www.asu.pl :: Zobacz temat - charakterystyka pracy automatu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

charakterystyka pracy automatu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 21:51    Temat postu: charakterystyka pracy automatu Odpowiedz z cytatem

dopiero miesiąc używam automatu
wiem tyle ze to jest zupełnie inna szkoła niż manual
przede wszystkim mam wrażenie że na pierwszym biegu
(powiedzmy po poziomej drodze) automat rozpędza samochód
dłużej niz to sie robi na manualu .w manualu 1 słuzy do wprowadzenia w ruch 2 do rozbujania.autonat rozpędza na 1 reszta biegów zmienia się szybko.tak?
zdaza mi sie ze przy mocniejszym depnięciu z postoju
trzyma 1 do 4000 obrotów-
proponuje rozwinąc temat -amerykanów uczą na kursach jak
traktowac skrzynie -
u nich po miescie jezdzi sie 50km/h
na autostradzie max 120
mysle ze do tych parametrów optymalizuje sie budowę skrzyń.
zapraszm do dyskusji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 22:02    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Witaj! Generalnie wszystko zalezy od tego jak depiesz po gazie. Jezeli depniesz na full, to na 2 bieg moze zmienic przy 5500 do 6000 obr./min,
jezeli zas delikatnie, to nawet przy 1500 do 2000, a 60 kmh bedziesz jechal 1600 obr/na min na 4 biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat skrzyni i zmiany biegow byl poruszany jusz na forum gdzies jest w tym lub innym dziale ale wrocimy do tego a mianowicie najlepiej w amerykancach nie miec ciezkiej nogi bo sluzy to zywotnosci a i rowniez mniejszemu spalaniu ja po miescie jezdze na 3 a na trasie dopiero na D a to dlatego ze na 3 sprzeglo jednokierunkowe jest zablokowane na stale i powoduje hamowanie silnikiem po puszczeniu gazu a co za tym idzie mniejsze zuzywanie sie poszczegolnych elementow pracujacych na poslizgu no i w momencie ruszenia gwaltownego skrzynia mniej dostaje po tylku w zasadzie nie przekraczam zakresu obrotow ponad 2500 w miescie bo nie ma po co i tak drogi sa w takim stanie ze nie ma co sie spieszyc bo sie nie da poprostu wystrczy ze kazdy bedzie jechal z stala predkoscia 50-60km/h po miescie i nie a korkow ale niestety jezdza jak wariaci co niektorzy a potem i ak stoja na swiatlach a ty za nimi Smile no i pamietajmy ze auto z silnikiem w ukladzie V ma bardzo nisko moment obrotowy maksymalny a nie jest malutki i raptowne deptanie doprowadza do szybszych zniszczen ukladu napedowego Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cieszy podjecie tematu
napisałes jacerek ,że po mieście jezdzisz na 3
to znaczy ze masz osobno 1,2 i 3
czy chodzi o wylączenie OD?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarecek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popieram ...mozna zobaczyc jakie parametry przyspieszania ...apropo lekkiej -ciezkiej nogi..ma tempomat ...wtedy to komputer decyduje o predkosci i przyspieszeniach ....to zdajsie optymalne warunki pracy naszego silnika i skrzyni...czy sie myle....tez w miescie nie przekraczam ....2500..no 3000 ...bo po co i nie mam wiekrzych kłopotów... z ,,napedem,,
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tutaj jest kilka wypowiedzi kolegow z tego forum co do techniki jazy i dzialania automatu. jesli poczytasz posty to znajdziesz naprawde wiele cennych rad i przepisow na to jak czerpac satysfakcje z jazdy automatem i jak zachowac go w dobrej kondycji:)

Sam mam automata od niedawna ale myślę że jazda na D w normalnych warunkach niczemu nie wadzi. Normalne górki góerczki i inne wzniesienia nie będą miałly żadnego wpływu. No chyba ze wybieramy się na prawde w góry z serpentunami i ostrymi podjazdami wtedy 2 czy 3 są wskazane a z przyczepą nawet jedynka.
Trudno tu podawać ze pochył 30% to 2.
Ja będac w tym roku na urlopie w górach używałem 2 (może dwa razy) i 3. Na wyczucie oceniałem na jakim biegu jechać tak aby autko bez wysiłku pokonywało wzniesienia. W sumie to nawet frajda jadąc pod ostre wzniesienie widzisz jak tam gość piłuje swoje auto na maxa a ty z zapasem mocy bez wysiłku mkniesz pod górke.
Mająz zablokowaną skrzynie na 3 i tak po kolei używasz 1-2-3.
Chodzi o to aby pod ostry podjazd nie jechać na 4 przy 1200 obrotach
wtedy 3 /2200 czy 2500 obrotów i wio pod góre.

nie stresuj sie:) jezdzi sie na "D" a inne rzeczy to ostatecznosc. np w gorach zmianiam na "2" wtedy kiedy jest dlugi podjazd i skrzynia sama mi zmienia czesto biegi czyli jede na pograniczu biegu. nie jezdzilem z przyczepa czy ekstremalnie obciazony wiec innych nie uzywam. "1" tylko podczas wyjezdzania z blota,sniegu i w innych sytuacjach kiedy kola buksuja. mozna tez tych biegow uzywac podczas zjazdow aby nie spalic hamulcow ale...moze wtedy spolonie skrzynia:P dawniej stojac pod swiatlami dawalem na "N" zeby sie silnik i skrzynia nie "meczyly" ale ktos mi powiedzial,ze bardziej szkodzi przelaczanie niz stanie 2 minuty na "D" wiec i tego zaniechalem...

nie powinno sie mieszac wajcha w czasie jazdy! moj znajomy tak"sportowo" jezdzi mercem 124 ciekawe ile ta skrzynka to zniesie.do redukcji sluzy kickdown.jesli nie dziala to go mozna wyregulowac(linka a czesciej ciegno i srubka)moim zdaniem jedynie zwalniejac mozemy (np przed zjazdem lub stromym podjazdem) przelaczyc na 2 lub 1 ale i tu bywam ostrozny.powiedz wujkowi,ze to nie tiptronic a tymbardziej juz nie manual i bron boze nie cwicz tego na swoim aucie!!!(taty czyli:P)

Ja powiem tylko tyle : Wystarczy jedna mala kulka wlozona nie w to miejsce lub zaworek wsadzony odwrotnie lub niewlozona malutka sprezynka i juz ze skrzynia beda problemy Nie jest to latwe

Co do wplywu na skrzynie to nigdy nie testowalismy skrzyni pod tym katem . Ale przy konkretnym ustawieniu dzwigni sa konkretne ustawienia zaworow, elektrozaworow itp. Plyta daje cisnienia w odpowiednie kanaly. Nagle przy "regukcji" z D na np. 3 sa calkiem nne ustawienia zaworow ( gdzies nagle odcina doplyw oleju a predkosc auta wynosi np. 60 km/h. Moze byc tak ze zanim zaloczy bieg "3" ( pozmieniaja sie te ustawienia ) to inny bieg bedzie przez moment bez oleju pracowal. Moze nie jest to jakies duze zluzywanie skrzyni ale po dluzszym czasie moga wystapic problemy. Nigdy nie przestudiowalem pracu poszczegolnych plyt sterowniczych ( co najpierw, co pozniej itp.) ale moim zdaniem lepiej nie ryzykowac.

Olej DEXRON III co 30 tys km wraz z filtrem co do przegrzewania to zalezy czy masz chlodniczke i ciezka noge jezeli nie masz chlodniczki a duzo bedziesz jezdzil to polecam zalozyc w jakims warsztacie i klopot z glowy skrzynie nie nadaja sie do szalenstwa trzeba raczej jezdzic delikatnie aby nacieszyc sie nią dlugo ja mam 200000 tys km i zadnego klopotu ze skrzynia chodzi jak bajka a i olej czysciutki jak soczek z malin ale jezdze nim delikatnie Pozdr

moim zdaniem po zakupie auta powinno sie wymienic wszystkie materialy eksploatacyjne jakie sie da( i uwzglednic to w kosztach zakupu:) ) gdyz nie wiemy kiedy i co wymienial poprzedni wlaciciel. jesli chodzi o olej w skrzymi to slyszalem o zoltym i czerwonym tylko ale moze tez jest zielony. w kazdym razie trza sprawdzic jaki olej jest zalecany przez producenta i na takim jezdzic.nie zawsze lepszy jakosciowo olej zrobi dobrze skrzyni (analogicznie jak w silniku) jesli konstuowano skrzynie na wspolprace z olejem o konkretnych parametrach to ich zanizenie lub podwyzszenie spowoduje inna ,niz zamierzona ,prace skrzyni co moze zaskutkowac jej awaria! reasumujac-wylej to co jest,kup fitr,uszczelke olej jaki fabryka kazala bo szkoda skorpiona:)

OverDrive ( OD, nadbieg ). Jest to dodatkowy bieg ( dziala na troche innej zasadzie niz normalne biegi ). Wlacza sie go jadac w trase. Wlacza sie on przy okolo 90 km/h ( spokojna jazda ). Dzieki OD obroty spadaja o okolo 500 obr/min co pozwala nam zaoszczedzic cenne paliwo . Mozesz jezdzic caly czas na wlaczonym OD i tez nic sie nie stanie. Teraz juz skrzynie nie maja podzialu na D i OD. Teraz juz jest tylko OD.

Redukcja biegu to tzw kickdown. "Uruchamia" sie po dosc mocnym wcisnieciu gazu.

witam
tłumacząc temat z książki serwisowej i dokładając praktykę w czasie eksploatacji pozwolę sobie na mały wykład
(kontrolka jest zapalona) taki układ ma ułatwić bardziej zsynchronizowane , płynne i mocniejsze przełączanie biegów w momencie jazdy w warunkach miejskich gdzie potrzebna jest większa moc na krótkich odcinkach przy mniejszej prędkości przy jeżdzie pod wzniesienia i na zakrętach o większym kącie i większej ilości zakrętów w momęcie zjazdu ze wzniesień ... ma to usprawnić płynność i zmniejszyć nagłe zrywne hamowanie silnikiem ... w innych przypadkach jak jazda po terenie nieutwardzonym (polu) lub pod bardzo strome wzniesienia należy dźwignie przełączyć na pozycje - 1 , lub -2 , i tu rozszyfrowałem że wskazane jest ruszanie z tych pozycji w razie jazdy po w/w drogach ...
A KIEDY DROGA piękna nie problemowa no to kontrolka wyłączona noga na gaz i pełny luzik przy dobrej muzyce

Jak chronić skrzynie przed uszkodzeniem?
Skrzynia automatyczna jest bardzo skomplikowanym i delikatnym urządzeniem. Może być łatwo zniszczona nawet po dodaniu niewielkiej ilości niewłaściwego płynu. Jest tu kilka rad mogących uchronić skrzynie przed zniszczeniem:
-Zawsze sprawdzaj miejsce gdzie parkowałeś. Jeśli odkryjesz jakiś wyciek- napraw go nim powstanie poważny problem.
-Nigdy nie przełączaj na R lub P, jeśli samochód całkowicie się nie zatrzyma
-Regularnie sprawdzaj poziom płynu w skrzyni
-Wymieniaj płyn zgodnie z zaleceniami instrukcji
--Upewnij się, że płyn jest zgodny ze specyfikacja producenta. Skrzynie Chrysler są bardzo wrażliwe na właściwy typ płynu. Niewłaściwy płyn może zniszczyć skrzynie.
Tu następuje reklama serwisów autoryzowanych, której złośliwie nie przetłumaczę
-Jeśli jeździsz często szybciej niż 120 km/h (70mph) to skracasz życie skrzyni
-Nigdy depcz pedału gazu, gdy jedno koło jest w uślizgu( np. w śniegu, błocie) gdyż grozi to przegrzaniem skrzyni, co bywa częstą przyczyna jej uszkodzenia.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest wywód prawidłowy. Nic didać nic ująć. A i tak poczytaj inne posty. Wiele ciekawych inforacji.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz & Opel omega 2,0 gaz(automaty)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dużo materiału do przyswojenia, ale miło bedzie jak ktos cos dida
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 9:41    Temat postu: odpowiedz Odpowiedz z cytatem

Tylko co jeszcze tu mozna dodac po wywodzie esderka ?? Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbir46 napisał:
...apropo lekkiej -ciezkiej nogi..ma tempomat ...wtedy to komputer decyduje o predkosci i przyspieszeniach ....to zdajsie optymalne warunki pracy naszego silnika i skrzyni...czy sie myle....,,

Hmmm, skłaniałbym się do sugestii, że tempomat jest fajny ale do utrzymania stałej prędkości na np. autostradzie, wtedy nie tylko nie trzeba męczyć nogi ale i zużycie paliwa jest ok, ale jazda na tempomacie pod góre albo w mieście... tu już nie ryzykowałbym stwierdzenia że auto (czyli tempomat) dobierze nam optymalne warunki jazdy. Zresztą jest sens używania tempomatu w mieście...?
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie vlad...spotkalem tu sie gdzies z wypowiedzia,ze warto jezdzic na tempomacie ciagle a zwlaszcza w miescie. pozwole nie zgodzic sie z tym pogladem bo
-tempomat dziala od okreslonej predkosci(wyzszej niz ta jaka poruszamy sie w miescie
-jego dzialanie przerywa hamowanie
- w niewielkim stopniu (bardzo niewielkim) przyczynia sie do -uwaga- podwyzszenia zuzycia paliwa.

na poparcie moich tez powiem,ze tempomat utrzymuje stale pewne otwarcie przepustnicy kiedy to wprawny kierowca moze zamknac ja kiedy nie jest to potrzebne. podcisnienie to tez jakas energia ktora nie bierze sie z kosmosu. tempomat jest swietnym wynalazkiem kiedy to wjezdzamy na highway i nastepny zjazd jest 200 mil dalej. zwlaszcza w polskich relaiach jest on mocno nieprzydatny. pokonuje dziennie 2 razy ok 20 kilometowy odcinek drogi na ktoreym mozna by uzyc tempomatu ale "manualisci" lubia tzw jazde dynamiczna i mimo,ze ograniczenie jest do 90 km/h to raz jada 160 a raz 50 (ten sam samochod. wynika to z wielu czynnikow. miedezy innymi z charakterystyki manualnej skrzyni i przywyczajen kierowcow. ja tam wciskam delikatnie gaz do uzyskania powiedzmy 80 km/h i kiedy licznik pokazuje ta wartosc puszaczam(calkowicie lub czesciowo). po spadku predkosci znow lekko dodaje gazu az auto jedzie z wyrownana predkoscia. manuale z kolei jada nerwowo i w zdecydowanie roznym tempie-raz jestem wyprzedzany ,innym razm zmuszony do hamowania ( na tym samym,dlugim i plaskim odcinku)
nie zebym tam byl jakis zlosliwy ale jada autem odzwierciedla poniekad charakter kierowcy....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja uwazam ze tempomat jest najleprzym sprawdzianem jakie osiagi ,,przyspieszenie,,,ma nasz samochód bezpieczny dla automatycznej skrzyni ...i po wielokrotnym wyprubowaniu ..,,przyspieszen,, tempomatewm...wiem jak mam jezdzic ....wlasnie w miescie gdzie czesto trzeba ruszac hamowac i tak w kółko i nie srubowac obrotów....itp...itd...staram sie nie przekraczac parametrów wymyslonych przez producenta....a mówimy tu o parametrach pracy..ASB..(oczywiscie jezdzac bez tempomatu)
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam wciskam delikatnie gaz do uzyskania powiedzmy 80 km/h i kiedy licznik pokazuje ta wartosc puszaczam(calkowicie lub czesciowo). po spadku predkosci znow lekko dodaje gazu az auto jedzie z wyrownana predkoscia.


To tak cały czas kiedy jedziesz w trase pedałujesz tym gazem?
A nie lepiej delikatnie rozpędzić samochód do żądanej predkośći i na tyle ująć gazu żeby silnik utrzymywał tą prędkość? Ja to gaz całkowicie ujmuje jak się zbliżam do kogoś i widzę że nie będe go mógł wyprzedić lub będe musiał się zatrzymać.
Mnie jeżdząć amerykańskim automatem w Polsce denerwuje jedynie brak możliwość zwolnienia silnikiem. Czasam jedzie się w kolumnie samochodów i wiadomo rasz sybciej raz wolniej i kiedy kierowca jadący z przodu zdejmie noge z gazu jego samochód zaczyna zwalniać a my musimy hamować hamulcem bo się zaczniemy do niego zbliżać.
W Jettie jest taka skrzynia że silnik hamuje po odjęciu gazu jak w normalnym manualu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 3:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robię w mieście właśnie tak jak Lutek mówi, przyspieszam (delikatnie) i ujmuję gazu wiedząc, że za chwilę mam czerwone światło. Tempomat przyspieszałby cały czas do zadanej wartości.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 5:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no używanie tempomatu do jazdy po mieście to jakaś pomyłka. Tempomat jest do jazdy na autostradach, czasami można wrzucić go na pewnym dłuższym prostym odcinku drogi ale nie w mieście.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie z kolegami w 100%.ktos mnie nieopatrznie zrozumial. nie depcze po pedale gazu a tylko muskam go delikatnie utrzymujac stala predkosc auta. wprawdzie odpuszczam gaz kiedy sie tylko da np. na zjazdach,dojazdach do swiatel lub jak poprzedajacy samochod zwalnia (dla oszczednosci albo jak kto woli-ekonomiki) ale potem bardzo deliktnie naciskam do czasu kiedy auto osiagnie zalozona przeze mnie predkosc. nie chce uzyskiwac tej predkosci now bo wtedy bym musial wbic pedal do podlogi i zrobic kickdown a to nie jest ani potrzebne ani oszczedne(ekonomiczne:P )
pozdrawiam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 05, 2006 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Reasumując Wasze wypowiedzi technika jazdy u każdego trochę się różni.
Jak widzę każdy ma trochę inną. Ja zgadzam się że tempomat na mieście to niezbyt dobry pomysł. Natomiast na trasa wspaniała rzecz. Wracając do jazdy bez tempomatu. Mam właczony na komuterze chwilowe zużycie paliwa. Dzięki niemu można wyczuć auto jak zachowuję się przy różnych prędkościach i położeniu pedału gazu. Praktycznie robię jak większość z Was. Przyspieszenie i odpuszczenie pedału gazu a następnie delikatnie utrzymuję prędkość.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz & Opel omega 2,0 gaz (Automaty)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/asb_dzialanie.php


bardzo pozyteczny link
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo fajny link!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 0:40    Temat postu: lol Odpowiedz z cytatem

lol . Ja jestem pod wrazeniem Very Happy Trzeba to wrzucic na strone. Trzeba przyznac ze z Auto Swiat chociasz raz sie przydali w amerykanskiej motoryzacji Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz racje rafal-ja juz przestalem ich kupowac za to niemieckie zboczenie. poza tym wszelkie informacje techniczne sa tam tak lakoniczne jakby tlumaczyli typowej blondynce:) ten artykul jednak mnie mile zaskoczyl.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nareszczie mam obraz.
W sumie tak proste- ale i jak skomplikowane.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
baton
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 69
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 9:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musze przyznać że się wykazali też juz od dawna nie kupuje tej gazety
a tu prosze.
_________________
Chrysler Stratus 2.0/96'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
baton
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 69
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu jest jeszcze link do Vademecum ASB również z klubu Mazdy
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/asb.php
_________________
Chrysler Stratus 2.0/96'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to sie do czegoś przydałem
swoją drogą nie miałem swiadomosci ze automat miedzy innymi ma za
zadanie oszczedzac silnik.
ten artykuł zwiększył mi apetyt na wiecej w temacie automatu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skwirut
*
*


Dołączył: Feb 19, 2006
Posty: 53
Skąd: wieliczka

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

link od batona tez niezły
baton masz u mnie trzeciego browara
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
baton
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 69
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki Smile
_________________
Chrysler Stratus 2.0/96'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group