www.asu.pl :: Zobacz temat - skrzynia bonneville
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynia bonneville

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Maj 01, 2011 19:26    Temat postu: skrzynia bonneville Odpowiedz z cytatem

Witam

mam takie pytanie chodzi mi o rodzaje skrzyn w bonnevillu 3,8 89' w wersji LE i SSE tzn czy maja takie same czasy reakcji czy ta z wersji sse jest bardziej "sportowa" bo padla mi skrzynia i nie wiem czy wymieniac czy naprawiac bo dziala tylko wsteczny a do przodu nie wchodzi ani jeden i w zwiazku z tym moze jakies sugestie co bedzie do wymiany by chodzila poprawnie

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Maj 02, 2011 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3.8 Bonneville maja rozne skrzynie w zaleznosci od modelu roku,silnika (byly rozne silniki 3.8 nawet w jednym roczniku), rozmiaru opon ,wersji wyposazenia.Skrzynie te roznia sie miedzy soba przelozeniem dyferencjalu oraz przelozeniem napedu lancuchowego.Dla modelu roku 1989 do Boneville byly montowane 3 wersje skrzyn 4T60 w zaleznosci od konkretnego egzemplarza auta. I wcale nie znaczy ze we wszystkich SSE czy LE musza byc takie same.Aby odszyfrowac jaka skrzynie potrzebujesz do Twego auta - musisz odczytac z tabliczki na skrzyni kod modelu roku skrzyni oraz kod trzy-literowy. A wtedy moge ci odpowiedziec jaka to jest skrzynia i od czego ewentualnie bedzie pasowac.Zrob zdjecie twojej tabliczki z LE oraz tabliczki tej z SSE - sprawdze czym sie roznia i czy ewentualnie mozesz ja zalozyc.Ponadto podaj jeszcze numer VIN swego auta dla ustalenia dokladnego modelu roku. Tak wyglada tabliczka na skrzyni -

Uploaded with ImageShack.us Zrob tez zdjecie naklejki w bagazniku na klapie albo na pokrywie kola zapasowego-gdzies powinienes ja znalezc - bedzie na niej kilka rzedow zaszyfrowanych kodow cyfrowo-literowych.Wtedy moge ustalic jakie powinno byc oryginalne fabryczne przelozenie glowne skrzyni. Przelozen glownych w skrzyniach 4T60 w roczn.85-92 jest ok.50 roznych!>>><<< Co do naprawy : Diagnoze zaczac musisz` od sprawdzenia linki sterujacej- tej grubej od dzwigni zmiany biegow.Nastepnie sprawdz czy od takiej metalowej siwej puszki nie odlaczyl sie gumowy wezyk z podcisnieniem.Trzeba tez sprawdzic cisnienie oleju na poszczegolnych biegach.)) Jezeli olej byl dlugo nie wymieniany ,to bardzo czesto zacinaja sie zawory w plycie zaworowej ,tzw.mozgu.Znam przypadki ze po wymianie oleju na DexronVI i czasem po zalaniu preparatu Prolong skrzynia ozyla i chodzila jeszcze bardzo dlugo. Preparat Prolong swietnie przeczyszcza zaworki i kanaliki oraz redukuje tarcie .Nie wiem,czy jest dostepny w Polsce.Wyglada tak: http://www.prolong.com/eStack/ProductInfo/PSL15000.aspx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Maj 04, 2011 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokopalem sie narazie do VIN moj SSE ma taki 1G2HZ51C2KW228312 a dawca ma taki 1G2HX5433JW201829 do nr. skrzyni jeszcze nie dotarlem bo wszystko jest zawalone syfem ale to moze pomoze ale z tego co mi sie udalo rozszyfrowac vin mojego auta to by znaczylo ze jest to wersja SE ? a wyglada i ma oznaczenia jak SSE choc moze sa jakies drobiazgi ktorytch nie dostrzegam a co do skrzyni to mam pytanie jak sie sprawdza cisnienie na pooszczegolnych biegach? i jezeli okaze sie ze nie wystarcza te zabiegi to co bedzie w dalszej kolejnosci do zrobienia
pozdrawiam i dziekuje za szybka odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Maj 06, 2011 7:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Istotnie,twoj jest SE - tak wynika z VIN.Ale dawca to rocznik 88,jeszcze nawet z tym starszym silnikiem. Mysle ,ze skrzynia powinna pasowac.Ale dla pewnosci musisz sprawdzic te tabliczki aby nie bylo niespodzianki.>>< Cisnienie sprawdza sie manometrem ze specjalna koncowka ktora wkreca sie do skrzyni w miejsce tej sruby

Uploaded with ImageShack.us A tu masz podane wartosci i obroty silnika na przycisnietym hamulcu albo na recznym .

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jescze takie pytanie ?
a jak by przelozyc calosc czyli silnik i skrzynie bo tam jest zdrowe serducho tylko sie zastanawiam czy nie bedzie problemu z elektronika bo troche sie roznia i chyba moce sa inne choc niby jeden i drugi ma 3,8 chyba ze roznica polega na komputerach maja inne mapy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 3:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomnij o przekladaniu silnika.Twoj dawca to jest silnik z kodem 3,starszy typ bez walka wyrownowazajacego, i jest inaczej sterowany - jest zupelnie inne sterowanie zaplonem.Rozni sie iloscia impulsow na kole pasowym oraz innymi duperelami.A wiec jest zupelnie inna elektronika i instalacja.Dostosowac ten silnik do twojej elektroniki ( twego ECM-a) moze tylko bardzo doswiadczony mechanik ze znajomoscia elektroniki samochodow amerykanskich oraz dysponujacy kompletnymi schematami serwisowymi.Chyba ze jest tam juz wlozony nowy silnik ,taki sam jak u ciebie. Arrow Skup sie lepiej na identyfikacji numerow skrzyn.Sprawdz tez,ile przewodow dochodzi do okraglej kostki twej skrzyni,a ile do skrzyni od dawcy - bo moze twoja ma juz elektromagnesy, a dawca nie.Ustal tez fizycznie czy dawca ma rzeczywiscie ten starszy silnik - bo z kodu VIN wynika ze tak.Najlepiej zrob zdjecie dawcy co jest pod maska i zapodaj na forum - a wtedy moge odpowiedziec jaki silnik i jaki zaplon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Czw Cze 02, 2011 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja się wtrące z małym pytaniem do Marka,
w kwestii diagnozy. Jakie wartości ciśnienia powinna mieć dobra skrzynia ?
i jak mierzyć różne biegi, podczas jazdy czy wystarczy podlewarować?
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Mar 09, 2012 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze takie pytanie wyczytalem ze orginalnie do skrzyni powinno sie lac dexron II a jezeli zaleje ja dexronem III bedzie mialo jakies znaczenie? czy ,,III'' jest jak by uleprzona ,,II''
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Mar 09, 2012 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olds_75 napisał:
Mam jeszcze takie pytanie wyczytalem ze orginalnie do skrzyni powinno sie lac dexron II a jezeli zaleje ja dexronem III bedzie mialo jakies znaczenie? czy ,,III'' jest jak by uleprzona ,,II''
pozdrawiam


Możesz zalać DXIII . Jest to następca DXII.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Mar 09, 2012 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za szybka odpowiedz Laughing w takim razie jutro wymiana oliwy
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Mar 12, 2012 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chłopaki jeszcze takie pytanie u mnie ze skrzyni wychodzą cztery przewody po dwa na stronę do chłodnicy i jeżeli chcę zrobić dynamiczna wymianę oleju to które trzeba wykręcić dwa dolne, czy dwa górne a może jeden z nich wystarczy żeby opróżnić sprzęgło
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 12, 2012 20:30    Temat postu: sprzęgło Odpowiedz z cytatem

Sprzęgła nie możesz opróżnić... możesz tylko podmieniać w nim olej.

Możesz ściągnąć tylko jeden. Obojętne czy górny czy dolny. Tam gdzie będzie wyrzucał olej to zlewaj do wiadra.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Mar 13, 2012 3:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w niektórych boneevillach nie było czasem skrzynki 3t jakiejś sparowanej z 3.8?


PS: potwierdzone, "hydramatic125" na misce miała późniejsza 3t40, były takie skrzynie parowane z buickiem 3.8 ale nie wiem w jakich rocznikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 14, 2012 6:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawa parowania skrzyni z silnikiem jest zawsze sila ,czyli moment obrotowy .Moc silnika jest w tym wypadku niewazna. Sila - moment obrotowy- silnika nigdy nie moze byc wieksza niz maksymalna wartosc momentu obrotowego jaki moze przeniesc skrzynia. Moze byc silnik 4-ro cylindrowy 300 koni ale ma sile tylko 200lb-ft - to otrzyma slabsza skrzynie. A moze byc silnik V8 tylko 150KM ale moment 300lb-ft - i juz skrzynia musi byc mocniejsza.O wielkosci sily decyduje pojemnosc i ilosc cylindrow. >><< Skrzynie TH125 i 3T40 przenosza moment nie wiekszy niz 200 lb-ft.Natomiast skrzynie THM 440 i 4T60 - moment do 280 lb-ft.Najwiekszym spotykanym silnikiem w aplikacji ze skrzynia 125 byl silnik 3.3L.Wszystkie odmiany owczesnych silnikow GM 3.8L mialy moment powyzej 200. Nawet 3.8 MPFI z 85 roku mial moment 195.Wszystkie Bonneville z przednim napedem (H body) mialy skrzynie 440. Idea Moze zasugerowales sie Buickiem albo Pontiakiem 3.3 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Mar 14, 2012 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otóż nie, widziałem na własne oczy fabryczny setup z bonevilla (nie znam rocznika): silnik buick 3.8 + skrzynia z miską "hydramatic 125". Skrzynia może byłaby nawet jeszcze do kupienia jeśli ktoś byłby zainteresowany ale musiałbym się intensywnie zorientować.

PS: niestety więcej oznaczeń skrzyni nie znam na tą chwilę, pamiętam tylko napis z miski - któraś inna skrzynia jeszcze taki miała?

Silnik możliwe że mpfi, został z sukcesem zaszczepiony do 4t60e w innym samochodzie :E .


Możesz podesłać jakieś porządne materiały serwisowe n/t tych wszystkich silników z dokładnie opisanymi różnicami (chodzi o wersje buicka).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Mar 14, 2012 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze taka sprawa...
szarpie mi przy zapinaniu biegu R i pozniej jak zalaczam OD natomiast D 2 1 juz bez problemu i z powrotem jak wracam wajcha to jest to samo wlacznie z zalaczeniem P dodam ze biegi sie ladnie zmieniaja i jest po wymianie oleju nie wiem czy to normalna przypadlosc czy jest cos nie tak, fakt ze z djagnostyki wynika ze walniety jest czujnik polozenia walka rorzadu i obroty mam jakies 2,500 i to moze tez byc tym spowodowane, ale jak zapnie bieg to robia sie na 1000, 1500
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Mar 14, 2012 23:13    Temat postu: biegi Odpowiedz z cytatem

Zawsze przy zmianie na D/OD czy na R będziesz miał szarpnięcie (szczególnie przy 2500 obrotach). Musisz zrobić coś z obrotami bo szkoda szkrzyni i półosi. Przy zmianie z OD na D,2,1 nie będziesz miał szarpnięcia bo praktycznie nic nie zmieniasz (blokujesz wyższe biegi). Jak byś z P wrzucił np. 2 to też wtedy szarpnie.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
olds_75
*
*


Dołączył: Apr 24, 2010
Posty: 36
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Mar 14, 2012 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki dzieki za info Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 0:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No proszę Cię, szarpnięcie jest oznaką zużytej skrzyni albo problemów ze sterowaniem. Potrzebne jest przejrzenie tego i być może regulacja - jeśli chcesz się pozbyć przypadłości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 0:43    Temat postu: obroty Odpowiedz z cytatem

Zobacz, że on ma 2500 obrotów. Każda skrzynia szarpnie przy tych obrotach... Confused

Poza tym skrzynie starsze technologicznie charakteryzowały się odczuwalnym zapięciem biegu. W nowych skrzyniach już nawet nie czuć kiedy bieg jest zapinany.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 1:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eee, no z obrotami to faktycznie, przeoczyłem jak przeczytałem Twoje.

A z zapinaniem ogólnie, hmmm...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 10:20    Temat postu: zapinanie Odpowiedz z cytatem

Szarpnięcie przy zapięciu biegu to pojęcie względne. Dla jednego szarpnięcie to jak silnik ze skrzynią chcą wyskoczyć z poduch, a dla innego wyczuwalne naprężenie na półosiach Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group