www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z centralnym zamkiem Pontiac Trans Sport 2.3 95r.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z centralnym zamkiem Pontiac Trans Sport 2.3 95r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 20:40    Temat postu: Problem z centralnym zamkiem Pontiac Trans Sport 2.3 95r. Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam w moim Pontiacu problem z centralnym zamkiem. W danym momencie jest odłączony (poprzez wyjęcie bezpiecznika). Jednak gdy włączę zasilanie, centralny wariuje. Czasami działa poprawnie, czasami tylko zamyka zamki, w większości słychać tylko warkot na każdych drzwiach ( mam takie odczucie tryby przeskakiwały). Zrozumiałbym, gdyby jeden siłownik się zepsuł, ale wszystkie? Może do siłowników dociera za słaby prąd?
Dodam, że centralny mam tylko z kluczyka, w aucie są pozostałości po alarmie, który nie działa.
Prosiłbym o informacje, gdzie i jak szukać awarii, jak sprawdzić sterownik i przede wszystkim, gdzie on się znajduje. Z przyrządami pomiarowymi sobie radzę, jestem jednak nowym użytkownikiem Pontiaca i na razie nie znam tego auta, a nie chciałbym rozbierać go na detale w poszukiwaniach.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
_________________
Pontiac Trans Sport 2.3 16V 108kW LPG 1995r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Czw Mar 29, 2012 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym zaczął od przesmarowania zamków i sprawdzenia siłowników. Może być tak że jeden siłownik zdechł i robi zamieszanie(u mnie tak było)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Mar 30, 2012 9:45    Temat postu: centralny Odpowiedz z cytatem

Więc tak :

1. Moduł centralnego zamka jest po stronie pasażera przy przednim słupku (mniej więcej jak prawa noga pasażera.

2. Do modułu dochodzi 6 przewodów :

- biały - wyjście na siłownikami
- kremowy - wyjście na siłowniki
- czarny - masa podłączona gdzieś obok padału ham.
- pomarańczowy - stały plus
- niebieski - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien zamknąć drzwi)
- szary - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien otworzyć drzwi)

W pierwszej kolejności sprawdź masę. Następnie na biały podaj plus a na kremowy minus (sprawdź czy działa prawidłowo), później na odwrót (biały minus , kremowy plus). Jak siłowniki działają dobrze to albo moduł albo coś wcześniej (masa, zasilanie itp). Jeśli źle działają to musisz rozebrać tapicerkę drzwi i szukać tam.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 30, 2012 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal ale w ponczku (przynajmniej 3,Cool centralny na 100% jest sterowany minusem!!! pojecia nie mam gdzie sie znajduje sam sterownik ale kostka w ktora sie wpina np.alarm do sterowania centralnym znajduje sie w okolicy slupka od strony kierowcy (dostepna po demontazu plastiku - kostka ze standardowymi konektorami plaskimi) i z tego co pamietam dochodza do niej tylko 2 przewody bodajrze kolor zielony i bialy/zolty -ale tu 100% pewnosci nie mam bo to z pamieci. podpinajac minus do jednego przewodu zamek sie otwiera, podpinajac minus do drugiego przewodu zamek sie zamyka.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 8:43    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

hmmm. Patrzyłem na TS 95 3.1L ale to powinno być to samo co 2.3L . Są też inne moduły np. od automatycznego ryglowania drzwi podczas jazdy. W Poniedziałek jak będę w pracy to wrzucę schemat na forum Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sterowanie centralnym masz w przednim słupku po stronie pasażera na wysokości kolan. Takie objawy jak u Ciebie to najczęściej występują przy wypalonym przekaźniku lub wypalonej kostce łączącej moduł z instalacją.
Albo masa albo plus. Niedawno sam rozbierałem bo u mnie nie zamykał drzwi klawiszem po stronie pasażera.
Ale u Ciebie może być coś pokaszanione ponieważ jak był montowany alarm nieoryginalny to monterzy mogli coś zamontować "na pająka" i być może będziesz musiał poszukać wszystkich dodatkowych połączeń które były robione Sad

marcys napisał:
rafal ale w ponczku (przynajmniej 3,Cool centralny na 100% jest sterowany minusem!!! pojecia nie mam gdzie sie znajduje sam sterownik ale kostka w ktora sie wpina np.alarm do sterowania centralnym znajduje sie w okolicy slupka od strony kierowcy (dostepna po demontazu plastiku - kostka ze standardowymi konektorami plaskimi) i z tego co pamietam dochodza do niej tylko 2 przewody bodajrze kolor zielony i bialy/zolty -ale tu 100% pewnosci nie mam bo to z pamieci. podpinajac minus do jednego przewodu zamek sie otwiera, podpinajac minus do drugiego przewodu zamek sie zamyka.

...
Piszesz o złączu "Aux" które służy do podłączenia systemu "keyless" natomiast sterowanie centralnym jest tam gdzie napisałem powyżej i gdzie wcześniej napisał Asu
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawde mowiac nie wiem czy to zlacze aux czy inne - niezastanawialem sie nad tym. po pomiarach mi wyszlo ze to sterowania zamka i tam tez wpialem sie alarmem i tyle...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
prawde mowiac nie wiem czy to zlacze aux czy inne - niezastanawialem sie nad tym. po pomiarach mi wyszlo ze to sterowania zamka i tam tez wpialem sie alarmem i tyle...

"AUX" przepraszam za niedomówienie... to oznaczenie do wszelkiego typo wejść sygnałów zewnętrznych. Generalnie wejścia tego typu czy są podłączone do czegoś zewnętrznego czy nie, nie powinny wpływać na pracę urządzenia z którego wychodzą w jego podstawowym zakresie. Taką interpretację tłumaczenia z j. angielskiego zrobiłem sobie sam Cool
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:16    Temat postu: Problem częściowo rozwiązany Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie, to forum to mistrzostwo świata. Odnalazłem sterownik centralnego zamka (czarne pudełko w prawym słupku . W środku była wsuwana w styki płytka z układem. Wyczyściłem styki, nie pomogło. Zabrałem płytkę do domu, poprawiłem luty i zaczęło działać...częściowo... Otwiera i zamyka ze środka, z przycisku, z kluczyka niestety nie. Jutro rozbieram drzwi od strony kierowcy, może trzeba tam coś poprawić. Gdyby ktoś miał pomysł dlaczego nie działa, chętnie posłucham jeszcze mądrych rad.
Pozdrawiam serdecznie
_________________
Pontiac Trans Sport 2.3 16V 108kW LPG 1995r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno, czy to możliwe, że z kluczyka otwiera wszystkie drzwi, a zamykać trzeba ze środka lub pojedynczo każde drzwi?
_________________
Pontiac Trans Sport 2.3 16V 108kW LPG 1995r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:50    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

slawek0405 napisał:
Jeszcze jedno, czy to możliwe, że z kluczyka otwiera wszystkie drzwi, a zamykać trzeba ze środka lub pojedynczo każde drzwi?


Hmmm. Musiał bym jutro sprawdzić na schematach bo nigdy nie zwróciłem uwagi. Chyba, że ktoś dzisiaj jeszcze odpisze jak ma u Siebie Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie właśnie tak działa i teraz nie wiem, czy jutro rozbierać drzwi, czy po prostu ten typ tak ma
_________________
Pontiac Trans Sport 2.3 16V 108kW LPG 1995r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 9:50    Temat postu: zamek Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Z tego co widzę to do zamka leci tylko jeden kabel (jasno zielony) więc pewnie tylko otwiera wszystkie drzwi z kluczyka. Jak wysiadasz to naciskasz przycisk zamykania drzwi w środku.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy w tym układzie mogę dołożyć do centralnego sterowanie pilotem, tak, aby otwierał-zamykał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 10:46    Temat postu: centralny Odpowiedz z cytatem

Tak, możesz bardzo łatwo.

Nową centralkę na pilota wpinasz pod te dwa przewody

- niebieski - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien zamknąć drzwi)
- szary - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien otworzyć drzwi)

W tym miejscu masz też plusa i masę do centralki.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slawek0405 napisał:
U mnie właśnie tak działa i teraz nie wiem, czy jutro rozbierać drzwi, czy po prostu ten typ tak ma

Ten typ tak ma Very Happy ... przynajmniej u mnie układ elektroniczny reaguje tylko na otwieranie kluczykiem i co ciekawe muszę kluczyk przekręcić :lekko do oporu" w kierunku otwierania drzwi (ale nie otwierając ręcznie) i przytrzymać go w tej pozycji około 2 sekundy Exclamation Rozbierałem układ sterowania (elektronikę) i wyłącznik w zamku drzwi i niestety, ale tak jest fabrycznie. Zamykanie mam na podłokietnikach drzwi kierowcy i pasażera. U Ciebie będzie chyba podobnie. Wczoraj oglądałem PTS-a 2,3 ale w wersji bez klimatyzacji i miał tak samo.
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2012 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedź, we wtorek dokładam sterowanie z pilota, bo taki pół centralny zamek jest trochę męczący. Pozdrawiam i życzę Pogodnych i Wesołych Świąt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ts_roller
*
*


Dołączył: Aug 02, 2011
Posty: 32

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 17:56    Temat postu: Re: centralny Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Tak, możesz bardzo łatwo.

Nową centralkę na pilota wpinasz pod te dwa przewody

- niebieski - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien zamknąć drzwi)
- szary - sterowanie (jak podasz na niego plus to moduł powinien otworzyć drzwi)

W tym miejscu masz też plusa i masę do centralki.


U mnie do otwierania jest biały przewód. W orginalnej puszce znajdują się styki A,B,C,D,E,F. Ja zamontowałem sterownik radiowy podłączając go do niebieskiego (A), pomarańczowego (C), czarnego (D) i białego (F) właśnie. Otwiera i zamyka z pilota. Niewielkim mankamentem jest to, że jeśli zamknę lub otworzę centralny klawiszem w drzwiach moduł radiowy nie dostaje informacji o stanie zamka ale w sumie chodziło o to aby w ciemności "na ślepo" nie celować kluczykiem w zamek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2012 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do małej puszki, wolno wiszącej po stronie pasażera, przy nodze, podłaczyłem sterownik centralnego zamka firmy STIG, z Allegro. Polecam, chociaż nie jestem zwolennikiem produktów z ALLEDROGO z ALLECHIN.
Po kolei:
Centralny zamek w moim Pontim sterowany jest PLUSEM i tylko plusem. Biały i niebieski to impulsy, u mnie niebieski zamykanie, biały otwieranie, zasilanie radzę wziąć spoza sterownika, wtedy nie ma żadnych niespodzianek. Za 38 zeta kupiłem sterownik centralnego zamka od Stiga i .... bajka instrukcja prosta, .....podłączenia jeszcze bardziej proste.... Za śmieszny pieniądz mamy w PTS-ie pilocik i to działający!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 7:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moglbys podac model,bo moj poprzedni wyzional ducha.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slawek0405
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 13

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz link do aukcji na Alledrogo.
U mnie działa wyśmienicie
http://allegro.pl/sterownik-kazdego-c-zamka-funkcje-szalona-cena-i2273816214.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group