www.asu.pl :: Zobacz temat - tylne glosniki pts
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tylne glosniki pts

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 27, 2012 15:31    Temat postu: tylne glosniki pts Odpowiedz z cytatem

witam. ma moze ktos rozebrana tylna klape z pontona? chodzi mi o wymiar glosnikow na dole klapy(te owalne). zalezy mi tez na glebokosci montazowej (jaka jest odleglosc od plyny do ktorej sie przykreca glosnik do poszycia klapy)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Cze 27, 2012 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darku będę na początku lipca montował takowe wymiary i wszystkie info mam w kajecie ale zostawiłem u babci. Po z tym kupiłem zwrotnicę dwudrożne specjalnie do nich.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby byla jasnosc: chodzi mi o oryginalne miejsca na glosniki owalne w dole tylnej klapy.
klape trza bedzie wygluszyc,maskownice zamontowac do tapicerki. najbardziej jednak boje sie o to czy teleskopy utrzymaja tak dociazona klape w gorze. wymienilem wprawdzie na wzmacniane lifto-o-matic wiec sa nowe ale glosniki troche waza....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza się to też zabrałem pod uwagę że dodatkowe głośniki swoje ważą. Boli mnie jedna sprawa tj brak fajnych maskownic same skondoniałe g... i wszystkie w jednakowym kolorze
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mnie to nie boli-te chore czerwone,niebieskie kosmiczne maskownice w formie piorunow,wytryskow i innych klow smoka mnie zwisaja kalafiorem. na allegro mozna kupic normalne ,ladne ,czarne, siatkowe ,klasyczne maskownice.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć.
W pierwszym po lewo (w podpisie) PTS-ie zachciało mi się uzyskać <elektroakustyczną nirwanę> i zachciało mi się w nim instalować zestawy głośnikowe. Przy jakiejś naprawie pod wygłuszeniem tylnej klapy zobaczyłem cud miejsce na niskotonowe głośniki (6x9). Miałem wtedy (jak i dziś) trójdrożne Infinity Kappa i takie miejsce było jak znalazł.
Odpowiadam na pytanie dotyczące ilości miejsca na głośniki - otwory są idealnie dopasowane do głośników 6x9, trzeba tylko wywiercić otwory na śruby lub wkręty mocujące. Trzeba bardzo precyzyjnie określić miejsce głośników na tapicerce/maskownicy tylnej klapy i dokładnie to wyciąć. Przykręcić maskownicę głośnika - najlepiej metalową - bo przez roztargnienie można wsadzicie coś w bagażniku <na osi> głośnika i warto aby przeżył taki kontakt...

To moim zdaniem jedyne plusy umieszczenia tam głośników o dość sporych rozmiarach...

A minusy?
Jest ich - moim zdaniem kilka i związane są z nakładem pracy i osiągniętymi wrażeniami niewspółmiernymi do wkładu tejże.
A więc:
- warto podciągnąć do tych głośników przewody prawdziwie głośnikowe i nie posiłkować się istniejącą instalacją z powodu przekroju przewodów oryginalnych i ewentualnych prądów płynących do tych nowych głośników, daj Boże z jakiegoś wzmacniacza. To może i nie jest dla wielu jakiś masakryczny kłopot, ale przeprowadzenie przewodów pomiędzy nadwoziem z tylną klapą, przez gumowy łącznik, bywa zajęciem wyczerpującym zwłaszcza nerwy;
- warto bardzo dobrze wytłumić tylna klapę, wszystko dobrze otulić dźwiękochłonnymi materiałami (zwłaszcza cięgła do zamków), nieco wytłumić i przymocować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz (choćby tablica rejestracyjna), bo <gra> wszystko od drgań i psuje efekt;
- masa całości uchylanej wraz z klapą dość znacznie się zwiększa i warto wozić drążek/kijek/rurkę do podpierania otwartej klapy. Latem bywa, że jak siłowniki względnie dobre, to jeszcze potrafi utrzymać ją w górze, ale zimą - kicha...
- doznania akustyczne. W zależności od tego jakie głośniki chcecie tam umieszczać, efekt może być średni lub całkiem słaby. Sorki, ale dobry - w znaczeniu oczekiwany - się u mnie nie pojawił, ale Wam życzę udanych prób. Jeśli - tak jak ja przed laty - wsadzicie tam głośnik niskotonowy z zestawu trójdrożnego, to troszkę działa jak subwoofer. Podkreślam - troszkę. Jest wooferem i schowany kilka metrów od pozostałych głośników zestawu, nieco gubią się niskie częstotliwości. Jeśli natomiast umieści się tam głośnik dwu- trzy-drożny w jednym koszu, to jako tylny zestaw wrażenia będą poprawne, ale niewspółmierne do wkładu pracy i kosztów. Jeszcze w przypadku braku ostatniego rzędu siedzeń i braku jakiegokolwiek bagażu - będzie jak Cię mogę. Ale to subiektywne, moje wrażenia, więc może jestem zbyt wybredny.

Jeśli mogę coś w temacie instalacji głośnika w tylnej klapie doradzić - to szczerze odradzam takie zabiegi.

Eksperymentowałem natomiast z przednimi drzwiami i osiągnąłem znacznie lepsze efekty montując tam głośniki owalne. Załączam fotki, aby nieco podpowiedzieć chcącym poprawić sobie audio.
Posiadam zestaw trójdrożny i poprzez zwrotnicę (schowana głęboko pod środkową konsolą), aktualnie mam w przednich drzwiach owe 6x9 głośniki niskotonowe

w miejscu oryginalnych przednich głośników w desce po bokach mam średniotonowe, a tweetery (głośniki wstęgowe - ultrawysokotonowe) na podszybiu.

Całość zasilana z Blaupunkta (z Audi TT)

bo moim zdaniem radioodbiorniki z niebieską kropką maja najlepsze naturalne basy. A ich cena na aukcjach jest śmiesznie niska. Powodem doboru konkretnego modelu radia, była możliwość sterowania zmieniarką. Teraz zamiast niej mam czytnik kart SD

dedykowany do tego radia i widzi ono kartę pamięci jak komplet płyt w zmieniarce.

Gwoli wyjaśnienia - jestem audiofilem z wysoko umieszczoną poprzeczką wymagań akustycznych, ale w tym samochodzie (a go od lat uwielbiam i nie traktuje jako samochód pokazowy na zawody audio) nie ma większego znaczenia czy nośnikiem jest płyta CD czy dobrze zripowany plikMP3, no i jest odporny na wibrację stąd karta SD.
Wzmocniłem to wszystko poprzez (umieszczonego pod siedzeniem pasażera) amerykańskiego "Oriona" ze średniej półki.

Dwa kanały na przód i wykorzystując zmostkowane dwa (tylne) jego wyjścia do delikatnego uwypuklenia niskich częstotliwości - przez 30cm subwoofer

Oczywiście wszystkie przewody głośnikowe <nowego> zestawu, jak i zasilanie wzmacniacza pociągnięte od nowa, właściwie dobranym okablowaniem.
Całość jest do osiągnięcia dobrego brzmienia wewnątrz, a nie dla nagłaśniania ulicy.
(bas na minus jeden i doskonale go słychać)

Mam, co chciałem, cieszę się uzyskanym efektem, a tylna klapa podnosi mi się nawet zimą Laughing ...
Pozdrawiam BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to dales mi do myslenia. cenne informacje. powiem szczerze,ze nie mam zbyt wielkich ambicji audiofilskich w tym aucie. po prostu nieco brakuje mi basu. zylem z tym jakos ,ale po zakupie grand ama jak slysze tam fabryczne audio i potem sie przesiadam do pontona to wole wylaczyc radio. dodam, ze w pontonie mam najwyzszy model delco i dodatkowo 4 tweetery z tekstylnymi kopulkami ktore nie skwiercza,a bardzo ladnie oddaja wysokie tony. w innych autach zawsze mielem blaupunkty bo bardzo podoba mi sie ich wywazone brzmienie i cieply bas.
wracjac do pontona-myslalem, ze jak glosniki beda rozmieszczone w rogach pomieszczenia(auta)i zaraz przy podlodze to zgodnie z zasadami akustyki uzyskam mily,nie przesterowany cieply bas. chcialem zastosowac glosniki jbl i to niekoniecznie wielodrozne-za sredniowysokotonowy mial robic zestaw oryginalny+tekstylna kopulka,ktore siedza w oryginalnych miejscach.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widziałem gdzieś, ale nie mam fotek, dwa rozwiązania podobnego problemu.
Oba pomysły korzystały z tylnych nadkoli jako skrzynek basowych.
NIe za bardzo mi się podobały, bo jedna miała głośniku zamiast tych półeczek skierowane do góry. Nie da się uniknąć brudu i kurzu, który po włączeniu audio się uaktywnia. Choć bas był dość przyjemny.
Drugi był troche bardziej przemyślany, bo głośniki umieszone były w przedniej-skośnej, pionowej części nadkola. Głośnik niestety wypadał dokładnie za siedzeniem drugiego rzędu i było go słabo słychać.
Można trudniejszą drogą.
To kupę roboty, ale aby osiągnąć przyzwoity bas i nie tracić cennego miejsca w PTSie, waro zbudowaś skrzynię od podstaw, np w kształcie nadkoli, czy choćby jednego z nich. Zastosować sklejkę, odpowiednio dopasować pojemność, zrobic jakieś otwory BasReflex itp. Ale i tak warto poświęcić trochę pracy i kasy na wygłuszenie Vana.
Co do mojej ścieżki, to praca jest nieodwracalna (poniekąd) bo jak sie wytnie otwory pod spore głośniki w bocznych plastikach drzwi, to coć tam już trzeba wstawić. A i odpowiednie dopasowanie to trochę kombinacji. Trzeba przed cięciem dokładnie wpasować głośnik w poszycie drzwi, nie hacząc o mechnizmy i inne przeszkody.
Ale sie udaje.
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o nadkolach tez myslalem bo tam masa niewykorzystanego miejsca i duzo materialu tlumiacego. problem tylko z ktorej strony zamontowac glosniki. gora odpada. moze do tylu? jak to beda same niskotonowe to kierunek nie pwienien miec duzego znaczenia.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy głośnikach niskotonowych, a szczególnie subwooferach, kierunek z którego pochodzi niski dźwięk ma drugorzędne znaczenie. Jeśli chcesz właśnie w nadkolach umieścić dwa głośniki niskotonowe (w każdym nadkolu po jednym), to warto to zrobić symetrycznie. Jeśli jeden większy głośnik, który będzie pełnił funkcje subwoofera, to jeden, ale wtedy warto policzyć objętość i ewentualnie średnicę otworu basreflex. W tym drugim przypadku ważne jest czy używasz trzeciego rzędu. No i trzeba pamiętać, aby taka skrzynia dawała dostęp do góry amortyzatora.
Sugeruje lewą stronę. Miejsca jest sporo, bo taka obudowa może być do wysokości szyby, nawet jak czasami używasz trzeciego rzędu nie powinno przeszkadzać.
Mnie dość często zdarza się zabierać wszystkie fotele, więc korzystam ze skrzyni na kablu, którą łatwo można wyjąć. Traci się tylko najniższe tony, ale zyskuje towarzystwo Very Happy .
Dziś, kiedy materiały do budowy i wytłumienia takiej skrzyni są niemal w każdym sklepie typu "majsterkowicz", tylko od zdolności wykonawcy zależy jak taki dodatek będzie się prezentował.

Ale szukając miejsca, odeszliśmy troszkę od rzeczy bardzo ważnej - elektryki. Samo radio "nie pociągnie" Ci ani dobrych głośników, ani tym bardzie Subbasu. Trzeba do tego dość dobry wzmacniacz, z "prawdziwymi" Watami, a nie dalekowschodni tysiącwatowy i nieduży na dodatek błyszczący piecyk...

To pozostawiam możliwościom finansowym i oczekiwaniom.
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 28, 2012 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzwiek jaki mam na radiu delco i oryginalnych glosnikach w grand amie w 100% zaspokaja moje potrzeby. w zwizku z powyzszym nie bede zanadto modyfikowal auta. byc moze skrzynia to jest rozwiazanie. chce jednak zamontowac cos na stale.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, czytam Wasza konwersacje z wielka przyjemnoscia!

Wciaz sie waham czy sprzedac wreszcie mojego Pontiaca czy go sobie zostawic jako drugie auto (oh, jak my kochamy nasze samochody Cool ).

Czytajac ten watek zastanawiam sie czy nie zostawic auta jako mobilnej salki odsluchowej.
Wreszcie nikt by mi nie trul glowy ze "za glosno" albo ze muzyka "nie taka" Rolling Eyes

Kontynuujcie, prosze, ten watek!
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytam ten watek juz po raz ktorys i uwazam ze montowanie glosnikow niskotonowych w nadkolach mija sie kompletnie z celem. gosnik basowy potrzebuje przestrzeni na odbicie dzwieku a mimo wszystko tam jest malo miejsca bo jest metalowe nadkole . czym wieksz powierzchnia membrny tym dzwiek jets lepszt a co za tym idzie ilosc powietrza ktore od ktorej ta membrana ma sie odbic. w tym nadkolu jest tego stosunkowo malo. poza tym trzeba zamontowc jakis wylot bo jak juz wam uda sie ja ruszyc przy pomocy jakiegos wzmacniacz to zacznie sie dusic. montowanie dwoch mniejszych glosnikow niskotonowych to lekka przesada.moim zdaniem wiekszosc czau spedzacie za kierownica wiec lepiej skoncentrowac sie na przodzie . dobre sredniotonowe i wysokotonowe na wysokosci uszu jak to mozliwe. jeden subwafer na tyle auta. no ale moze sie myle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ma-ja
*
*


Dołączył: Jul 02, 2012
Posty: 104
Skąd: Niemcy

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a- bardzo ciezko jest dobrze nagloscni vana. lepiej wypada to w autach mniejszych. dzwiek przedni czasami zaczyna sie grysc z tylem i jest problem. ale probujmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Sie 28, 2012 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Uważam że vana można bd. nagłośnić. Ja u siebie w Dodge Grand Caravan-ie, zmieniłem głośniki na podszybiu na Hertz (bdb wysokie tony). W tylnych boczkach na Alpine. Dodałem skrzynię i wzmacniacz Alpine ( bdb niskie tony). Zasilane radyjkiem Alpine gra to wszystko super. W przednich drzwiach, zostały fabryczne Infiniti, które muszę zmienić, bo nie dają rady. Podejrzewam, że gdybym przód zrobił na zwrotnicy + dobre okablowanie, to było by jeszcze lepiej. Nie nagłaśniając ulicy (choć można), cieszę się super dźwiękiem w środku auta. Very Happy Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Sie 28, 2012 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj,
masz trochę racji, bo samochód to nie sala koncertowa (choć moim zdaniem należy czynić próby, aby to zmienić Wink, ale
ma-ja napisał:
...dobre sredniotonowe i wysokotonowe na wysokosci uszu jak to mozliwe. jeden subwafer na tyle auta. no ale moze sie myle

...dźwięk się odbija (np od przedniej szyby) więc jest wrażenie głośników umieszczonych wyżej, a (jeśli częstotliwość subwoofera jest niska, to jego lokalizacja nie ma znaczenia - częstotliwości najniższe są trudne do zlokalizowania dla ucha...

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 30, 2012 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


Brzmi to juz znacznie lepiej niz orginaly.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group