www.asu.pl :: Zobacz temat - Brak hamulca Bębny tył
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak hamulca Bębny tył

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Wto Cze 19, 2012 20:34    Temat postu: Brak hamulca Bębny tył Odpowiedz z cytatem

Witam:)
I kolejny problem w dodgem:)
Pojechałem na przegląd i nie dostałem zgody na dalsze użytkowaniu pojazdu.. pierwszy raz w życiu taki wstyd. Okazuje się że nie miałem w ogóle tylnego hamulca, hamulec postojowy był jakiś tam ale nożnego wcale ręką dało się kręcić kołami.
Wymieniłem szczęki , oraz cylinderki bo z prawej jeden się nie wysuwał.
Pojechałem w ten sam dzień pewny że będzie ok.
Niestety okazało się że ręczny jak brzytwa a hamulec nożny troszkę coś zaczął łapać ale kicha dalej ... podbił przegląd ale teraz wiem że nie mam tylnych hamulców.
Z przodu wymieniłem klocki i tarcze miesiąc temu ale zaczęły mi ić i w dodatku co dwa dni mam czarne felgi, teraz wiem że bicie i syf z klocków to przez to że nie mam tylnych co robić???
Elastyczne mi nie puchną i są w miarę ładne nawet nie zmurszałe
Wymiary bębnów 1mm do minimum , ale czemu jest super postojowy a niema nożnego ???
Szukałem tematu i piszą coś o korektorze hamowania .
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Wto Cze 19, 2012 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyglada wlasnie na korektor hamowania.

ALE -mozesz miec po prostu korek w przewodach hamulcowych tylnych.Raz tak wlasnie mialem.Najpierw sprawdz przewody-musisz odkrecic jeden albo oba i sprawdzic,czy po nacisnieciu hamulca wyplywa plyn.Jak nie-wymien przewody albo-ryzykowne-z calej sily naciskaj nogami na hamulec,moze wypchasz korek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprościej sprawdzić przez odpowietrznik - odkręcasz, naciskasz i sprawdzasz czy płyn wylatuje z odpowiednią silą. Jeżeli będą jakieś wątpliwości to trzeba po kolei sprawdzać omijając kolejne elementy kierując się w kierunku pompy.
Najczęściej niestety problemem są jednak przewody elastyczne ( ale tu rzadko siadają obydwa równocześnie) lub korektor siły hamowania.
Elastyczne z zewnątrz mogą wyglądać na dobre, ale od wewnątrz mogą byś spuchnięte a to z kolei blokadę dla przepływu płynu.

Może po prostu masz zapowietrzony obwód tylnych hamulców ???
Piszesz o wymianie cylinderków - czy odpowietrzyłeś dokładnie obwód tylny ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodzę się z tobą jeśli chodzi o przepływ i ciśnienie jak odpowietrzałem po wymianie cylinderków to płyn leciał ale czy ma odpowiednie ciśnienie pod pracą.
Nie jestem też pewny co do korektora on ma niezależne lewe i prawe i też by oba siadły ???....
no nie wiem
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>teraz wiem że bicie i syf z klocków to przez to że nie mam tylnych co robić???

czarny pyl na felgach to skutek stosowania miekkich klockow (duzo grafitu, mniej zuzywaja tarcze ale pyla - taki juz ich urok...), bicie zas to sprawa albo wadliwych tarcz ale zle osadzonych na piascie - w kazdym razie przod to tulu ma sie nijak!!!

a ty wogole u siebie masz same bebny czy moze tarczobebny z tylu? jesli tarczo bebny to uklad recznego jest calkowicie osobnym ukladem i tez nie nalezy sie nim sugerowac przy naprawach hamulca tylnego hydraulicznego. jelsi masz hamulec tylko bebnowy to do jego poprawnego dzialania musi byc spelnione kilka rzeczy :
- nie moze byc rantu na bebnach - chodzi o rant wskazujacy na zuzycie bebna! (a jak jest to albo bebny do wymiany albo zeszlifuj ran chocby szlifierka- ale sam rant!!! i musisz go zeszlifowac/ztoczyc rowniez na wewnetrznej czesci!!!)
- po wymianie cylinderkow koniecznie dobrze odpowietrz
- sprawdz jak chodza linki recznego! nie moga byz zapieczone - musza chodzic lekko i plynnie! popusc regulacje recznego na 0 - zluzuj linki na ile sie da
- poskladaj wszystko do kupy
- teraz wyreguluj odleglosc szczek od bebnow!!! nawet jesli masz samoregulatory to i tak recznie je podciag do bebnow!!!! to bardzo wazne! dociag szczeki na tyle by czuc ze "delikatnie" ocieraja o beben, co jakis czas popukaj mlotkiem po bebnie po obwodzie celem ulozenia szczek i znow podciag! az do momentu kiedy pukanie nie bedzie luzowalo szczek a ty nadal bedziesz czul lekkie ocieranie...zrob po rowno na obus stronach
- teraz dopiero podciag linki recznego!!! podciag na tyle by nie blokowaly swobodnie obracajacego sie kola

ot cala filozofia z hamulcami - jesli mimo to nie bedzie noznego to mogl pasc faktycznie korektor - z tym ze jak masz abs to na 99% za korektor robi pompa abs i fizycznie korektora nie ma!
ale moze padla pompa hamulcowa - z tym ze znow na 99% masz uklad krzyzowy wiec jedno z kol tylnych i przeciwne przednie powinny miec hamulec a pozostale 2 nie - a u ciebie wynika ze tylko tylu nie ma...
mogly tez pasc przewody gumowe o czym pisza przedmowcy - i nei sueruj sie ich wygladem zewnetrznym!!! to poprostu cza sprawdzic ale najpierw przedewszytkim poprawna regulacja!!!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sqate napisał:
jak odpowietrzałem po wymianie cylinderków to płyn leciał

Lepiej sprawdż,czy przewody drożne.Może byc korek w końcówce przewodu,i z odpowietrznika będzie cieknąć,a hamulec nie zadziała.
I faktycznie pompa też mogła paść-sekcja od tylnych hamulców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

THX za podpowiedzi:)
Mam bębny i tylko bębny Wink
Pompa ABS tak jak mówisz sekcje krzyżowe więc odpada, oczywiście że rant zeszlifowałem mimo że był mały sprawdzałem też jak przylegają do bębna okładziny jest ok .
Nie rozumiem tylko tego ręcznego co może mieć regulacja ręcznego do rzeczy spuszczę linkę i wtedy założę i wyreguluje samo regulator heh Laughing
Jaki to ma związek....
korektor- też tak myślę jak ty ... piszą że jak go omijają to im koła blokuje-jak to możliwe skoro ma ABS niema znaczenia ABS działa i kół nie blokuje...
Jutro się za to biorę bo korektora za 500złniemam zamiaru na razie kupować. Odstawię dodga i tyle.
korektor raczej będzie miał za zadanie rozdzielać siłę przód- tył, siłę by tył brał pużniej i to tyle, jak go wyjmę będą brały jednakowo od razu przód i tył.
To tylko moje myślenie
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie tak jak mówisz, po wyjęciu korektora tył i przód będzie łapać z tą samą siłą.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie problem rozwiązany i bardzo mi się to podoba Laughing

Próbując odkręcić korektor jeden przewód nie chciał iść a bałem się że go urwę - browarek faja i pomysł ...
Odkręcięm z tyłu ledwo zauważalny korek po jednym na stronę okazało się że był tam tłoczek sprężynka i gumeczka pod sprężynkę...
Na oko wszystko ładne ,tłoczki ładne niebieskie Wink gumki miękkie wszystko ok bez żadnego syfu.
mimo to wyjąłem sprężynkę która dociskała tłoczek z jednego i drugiego,
Odpowietrzyłem układ i śmiga, hamowanie ładne płynne, nie nurkujący przód, pojechałem na drogę mało uczęszczaną i zacząłem szaleć aby zobaczyć czy faktycznie koła się blokują - dobra pogoda roztopiła asfalt i widziałem ślady ABS-u z 4 kół.
Tak jak myślałem normalnie ABS działa bo jak inaczej...Na koniec podjechałem na stacje diagnostyczną na rolki i jest ok wartość przy normalnym nacisku na pedał od 0 do 1,8 wciskając normalnie.Diagnosta powiedział że są ok Rolling Eyes
Tak więc z mojej strony wielkie BROWARKI dla Was i powodzonka Very Happy
Do następnego nowego problemu Very Happy
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sqate napisał:
browarek faja i pomysł ...


no... a podobno alkohol i papierosy szkodza ;/ Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group