www.asu.pl :: Zobacz temat - Tryb awaryjny skrzyni błąd P0700
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tryb awaryjny skrzyni błąd P0700

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 9:39    Temat postu: Tryb awaryjny skrzyni błąd P0700 Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam na imię Tomek jestem z okolic poznania.

Tresujemy z żoną dwa caravany z czego w jednym ( 3.3 3-biegowa) wczoraj skrzynia biegów odmówiła współpracy. Przejrzałem ogólnie forum i już wiem że p0700 to ogólny błąd elektroniki sterującej skrzynią czyli w zasadzie nie jest to uszkodzona skrzynia sama w sobie ... mam rację?

W tej chwili jest tylko 2ir , robiłem reset kilku minutowy potem dwu godzinny i na końcu cało nocny po którym błąd znikł ale zaraz po zrobieniu kilkuset metrów wywalił sie z powrotem przy czym skrzynia i tak nie pracowała.

Macie panowie jakieś pomysły?? Sad Sad

Jeszcze dwie sugestie :
-w aucie było myte podwozie w zeszłym tygodniu głównie właśnie z przodu ale delikatnie.
- zastanawiam się czy może to mieć coś spólnego z tempomatem bo usterkę zauważyłem po włączeniu tempomatu który nigdy nie był używany ale krótko po starcie więc nie mam 100% pewności czy usterki nie był wcześniej.
Proszę o pomoc i namiar na osoby mogące zczytać błędy skrzy w okolicach poznania lub kórnika.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ile wiem, to skrzynie 3-biegowe są sterowane hydraulicznie, a nie elektronicznie.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
O ile wiem, to skrzynie 3-biegowe są sterowane hydraulicznie, a nie elektronicznie.


Z tego co na tą chwilę wiem lub mi sie wydaje że wiem to mam skrzynię a604 , które występuje w wersji 3 i 4 biegowej. Poprawcie mnie jak się mylę.

Nie zmienia to faktu że nawet jak by byla kijem sterowana to i tak nie zmienia przełożeń Sad

Właśnie rozpinam wtyczki pompuje we wszystkie kontakt spray.
Dam znać jak skończę.

Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety bez efektu , dostałem sie do sterownika skrzyni ( z lewej strony przed nadkolem , pod błotnikiem ) który jest zewnętrznie makabrycznie skorodowany , skutek taki że ukręciły sie dwie śruby mocujące ale to akurat pikuś. Po otwarciu nie wygląda źle , zalany chyba fabrycznym kisielem.


Teraz mam pytanie czy w razie czego sterownik pasuje z modelu 95-00 lub wersji 3.8 ?

no i pytania w poprzednich postach nadal aktualne... niestety
Sad Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0700 to ogólny bład awari skrzyni,być może części elektronicznej jak i mechanicznej (ten kod wyśietlił mi się gdy w skrzyni ukręcił się wałek koła zabieraka overdrive, więc usterka mechaniczna skrzyni)

Skrzynia 4-biegowa to 41TE inaczej A604 łatwo ją poznać po elekrozaworach , grubej wiązce przewodów zakończonej dużą wtyczką, do nich wpiętej, przykręconej śrubką
Skrzynia 3biegowa 31TH ma cienką wiązkę idącą tylko do czujników skrzyni,nie ma elektrozaworów

Lewa strona auta to ta strona po której siedzi kierowca (oprócz wersji Angielskiej)

Pasowało by podać rok auta ,bo nie wiadomo do jakiego ma pasować czy<95 czy powyżej 2000roku.
Wiem że mój kolega zamieniał różne komp skrzyni w roczniku 95--2000 i skrzynia zmieniała biegi ,ale nie wiem czy były to kompy z 3,8 (takiego miał)czy też z 3,3.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem podpis z modelami i rocznikami ale nie wyskoczył , już podaję

Doodge GC 3.3 2001r w tym jest awaria ( skrzynia ma elektrozawory więc 4-biegi tym samy przepraszam za wcześniejszy błąd)
oraz Dodge GC 3.8 2001r ten śmiga bez awaryjnie od 3 lat

Tak lewa strona to tam gdzie siedzi kierowca i z tej pozycji uczono mnie orientować się.

Pytanie jeszcze taki czy można im zamienić sterowniki na próbę ?
W 3.8 mam skrzynię z autostick-iem czyli możliwość zmiany przełożeń manualnie hebelkiem na dźwigni przy kierownicy.

pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno co zauważyłem to przy zapinaniu D nie ma odgłosu terkotania elektrozaworów tylko od razu po zapięciu D jest szarpnięcie i mamy 2 bieg ( co do biegu że jest 2 wnioskuje po tym jak auto rusza i do jakiej prędkości jedzie )

Jestem zmęczony ale zmotywowany , w środę auto ma jechać do Chorwacji Confused Sad Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="TomS

Tak lewa strona to tam gdzie siedzi kierowca i z tej pozycji uczono mnie orientować się.

Pytanie jeszcze taki czy można im zamienić sterowniki na próbę ?
W 3.8 mam skrzynię z autostick-iem czyli możliwość zmiany przełożeń manualnie hebelkiem na dźwigni przy kierownicy.

pzdr[/quote]

W rocznikach 95-2000 sterownik skrzyni TCM jest z prawej strony w komorze silnika ,przykręcony do nadkola ,nie mogłem załapać czy chodzi ci o elektrozawory czy mylisz strony Very Happy stąd odpowiedz naprowadzająca Wink
Nie miałem za dużo do czynienia z autami po 2001 roku i nie spotkałem się z czymś co opisujesz jako autostick ,rozumiem że to coś jak tip-tronik w jeepach gdzie bieg można normalnie na D jak również sekwencyjnie (+)(-)
Jeśli są to różne skrzynie to na pewno nie zamieniaj sterowników
Tak jak napisałem kolega zamieniał sterowniki od takiej samej skrzyni ,tylko nie wiem czy były od 3,3 czy 3,8
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tip-tronic to trafniejsze określenie ale zastanowiłem się nad tym i jutro sprawdzę drugą skrzynie więc na razie pomińmy ten temat.

Dlaczego nie ruszają elektrozawory - przez tryb awaryjny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie jeszcze kilka kwestii:

1.Czy zrobienie resetu przez odłączenie aku musi wyciągnąć skrzynię z trybu awaryjnego? Jak długi to ma być reset?

2.Czy po zrobieniu resetu i zapięciu po raz pierwszy biegu powinny ruszyć elektrozawory choć na chwilę ?

3.Błąd nie pojawia sie przy kluczykowaniu po resecie ale wystarczy odpalić silnik na 5s i zgasić bez ruszania dżwigni skrzyni i już błąd powraca. ( to pytanie chyba odpowiada mi na dwa poprzednie.)

4.Czy taki objaw i usterkę mógł wywołać niewłaściwy olej? ( przyznam że nie wiem jaki jest bo auto miało zmieniony tuż przed zakupem go przeze mnie ale podobno był wlany TOP1 ATF DM-3 dostałem butelkę na dolewkę iparagon z usaolkusz. czy w tym przypadku wymiana oleju może pomóc ?)

pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 2:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TomS napisał:
Zastanawia mnie jeszcze kilka kwestii:

1.Czy zrobienie resetu przez odłączenie aku musi wyciągnąć skrzynię z trybu awaryjnego? Jak długi to ma być reset?

Nie ma mozliwosci zrobienia "resetu" poprzez odlaczanie aku. To kasuje tylko lampke i to na chwile. Arrow Musi nastapic calkowite wymazanie bledow z pamieci - ale to juz tylko profesjonalnym skanerem diagnostycznym DRB. Uwaga!!! Przed wymazaniem pamieci nalezy odczytac szczegolowe bledy - ktorych odczyt byl wczesniej niemozliwy. Idea Co do oleju - ten olej nie jest odpowiedni. Jest to universalny olej do automatow o specyfikacji bardziej dla aut z rynku azjatyckiego. Jak chcesz pojezdzic Chryslerem z 2001 roku to uzywaj TYLKO i wylacznie oleju o specyfikacji ATF+4 - wypisanej WIELKIMI LITERAMI z przodu butelki.Zadnego innego Exclamation http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc jest możliwe że ten olej jest przyczyną całego problemu Question

Wiem że robie sobie nadzieję ale może akurat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 12:05    Temat postu: Olej Odpowiedz z cytatem

TomS napisał:
Więc jest możliwe że ten olej jest przyczyną całego problemu Question

Wiem że robie sobie nadzieję ale może akurat...


Mało prawdopodobne....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tematem człapię się dalej.
Już wiem że to z olejem nie ma nic wspólnego.

Dziś w Swarzędzu k/Poznania zrobiony skan skrzyni i z tego co udało sie ustalić brak komunikacji między komputerem a selenoidami które są zapięte na drugim biegu i tak zostaje również po wykasowaniu błędów. Zalecenie panów z serwisu - przegląd instalacji w lewym nadkolu , co już wykonałem nie znajdując przewodów bez przejścia. Faktem jest że ktos już wymieniał kilka kabelków - są zrobione wstawki.

Obstawiam selenoidy - co wy na to Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W międzyczasie podmieniłem TCM z moim drugim autem co był ryzykowne bo w drugim Dodgu 3.8 mam skrzynie sekwencyjną ( ale też A604).

Tcm z obu aut miały taki sam duży symbol czyli 719AF ale różniły się dwoma lub trzema symbolami koło kodów kreskowych.

Po zamontowaniu sterownika z 3.3 do 3.8 auto śmiga jak należy , skrzynia chodzi bajeczka.

Więc wiem że sterownik z 3.3 jest sprawny i w drugą stronę już kombinował z wymontowywaniem sterownika z 3.8 żeby zamontować w felernym aucie - to by była chyba bez sensu już robota.

Jutro zrobię ostatnie co przychodzi mi do głowy czyli zamiana elektrozaworów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pilne pytanie czy mogę na próbę podłączyć elektrozawory do auta tylko do kostki nie montując ich do skrzyni żeby nie wyciągać tych które są zamontowane. Nie chcę uszkodzić uszczelki w sprawnej skrzyni.

Mam zamiar podłączyć elektrozawory które podejrzewam że są uszkodzone do sprawnego auta i uruchomić je tylko na chwilę żeby sprawdzić czy się odezwą.
Co wy na to????????????????? Bardzo pilne pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłączylem elektro zawory i cisza calkowita , nie odzywają się.

Jest tylko jedno pytanie czy elektrozawory posiadaja masę w kostce czy są umasowane ze skrzyni ? podejrzewam że w kostce.
Ma ktoś może schemat tego przyłącza ?

Tak czy inaczej zakupiony zestaw elektrozaworów i jutro po montażu dam znać co i jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 15:15    Temat postu: masa Odpowiedz z cytatem

Elektrozawory mają stały plus, a sterowane są masą z komputera. Moim zdaniem nowe elektrozawory załatwią sprawę.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TomS
*
*


Dołączył: Jul 29, 2012
Posty: 15

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

No teraz to jezd cymesik!!

Na poważnie.
Wymiana elektrozaworów załatwiła sprawę Very Happy

Koszt - 220zł używki z gwarancją.

Przy okazji przeprowadzona konserwacja lwiej cześci instalacji elektrycznej a co ważniejsze wzbogaciłem się w nowe doświadczenia.

Mam też nadzieję że opis problemu na forum ułatwi komuś sprawę w przypadku podobnej awarii i zaoszczędzi pieniędzy.
Trochę żal straconego czasu ale ważne że dało radę Twisted Evil Twisted Evil

Pozdrawiam dziękuję za pomoc i zainteresowanie no i temat uważam za zamknięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
hubal
*
*


Dołączył: Aug 05, 2012
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj jesteś ze Swarzędza? gdzie naprawiali autko na cmentarnej? pytam bo też jestem ze Swarzędza i mam pare problemów z moim voyagerem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group