www.asu.pl :: Zobacz temat - Tylne szyby uchylne
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylne szyby uchylne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Maj 24, 2012 5:57    Temat postu: Tylne szyby uchylne Odpowiedz z cytatem

Witam Smile
Jak w temacie chodzi o tylne uchylne szyby , mianowicie nie mają siły otwierać okien zamykają się prawie normalnie bo nie dociągają ale o otwarciu można zapomnieć.
Czyściłem silniczki, sprawdzałem napięcie na wtyczkach ok 12v, sprawdzałem styki na panelu sterowania.
W końcu podmieniłem silniczki i panel w kolegi działało na moich wszystko a u mnie dalej lipa... dodam że jak jest chłodno na zewnątrz to chodzą lepiej,okna chodzą również lekko nie mam pojęcia w czym jest szkopuł ,czy może jakaś masa jest do nic na wtyczce bo do silniczka idą dwa kable fazowe...
Okna przednie pracują normalnie
Proszę o jakąś poradę ewentualnie schemat instalacji


Ostatnio zmieniony przez sqate dnia Czw Maj 24, 2012 6:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Maj 24, 2012 6:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1.kable fazowe kolego to ty masz w sieci Niskiego Napięcia lub Wysokiego jednak te dwa pojecia to śą sieci najzwijmy to "energetyczne" o prądzie PRZEMIENNYM
2.w pojezdzie nie masz kabli tylko przewody w wiązkach różnicy nie bedę ci pisał

w aucie masz rownież niskie napiecie bo 12Volt ale o prądzie STAŁYM !!!! a więc o "plusie" "+" i minusie "-" a silniczek działa na zasadzie zmiany biegunowości na tych właśnie przewodach-bo przy napięciu stałym przez zmianę biegunowości następuje zmiana obrotów silniczka i jego pracy
a co do twojego przypadku to podejrzewam że masz gdzieś spadek napięcia na tych przewodach a moze to wynikać przez jakies przetarcie , zmurszałą izolację itp.....musisz szukać pokolei....
rozumiem że twoj silniczek działa u kolegi tak samo i wyłącznik???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Maj 24, 2012 6:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak wiem o prądzie stałym po prostu tak napisałem sorki:)
zmienna biegunowość oczywiście bo jak czyściłem je to sprawdzałem na akumulatorze , ale we wtyczce są trzy kable z czego jeden wychodzi z wiązki i jest podany na panel a dwa pozostałe idą do silniczka- L szyba to pin 1 i 5 a P to 3 i 7 zostaje grubszy przewód na 2 i 6 pinie.
Spadek napięcia miałem przed czyszczeniem silniczków ale dziwne by było że oby dwie szyby miały by przedarte przewody, mam też problem z wycieraczkami i zastanawiam się czy szyby mają też coś wspólnego z body kompem.
Tak moje silniczki i panel działają u niego normalnie w sumie lepiej jak jego które pewno też by trzeba przeczyścić na tulejce.A jego w moim nie jest bez zmian .

Pozdrawiam i THX za szybką odpowiedz i sprowadzenie do parteru;)

Ps w najbliższym czasie podam z aku 12v bezpośrednio na zamontowane silniczki z szybą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 24, 2012 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i bądź mądry i zgadnij o jakie auto chodzi Twisted Evil
strzelam Very Happy chrysler voyager Very Happy
opis usterki pasuje do takiej samej usterki jak i ja miałem w tylnej uchylnej szybie, żadne czary mary nie pomogły, po rozebraniu mechanizmu otwierania okazało się ze smaru koloru białego jest sporo a mimo to ślimak wykonany z białego tworzywa jest wytarty , kupiłem od klubowicza 2 takie mechanizmy jeden załozyłem i działa pięknie a drugi zostawiłem sobie tak na wszelki wypadek, bo i cena była dobra,nadmienię że poszczególne elementy owego silniczka w moim aucie z 2000 roku były wykonane z tworzywa, a te w zakupionym z auta z 97 roku są metalowe
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Maj 24, 2012 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
no i bądź mądry i zgadnij o jakie auto chodzi Twisted Evil
strzelam Very Happy chrysler voyager Very Happy
opis usterki pasuje do takiej samej usterki jak i ja miałem w tylnej uchylnej szybie, żadne czary mary nie pomogły, po rozebraniu mechanizmu otwierania okazało się ze smaru koloru białego jest sporo a mimo to ślimak wykonany z białego tworzywa jest wytarty , kupiłem od klubowicza 2 takie mechanizmy jeden załozyłem i działa pięknie a drugi zostawiłem sobie tak na wszelki wypadek, bo i cena była dobra,nadmienię że poszczególne elementy owego silniczka w moim aucie z 2000 roku były wykonane z tworzywa, a te w zakupionym z auta z 97 roku są metalowe


Ok rozumiem uzupełniłem dane w opisie;)
Słuchaj ja swoje też czyściłem z tzw smaru białego a raczej lepy i nie było poprawy ale skoro podmienione u kolegi działają a u mnie nie to raczej jest coś z moim jego silniczki bzukały aż miło ale w jego a w moim kicha:)
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Sob Maj 26, 2012 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to moim zdaniem (aczkolwiek mogę się mylic) masz walniętą elektrykę, jak sprawdzasz napięcie bez silniczka to masz 12v ale jak obciążona instalacja silniczkiem już nie daje rady. Najlepiej podłącz żarówkę na 12v w miejsce silniczka i wtedy sprawdz jakie jest napięcie. To jest tylko moje zdanie. Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Maj 26, 2012 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jaka masz pewnosc ze zarówka ma moc zblizona do silniczka???
dla pewnosci załóż jakis halogen tzn zarówke o mocy 55Wat np od przodu i zobaczysz czy przygasa zreszta ja osobiscie uwazam ze to zbędne bo spadek napiecia został wykazany przez voltomierz...a wiec czeka cie szukanie po kablach lub odpowiedz jakiegos kolegi czy aby tym wszystkim nie steruje jakis magiczny"pośredni" komp....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sob Maj 26, 2012 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Panowie za pomoc i sugestie.
Sądzę że nie nie ma żadnego kompa po drodze ale pomysł z żarówką jest ok , tak jak pisałem wcześniej były zaniki napięcia na wtyczce ale po wyczyszczeniu silniczków było ok acz kolwiek nie widzę związku bo silniczki odczepione podczas testów na wtyku i miernikiem..... w najgorszym wypadku pociągnę nowe kable od przełącznika jednak ciekawą mnie kable we wtyczce są po trzy na silniczek a do silniczka dochodzą tylko dwa przemienne.Ciekawe czy tam nie ma osobnych mas.
Tak czy siak napisze jak będę miał czas zaglądnąć do niego bo na razie mam tyle polerek i blacharek że nawet o swoim nie myślę
Pozdrawiam
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 19, 2012 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

dołączę się do tematu bo u mnie ten sam problem wcześniej myślałem że to wina aku i go wymieniłem ale nie pomogło --jak odepnę szyby od silniczka to jako tako ten mechanizm chodzi jednak po zapięciu szyb ani nie otwiera ani zamyka ?????? jedynie widać że tak na milimetr go ruszy..

sqate -opanowałeś już temat????? pozdro
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 6:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymontuj mechanizm i sprawdź go bezpośrednio przez podanie napięcia z akumulatora lub zasilacza o stałym napięciu.

Jeśli będą pracowały na zewnętrznym napięciu to winą może być po stronie komputera komfortu i zasilania wtyczek.
Natomiast gdy na zewnętrznym na pięciu nie będą reagowały lub tylko obracał się w jedną stronę to silniczek do wymiany.

Chętnie kupię jeden silniczek do tylnej uchylnej.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedzie troche offtopic: moze mi ktos wyslac zdjecie ,opowiedziec itp. jak rozwiazany jest ten mechanizm a przede wszystkim jakie to jest duze? chcialem zamontowac w pontonie bo to fajne rzecz.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to niewielkich rozmiarów przykręcone dwoma śrubkami fi 6mm.
Przełożenie na zewnątrz jest mimośrodowe bez jakiś dodatkowych czujników i styczników przy motoreduktorze.
Natomiast zasilanie jest na dwóch pinach ze zmiana polaryzacji biegunów napięcia.

Jak ktoś mi sprzeda sam silniczek bez mechanizmu to zrobię fotki dokładne.



Ostatnio byłem na złomie i były dwa pontony w kolorze błękitnym z silnika mi 2.3 a kolega mi powiedział ,że wieźli dwa Voyagery więc pojechałem na części.
Można pomylić Pontona z Voyagerem. Question
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jak sie nie ma oczu i lapek do macania to na sam wech mozna pomylic:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daro a ty masz z tyłu w ogóle szyby uchylne?
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak kazdy ponton moj ma z tylu 4 szyby uchylane.
nawet na awatarze jest zdjecie z uchylonymi Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to jest jakaś opcja to zrobić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miejsca mysle jest pod plastikiem duzo. w taka pogode jak teraz bardzo by sie przydalo. musze otwierac tylna klape i otchylac szybki, a potem to samo w druga strone. wystarczyly by 2 ostatnie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarascl napisał:
Witam

dołączę się do tematu bo u mnie ten sam problem wcześniej myślałem że to wina aku i go wymieniłem ale nie pomogło --jak odepnę szyby od silniczka to jako tako ten mechanizm chodzi jednak po zapięciu szyb ani nie otwiera ani zamyka ?????? jedynie widać że tak na milimetr go ruszy..

sqate -opanowałeś już temat????? pozdro



Niestety szukam
mam podejrzenie co do body kompa bo wycieraczki mam zwarte chodzą od razu po zapłonie i te szyby a to wszytko zbadałem jak mogłem i został mi tylko body...
Zrobiłem też patent wyjąłem te końcówki które są do szyby montowane z mechanizmu silnika te tuleje... nie wiem jak to opisać bez odczepiania już tapicerki i wyjmowania silnika( odczepiasz od szyby i wyjmujesz szarpnięciem tuleje ) i z czyściłem papierkiem 2000 na okrągło... oczywiście bez oringu i powiem ci że do połowy się otwierają puźniej brak siły ale jak ręcznie otworzę to zamykam ale bez dociągania też niema sił...
Teraz mam wszystko luźne i nasmarowane w ręku sam silniczek pracuje super trzymając kciukiem ciężko go zatrzymać ....
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mimo że klima sprawna to szybki tylne skoro są to powinny działać a nie działają. porobiłem kilka fotek zaraz je wrzucę ale najpierw chciałem opisać że u mnie chyba silniczki padły ale żeby 2 naraz wykręciłem je podpiąłem na kabelkach i pod akumulator . niestety tylko drgnęły, zero w nich mocy słabiutkie takie że ledwo ledwo same się kręcą a aku sprawny 1.5 roczny..... oglądając te mechanizmy chyba nie da się ich rozebrać i dostać do silniczka tak że chyba zostało kupno albo olać temat,,,, podpinam te fotki














pozdrawiam
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarascl da się rozebrać bo już je rozbierałem.
Wiertło 3 lub 3,5 mm nawiercasz tylko zgrzewy.
Później podważasz nożem tapeciarskim powoli pokrywę aby jej nie wyłamać.

Następnie nawiercasz otwory pod przygotowane wkręty elektrotechniczne mogą być np. radiowe lub sprzętu elektronicznego.

Jak wyjmiesz silniczek to wszystko musi ci luźno się kręcić.
Możesz faktycznie mieć ,że silniczek jest padnięty i kręci tylko w jedną stronę.
Mam tak u siebie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchaj one są do rozebrania !!!ja swoje rozebrałem zgrzewy weź rozlutuj lutownica i nożykiem podważaj nie bój się nic nie wyleci, masz tam silniczek z ślimakiem i 3 koła zębate porozbieraj wyczyść i te ośki co wchodzą do środka te co się obracają j.w pod szlifuj może się tylko przycierają, no musisz coś wykluczyć ,kupisz silniczki i może być kicha ja na szczęście miałem skąd podmienić i to wykluczyłem.
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za foty-naprawde sa male i sie powinny zmiescic. zapytam bo nie sprawdzalem-czy jak sa elektrycznie to recznie tez mozna otwierac?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:

Możesz faktycznie mieć ,że silniczek jest padnięty i kręci tylko w jedną stronę.
Mam tak u siebie.


Jak może się kręcić w jedną stronę przecież jest zmienna biegunowość jak w jedną się kręci to i w drugą musi .... a nie że silniczek padnięty- no nie kumam
W środku ośki jest ogranicznik który zatrzymuje silniczek.
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 20, 2012 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze. mialem tak zepsute silniczki szyb w grandzie: krecily sie tylko w jedna strne. wiem,nielogiczne ale mozliwe.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
zapytam bo nie sprawdzalem-czy jak sa elektrycznie to recznie tez mozna otwierac?


ja myślę że jak są zepsute to już wszystko można z nimi robić natomiast jak są sprawne to raczej ręcznie nie powinno się ich ruszać .

dzisiaj postaram się je rozebrać mogę porobić kilka fotek jak bebechy wyciągnę zobaczymy co tam przez te naście lat się nazbierało

sato--kręci mi się w dwie strony (tzn .chciałoby się kręcić , drga)

P.S sorki za głupie pytanie mogą być na silniku zimne luty ?????
może wystarczy kabelki prze-lutować
P.S silniczek i mechanizm to jedno ale jak sprawdzić te kable które wchodzą do silniczka, czy tam jest odpowiedni prąd, (proszę o szczegółowy opis)

pozdrawiam
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 7:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
może. miałem tak zepsute silniczki szyb w grandzie: kręciły się tylko w jedna stronę. wiem,nielogiczne ale możliwe.


Ja też się zaskoczyłem ,że takie niby proste ,ale i tak nie chciało się kręcić.

W jedną stronę się kręcił swobodnie a w drugą musiałem mu pomóc.
Po rozebraniu szczotko trzymacza obróciłem szczotko trzymacz aby były jak najmniejsze opory i działał ze dwa dni.

Dodatkowo silniczek jest przykręcany śrubką ,więc gdy obróciłem szczotko trzymacz to musiałem wiercić na nowo otwór ,ale tu jest spore ryzyko bo gdy wiór wpadnie do środka to zacznie blokować wirnik i cała procedura się powtarza.

Zimnych lutów nie będzie bo nie ma z czego.
Jeśli ci silnik drga to masz to samo co ja chyba, że jest duży opór na
ośkach ,ale wątpię bo obudowa w miarę hermetyczna.

Rozbierz i podłącz silnik bezpośrednio.
''Czasami dzieją się takie rzeczy ,że nawet największym filozofom się nie śniło''
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300


Ostatnio zmieniony przez sato dnia Czw Cze 21, 2012 7:35, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podlacz silniczki bezposrednio pod aku. jesli maja problemy to sa 3 wyjscia: 1.wyrobione szczotki/komutator. 2.zatarte lozyska. 3.m.innymi wskutek powyzszego przyjarane uzwojenie. szczotki mozna wymienic(najczesciej) komutator przetoczyc lub chociazby przeczyscic pap.sciernym. lozyska nasmarowac ,a uzwojenie. tez da sie przewinac tylko trza sprawdzic czy to ma sens.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy tak jak pisałem i po kolei:
po rozwierceniu nitów plastikowych ukazał się taki widoczek


następnie gdy zobaczyłem ten napis od razu wiedziałem z czym mam do czynienia i to nie były żarty

później zobaczyłem że nic nie jest przypieczone wręcz świeżo nasmarowane jakąś wazeliną

i ukazało się to to coś żółtego ja to nazwałem kondensator (przepraszam ale będę używał tego słowa bo jak wcześniej pisałem nie znam się na elektryce i elektonice)

jest to połączenie dwóch blaszek po których idzie zasilanie i między nimi idzie takie coś

tak te srebrne kółeczko myślałem że to jest jakiś magnesik ale nie wiem co to jest bez tego nie działało

tak to właśnie jest ten kondensatorek

po podłączeniu zasilania niby kręci niby nie brak ,mocy przy przyczymaniu palcem staje ślimak
jednak po podłączeniu bezpośrednio za tym kondensatorkiem
nie da się ślimaczka utrzymać siła niesamowita (auto by dźwigła)


opiszę to krótko efekt taki

szybka się otwiera zamyka wszystko super działa tylko się zastanawiam bo teściu mi powiedział (nie obrażać teścia) że ten niby kondensatorek to jest tak zwany wzbudzacz prądu ??????
a ja się martwię czy bez tego kondensatorka to się silniczki nie spalą
?????

pozdrawiam

P.S czekam na odpowiedzi bo jutro biorę się za drugi
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak się działo przed tą walka ale ją wygrałem
http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4

jeszcze raz pozdro
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarascl napisał:
tak się działo przed tą walka ale ją wygrałem
http://www.youtube.com/watch?v=25C8xGm-Pl4

jeszcze raz pozdro



Witam:)
Czyli opanowałeś temat???
Podpiłeś jeden pin za tzw kondensatorkiem i jest ok ???
Z kondensatorkiem zatrzymałeś palcem a omijając go nie zgadza się???Smile

Ja dziś też wygrałem bitwę z dogiem miałem problem z tylnymi hamulcami
Problem rowiązałem nie wydając ani złotówki:)
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 21, 2012 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Witam:)
Czyli opanowałeś temat???
Podpiłeś jeden pin za tzw kondensatorkiem i jest ok ???
Z kondensatorkiem zatrzymałeś palcem a omijając go nie zgadza się???Smile


odp.
tak opanowałem temat
tak jest ok
nie wiem jak ci to udowodnić ale tak właśnie jest

P.S z jakiego miasta jesteś???
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic nie musisz udowadniać Wink wierze ci i chcę mieć również w pełni sprawne okienka:D
Jestem z Olkusza
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opowiedzcie mi koledzy jak naprawiliscie te sielniczki. mam zamiar kupic takie na allegro i pewnie beda tez do naprawy albo po jakims czasie padna.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Pią Cze 22, 2012 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek jak u mnie to ominąłem te rezystorki, kondensatorki i podłączyłem kable bezpośrednio pod silniczki i wszystko działa oby dwie strony otwierają i zamykają .
jak kupisz te silniczki to chętnie podjade do Piekar -mam niedaleko to ci pomogę pomajsterkować Very Happy

sqate ---źle rozczytałem twoje pytanie ----ale dopóki mi to ktoś nie wytłumaczy to też będę ździwiony Laughing

pozdrawiam
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sqate
*
*


Dołączył: May 18, 2012
Posty: 77
Skąd: OLKUSZ

PostWysłany: Sob Cze 23, 2012 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastosowałem dziś twój patent i powiem że u mnie to nie działa ,wyciąłem całkiem ten oporniczek bo po daniu zasilania za nim było bez różnicy... ale i po jego usunięciu nic się nie zmieniło...
_________________
Sqadan- Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD, 09' .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group