www.asu.pl :: Zobacz temat - Caravan 3,3 2002r. - brak ABS, prędkościomierza, tempomatu.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Caravan 3,3 2002r. - brak ABS, prędkościomierza, tempomatu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 13:06    Temat postu: Caravan 3,3 2002r. - brak ABS, prędkościomierza, tempomatu. Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów.
Od wczoraj jestem właścicielem Dodga Caravana z 2002 roku z silnikiem 3,3 oraz instalacją gazową BRC.
Kupiłem to auto jako uszkodzone ponieważ nie działa ABS, prędkościomierz i licznik kilometrów oraz tempomat.
Właściciel twierdzi, że padła pompa ABS i to są tego konsekwencje.
Czy mogę prosić szanownych kolegów o pomoc w tej sprawie, bo nie mam pojęcia od czego mam zacząć?!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
Grzegorz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli był po dzwonie to na pewno należy zacząć od instalacji i przemierzeniu ciągłości przewodów.
Można także posiłkować się skanerem ,który może posiłkować nas przy diagnozie.

Trzeba sprawdzić czujniki czy są dobre na kołach.
Dobry elektryk sobie z tym poradzi.

Podaj błędy z licznika chyba ,że ci całkiem nic nie wyświetla.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę o informację jak można zczytać błędy z licznika?
Wyświetla stan licznika i tyle.
Ja nie mam o tym pojęcia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 16:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już wyświetliłem kody i pokazuje:
200.7 oraz 400.1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzegorzlas napisał:
Już wyświetliłem kody i pokazuje:
200.7 oraz 400.1


To są błędy komunikacji:

200.7 EATX MISMATCH - prawdopodobnie TCM byl wymieniony
400.1 IMPROPER POWER DOWN DETECTED - odlaczyles akumulator w nieodpowiedni sposob (nalezy zamknac pilotem samochod, odczekac ~1min)

Sprawdź jeszcze błędy przez kluczykowanie:

Kody błędów doczytujemy patrzac na wyswietlacz LCD licznika kilometrow (tablica zegarow)
- W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
- Kody błędów doczytujemy patrzac na pojawiajace sie kody PXXXX gdzie X -> 0-9
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamknięcie auta nic nie pomogło dalej są dwa te same błędy.
Kluczykowanie chyba nic nie pokazuje bo wyskakuje komunikat "dont".
Co to jest TCM?
Cały czas świecie kontrolka ABS.
Proszę o dalszą pomoc!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i oczywiście nie działa licznik, prędkościomierz oraz tempomat! Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Wto Cze 26, 2012 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakoś nie widzę chętnych do pomocy! Sad
Dzisiaj na stacji diagnostycznej stwierdziłem usterkę kolumny kierowniczej. Leje się płyn! Czy jest możliwe, że w tej okolicy płyn ze wspomagania mógł się dostać do elektroniki ABS i licznika prędkości dlatego nic nie wskazuje?
Jeżeli ktoś może mi pomóc to proszę pisać!
Auto jest super, ale chciałbym je naprawić!
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 27, 2012 1:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie dziw sie ze brak chetnych do pomocy.Aby nie "gdybac" nalezy dokladnie Fabrycznym skanerem ustalic rodzaj usterki.Wtedy dopiero mozna zaczac cos na odleglosc doradzac. Idea niestety! to jest auto Model 2002.Zabawa w domowe sposoby sie skonczyla! Arrow Arrow TCM jest to komputer skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Cze 27, 2012 13:27    Temat postu: pomoc Odpowiedz z cytatem

Poza tym w mamy mistrzostwa EURO 2012 (wszyscy oglądają mecze) Very Happy


A tak na serio to jeśli skrzynia działa prawidłowo to czujniki ISS i OSS obrotów możesz wykluczyć. Sygnał prędkości leci z czujnika OSS do komp. skrzyni (TCM). Następnie sygnał jest przesyłany do komp. silnika (a z tąd już magistralą po całym samochodzie) i jeśli tempomat nie działa to znaczy, że tu już jest problem. Sam tego nie naprawisz (małe szanse). Kontrolka ABS i prędkościomierza to mogą być dwie usterki nie związane z sobą.

W tym przypadku tylko dobry machanik z komputerem może pomóc....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 29, 2012 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NO DZIĘKI!
A jeżeli komputer skrzyni TCM był faktycznie wymieniany to potrzeba może jakiegoś resetu czy ustawienia kompa na nowo?
Skrzynia działa bez problemu, ale licznik kilometrów i prędkościomierz oraz tempomat nie działają! Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Cze 29, 2012 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po kluczykowaniu pojawiły się jednak błędy:
P1684
P0134
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 30, 2012 2:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P1684 - w ciagu ostatnich 50 startow byla odlaczana bateria. P0134 - brak odczytow albo nieaktywny O2 sensor bank 1, pierwsza sonda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 10:30    Temat postu: komp Odpowiedz z cytatem

Grzegorzlas napisał:
NO DZIĘKI!
A jeżeli komputer skrzyni TCM był faktycznie wymieniany to potrzeba może jakiegoś resetu czy ustawienia kompa na nowo?
Skrzynia działa bez problemu, ale licznik kilometrów i prędkościomierz oraz tempomat nie działają! Sad


Nie pamiętam jak w tym roczniku.... ale przeważnie przy wymianie komputera trzeba wklepać rozmiar opon. Bez tego licznik nie będzie działał....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wreszcie znalazłem gościa który miał odpowiedni komputer i połączył się przez złącze OBD2. Wyświetliły się błędy:
P0134 oraz P0500.
Dodatkowo po powtórnym sprawdzeniu kodów na liczniku pojawiły się nowe tj.:
100.3
100.4
100.5
Czekam na jakieś propozycje od czego mogę zacząć szukanie usterki i gdzie się one fizycznie znajdują w aucie.
A jak się wklepuje ten rozmiar opon?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 12:26    Temat postu: OBD Odpowiedz z cytatem

Kody które podałeś to są kody z komputera silnika. Musisz znaleźć mechanika który wejdzie w komputer skrzyni, a nie w komputer silnika. Kod p0500 oznacza, że komputer silnika nie widzi prędkości samochodu ale to za dużo nie mówi.

Koła programuje się komputerem diagnostycznym np. snap on wchodząc w komputer skrzyni i tam jest opcja pinion factor (nie w każdym roczniku).

Musisz znaleźć dobrego mechanika który się na tych autach zna. W Twoim przypadku może być uszkodzony TCM, PCM, może coś mieszać inny moduł na magistrali itd. Możliwości jest wiele.... Trzeba sprawdzić krok po kroku z komputerem diagn. i schematami w ręku.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pon Lip 02, 2012 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko gdzie ja znajdę takiego fachowca w okolicy?!
Na razie to wszyscy robią wielkie oczy jak podjeżdżam Caravanem!
Może ktoś zna dobrego fachowca w okolicy Poznania-Śremu-Leszna, który wie o czym Wy mówicie?!
Proszę o wszelkie informacje!
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lip 03, 2012 9:18    Temat postu: Hmmm Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam pojęcia ale na pewno któryś z chłopaków napisze gdzie serwisuje auto w tamtych okolicach.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Lip 04, 2012 4:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to czekam na jakieś namiary!
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Lip 11, 2012 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Czw Lip 12, 2012 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sluchaj moze to co powiem jest banalne i glupie ale....moze sie okazac pomocne. W swoim starym Caravanie(tyle ze to nie ta generacja) mialem podobna akcje i powod byl prosty nie stykalo zlacze do licznika trzeba bylo docisnac w odpowiedni sposob zlacze pod podszybiem. Tylko ze u mnie wtedy nie dzialalo na liczniku nic i swiecil sie ABS, a doszedlem do tego w prozaiczny sposob bo z wk#%$a przywalilem reka w deske i wszystko wrocilo do normy.
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Lip 18, 2012 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w jaki sposób można dostać się do deski rozdzielczej w moim Caravanie?
Może to i dobry pomysł. Jakieś złącze jest pod maską czy wewnątrz auta?
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lip 18, 2012 21:47    Temat postu: Kostka Odpowiedz z cytatem

W kostkę przy liczniku wątpię... wtedy tempomat powinien działać Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tempomatem to nie wiem jak nie mialem zegraow nie probowalem jezdzic na tempomacie.......mowie to byla tylko moja sugestia mialem taka blachostke u siebie i moze to cos pomoze
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. Dzięki tylko jak się dostać do złącza od deski rozdzielczej?
Co trzeba rozebrać?
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 12:17    Temat postu: licznik Odpowiedz z cytatem

Aby dostać się za licznik to ścigasz plastik dolny który jest na zatrzask, odkręcasz śruby od czarnego plastiku który jest w około licznika i poźniej już sam licznik który jest przykręcony na 4 śrubki.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki!
Rozebrałem deskę i licznik ale wszytko było ok.
Prędkościomierz nadal nie działa! Sad
Chyba muszę jeszcze wymienić czujnik wyjściowy na skrzyni, a później wejściowy i zobaczymy.
Znajomy mówił mi, że przyczyną może być też pompa ABS bo komputer szczytuje zarówno z czujników na skrzyni oraz ABS i dopiero wtedy pokazuje prędkość.
Szkoda, że nie można sprawdzić co konkretnie jest uszkodzone, bo takimi metodami to mogę wymienić połowę podzespołów i zbankrutuje! Sad
Gdyby jeszcze ktoś miał jakiś pomysł to proszę pisać!
Pozdrawiam!
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Caravan wylądował w końcu u elektryka i okazało się, że przyczyną nie działającego ABS był uszkodzony komputer sterujący ABS.
Niestety nie pomogło to w działaniu licznika prędkości i kilometrów oraz tempomatu.
Teraz podobno muszę jeszcze wymienić elektrozawory w skrzyni, które to są powodem tej usterki. Czy może ktoś ma jakieś informacje w tej sprawie? Będę wdzięczny za wszelka pomoc.
Pozdrawiam!
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 15:50    Temat postu: ABS Odpowiedz z cytatem

Zmień mechanika.... Jak elektrozawory (selenoid pack) mogą mieć wpływ na działanie licznika.... Laughing

Powtarzam mój post :
"Musisz znaleźć dobrego mechanika który się na tych autach zna. W Twoim przypadku może być uszkodzony TCM, PCM, może coś mieszać inny moduł na magistrali itd. Możliwości jest wiele.... Trzeba sprawdzić krok po kroku z komputerem diagn. i schematami w ręku."
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aktualnie po kluczykowaniu wyświetla następujące błędy:
P 1684
P 0500
To co mam zrobić i gdzie się udać w wielkopolsce, bo już sam nie wiem!
Proszę i jakieś dobre rady, może jeszcze coś można sprawdzić lub wymienić?
Pozdrawiam!
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0500,"Czujnik prędkości pojazdu - usterka"
oraz taki opis znalazłem

Błąd 1684 to błąd w sterowniku skrzyni biegów, który mówi o odłączeniu napięcia podtrzymującego i wykasowaniu pamięci adaptacyjnej modułu sterowania skrzynią. Po takim manewrze skrzynia przez pewien czas zachowuje się inaczej, lekko szarpie zanim nie nauczy się stopnia zużycia. Generalnie to śmieć bez wpływu na jazdę. Info tylko dla diagnosty. Pozdrawiam i proszę moda o naciśnięcie medyka o odpowiedź.

oraz odpowiedz z tego forum
Kod 1684 - info ze w ciągu ostatnich 50 startów była odłączana bateria.Także się nie martw,to wszystko głupstwo-nic poważnego
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Sro Sie 22, 2012 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę mi polecić dobrego mechanika, który ogarnie taka usterkę w wielkopolsce!!! To nie jest łatwa sprawa!
Pozdrawiam!
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Grzegorzlas
*
*


Dołączył: Jan 06, 2012
Posty: 79

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich ponownie!
Chciałbym powiedzieć, że problemem w moim aucie był częściowo uszkodzony sterownik skrzyni biegów. Podmieniłem go na inny i wszystko zaczęło działać! Laughing
Pozdrawiam!
_________________
Grzesiek
Chrysler T&C, 2011 r.
Pentastar 3.6V6 283 KM Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group