valvoline maxlife, wczoraj przy okazji regulacji zaworow wymienilem olej na valvoline maxlife 5w30 polsyntetyk i dalej jest to samo. wiem, ze to tlucze tlok, bo jest podobno w subaru za luzno spasowany. Po rozgrzaniu jak zwiekszy swoja objetosc robi sie lepiej. Chodzi mi tylko o to czy mozna z tym jezdzic i jezdzic czy w koncu cos moze sie stac. Wiem juz z forum subaru, ze to problem dosc powszechny. Kwestia tego czy jest to malo czy mocno szkodliwe dla silnika, bo nikt nie potrafi jasno na to pytanie odpowiedziec. Wiem rowniez, ze jest to jeszcze bardziej powszechne w silnikach GM.

tu znalazlem cos troche pocieszajacego:
http://allwheeldriveauto.com/subaru-piston-slap/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Nie Wrz 09, 2012 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem u mnie to dwa lata stukało i nic się nie działo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 10, 2012 3:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tego stukania juz calkiem nie wyeliminujesz.Jedyny ratunek to zapobieganie szybkiemu postepowaniu zuzycia poprzez stosowanie nieco b.lepkiego oleju i z podwyzszonym dodatkiem przeciwzuzyciowym w kontakcie metal-metal,a wiec o podwyzszonej ilosci ZDDP.Jednym z takich olejow czesto stosowanym przez hobbystow w usa jest Valvoline VR1 ten zwykly ,nie syntetyk. http://www.valvoline.com/products/brands/racing/racing-motor-oil/6 http://www.valvoline.com/pdf/vr1_racing.pdf albo Mobil1 HighMileage http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_High_Mileage_10W-40.aspx tez ma podwyzszony procent ZDDP.Oleje Racing Mobila tez maja wiekszy poziom ZDDP. http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLUSENPVLMOMobil_1_Racing_Oils.aspx Mozna tez kupic oddzielnie dodatek ZDDP i dolac do kazdego innego oleju.

Uploaded with ImageShack.us Jesli chodzi o Valvoline VR1 to u nas hobbysci mieszaja pol na pol 10W30 i 20W50. w celu podwyzszenia lepkosci.>><< A wiec jak widzisz mozliwosci jest sporo - ale uwazam ze przy tym przebiegu najlepszy bylby Mobil1 HighMileage plus tez troche dodatku z zoltej butelki albo polski przestarzaly MaxLife Synth.Blend 5W40 i dodatkowo tez troszke ZDDP z tej zoltej butelki. >< Ostatecznym rozwiazaniem jest stosowanie starszego typu olejow SJ albo starszych technologicznie olejow Diesel - tez maja wiecej ZDDP> Arrow Moge zagwarantowac ,ze przy takiej kuracji bedziesz duzo duzo dluzej jezdzil do remontu.Ale cos za cos - oleje o podwyzszonym ZDDP przyspieszaja nieco zuzycie katalizatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety u nas zddp jest chyba niedostepny zupelnie.
moze wlac cos takiego:
http://allegro.pl/bilstein-r-2000-a-jednak-konkurencji-nie-ma-i2571355980.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 0:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba zwariowales! za takie pieniadze kolejna bajeczka Question Question Arrow Trzymaj polskiego MaxLife klasy SJ 5W30 z domieszka pol na pol oleju wyscigowego VR1 , nawet tego 20W50 i po sprawie. http://www.valvolinepolska.pl/pr,16,vr1_racing_5w-50_full_synthetic_10w-60_synthetic_blend_20w-50_mineral.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2012 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak zrobie. dzieki bardzo za rade
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group