www.asu.pl :: Zobacz temat - Aku US czy standardowy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aku US czy standardowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sro Sie 15, 2012 21:10    Temat postu: Aku US czy standardowy Odpowiedz z cytatem

Witam,

na poczatek sie przywitam, bo to moj pierwszy post.

Nabylem Chevroleta Impale 2004 3400cc, od zawsze podobaly mi sie samochody amerykanskie i oto jestem Smile


Samochod ma peknieta szybe i wskazowki predkosciomierza i temperatury wskazuja co chca, poprzedni wlasciciel zaplaci za te naprawe, tu nie mam problemu. Podobno jak byl wymontowywany jakis dodatkowy alarm, to cos nie zostalo podlaczone, ale jeden z serwisow w warszawie wie co trzeba zrobic i to naprawia.

Jednakze mam wrazenie, ze akumulator jest dosc slaby, samochod stal pare miesiecy, zastanawialem sie nad wymiana i tu pytanie:

Kupowac aku z wkrecanymi klemami do samochodow US (tak od przodu), czy tez standardowe z anoda i katoda u gory - tak przynajmniej podpowiada Centra i konfigurator ze strony akumulatory.pl ?

Oczywiscie najpierw sprawdze napiecie i uplywnosc.

Dzieki za pomoc.
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sro Sie 15, 2012 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja we wszystkich swoich autach mam akumulatory centra i jest ok. Nie ma sensu przepłacać i ściągać akumulator US
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Sro Sie 15, 2012 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tylko zalezy od Ciebie, czy chcesz miec jak wyszlo z fabryki, czy z drobna przerobka - witam w gronie uzytkownikow impali Smile
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sro Sie 15, 2012 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za pomoc,

poki co moze byc "przerobiony" Smile

Robercie widze, ze masz podobny model Smile i z opisu widze, ze tez czesc czasu spedzasz w Belgii Smile

Dzieki
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sro Sie 15, 2012 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno szybkie pytanko, tak dla pewnosci:
jak zamontuje standardowy nie-US akumulator a mam do tej pory taki z wkrecanymi klemami, to czy klemy na kablach tez musze zmienic czy te obecne beda pasowaly?

Moze glupie, ale nie przygladalem sie jeszcze dokladnie tym przewodom Smile
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 1:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie musisz nic zmieniac.Kupisz dwie takie przejsciowki po $6 i po problemie! Sa w kazdym sklepie. Idea w miare mozliwosci nalezy zawsze zachowac oryginalne podlaczenia - nigdy nie wiadomo jaki aku bedziesz chcial miec w przyszlosci.

Uploaded with ImageShack.us http://www.autozone.com/autozone/accessories/Lynx-Side-terminal-adapters/_/N-25hn?itemIdentifier=95971&_requestid=4378936
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze tylko uwaga - chociaz na pewno to sprawdziles: zobacz, czy analogiczny nie-US akumulator Ci sie zmiesci w to miejsce.

W moim PTS jest glebokie i waskie miejsce na aku, chcac wlozyc akumulator europejski o parametrach fabrycznego trzeba mocno kombinowac.

Po "zajechaniu" paru zbyt malych Centr kupilem w koncu oryginalne AC Delco.

Dodatkowa zaleta wkrecanych w akumulator klem jest brak klopotow z utlenianiem sie polaczen.
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kuman napisał:
Jeszcze tylko uwaga - chociaz na pewno to sprawdziles: zobacz, czy analogiczny nie-US akumulator Ci sie zmiesci w to miejsce.

.
Sluszna uwaga. Sprawdz ponadto czy klemy nie beda za wysoko - aby zamykajac maske nie zrobic zwarcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za pomoc, wszystko zaraz bedzie sprawdzone, przede wszystkim jade dzisiaj na pomiar aku i uplywnosci - zobacze co z tego wyjdzie, sprawdzalem ceny i musze powiedziec, ze pomiedzy Centra a takim aku:
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-74ah-680a-dynac-wkrecane-klemy-p-305.html?osCsid=bfb193cb86b9dd93925185be47e679c2

roznica cenowa minimalna.

Zaraz wszystko pomierze i bede mial juz wszystko sprawdzone.

Dzieki pozdrawiam
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 14:32    Temat postu: Link Odpowiedz z cytatem

Jak się zmieści to go weź (różnica faktycznie nie jest duża)...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio tak długo szukałem akumulatora i porad, że mnie głowa od tego boli Smile jeśli nie ograniczają Cię fundusze, to polecam Optima Red - świetne akumulatory o rewelacyjnych parametrach, no i niezależnie od tego, jakie masz końcówki (klemy albo wkręcane USA), to nie ma problemu z montażem, bo w jednym aku zastosowano oba mocowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obawiam się, że do tego silnika prąd rozruchu w zimie będzie za mały.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nowy AKU Smile

Zegary zaczely dzialac, podjechalem do centrum akumulatorow w Jozefowie (http://www.centrumakumulatorow.pl/) i od reki dobralismy akumulator do mojej wersji koszt 465zl z zamontowaniem i pomierzeniem wszystkiego. (mozna placic karta Smile )
Klemy wkrecany i u gory, tak wiec uniwersalny - DEKA 578DT

Ale pojawil sie nowy problem, na ktory w ogole nie zwrocilem uwagi, skoro samochod jezdzi w Polsce ponad 6 lat i przechodzil przeglady - swiatla mam symetryczne z przodu i po wymianie AKU pozycje przednie swieca na pomaranczowo (poprzednio chyba bylo w kompie pozmieniane). Samochod strasznie mi sie podoba i chyba zajme sie ta przerobka, tylko znacie kogos w Wawie lub okolicach kto to fachowa i tano zrobi?

Dzieki
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@Qros

nawet rocznik ten sam i motor tez; ja mam lampy przerobione przod i tyl, ale tanio nie bylo okolo 2000zl jak dobrze pamietam. Gosc byl z okolic W-Wy, ale szukam i nie moge znalezc namiaru na niego. Co do Belgii to sie zgadza...tylko nie mow,ze Ty tez, bo ze druga impala to juz szok,hehe. Moja garazuje sie w Polsce i wyjezdza sobie od czasu do czasu...no, ale trasa do Belgii tez byla Smile
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@Robert_Belgia

Najblizszy wyjazd do Belgii mam w polowie wrzesnia i myslalem, ze juz Impala Smile

Moze kiedys spotkamy sie na szlaku Smile

Ja bywam w okolicach Antwerpii Smile
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mieszkam 30 km od Antwerpii, a raczej przed jak sie jedzie z Pl Smile
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@Robert_Belgia

Moje okolice to Sint-Niklaas -> Beveren -> Antwerpia Smile

szukalem wlasnie na ebay-u w US i sa jakies swiatla EUR za 80-110 $
Musze poczytac dokladniej i sie popytac by wtopy nie bylo Smile
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Czw Sie 16, 2012 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK,

dzieki wszystkim za pomoc, temat z akumulatorem zostal rozwiazany, co do swiatel to rozpoczne nowy watek.

Jeszcze raz dziekuje
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 6:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim skromnym zdaniem do Twojego auta powinien być akumulator DEKA 678MF lub DEKA 778MF.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 1:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie ,ze troszke za maly.Fabryczne zalecenia do tego auta to nie mniej niz 630 CCA .A ten co kupiles (DEKA 578DT) ma zaledwie 550cca . A wiec powinien byc przynajmniej 678MF. Idea Ale trudno sie dziwic - polscy fachowcy nie znaja okreslenia CCA = prad rozruchowy w zimowych warunkach..Czesto dobieraja baterie na podstawie ilosci amperogodzin a to czesto niewiele mowi o zdolnosci rozruchowej. Arrow uwaga - jest roznica w normie Usa i normach niemieckiej i miedzynarodowej - nieco inne warunki pomiaru .Ta sama liczba CCA w bateriach z usa(SAE) i niemieckich(DIN) nie odpowiada tej samej zdolnosci rozruchowej.Roznica w amperach wynosi 1.7 to znaczy ze akumulator niemiecki reklamowany jako DIN 1000A cca jest taki sam jak amerykanski SAE 580 A cca .Roznica dla normy IEC jest mniejsza i wynosi 1.5 .Natomiast norma Unijna EN i amerykanska SAE powinna byc jednakowa . >>><<<< Dla pocieszenia podpowiem,ze na takie zimy jakie sa w Antwerpii powinien od biedy wystarczyc. Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie Sie 19, 2012 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@MarkSeven

Dzieki za info, mam 3 lata gwarancji i jakby co moge wymienic. Sprawdze dokladnie oznaczenia, bo wydawalo mi sie ze porownywalem prad rozruchowy i w DEKA byl 660 a w starym 600, ale zaraz sprawdzam.

Ze strony DEKA:
http://www.dekabatteries.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=248:578-dt&Itemid=63

niby prad rozruchu 660A, jestem troszke zmieszany.

Dzieki
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 20, 2012 5:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny przyklad PNH - czyli Polskiej Nieuczciwosci Handlowej . Idea Istotnie,ten aku ma 660A ale CA (cranking Amps) co oznacza w temp.0 st.C . Natomiast CCA (Cold Cranking Amps) jest przy -32 stC i wynosi tylko 550. >><<Sprzedawca celowo ukryl dokladna specyfikacje piszac tylko ogolnie "Prad Rozruchu"co nic nie mowi bo nie wiadomo w jakiej temperaturze. Arrow oto katalog: http://www.midwestwheel.com/%5Cspecials%5Ccatalog0%5C03Deka%20Display%20Program130009312011.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qros
*
*


Dołączył: Aug 14, 2012
Posty: 24
Skąd: Otwock

PostWysłany: Pon Sie 20, 2012 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki,

juz zabieram sie za wymiane.

Jeszcze raz dziekuje
_________________
------------------------------
Pozdrawiam
Tomasz K.
Chevrolet Impala 3,4 V6 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group