www.asu.pl :: Zobacz temat - Za małe obroty na D w TS-ie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Za małe obroty na D w TS-ie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sro Lis 30, 2005 22:44    Temat postu: Za małe obroty na D w TS-ie Odpowiedz z cytatem

Od czasu kiedy zmieniłem instalację gazową moje problemy z kodami i z samochodem niemal się skończyły. Pozostał tylko kod 32 co niby oznacza problem z EGR lub z gwałtownymi zmianami podciśnienia, tyle teorii teraz pytania.
Lampka check zapala się tylko tylko po przejechaniu minimum 50 km z prędkością powiedzmy 110km/h, ale nie jest to reguła dzisiaj zrobiłem ponad 200km i nie zapaliło się. Po chwilowym wyłączeniu s-ka, lampka gaśnie i zwykle juz nie zapala się.
Inny objaw jakieś usterki być może z tym związanej to spory spadek obrotów podczas postoju na D. W czasie jazdy jest wszystko OK, na krótkich odcinkach też, ale wystarczy , że przez jakiś czas jadę szybciej i po ok. 50 km trafię na czerwone światło to zaraz obroty spadają do 550, czuć przy tym jakby auto rwało sie do jazdy(coś jakby drży), jakby skrzynia ciągnęła i spada ładowanie. Wystarczy, że puszczę lekko hamulec i auto wolno się toczy, powracaja obroty, ładowanie i jest super. Próbowałem przełączać na N (na postoju), ale powrót na D kończy się zgaśnięciem silnika, podobnie po przełączeniu na R. Podkreślam, że przy powolnej jeździe i na krótkich odcinkach problem nie istnieje, niema też różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie, czasem poprostu wszystko jest całkiem dobrze. Auto miało też takie objawy (latem) po kilku kilometrach (13)z ciężką przyczepą(1,6t), zatrzymałem się a przy próbie ruszenia silnik zgasł.
Przed kilkoma dniami zmieniałem olej i filtr w skrzyni, myslałem że to pomoze ale niestety. Miska olejowa była czysta a na magnesie było tylko trochę czegoś o konsystencji pasty do zębów tylko kolor inny Wink .
Teraz pytania:
1.Jak sprawdzić EGR ?
2.W jakim stopniu podciśnienia mają wpływ na pracę skrzyni?
3. Jak sprawdzić szczelność układu podciśnień?
4. Jakie powinny być obroty zimnego s-ka zaraz po uruchomieniu na P (ja mam 1500, pamietam że kiedyś było 1100) i po przełączeniu na D na zimnym (ja mam 900) i na rozgrzanym silniku (u mnie 650 jak jest dobrze ale czasem spadają do 550 i wtedy jest problem)?
5.Czy może to być spowodowane awarią elektrozaworu i jak to sprawdzić?
Jeszcze jedno, sonda lambda jest kiepska i reaguje zbyt wolno, ale działa.
_________________
Dawno mnie nie było na forum i odrazu problem, kiedyś się poprawię Wink
________________
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Gru 02, 2005 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli masz sonde jusz na wykonczeniu to moga byc takie objawy z obrotami jak opisujesz powinna pracowac plynnie w calym zakresie wtedy wypelnienie mieszanka jest ok ! Co do EGR to sprawdzisz podlaczajac anaizator spalin i obserwujac sklad spalin,obrotami na gazie moze mieszac rownierz reduktor a dokladnie stwardniala membrama lub nieodpowiedniej średnicy mikser przyczyn jest wiele co do wplywu na skrzynie to zaczekaj na opinie ASU wydaje mi sie ze ma znaczacy wplyw na skrzynie pprawna praca silnika bo skoro spadaja obroty to i spada cisnienie oleju na skrzyni Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Gru 03, 2005 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacja gazowa ma 3 miesiące i nareszcie (po roku) jest nowoczesna i dobrze dobrana, zuzycie paliwa na trasie spada nawet ponizej 11l a w mieście (odcinki po 3km) ok16lgazu +benzyna na uruchomienie. Problemy z obrotami zdarzały się już wczesniej, teraz proble trochę się nasilił. Zastanawiałem się nad jakąś nieszczelnością w podciśnieniach, co tez może objawiać się spadkiem obrotów.
Zastanawiam sie też czy np. uszkodzony elektrozawór (czytałem o takim na forum ale nie wiem do czego słuzy) może powodować więsze opory skrzyni na postoju, po szybszej jeździe lub wiekszym obciążeniu.
Czy EGR spełnia tylko zadanie ekologiczne czy ma jeszcze jakieś znaczenie dla pracy silnika?
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Gru 04, 2005 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do EGR to opinie są podzielone napewno ma wpływ na skład mieszanki i wystepujace ewentualne błedy w kompie ale można śmiało zaślepić i będzie ok ! Na gazie i tak nie działa jak powinien Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem rozwiazany, było łatwiej niz sie spodziewałem Wink . Jednak walniety był elektrozawór, wszystko opisałem tu http://www.pontiac-polska.com/forum/viewtopic.php?t=1087 , zycze milej lektury
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 9:39    Temat postu: tcc a lock up Odpowiedz z cytatem

To jest wlasnie urok TS. TCC i Lock Up. W USA jak jest z tym problem to odrazu wymieniaja konwenter i TCC. Nawet nie bawia sie w sprawdzanie co jest walniete....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest wlasnie urok polskich realiów, pewnie w USA nikt nie jezdzi autami starszymi niż 10 lat(no może mieszkańcy slumsów), my uzytkujemy autka do końca i jestesmy szczęsliwi że mamy namiastkę ameryki Rolling Eyes .
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group