www.asu.pl :: Zobacz temat - Zamiana 3.0 na inny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamiana 3.0 na inny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 14:23    Temat postu: Zamiana 3.0 na inny Odpowiedz z cytatem

Zaczęła pukać panewka korbowodowa silnik 3.0 przebieg ok. 400 tys km.
Zastanawiam się czy robić szlif, czy może udałoby się włożyć 3.3 albo 3.6 ,ale nie wiem czy to dużo do przeróbki i który najlepiej by pasował ?
Co trzeba by jeszcze wymienić ? mam na myśli komputer ,immobiliser ,wydech itd ?
Może ktoś robił już coś takiego to prosiłbym o podpowiedz .
Dodge Caravan 1997 3.0 skrzynia 3 biegowa.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 14:44    Temat postu: przekładka Odpowiedz z cytatem

Nie opłaca się przekładka. Aby założyć 3.3/3.8 to musisz też zmienić skrzynię, komputer, instalację itd. Lepiej zrób panewki i sprzedaj lub sprzedaj jako uszkodzony i kup wtedy 3.3/3.8.

O silniku 3.6L Pentastar nawet nie myśl.... Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprzednio miałem przy takim samym silniku w Voyagerze , skrzynię A604 , więc moja skrzynia (rozstaw śrub) powinna pasowa do silnika 3.3 , bo w większości Voyagerów jest montowana A604 i nie potrzebny byłby komputer skrzyni. Tak myślę. A co do reszty to nie wiem.
======================================
A tak przy okazji (tylko nie wyzywać od druciarzy) ,jak sprawdzić ,która to panewka puka ? Może można by spróbować podłożyć coś pod panewkę. Może ktoś zna ten patent ? Jakiej blaszki użyć ? Od puszki po piwie wydaje się być za gruba. Jaką grubość ma blacha puszki piwa , a jaka jest różnica między panewką nominalną a 1 szlifem ? Może spróbować włożyć panewki na 1 szlif ?????
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 18:14    Temat postu: panewka Odpowiedz z cytatem

A604 z 3.3 nie będzie pasować do 3.0 i tak samo do 2.4 nie będzie pasować np. do stratusa 2.5L. Skrzynie mają inne flansze.

Co do puszki i podkładanie pod panewkę to nie będę się wypowiadał Very Happy

1 szlif ma 0.25, 2 0.50, 3 0.75.

Jak stuka korba to kup nominał i na jakiś czas wytrzyma (krótki czas jeśli zrobiło się na wale jajko)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Jak stuka korba to kup nomina³ i na jaki¶ czas wytrzyma (krótki czas je¶li zrobi³o siê na wale jajko)

asu to nie do konca tak jest...jak stuka korba to czym predzej przestan jedzic autem, zrzuc miske, odkrec stopy od korb i pomierz wal! jesli wal nie bedzie jeszcze zatarty to poprostu pomierz jego srednice i kup pasujace panewki (koszt ok.150-200zl) i poskladaj i jesli wszystko dobrze zrobisz to na nastepne 400kkm wystarczy! wazne by wal nie mial sladow zatarc.
panewki sa miekkie w porownaniu do walu i to one pierwsze sie koncza - nie wolno tylko doprowadzic do zatarcia bo wtedy to moze byc juz kaplica - zarowno z walem jak i krobowodem ;/
PS. panewki i tak kupje sie w kpl tak ze malo cie to powinno interesowac ktora stuka bo i tak wymienic cza kpl Smile a jak juz chcesz wiedziec ktora ci stuka to wystarczy odpalic silnik i osluchac drewnianym kolkiem - zlokalizujesz bez problemu (tylko trzeba drugiej osoby bo panewki najabrdziej stukaja przy schodzeniu z obrotow w okolicy 3-2kobr)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Cze 13, 2012 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam mikrometru ,więc nie pomierzyłem ,ale kupiłem drugie panewki nominalne i jest lepiej , ale zaczyna lekko stukać na bardzo gorącym silniku.
Zastanawiam się nad kupnem silnika z modelu poprzedniego. Tam jest ten sam silnik , tylko inny aparat zapłonowy i nie ma czujnika położenia wału i wałka rozrządu , ale myślę ,że mógłbym przełożyć od swojego auta. Tym bardziej ,że czujnik położenia wału jest w skrzyni biegów (3 biegi ),a czujnik wałka w aparacie zapłonowym. Tylko czy mój aparat ma takie same wejście do otworu w silniku . Czy dobrze myślę ?
Czy da się wyjąć wał korbowy bez wyciągania silnika ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group